poster

Život a doba soudce A. K. (TV seriál)

  • anglický

    The Life and Time of Judge A.K.

Drama

Česko, 2014 - 2017, 24 h 11 min (Minutáž: 26x56 min)

Scénář:

Zdeněk Zapletal

Hrají:

David Švehlík, Daniela Kolářová, Jitka Čvančarová, Jiří Bartoška, Marek Daniel, Andrea Buršová, Igor Bareš, Ivana Uhlířová, Jaroslav Plesl, Jan Novotný, Jan Budař, Gabriela Míčová, Mário Kubec, Karel Dobrý, Miroslav Táborský, Lukáš Příkazký, Antonín Procházka, Klára Melíšková, Magdaléna Sidonová, Kryštof Hádek, Jaromír Dulava, Marian Roden, Jan Vondráček, Kateřina Brožová, Václav Neužil ml., Štěpán Benoni, Zdeněk Hess, Leoš Noha, Pavel Liška, Marie Ludvíková, Jan Lepšík, Tomáš Turek, Lenka Krobotová, Jan Holík, Kristýna Frejová, Jiří Mádl, Jaroslava Pokorná, Jan Bidlas, Petr Jeništa, Pavla Beretová, Lucie Trmíková, Kristýna Nováková-Fuitová, Dana Sedláková, Simona Prasková, Martin Pechlát, Anna Polívková, Iva Pazderková, Jiří Černý, Ester Geislerová, Miloslav Maršálek, Zuzana Norisová, Barbora Kodetová, David Suchařípa, František Němec, Hanuš Bor, Kateřina Janečková, Lucie Pernetová, Karel Zima, Luboš Veselý, Václav Knop, Tomáš Matonoha, Josef Polášek, Dana Poláková, Ctirad Götz, Miroslav Babuský, Ivana Lokajová, Lucie Žáčková, Braňo Holiček, Annette Nesvadbová, Dušan Sitek, Milan Hloušek, Petr Lněnička, Hana Frejková, Luděk Randár, Jiří Ployhar ml., Marie Durnová, Jindřich Bonaventura, Robert Nebřenský, Claudia Vašeková, Jana Malá, Petr Matoušek, Ivana Valešová, Petr Koutecký, Jan Horák, Aleš Gelnar, Erika Guntherová, Dita Hořínková, Hynek Chmelař, Lenka Svadbíková-Veliká, Jitka Prosperi, Agáta Zimová, Jan Jakub Ryba, Radana Herrmannová, Jiří Untermüller, František Kreuzmann ml., Jiří Havel, Johanna Tesařová, Jaromíra Mílová, Marie Spurná, Zuzana Onufráková, Jiří Krejčí, Jiří Hána, Pavel Lagner, Jiří Racek, František Dominik Staněk, Mária Dolanská, Jan Jankovský, Jan Maléř, Jaroslav Vlach, Rudolf Šnajdr, Kristýna Kudrnáčová, Milan Šimáček, Jiří Maryško, Petra Špalková, Josef Hervert, Veronika Schönová, Tomáš Kraucher, Tomáš Kořének, Jan Emmerling, Petr Nácovský, Šárka Holubová, Martha Olšrová, Marie Horáčková-Turková, Václav Legner, Ivo Kubečka, Zdeněk Dolanský, Petr Klimeš, Milan Duchek, Martin Janouš, Barbora Janatková, Jonáš Zima, Barbora Valentová, Milan Šimáček, Klára Smílková, Daniela Byrtusová, Čestmír Řanda ml., Gabriela Mikulková, Matyáš Rejthar, Lenka Vlasáková, Ivan Lupták, Jan Potměšil, Martin Havelka, Zuzana Stivínová, Miloslav Mejzlík, Nela Boudová, Helena Dvořáková, Filip Čáp, Ivan Sochor, Dita Kaplanová, Andrej Besčastnyj, Michal Balcar, Miloslav Tichý, Pavel Tesař, Jana Radojčičová, Milena Marcilisová, Radim Madeja, Tomáš Dastlík, Michal Dalecký, Ernesto Čekan, Alena Mihulová, Zuzana Bydžovská, Martin Myšička, Vladimíra Erbová, Adéla Petřeková, Jakub Hais, Zdeněk Pecháček, Marta Vítů, Miroslav Šnajdr, Lucie Štěpánková, Zuzana Zvoníčková, Vladimír Polívka, Tereza Vilišová, Táňa Hlostová, Anna Stropnická, Daniel Svoboda, Ondřej Kokorský, Radovan Masár, Lukáš Jůza, Zdeněk Dušek, Miroslav Hruška, Marta Richterová, Jana Boušková, Viktor Zavadil, Jacob Erftemeijer, Filip Březina, Bohumír Starý, Antonín Hardt, Tomáš Bambušek, Jan Slovák, Norbert Lichý, Rudolf Kubík, Marek Pospíchal, Miro Grisa, Jaromír Janeček, Michael Dymek, Zdeněk Velen, Libor Žídek, Vladimír Hrabal, Anežka Rusevová, Miroslav Dubský, Jan Dvořák, Martin Učík, Kamila Špráchalová, Petr Halberstadt, Petr Batěk, Jan Šimůnek, Marie Doležalová, Tomáš Jeřábek, Roman Zach, Petra Výtvarová, Josefína Dušková, Matúš Bukovčan, Jiří Štrébl, Martin Kubačák, David Máj, Petr Bucháček, Antonie Talacková, Justin Svoboda, Barbora Lukešová, Jaromír Meduna, Jiří Fero Burda, Roman Mrázik, Marko Igonda, Rudolf Štěpán, Ivo Bureš, Ivana Stejskalová, Petr Pěknic, Miroslav Hanuš, Marian Moštík, Renata Rychlá, Radim Koráb, Jiří Hájek, Zita Morávková, Petra Lustigová, Miroslav Večerka, Radim Novák, Miroslav Lhotka, Milada Janderová-Kratochvílová, Zdeněk Podhůrský, Radim Fiala, Zbyněk Fric, Dana Syslová, Stanislav Majer, Vanda Hybnerová, Milan Enčev, Josef Vrána, Otakar Brousek ml., Branislav Mazúch, Petr Stach, Gabriela Filippi, Oľga Belešová, Petr Dohnal, Martina Delišová, Oldřich Král, Tereza Hofová, Jana Staňková, Petr Vršek, Jiří Nebenführ, Zuzana Stavná, Václav Chalupa, Hana Doulová - Krobotová, Dominika Hužvárová, Milan Hampl, Kateřina Lojdová, Petr Motloch, Radim Kalvoda, Ondřej Šípek, Jana Galinová, Ivo Novák, Jiří Wohanka, Jiří Schwarz, Dan Vertigo, Jevhen Šokalo, Richard Němec, Marek Dobeš
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • viperDavid
    ***

    Docela zajimavý scénář i když soudce A.K. přináší do seriálu víc ticha než slov. Ani soudní přelíčení není tak reálné, na druhou stranu stejně dramatické viz. první díl (soudím z osobních zážitků). Ale člověka to určitě neurazí a na další díly se podívám. Hodnotit budu až po konci všech dílů... Tak dokonáno viděl jsem vše a díky otevřenému konci dali hlavu na špalek(14.11.2014)

  • Laurent

    Na české poměry to zatím vypadá silně nadprůměrně. Hlavní postava je ale výrazně netypickým představitelem soudcovského řemesla. Kdyby tvůrci vzali typický soudcovský charakter a posílili ho, tak jsme mohli mít Dr. House ze soudního prostředí. Soudcovský talár často oblékají lidé, kteří by byli po psychologickém vyšetření diagnostikováni jako tzv. psychopaté. Zjednodušeně řečeno to jsou lidé, kterým jsou ostatní lidé úplně fuk, nevytváří si k nim žádné emoce. V ojedinělých případech, kdy soudce není psychopat, velmi rychle otupí, zvykne si, nebo vyhoří. Takový ne-psychopat se potom chová v práci podobně jako psychopat. Postava Adama Klose se naopak trápí svým údělem. Navíc je velmi nepravděpodobné jeho relativně nízké sebevědomí. Soudci mají extrémně vysoké sebevědomí, protože rozhodují o životech druhých lidí. Soudci jsou v podstatě polo-bohové. Právě to, jim dodává sebevědomí. Čeští scénáristé bohužel stále dokola vtahují do podobných žánrů (např. krimi) filosoficko-eticko-morální otázky a dilemata. Užitečnější by bylo poukázat na realitu vytvořením zajímavé postavy geniálního soudce, který je ale lidsky odporný a pro život ve společnosti dost dobře nepoužitelný. Osobní život a soudní rozhodování by mohlo být klidně 1:1. Trpkého humoru bychom měli habaděj. Seriál se bohužel inspiroval Terapií, kde jsou filosoficko-eticko-morální otázky a dilemata přirozenější a reálnější součástí.(2.9.2014)

  • Elyssea
    ***

    Soudce Melancholik, který se dvanáct dílů plácá v porozchodové krizi, a vše provází svým vnitřním komentářem. V některých případech ukrajuje zdlouhavou část soudních jednání (některé jeho asociace jsou velmi úsměvné), někdy jsou to kecy v kleci. Mix jednotlivých případů a krize identity není úplně marný, jenže to by Švehlík musel dostat spolehlivé a dobře napsané spoluhráče. V osobní rovině totiž neexistuje jediná žena (Tereza, Laura, Iva), která by měla nějakou osobnost. A co se rodičů Klosových týče, tam ani Bartoška nemá, co hrát. Všech dvanáct dílů nemá uspokojivou ústřední linku, která by vás držela v jakémkoli napětí. Proto už se ke konci seriál táhne (díl Kněz je dokonalou ukázkou výplně) a závěrem vás spíš romrzí než cokoli jiného. V rámci české tvorby originální počin, který je bohužel nedotažený ve všech směrech (úvodní a závěrečné titulky jsou graficky otřesné).(23.9.2017)

  • Tosim
    ****

    -BYLA TAKOVÁ DOBA. -ZAJÍMALO BY MĚ, JAK DLOUHO BUDE TAHLE VÝMLUVA JEŠTĚ AKTUÁLNÍ. Až na světlé výjimky se mi zatím nepodařilo najít film či seriál, který by kritickým okem reflektoval současnost, nepoužíval metody komunální satiry a přitom by byl vážný a vypovídající (nepočítám proto třeba Blaník). Jenže (opět) trio hlavních tvůrců zaručuje, Zdeněk Zapletal se překonává (pod tímto vjemem jsem přečetl dva jeho romány), soudní případy jsou dostatečně silné a vycházejí ze skutečnosti, Klosovy myšlenky jsou dostatečně sarkastické, ale i láskyplné, sebezpytující, dramatické a "překvapivě" cituje i Bibli. Nezáleží na tom, zda bude mít seriál pokračování, je neukončený jako život všech, co jím prošli. Černý kůň letošního seriálového podzimu. 90%.(27.11.2014)

  • Agatha
    ***

    Těžko říct, jak si s tímhle oříškem poradit. Ale nedalo mi moc práce přijít na to, že když jsem vyšťavenej z rachoty a horko těžko vydržim existovat do 22:00, tak tenhle žánr není vůbec vhodný k udržení pozornosti, by spíše naopak - dokonale to uspává. Když je naopak sil dostatek, lze si povšimnout i jistých kvalit a jakéhosi záměru tohoto seriálu. Jelikož u mě bohužel platí spíše ta první verze, nemůžu hodnotit víc než za 3*. Ta celková UNYLOST prostě přehlušuje to ostatní. Vemte se jen ty závěrečné titulky: něco tak unylého a nudného se jen tak nevidí.(17.11.2014)

  • - V jednom dílu zastupuje účastníka řízení matka (Daniela Kolářová) soudce Adama (David Švehlík), což je zjevný střet zájmů. Je vyloučeno, aby se matka se synem ve svých postaveních setkali v jednací síni. Soudce by se měl sám vyloučit jako podjatý vzhledem k rodinnému poměru k právnímu zástupci jedné ze stran. (DonQ)

  • - Hlavní postava soudce Adama Klose (David Švehlík) v prvním díle uvádí citát Marcela Prousta: „Krásné ženy ponechejme mužům bez fantazie." (misuleee)

  • - V prvním díle soud nesprávně označuje účastníky, v tomto nesporném řízení nejde o žalobce a žalovanou. Kontroverzní je i předběžné opatření soudu, kdy bez jakéhokoliv výslechu a souhlasu babičky by dítě svěřil do její péče, v praxi nereálné. (DonQ)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace