poster

Život a doba soudce A. K. (TV seriál)

  • anglický

    The Life and Time of Judge A.K.

Drama

Česko, 2014 - 2017, 24 h 11 min (Minutáž: 26x56 min)

Scénář:

Zdeněk Zapletal

Hrají:

David Švehlík, Daniela Kolářová, Jitka Čvančarová, Jiří Bartoška, Marek Daniel, Andrea Buršová, Igor Bareš, Ivana Uhlířová, Jaroslav Plesl, Jan Novotný, Jan Budař, Gabriela Míčová, Mário Kubec, Karel Dobrý, Miroslav Táborský, Lukáš Příkazký, Antonín Procházka, Klára Melíšková, Magdaléna Sidonová, Kryštof Hádek, Jaromír Dulava, Marian Roden, Jan Vondráček, Kateřina Brožová, Václav Neužil ml., Štěpán Benoni, Zdeněk Hess, Leoš Noha, Pavel Liška, Marie Ludvíková, Jan Lepšík, Tomáš Turek, Lenka Krobotová, Jan Holík, Kristýna Frejová, Jiří Mádl, Jaroslava Pokorná, Jan Bidlas, Petr Jeništa, Pavla Beretová, Lucie Trmíková, Kristýna Nováková-Fuitová, Dana Sedláková, Simona Prasková, Martin Pechlát, Anna Polívková, Iva Pazderková, Jiří Černý, Ester Geislerová, Miloslav Maršálek, Zuzana Norisová, Barbora Kodetová, David Suchařípa, František Němec, Hanuš Bor, Kateřina Janečková, Lucie Pernetová, Karel Zima, Luboš Veselý, Václav Knop, Tomáš Matonoha, Josef Polášek, Dana Poláková, Ctirad Götz, Miroslav Babuský, Ivana Lokajová, Lucie Žáčková, Braňo Holiček, Annette Nesvadbová, Dušan Sitek, Milan Hloušek, Petr Lněnička, Hana Frejková, Luděk Randár, Jiří Ployhar ml., Marie Durnová, Jindřich Bonaventura, Robert Nebřenský, Claudia Vašeková, Jana Malá, Petr Matoušek, Ivana Valešová, Petr Koutecký, Jan Horák, Aleš Gelnar, Erika Guntherová, Dita Hořínková, Hynek Chmelař, Lenka Svadbíková-Veliká, Jitka Prosperi, Agáta Zimová, Jan Jakub Ryba, Radana Herrmannová, Jiří Untermüller, František Kreuzmann ml., Jiří Havel, Johanna Tesařová, Jaromíra Mílová, Marie Spurná, Zuzana Onufráková, Jiří Krejčí, Jiří Hána, Pavel Lagner, Jiří Racek, František Dominik Staněk, Mária Dolanská, Jan Jankovský, Jan Maléř, Jaroslav Vlach, Rudolf Šnajdr, Kristýna Kudrnáčová, Milan Šimáček, Jiří Maryško, Petra Špalková, Josef Hervert, Veronika Schönová, Tomáš Kraucher, Tomáš Kořének, Jan Emmerling, Petr Nácovský, Šárka Holubová, Martha Olšrová, Marie Horáčková-Turková, Václav Legner, Ivo Kubečka, Zdeněk Dolanský, Petr Klimeš, Milan Duchek, Martin Janouš, Barbora Janatková, Jonáš Zima, Barbora Valentová, Milan Šimáček, Klára Smílková, Daniela Byrtusová, Čestmír Řanda ml., Gabriela Mikulková, Matyáš Rejthar, Lenka Vlasáková, Ivan Lupták, Jan Potměšil, Martin Havelka, Zuzana Stivínová, Miloslav Mejzlík, Nela Boudová, Helena Dvořáková, Filip Čáp, Ivan Sochor, Dita Kaplanová, Andrej Bestcastnyj, Michal Balcar, Miloslav Tichý, Pavel Tesař, Jana Radojčičová, Milena Marcilisová, Radim Madeja, Tomáš Dastlík, Michal Dalecký, Ernesto Čekan, Alena Mihulová, Zuzana Bydžovská, Martin Myšička, Vladimíra Erbová, Adéla Petřeková, Jakub Hais, Zdeněk Pecháček, Marta Vítů, Miroslav Šnajdr, Lucie Štěpánková, Zuzana Zvoníčková, Vladimír Polívka, Tereza Vilišová, Táňa Hlostová, Anna Stropnická, Daniel Svoboda, Ondřej Kokorský, Radovan Masár, Lukáš Jůza, Zdeněk Dušek, Miroslav Hruška, Marta Richterová, Jana Boušková, Viktor Zavadil, Jacob Erftemeijer, Filip Březina, Bohumír Starý, Antonín Hardt, Tomáš Bambušek, Jan Slovák, Norbert Lichý, Rudolf Kubík, Marek Pospíchal, Miro Grisa, Jaromír Janeček, Michael Dymek, Zdeněk Velen, Libor Žídek, Vladimír Hrabal, Anežka Rusevová, Miroslav Dubský, Jan Dvořák, Martin Učík, Kamila Špráchalová, Petr Halberstadt, Petr Batěk, Jan Šimůnek, Marie Doležalová, Tomáš Jeřábek, Roman Zach, Petra Výtvarová, Josefína Dušková, Matúš Bukovčan, Jiří Štrébl, Martin Kubačák, David Máj, Petr Bucháček, Antonie Talacková, Justin Svoboda, Barbora Lukešová, Jaromír Meduna, Jiří Fero Burda, Roman Mrázik, Marko Igonda, Rudolf Štěpán, Ivo Bureš, Ivana Stejskalová, Petr Pěknic, Miroslav Hanuš, Marian Moštík, Renata Rychlá, Radim Koráb, Jiří Hájek, Zita Morávková, Petra Lustigová, Miroslav Večerka, Radim Novák, Miroslav Lhotka, Milada Janderová-Kratochvílová, Zdeněk Podhůrský, Radim Fiala, Zbyněk Fric, Dana Syslová, Stanislav Majer, Vanda Hybnerová, Milan Enčev, Josef Vrána, Otakar Brousek ml., Branislav Mazúch, Petr Stach, Gabriela Filippi, Oľga Belešová, Petr Dohnal, Martina Delišová, Oldřich Král, Tereza Hofová, Jana Staňková, Petr Vršek, Jiří Nebenführ, Zuzana Stavná, Václav Chalupa, Hana Doulová - Krobotová, Dominika Hužvárová, Milan Hampl, Kateřina Lojdová, Petr Motloch, Radim Kalvoda, Ondřej Šípek, Jana Galinová, Ivo Novák, Jiří Wohanka, Jiří Schwarz, Dan Vertigo
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • geklon
    ***

    hahahaha, Zase si hrajeme na chudáky, kteří vlastně dělají jen to co musí, jen aby uživily ty svoje upocený prdele. A ještě u toho existenciálně prskaj a pláčou. Navíc Švehlík začíná bejt okoukanej a jinak nezajímavej, Čvačarová je na roli psychiatričky až moc temperamentní. Jenom ten Bartoška s Kolářovou jsou celkem sympatičtí zombící systému...... Sedláček u Bolka asi definitvně přesedlal na uplakanou malomrdku..... a přizval si k tomu další dva mistry zmaru. Klasicky kontroverzní, tak jak to čerstvý držitel prezidentského vyznamenání dělá vždycky. Jenže na 12 dílů je to už příliš silná dávka. Pohnutky amorální dilemata a témata jsou na místě a tím je seriál ojedinělý. Připomíná lidem, že bez ohledu na sociální postavení, jsou lidmi. Jenže příběhově je totálně nefunkční.(6.9.2014)

  • claudel
    ****

    Vysloveně nesnáším hodnocení po jednom, dvou, třech dílech seriálu, o dvaceti minutách nemluvě. Fakt nechápu těch aktuálně 482 hodnotitelů. Já budu hodnotit až po závěrečných titulkách posledního dílu. 1. díl - výborný začátek, David Švehlík u mě svým výkonem vzbudil velké sympatie a řekl bych, že jde o jednu z jeho stěžejních rolí. Jeho vnitřní hlas, mnohdy kousavý, satirický a jízlivý mnohdy vážnost situace vhodně odlehčuje. Postava soudce Adama je mi velmi blízká. Z vlastní zkušenosti mohu prohlásit, že pro citlivé a jemné duše povolání soudce není příliš vhodné. Dějová linie s terapií, rodinné (ne) zázemí Adama a kriminální zápletka, vše mi vyhovuje. Výborný seriál na pondělní večer. 2. díl - moc mě nebavila soudní pře o Melichara, byť na malém prostoru exhibují přední čeští divadelní herci. Vedlejší zápletky jsou naopak stále zajímavější. 3. díl - Bareš versus Uhlířová, Patka versus Kolářová se Švehlíkovými vnitřními monology hravě vystačí na celý třetí díl. Jsem zvědavý, kolik ještě divadelních herců se představí v rolích obhájců, žalobců a žalovaných. Už 4. díl nám nabídne další z hereckých es Dejvického a Činoherního divadla. Ten udržel vysoký standard předchozích dílů. Naopak 5. díl nepřinesl nic nového pod sluncem, téma zásahu bulváru do života celebrit a pseudocelebrit je už dost ohrané a víceméně nudí. 6. díl proti sobě postavil další divadelní hvězdy, Lišku proti Nohovi a byl z toho rozhodně zajímavý díl kladoucí si morálně-právní otázku, jež je v některých státech vyřešena dost radikálně - pokud někdo krade na mém pozemku, mám právo použít zbraň a vůbec se nemusím rozpakovat, pokud mu nějak ublížím. Kriminální i psychologicko-vztahová zápletka pomalu, ale jistě graduje.(15.9.2014)

  • Kimon
    ****

    Jo, jo, JO! Je to dobrý a nesrovnatelně hodnotnější (jak obsahově, tak intelektuálně) ve srovnání se souběžně vysílanou premiérou seriálu "Vinaři" na TV Prima. Chlad a samota v duši člověka, který má lidský cit, ale rodinnou lásku nikdy nepoznal, neumí tudíž lásku přijímat, vyjadřovat a ani dávat. Když je človíček od dětství vychováván v rodině, která lásku nezná, ale zná jen a jen materiální hodnoty, společenské postavení a honbu za penězi, pak človíček v dospělosti citově strádá. Sám lásku, cit a vztah velmi těžce hledá. A to je život a doba našeho soudce. Hmotné zabezpečení je důležitá věc, ale důležitější je cit a láska. Ne nadarmo se říká: "Bohatý chudý na duši". Jak posuzovat coby soudce lidské problémy, když je prázdno a chlad ve vlastní duši? Jde to vůbec? Duševní vyrovnanost člověka v dospělosti je z největší části ovlivněna citovou výchovou již v jeho dětství. Dítě nesmí strádat, pak nestrádá ani jako dospělý jedinec. Létání ve vzdušném prostoru je krásné a povznáší (sám jsem to kdysi prožíval), ale nemělo by sloužit jen a jen k úniku od reality.(2.9.2014)

  • Gemini
    ***

    Je mi líto, Huberte, ale ani po deseti letech od Románu Pro Ženy nevypadáš vyrovnaně;) Není to s těmi seriály o justici v ČR jednoduché. Však taky koneckonců vznikl zatím jen jeden - Na Lavici Obžalovaných Justice - a i když se jeho žánrová a obsahová (místy až Twin Peaksová) nevyhraněnost neopakuje, a jednotlivé případy Soudce A. K. jsou velmi trefně zvolené a ještě lépe prezentované, jako celek je to pořád ještě dost daleko od něčeho, čemu bych dal "palec nahoru". Ale popořadě - jednotlivým causám tleskám. Byť mi je záhadou, že si v celém seriálu nikdo není schopen správně uvázat kravatu:), a jako člověk "od fochu" nechápu, jak to, že si tvůrci dali práci s drobnými nuancemi, jako že v roce 2013 ještě soudce Klos soudí opatro podle zákona o rodině, a v roce 2014 (po novele příslušností) už na okrese drtí osobnostní žaloby, ale jsou přitom zcela povzneseni nad úplně základní věci jako "odvolání ve lhůtě 14 dnů" nebo nad to, že se NEUSTÁLE (v každém díle několikrát) svědci poučují jako účastníci řízení. Jistě, sice nic není dokonalé, ani totalita, a jak nám ukazují poslední bolestivé roky s TV Barrandov (a dalšími kanály), obraz justice v očích "prostého diváka" zřejmě nezvratně bude obsahovat hulákání jak na koňském trhu, skákání si do přednesů i do otázek, námitkování a podobné tragédie, možné jen v jednací síni naprosto neschopného soudce, ale to ještě nejsou ta hlavní řekněme "mravní" negativa, která z tohoto rozmáchlého díla vyčnívají. Ten hlavní "filmový" problém je průběžná dějová linka, která v první sérii značně klopotně doputuje k naprosto WTF rozuzlení, aby plynule přešla do nastartování další sezóny formou cliffhangeru. Ale on i ten příběh je jen prostředkem pro prezentování hlavní postavy. A to je ta největší podpásovka, kterou Česká Televize z pozice veřejnoprávního média zasazuje justičnímu systému. Soudce Adam Klos je totiž naprostý tragéd. Psychická troska, vláčející s sebou trauma citové oploštělosti, protože ho jeho rodiče (místopředseda Ústavního soudu Jiří Bartoška a superadvokátka s jak jinak než kontroverzními kontakty a metodami Daniela Kolářová) dostatečně neobjímali, budujíce své kariéry a jeho setsakra dobře zajištěnou budoucnost. Co si mám myslet o "hrdinovi", který to zjevně "nedává" jen proto, že se s ním rozešla přítelkyně, který tráví volný čas veslováním, tenisem nebo létáním ve vlastním letadélku Káněti, a který celý jeden díl vyplní tím, že se "existenciálně rozpoložen" snaží dostat z brutální kocoviny, respektive ze skládky komunálního odpadu, kam se nechal, byvše totálně ožralý, vysypat popelářským vozem? A co si o něm má myslet divák, až mu začne ve voiceoveru předestírat své niterné pocity o morálním marasmu naší společnosti a o nalézání víry? Asi to, že když už to takhle vidí i na ČT, tak to u té Soudkyně Barbary asi bude fakt pravda, no dyk se na to koukni, mámo. Takže asi takhle - NÁMITKA!!! a za tohle Zlo, byť v rámci jednotlivých řešených případů držící prst na tepu doby jako už dlouho nic, 50%.(13.10.2017)

  • gudaulin
    ***

    V pradávných dobách socialistického Československa patřily seriály k výkladní skříni televizní tvorby a vytvářely fenomén rozhodující o spokojenosti diváků. Od té doby přetrvává snaha televizních manažerů uspět právě na poli původní televizní seriálové tvorby a na Životě a době soudce A. K. je znát, jak velké byly ambice natočit seriál, který se dokáže zavděčit jak publiku, tak kritikům bažícím po umělecké reflexi dnešní hodnotově rozkolísané doby. Seriál chce prostřednictvím svého hrdiny nastolovat otázky a roztínat bolestivá mravní dilemata. Nedokážu posoudit odbornou stránku projektu, tedy do jaké míry odpovídají projednávané soudní případy stávající legislativě. Pokud jde o to ostatní, David Švehlík se potatil a představuje charismatického hrdinu, s jehož lidskými soudy a profesními rozsudky se nejspíš nebude mít divák problém ztotožnit. Seriál celkem slušně funguje na bázi jednotlivých soudniček - typově charakteristických případů, které sice nejdou nijak do hloubky, lépe řečeno hloubku někdy snaživě předstírají, ale ve srovnání s komerčními seriály konkurenčních televizí jde v rámci hry na malém českém písečku o solidní nadprůměr. Bohužel jsem ale zvyklý srovnávat naši tvorbu s nekonvenčními kousky světové televizní tvorby a ten odstup je pořád obrovský. Soudce A. K. nestrhne, vězí až po uši v zajetých schématech a konvencích, jeho vnitřní monology jsou tak nějak literární a školometsky osvětové, jeho soukromý život a problémy jsou mi ukradené a když jsem vynechal dvě epizody, nic mě nelákalo je zhlédnout na internetu. Není to pro mě zásadní dílo, i když některé problémy a témata jsou závažná. Celkový dojem: 55 %.(4.11.2014)

  • - V jednom dílu zastupuje účastníka řízení matka (Daniela Kolářová) soudce Adama (David Švehlík), což je zjevný střet zájmů. Je vyloučeno, aby se matka se synem ve svých postaveních setkali v jednací síni. Soudce by se měl sám vyloučit jako podjatý vzhledem k rodinnému poměru k právnímu zástupci jedné ze stran. (DonQ)

  • - V prvním díle soud nesprávně označuje účastníky, v tomto nesporném řízení nejde o žalobce a žalovanou. Kontroverzní je i předběžné opatření soudu, kdy bez jakéhokoliv výslechu a souhlasu babičky by dítě svěřil do její péče, v praxi nereálné. (DonQ)

  • - Přestože se děj seriálu odehrává v roce 2014, je zde citován zákon o rodině, který od 1. 1. 2014 již neplatí. 1. 1. 2014 vyšel v platnost nový občanský zákoník upravující rodinné právo. (misuleee)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace