poster

Život a doba soudce A. K. (TV seriál)

  • anglický

    The Life and Time of Judge A.K.

Drama

Česko, 2014 - 2017, 24 h 11 min (Minutáž: 26x56 min)

Scénář:

Zdeněk Zapletal

Hrají:

David Švehlík, Daniela Kolářová, Jitka Čvančarová, Jiří Bartoška, Marek Daniel, Andrea Buršová, Igor Bareš, Ivana Uhlířová, Jaroslav Plesl, Jan Novotný, Jan Budař, Gabriela Míčová, Mário Kubec, Karel Dobrý, Miroslav Táborský, Lukáš Příkazký, Antonín Procházka, Klára Melíšková, Magdaléna Sidonová, Kryštof Hádek, Jaromír Dulava, Marian Roden, Jan Vondráček, Kateřina Brožová, Václav Neužil ml., Štěpán Benoni, Zdeněk Hess, Leoš Noha, Pavel Liška, Marie Ludvíková, Jan Lepšík, Tomáš Turek, Lenka Krobotová, Jan Holík, Kristýna Frejová, Jiří Mádl, Jaroslava Pokorná, Jan Bidlas, Petr Jeništa, Pavla Beretová, Lucie Trmíková, Kristýna Nováková-Fuitová, Dana Sedláková, Simona Prasková, Martin Pechlát, Anna Polívková, Iva Pazderková, Jiří Černý, Ester Geislerová, Miloslav Maršálek, Zuzana Norisová, Barbora Kodetová, David Suchařípa, František Němec, Hanuš Bor, Kateřina Janečková, Lucie Pernetová, Karel Zima, Luboš Veselý, Václav Knop, Tomáš Matonoha, Josef Polášek, Dana Poláková, Ctirad Götz, Miroslav Babuský, Ivana Lokajová, Lucie Žáčková, Braňo Holiček, Annette Nesvadbová, Dušan Sitek, Milan Hloušek, Petr Lněnička, Hana Frejková, Luděk Randár, Jiří Ployhar ml., Marie Durnová, Jindřich Bonaventura, Robert Nebřenský, Claudia Vašeková, Jana Malá, Petr Matoušek, Ivana Valešová, Petr Koutecký, Jan Horák, Aleš Gelnar, Erika Guntherová, Dita Hořínková, Hynek Chmelař, Lenka Svadbíková-Veliká, Jitka Prosperi, Agáta Zimová, Jan Jakub Ryba, Radana Herrmannová, Jiří Untermüller, František Kreuzmann ml., Jiří Havel, Johanna Tesařová, Jaromíra Mílová, Marie Spurná, Zuzana Onufráková, Jiří Krejčí, Jiří Hána, Pavel Lagner, Jiří Racek, František Dominik Staněk, Mária Dolanská, Jan Jankovský, Jan Maléř, Jaroslav Vlach, Rudolf Šnajdr, Kristýna Kudrnáčová, Milan Šimáček, Jiří Maryško, Petra Špalková, Josef Hervert, Veronika Schönová, Tomáš Kraucher, Tomáš Kořének, Jan Emmerling, Petr Nácovský, Šárka Holubová, Martha Olšrová, Marie Horáčková-Turková, Václav Legner, Ivo Kubečka, Zdeněk Dolanský, Petr Klimeš, Milan Duchek, Martin Janouš, Barbora Janatková, Jonáš Zima, Barbora Valentová, Klára Smílková, Daniela Byrtusová, Čestmír Řanda ml., Gabriela Mikulková, Matyáš Rejthar, Lenka Vlasáková, Ivan Lupták, Jan Potměšil, Martin Havelka, Zuzana Stivínová, Miloslav Mejzlík, Nela Boudová, Helena Dvořáková, Filip Čáp, Ivan Sochor, Dita Kaplanová, Andrej Besčastnyj, Michal Balcar, Miloslav Tichý, Pavel Tesař, Jana Radojčičová, Milena Marcilisová, Radim Madeja, Tomáš Dastlík, Michal Dalecký, Ernesto Čekan, Alena Mihulová, Zuzana Bydžovská, Martin Myšička, Vladimíra Erbová, Adéla Petřeková, Jakub Hais, Zdeněk Pecháček, Marta Vítů, Miroslav Šnajdr, Lucie Štěpánková, Zuzana Zvoníčková, Vladimír Polívka, Tereza Vilišová, Táňa Hlostová, Anna Stropnická, Daniel Svoboda, Ondřej Kokorský, Radovan Masár, Lukáš Jůza, Zdeněk Dušek, Miroslav Hruška, Marta Richterová, Jana Boušková, Viktor Zavadil, Jacob Erftemeijer, Filip Březina, Bohumír Starý, Antonín Hardt, Tomáš Bambušek, Jan Slovák, Norbert Lichý, Rudolf Kubík, Marek Pospíchal, Miro Grisa, Jaromír Janeček, Michael Dymek, Zdeněk Velen, Libor Žídek, Vladimír Hrabal, Anežka Rusevová, Miroslav Dubský, Jan Dvořák, Martin Učík, Kamila Špráchalová, Petr Halberstadt, Petr Batěk, Jan Šimůnek, Marie Doležalová, Tomáš Jeřábek, Roman Zach, Petra Výtvarová, Josefína Dušková, Matúš Bukovčan, Jiří Štrébl, Martin Kubačák, David Máj, Petr Bucháček, Antonie Talacková Barešová, Justin Svoboda, Barbora Lukešová, Jaromír Meduna, Jiří Fero Burda, Roman Mrázik, Marko Igonda, Ivo Bureš, Ivana Stejskalová, Petr Pěknic, Miroslav Hanuš, Marian Moštík, Renata Rychlá, Radim Koráb, Jiří Hájek, Zita Morávková, Petra Lustigová, Miroslav Večerka, Radim Novák, Miroslav Lhotka, Milada Janderová-Kratochvílová, Zdeněk Podhůrský, Radim Fiala, Zbyněk Fric, Dana Syslová, Stanislav Majer, Vanda Hybnerová, Milan Enčev, Josef Vrána, Otakar Brousek ml., Branislav Mazúch, Petr Stach, Gabriela Filippi, Oľga Belešová, Petr Dohnal, Martina Delišová, Oldřich Král, Tereza Hofová, Jana Staňková, Petr Vršek, Jiří Nebenführ, Zuzana Stavná, Václav Chalupa, Hana Doulová - Krobotová, Dominika Hužvárová, Milan Hampl, Kateřina Lojdová, Petr Motloch, Radim Kalvoda, Ondřej Šípek, Jana Galinová, Ivo Novák, Jiří Wohanka, Jiří Schwarz, Dan Vertigo, Jevhen Šokalo, Richard Němec, Marek Dobeš, Rudolf Štěpán
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • civrss
    ****

    Švehlíka v současnosti považuji za jednoho z nejtalentovanějších mladých televizních herců. Má příjemný hlas, zajímavý zamračený výraz a celý seriál na něm pochopitelně stojí. Linka z prostředí soudu je více než dobrá, střídají se zde kvalitní herci a cynické poznámky hlavní postavy jsou vtipné a na místě. Bohužel je v seriálu opět vidět spousta zbytečných vyplňovacích scén, linku s obtloustlou terapeutkou Čvančarovou považuji za vyloženě trapnou. Jako celek ovšem na české televizní poměry vysoce nadprůměrné.(23.9.2014)

  • ibeh
    ***

    Zatím tomu dávám šanci. Na hodnocení je brzy. Líbí se mi určitá jinakost a Švehlíkovi tato postava herecky sedí. Uvidím, jak se to bude vyvíjet, jestli vydržím, neboť nerada ztrácím čas zdlouhavými a prázdnými seriály. 1. díl - ****, 2. díl ** - zklamání, přílišné "kecání" Švehlíka - na mě moc polopatické, opakující se, nevím, jak dlouho budu sledovat. 3. díl ***, 4. díl ***, 5. díl **. Čvančarová je v roli psychoterapeutky málo uvěřitelná. Švehlík mě uspává. Herecké výkony v soudní síni značně pokulhávají. Tak už se to pro mě nedostane nad 65%, je to pořád stejné, žádné překvapení.(3.9.2014)

  • zette
    **

    David Svehlik je sympaticky herec, jeho vnitrni hlas, ktery je divakovi prezentovan je ale mnohdy neuveritelne otravny. Alespon v takove hojne mire... Soudni spory jsou hlavnim tematem celeho serialu a bezesporu take jeho nejvetsi devizou. Klosuv osobni zivot je ovsem tragedie, v prvnim dile se rozejde s holkou a musi vyhledat pomoc terapeutky (kterou samozrejme zacne balit), soudce by mel byt prece jen vyraznejsi osobnost, ktereho by jakysi konec vztahu (bez deti a manzelstvi) nemel rozhodit. Jeho nejvetsi kamarad, kriminalista (Marek Daniel) je neskutecne spatne napsana postava a jejich spolecne dialogy patri do zumpy, jako cely dej ohledne vyhrozovani. Danielu Kolarovou jsem nikdy moc rad nemel, nevim do jake miry za to muze jeji role, tady me ale stve jako jeste nikdy! Soudni spory jsou kvalitativne nevyrovnane a cele serii chybi vetsi naboj, napeti a nejaka atmosfera. Urcite jsem od tohoto serialu cekal vice, zvlast, kdyz se na nataceni podileli tri relativne znami a kvalitni reziseri.(4.9.2014)

  • claudel
    ****

    Vysloveně nesnáším hodnocení po jednom, dvou, třech dílech seriálu, o dvaceti minutách nemluvě. Fakt nechápu těch aktuálně 482 hodnotitelů. Já budu hodnotit až po závěrečných titulkách posledního dílu. 1. díl - výborný začátek, David Švehlík u mě svým výkonem vzbudil velké sympatie a řekl bych, že jde o jednu z jeho stěžejních rolí. Jeho vnitřní hlas, mnohdy kousavý, satirický a jízlivý mnohdy vážnost situace vhodně odlehčuje. Postava soudce Adama je mi velmi blízká. Z vlastní zkušenosti mohu prohlásit, že pro citlivé a jemné duše povolání soudce není příliš vhodné. Dějová linie s terapií, rodinné (ne) zázemí Adama a kriminální zápletka, vše mi vyhovuje. Výborný seriál na pondělní večer. 2. díl - moc mě nebavila soudní pře o Melichara, byť na malém prostoru exhibují přední čeští divadelní herci. Vedlejší zápletky jsou naopak stále zajímavější. 3. díl - Bareš versus Uhlířová, Patka versus Kolářová se Švehlíkovými vnitřními monology hravě vystačí na celý třetí díl. Jsem zvědavý, kolik ještě divadelních herců se představí v rolích obhájců, žalobců a žalovaných. Už 4. díl nám nabídne další z hereckých es Dejvického a Činoherního divadla. Ten udržel vysoký standard předchozích dílů. Naopak 5. díl nepřinesl nic nového pod sluncem, téma zásahu bulváru do života celebrit a pseudocelebrit je už dost ohrané a víceméně nudí. 6. díl proti sobě postavil další divadelní hvězdy, Lišku proti Nohovi a byl z toho rozhodně zajímavý díl kladoucí si morálně-právní otázku, jež je v některých státech vyřešena dost radikálně - pokud někdo krade na mém pozemku, mám právo použít zbraň a vůbec se nemusím rozpakovat, pokud mu nějak ublížím. Kriminální i psychologicko-vztahová zápletka pomalu, ale jistě graduje.(15.9.2014)

  • Madsbender

    Po jednej náhodne zhliadnutej epizóde asi takto: Téma a zasadenie vôbec nie sú zlé a Švehlík sa javí ako voľba vyvolená zlatými českými ručičkami na to správne miesto. Snaha o pochmúrnejšie a vážne vyznenie je odmenená úspechom, avšak len čiastočným - akosi to nejde dohromady s mierne polopatistickým, až didaktickým podaním prípadov; subjektívny pohľad sudcu-osoby majú do deja vnášať vnútorné monológy, ale samotný proces je veľmi jednostranne konštruovaný bez možnosti ponechania priestoru objektivite realizmu, čím sa seriál sám uzatvára do fikčného sveta a vyčleňuje z toho skutočného. To podporuje aj plochosť dejových línií a podporných charakterov, vtláčanie hrdinu do sveta (a teda jeho mierne neohrabané pretváranie v odraz jeho vnútra) a v neposlednej rade pasovanie jeho samého do role akéhosi tragéda modernej doby, ktorého osobný a verejný život nie sú práve najšťastnejšie. Najväčší problém by som videl azda v relatívnej zbytočnosti tohoto takpovediac zhmotneného ľudového predstaviteľa zázračnej formulky "aj sudca je len človek", ktorý k nám prehovára pestrým slovníkom inteligentných a poučných fráz, a ani nezabúda vylúdiť malý smutný úsmev na tvári, ktorým na chvíľu zaženie mračná ťaživosti bytia. Inu, chlapec to holt nemá ľahké, ale jeho počínanie, i počínanie ostatných je miestami až príliš chladné a umelé na to, aby som mu ho mohol plne uveriť a vcítiť sa do jeho problémov. Čo je problém. Tiež by som mohol seriál obviniť z nemiestneho prechovávania pózy, u ktorej mi nie je jasné, čo konkrétne vlastne stelesňuje, a v neposlednom rade z tak trochu podivného zliepania jednotlivých scén, línií a dialógov. Zračí sa v ňom však úporné (i keď len naoko) ťaženie proti bežnej komerčnej produkcii televízie, a i keď ma za to možno v krajnom prípade seriál ničím neodmení, motivácia pozrieť si celú sériu tu je.(1.10.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace