poster

Život a doba soudce A. K. (TV seriál)

  • anglický

    The Life and Time of Judge A.K.

Drama

Česko, 2014 - 2017, 24 h 11 min (Minutáž: 26x56 min)

Scénář:

Zdeněk Zapletal

Hrají:

David Švehlík, Daniela Kolářová, Jitka Čvančarová, Jiří Bartoška, Marek Daniel, Andrea Buršová, Igor Bareš, Ivana Uhlířová, Jaroslav Plesl, Jan Novotný, Jan Budař, Gabriela Míčová, Mário Kubec, Karel Dobrý, Miroslav Táborský, Lukáš Příkazký, Antonín Procházka, Klára Melíšková, Magdaléna Sidonová, Kryštof Hádek, Jaromír Dulava, Marian Roden, Jan Vondráček, Kateřina Brožová, Václav Neužil ml., Štěpán Benoni, Zdeněk Hess, Leoš Noha, Pavel Liška, Marie Ludvíková, Jan Lepšík, Tomáš Turek, Lenka Krobotová, Jan Holík, Kristýna Frejová, Jiří Mádl, Jaroslava Pokorná, Jan Bidlas, Petr Jeništa, Pavla Beretová, Lucie Trmíková, Kristýna Nováková-Fuitová, Dana Sedláková, Simona Prasková, Martin Pechlát, Anna Polívková, Iva Pazderková, Jiří Černý, Ester Geislerová, Miloslav Maršálek, Zuzana Norisová, Barbora Kodetová, David Suchařípa, František Němec, Hanuš Bor, Kateřina Janečková, Lucie Pernetová, Karel Zima, Luboš Veselý, Václav Knop, Tomáš Matonoha, Josef Polášek, Dana Poláková, Ctirad Götz, Miroslav Babuský, Ivana Lokajová, Lucie Žáčková, Braňo Holiček, Annette Nesvadbová, Dušan Sitek, Milan Hloušek, Petr Lněnička, Hana Frejková, Luděk Randár, Jiří Ployhar ml., Marie Durnová, Jindřich Bonaventura, Robert Nebřenský, Claudia Vašeková, Jana Malá, Petr Matoušek, Ivana Valešová, Petr Koutecký, Jan Horák, Aleš Gelnar, Erika Guntherová, Dita Hořínková, Hynek Chmelař, Lenka Svadbíková-Veliká, Jitka Prosperi, Agáta Zimová, Jan Jakub Ryba, Radana Herrmannová, Jiří Untermüller, František Kreuzmann ml., Jiří Havel, Johanna Tesařová, Jaromíra Mílová, Marie Spurná, Zuzana Onufráková, Jiří Krejčí, Jiří Hána, Pavel Lagner, Jiří Racek, František Dominik Staněk, Mária Dolanská, Jan Jankovský, Jan Maléř, Jaroslav Vlach, Rudolf Šnajdr, Kristýna Kudrnáčová, Milan Šimáček, Jiří Maryško, Petra Špalková, Josef Hervert, Veronika Schönová, Tomáš Kraucher, Tomáš Kořének, Jan Emmerling, Petr Nácovský, Šárka Holubová, Martha Olšrová, Marie Horáčková-Turková, Václav Legner, Ivo Kubečka, Zdeněk Dolanský, Petr Klimeš, Milan Duchek, Martin Janouš, Barbora Janatková, Jonáš Zima, Barbora Valentová, Milan Šimáček, Klára Smílková, Daniela Byrtusová, Čestmír Řanda ml., Gabriela Mikulková, Matyáš Rejthar, Lenka Vlasáková, Ivan Lupták, Jan Potměšil, Martin Havelka, Zuzana Stivínová, Miloslav Mejzlík, Nela Boudová, Helena Dvořáková, Filip Čáp, Ivan Sochor, Dita Kaplanová, Andrej Bestcastnyj, Michal Balcar, Miloslav Tichý, Pavel Tesař, Jana Radojčičová, Milena Marcilisová, Radim Madeja, Tomáš Dastlík, Michal Dalecký, Ernesto Čekan, Alena Mihulová, Zuzana Bydžovská, Martin Myšička, Vladimíra Erbová, Adéla Petřeková, Jakub Hais, Zdeněk Pecháček, Marta Vítů, Miroslav Šnajdr, Lucie Štěpánková, Zuzana Zvoníčková, Vladimír Polívka, Tereza Vilišová, Táňa Hlostová, Anna Stropnická, Daniel Svoboda, Ondřej Kokorský, Radovan Masár, Lukáš Jůza, Zdeněk Dušek, Miroslav Hruška, Marta Richterová, Jana Boušková, Viktor Zavadil, Jacob Erftemeijer, Filip Březina, Bohumír Starý
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • zette
    **

    David Svehlik je sympaticky herec, jeho vnitrni hlas, ktery je divakovi prezentovan je ale mnohdy neuveritelne otravny. Alespon v takove hojne mire... Soudni spory jsou hlavnim tematem celeho serialu a bezesporu take jeho nejvetsi devizou. Klosuv osobni zivot je ovsem tragedie, v prvnim dile se rozejde s holkou a musi vyhledat pomoc terapeutky (kterou samozrejme zacne balit), soudce by mel byt prece jen vyraznejsi osobnost, ktereho by jakysi konec vztahu (bez deti a manzelstvi) nemel rozhodit. Jeho nejvetsi kamarad, kriminalista (Marek Daniel) je neskutecne spatne napsana postava a jejich spolecne dialogy patri do zumpy, jako cely dej ohledne vyhrozovani. Danielu Kolarovou jsem nikdy moc rad nemel, nevim do jake miry za to muze jeji role, tady me ale stve jako jeste nikdy! Soudni spory jsou kvalitativne nevyrovnane a cele serii chybi vetsi naboj, napeti a nejaka atmosfera. Urcite jsem od tohoto serialu cekal vice, zvlast, kdyz se na nataceni podileli tri relativne znami a kvalitni reziseri.(4.9.2014)

  • Gwaihir
    ****

    Žádné velké efektní divadlo, leč jedno důkladné zamyšlení o dnešním stavu naší společnosti. V takřka meditativním rytmu jsou pozvolna vytvářeny dva neoddělitelné obrazy, život a doba, jednoho z těch, kteří třímají v rukou jistou moc nad osudem druhých. Oba totiž logicky vždy jdou ruku v ruce, přičemž v tomto případě zachovávají věrnost současnosti a snaží se nejen, pečlivým výběrem řešených případů, odhalit složitosti a nedokonalosti soudobého právního systému, ale také, za pomoci, mnohdy cynických a většinou trefných, glos vnitřního hlasu, neúprosně soudit realitu všedního dne. Ukazují tak na potřebu popřemýšlet jak nad otázkou spravedlnosti, která má často šátkem sejmutým s očí svázané ruce, tak i nad počínáním lidí samotných. 75 %(24.11.2014)

  • Tom_Lachtan
    ****

    NU, za mě zatím spokojenost, mladej Švehlík má dost charismatu a soudce a jeho postavu celkově mu nemám nejmenší problém uvěřit a pokud soudce A.K. scénář zbytečně neutopí v bezbřehém bloudění v hávu terapeutických sezení a staniolového filosofování, bude to jen dobře. Některé momentky z osobního života jsou sice nudnější, ale lehce cynické glosování ze soudní síně má své podvratné kouzlo, bude záležet na tom, jak bude v příštích dílech poskládána mozaika z dílků "případ episody," "sezení se sexy terapeutkou", "doma" a "jé, mám vlastního stalkera." Pročež je hodnocení po prvním díle ještě větší hovadina, než obvykle, právo útrpné na vás, hyml klatě.(5.9.2014)

  • Matty
    ***

    Podobně jako tvůrci Cirkusu Bukowsky, ani autoři Života a doby soudce A. K. neodhadli hranici, za kterou maskulinní cynismus (jimž zde hrdina maskuje neznámo co) začíná působit strojeně, až směšně. Nemám problém akceptovat kvalitní dialogy (aneb Na počátku i na konci bylo slovo a mezi tím spousta dalších slov) jako náhražku vyšších produkčních hodnot (malou výpravnost mají zřejmě zachraňovat nadbytečné letecké scény, které zde působí jako švejkovská odpověď na americkou kinematografii atrakcí). Jenomže Zapletal zaměňuje kvalitu s předstíranou důležitostí. Drsnost staré detektivní školy, patrná v knižním voice-overu, však vůbec nesedí k tématu. Seriál by naopak potřeboval větší lehkost. Životní krize mladého soudce je vsazena do rámce takřka biblické tragédie (oko za oko, zub za zub). Nadhodnocené vnímání dění, které skutečnou hloubku a tragičnost postrádá, by mohla ospravedlnit vypravěčská perspektiva sebestředného protagonisty. Seriál nicméně ohýbání faktů tak, aby zapadaly do Klosovy sebeprojekce, nepřiznává a nereflektuje a veledůležitě se „tváří“ i tehdy, nepromlouvá-li k nám přímo hlavní hrdina. Tuctovost figury pěkné, ale naivní sekretářky (Tereza), která se domnívá, že Kate Winslet hrála v Deníku Bridget Jonesové (nebo si to myslí pan scenárista?) pak tak jako tak s Klosovým úhlem pohledu nijak nesouvisí a jde pouze o další projev ledabylosti českých tvůrců při psaní ženských postav, které mívají blíže k „ženským“ než k ženám. I kdyby se seriál chtěl od tuzemské televizní produkce odlišit pomalým tempem a zadumaným tónem, nedokáže tyto kvality obhájit dramaturgicky. Dlouhé scény ze soudní síně jsou umrtvující, jednotlivé roviny (soudní, rodinná, „cvokařská“) spolu možná i kvůli třem různým režisérům moc nekomunikují a nebýt nucené podzápletky s vyděračem, úplně chybí důvod, proč ve sledování něčeho námětem i postavami tak obehraného pokračovat. Jistý potenciál téhle nezáživné, křečovité a pseudo-důležité sondy do života takového obyčejného českého chcípáka vidím zatím akorát v naznačeném zájmu reagovat na aktuální kauzy (odposlechy, autorská práva). ___ Kdyby šlo o audioknihu, rád si ji poslechnu. Jako audiovizuální počin Život a doba vinou potřeby verbalizovat každičkou myšlenku (jako špatný vtip působí hrdinův voice-over během psychoterapie) selhává. Kvalita scénáře totiž neodpovídá sázce na statický „sit-and-deliver“ formát. Obyčejnost protagonistova života a zemitá poloha kámošských dialogů („Jsem ti dones lahváč, vole“) nejde dohromady s těžkopádným knižním komentářem. Ten by možná zapadnul do poválečného filmu noir nebo do testosteronové osmdesátkové akce, ale vysokoškolákovi z 21. století a z dobré rodiny květnaté chlapácké výrazy nevěřím. Z voice overu se přitom nedozvídáme informace, které by byly podstatné, případně informace, které bychom neodtušili z viděného. Užití poněkud vyčpělého vypravěčského nástroje tak vnímám hlavně jako alibistický způsob, jak do scénáře vpravit přímočarý komentář české malosti. Nevěřím, že by to nešlo udělat obratněji. Rozšířený a přepracovaný komentář zde. 60%(2.9.2014)

  • Britrik
    **

    Cynismus a nejistota vlastního poslání hlavního hrdiny - sympatické. Mnohým se nelíbí právě ono často černohumorné komentování, hlas v pozadí. Myslím, že právě tyto osobní komentáře dělají seriál něčím výjimečným. Že může vysokoškolák, bytostný intelektuál často mluvit sám k sobě poněkud vulgárněji, to fakt není nic nenormálního. Za mě gut a těším se na další díly.(1.10.2014)

  • - V jednom dílu zastupuje účastníka řízení matka (Daniela Kolářová) soudce Adama (David Švehlík), což je zjevný střet zájmů. Je vyloučeno, aby se matka se synem ve svých postaveních setkali v jednací síni. Soudce by se měl sám vyloučit jako podjatý vzhledem k rodinnému poměru k právnímu zástupci jedné ze stran. (DonQ)

  • - Přestože se děj seriálu odehrává v roce 2014, je zde citován zákon o rodině, který od 1. 1. 2014 již neplatí. 1. 1. 2014 vyšel v platnost nový občanský zákoník upravující rodinné právo. (misuleee)

  • - Název je parafrází na slavný americký film s velmi neformálním soudcem s názvem Život a doba soudce Roye Beana (1972). (sator)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace