poster

Diplomová práce

  • Španělsko

    Tesis

  • Slovensko

    Diplomová práca

  • USA

    Thesis

  • Velká Británie

    Thesis

Thriller / Drama / Horor / Mysteriózní

Španělsko, 1996, 125 min

Scénář:

Alejandro Amenábar

Kamera:

Hans Burmann
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • ancientone
    *****

    Jasnozrivo realistické pevné uchopenie kostry témy snuffu, vizuálne sýte a kontrastné, v oblasti postáv/dialógov zasa veľmi hlboké - na čom je celý film vystavaný. Oproti Cronenbergovmu VIDEODROMU postrádajúce zvrátenú fantáziu, v porovnaní s THE LAST HOUSE ON DEAD END STREET oveľa striedmejšie. Výborne vyvážené a napínavé nazretie na realistické násilie zachytené na kazetách. 90%(2.12.2012)

  • Madsbender
    ****

    Los perfectos sorta del horror espagnol. Amenábar má kvalitnú prácu s kamerou, zamotaný scenár a hustú atmosféru v krvi, a s Anou Torrent a Eduardom Noriegom rozohráva nebezpečné pátranie po vrahovi dievčaťa, o ktorého smrti doteraz nikto ani nevedel... Napínavé na každom centimetri, s kvalitným obrazom a zvukom, po formálnej stránke niet čo vytknúť. S pohľadom na skutočnosť, koľko mal vtedy Alejandro k dispozícii prostriedkov, výnimočný film, ktorý si musel poradiť sám. A podarilo sa. 80%(14.12.2013)

  • Morloth
    ***

    Nemohu říci, že by se jednalo o snímek vyloženě špatný. Vždyť atmosféra byla velmi příjemná a v některých místech se dala téměř krájet. Ale proč proboha musí být žánrové snímky plné logiky, jež si vyšla na vandr, plné zbytečné hysterie, nesympatických a pitomoučkých hrdinů a rozhovorů, které kdyby byly nevyřčeny, člověk by jen zajásal. Nemám chuť odpouštět filmům jejich nedostatky a s přimhouřenýma očima přikyvovat, vždyť to k žánru patří. To je ubohost. Pokud se snažím o krimi, tak musím mít nějakou věcnou soudržnost příběhu, musí být propracované do všech detailů. Pokud se snažím o atmosféru, nezabiju ji přece pitomými žvásty. Odpouštět netřeba. Takže: Alejandro Amenábar natočil pěknou atmosféru, bohužel spousta věcí okolo stála za starou, a nebo ještě starší, bačkoru.(29.8.2009)

  • Radko
    ****

    Hra s možnosťami. Hra na mačku a myš, počas ktorej vyľakaná myš neustále zisťuje a zároveň spochybňuje, že kto vlastne je a kto nie je útočiacou mačkou lačne si brúsiacou na ňu driapy. Nad logikou filozofujúcich kecov o publiku, vyžadujúcom si potrebu širšej výroby snuff filmov nemá veľký zmysel uvažovať, nakoľko v reáli ide o veľmi úzko profilovaný tovar s mimoriadne minoritným dopytom. V rámci filmu išlo len o vedľajšie, no nie vcelku dotiahnuté záležitosti, podávané z nádychom kritiky násilia v masmediálnom priemysle. Často sa opakujúcu výčitku - "Prečo tá blbá káča nešla na políciu?" neberiem, pretože každý dotyk s políciou predstavuje zároveň ohrozenie a paranoickú podozrievavosť "orgánov stráženia zákonnosti". Prípadný oznamovateľ si teda trikrát rozmyslí, do čoho pôjde a koho vlastne udá. Zároveň v tomto prípade šlo podľa mňa o jeden z možných variantov divákovi naservírovanej hry možností.(7.12.2012)

  • Gimli
    ****

    Permanentně napínavé a chytře napsané, takže až do konce nevíte, jak to vlastně je. Navíc je Amenábar i dost nápaditý, např. "walkmanový souboj" nebo scéna se sirkama. A skvěle se povedl i casting, což dost silně pomohlo vytvořit jistý nádech autentičnosti, a Tesis je o to víc vtahující. Ovšem na plné hodnocení to není. Postavy přecejen sem tam jednají docela hloupě a to mi vadilo. Příliš to bilo do očí.(14.9.2009)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace