poster

Diplomová práce

  • Španělsko

    Tesis

  • slovenský

    Diplomová práca

  • anglický

    Thesis

Thriller / Drama / Horor / Mysteriózní

Španělsko, 1996, 125 min

Scénář:

Alejandro Amenábar

Kamera:

Hans Burmann
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Freemind
    ***

    Velmi slušný thriller, který v mnoha ohledech strčí do kapsy americkou produkci. Slušný scénář a spousta dobře zvládnutých, napínavých scén dávaly tušit, že Amenábar jednou vystrčí růžky. Určitě doporučuji všem fanouškům temných krváků, mé dojmy bohužel dost kazila formální jednoduchost a hlavně hnusná hudba, nebo spíš směsice disharmonických syntezátorových ploch. Ve zkratce - průměrný, ale velmi slušně vygradovaný snímek s ideální pointou!(22.2.2010)

  • Hejtmy
    ***

    Doufám, že při psaní mé diplomky mi o život nepůjde. Amenábarův první film nese několik známek (nejen) režisérské nevyzrálosti, ale i určitý amatérismus je možné odpustit v případě, že by film byl zábavný a formálně bezvadný. To bohužel o Diplomové práci říct nemůžu, takže jsem spokojen nebyl. Chování postav je už od začátku značně nelogické a se stoupajícím napětím a pokračujícím dějem se to ještě stupňuje. Samotná příběhová linie pak sice těží ze zajímavého tématu, ale je ubita konvenčním a nenápaditým zpracováním. Pokud za jediný zajímavý nápad považujeme neustálé proměny padouchů v hrdiny a naopak, je něco špatně. Amenábar nenatočil špatný film, já se při něm docela bavil, ale bohužel spíš díky tomu, že jsem si pořád říkal, že by se něco dalo udělat jinak, možná lépe, a že je něco špatně. Jako úvod do dnes tak oblíbeného moderního španělského hororu/thrilleru doporučuji, jinak nic moc... 50 %(13.11.2012)

  • !RedruM
    ****

    Ako pocta "snuff" žánru je to geniálne, ako thriller je to vynikajúce, ale ako film je to len obstojné. Vidím veľkú paralelu s filmom 8mm, oba filmy sú pre laikov niečo ako manuál pre spoznanie toho subžánru. Fake snuff vznikol z pojmu Snuff, čiže ide o to natočiť, čo najviac autentickú vraždu, poväčšine na home-made kameru. 80% takých filmom sa tvári ako skutočný snuff, čo je neskutočné, niektorým filmom sa to podarilo (Guinea Pig, August Underground) - jedná sa totiž o úplne undergroundovú kinematografiu, nevhodnú pre väčšinu divákov. V Tesis hlavná postava pracuje s VHS, ktorá zachytáva takúto vraždu. Takisto ako v 8MM je hlavná postava vystavená maximálnemu psychickému teroru. Bohužiaľ, aj keď stopáž mi neprišla prepálená, vadilo mi najmä dakedy úplne primitivné chovanie hl. protagonistov..(19.6.2017)

  • Radko
    ****

    Hra s možnosťami. Hra na mačku a myš, počas ktorej vyľakaná myš neustále zisťuje a zároveň spochybňuje, že kto vlastne je a kto nie je útočiacou mačkou lačne si brúsiacou na ňu driapy. Nad logikou filozofujúcich kecov o publiku, vyžadujúcom si potrebu širšej výroby snuff filmov nemá veľký zmysel uvažovať, nakoľko v reáli ide o veľmi úzko profilovaný tovar s mimoriadne minoritným dopytom. V rámci filmu išlo len o vedľajšie, no nie vcelku dotiahnuté záležitosti, podávané z nádychom kritiky násilia v masmediálnom priemysle. Často sa opakujúcu výčitku - "Prečo tá blbá káča nešla na políciu?" neberiem, pretože každý dotyk s políciou predstavuje zároveň ohrozenie a paranoickú podozrievavosť "orgánov stráženia zákonnosti". Prípadný oznamovateľ si teda trikrát rozmyslí, do čoho pôjde a koho vlastne udá. Zároveň v tomto prípade šlo podľa mňa o jeden z možných variantov divákovi naservírovanej hry možností.(7.12.2012)

  • aluna
    *****

    Obsahově bohatší povedenější starší brácha kultovních 8 mm, kterej funguje i bez potoků krve a šokuje i bez šokujících záběrů. Tenhle film poukazuje i zároveň dokazuje, stejně jako Angela ve svojí práci, že ve filmovým průmyslu je násilí (na vážno) tak běžnou věcí, až si jí neuvědomujeme a že to jde i s jeho omezením. Plus za plakát, pod kterým se hrdinka krčila před dotěrným "objektivem" horkokrevnýho kameramána.(13.9.2011)

  • Ana Torrent

  • - Chema (Fele Martínez) sleduje španielsky film Leyenda Del Viento Norte (1992). (Sticks)

  • - Když Angela pročítá seznam kupců hledaného typu kamery, v seznamu figuruje i jméno režiséra filmu Alejandro Amenábara. (Fingon)

  • - Amenábar napsal část scénáře k tomuto filmu již během svých studií na Complutense University of Madrid (španělsky Universidad Complutense de Madrid), jejíž budova a prostory si ve filmu také "zahrály". (gattaca)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace