• Vodnářka
    ***

    Jedná se teprve o druhý snímek islandské kinematografie, který jsem mohla shlédnout a z obou mám dost rozporuplné pocity. Konkrétně tento se výborně sleduje, vychutnáváte si sny i nápady hlavního hrdiny, naplno vnímáte atmosféru té doby i kouzlo Islandu... Na druhou stranu, po devadesáti minutách sice budete mít příjemný pocit i úsměv na rtech, nějakou poentu, myšlenku a vlastně ani pořádně děj ve filmu nečekejte.(1.8.2010)

  • bassator
    ***

    36. LETNÍ FILMOVÁ ŠKOLA UHERSKÉ HRADIŠTĚ 2010 - FOKUS: ISLAND - Retrospektiva: Fridrik Thór Fridriksson (Bíódagar / MOVIE DAYS / Filmové dny) - 31. 7. 2010 - kino Reduta - Velký sál - Uherské Hradiště - 65%(3.8.2010)

  • Zmiu
    **

    Rozhodovala jsem se mezi 3 a 2* protože, to bylo bez titulek a mohlo mi něco uniknout. Ale film mě dost nudil, musela jsem se dívat po částech, tak nakonec 2*. Bíodagar je poetický film, který vypráví očima asi 10titého Tómase o počátcích kultury biografů a televize. Film se odehrává v 50. letech, kdy televizi nikdo ještě neměl a kluci koukali do oken toho štastlivce, co ji měl. Chodilo se hodně do kina, a děti to pak napodobovali. Tómas pak jede na prázdniny na venkov, kde se setkává se starým světem, vyprávěné ságy ho ale ve srovnání s biografem nemůžou zaujmout. Celé to bylo takové utahané. Spousta věcí mi tam přišla nedořešená, (a to není jen tím, že jsem třeba nerozuměla.) Film je zajímavý snad jen jako pohled do tehdejší společnosti a na tehdejší Reykjavík, jestli se dá ale režisérovi věřit. Už z jiných filmů mám pocit, že dost romantizuje. A také už tam měl asi dva motivy, které jsem viděla v jiných jeho filmech, a to mě taky nepotěšilo. Hudba: Hilmar Örn Hilmarsson(12.1.2009)

  • Ronee
    *****

    Film je autobiografiou režiséra. O malom chlapcovi, ktorý objavil čaro kina práve v pohnutých časoch, kedy na Islande vypukla vojna. Chlapec žije na vidieku, uprostred krásnej islandskej prírody. Trávi čas na samote, behá po kopcoch, zažíva tajomné čarovné chvíle. Ani sa nebolo treba namáhať vymýšľať nejaký tajomný motív, pretože z takéhoto prostredia vzíde prirodzene aj sám. Je to film o detstve. O minulosti a o spomienkach. Ak čakáte pointu, nedočkáte sa. Pretože spomienky sú presne takéto - útržkovité, fragmentárne, mozaikovité, nostalgické a jedinečné.(30.4.2011)

  • - Cena: Amanda 1994: Nejlepší severský dlouhometrážní film. [LFŠ 2010] (Jeremy.jk)