poster

Andělé hříchu

  • francouzský

    Les anges du péché

  • anglický

    Angels of Sin

Drama

Francie, 1943, 96 min

  • Mariin
    *****

    Vpravdě spirituální film s pevnými principy katolické víry; pro někoho možná jen drama z ženského kláštera...Typický Bresson, pomalý, průzračný, nepřehrávaný, pravdivý, k samému smyslu života směřující. Tento film osloví asi zvláště ženy, s jejich vrozenou tendencí "pomáhat jiným". Ale v žádném případě nejde jen o film pro ženy.(22.10.2011)

  • Bubble74
    ****

    Jedna hrdá a arogantní, druhá jízlivá a s nejtěžším hříchem ve svém svědomí. Dvě jeptišky, které nepatří mezi nejctnostnější řeholnice pokory. Bůh je ke všem svým ovečkám milosrdný a pomůže i těm zbloudilým na cestě k nápravě. Každé vykoupení si ovšem vybírá svou daň. Minimalistická černobílá kamera fantasticky čaruje se stíny a s vytvářením kontrastů a v Bressonově teologické prvotině se nejúčinněji zasloužila o mou spirituální blaženost.(1.11.2011)

  • vypravěč
    *****

    Robert Bresson ve svém celovečerním debutu uvádí diváka do ženského kláštera otvírajícího svou náruč především propuštěným vězeňkyním. Na ose napínavého (bezmála kriminálního) dramatu zde citlivě navozuje atmosféru tohoto prostředí, které zobrazil v jeho plném imaginativním bohatství (dvě barvy řeholního roucha dokázal v dialogu s tvářemi sester, s prostředím, kterým se pohybovaly, naplnit nejrůznějšími tvary a významy), a konstruuje fascinující, legendaristicky laděné duchovní drama cesty lidské duše ke spáse. (Jen na okraj si zapisuji čtyři verše Alberta Samaina: "Ach! pod střechami z břidlí, pod luny pocely / těch čistých panen sen zřít v jasu jejich komnat / a jejich šíjí sklon, jak škapulíř je poutá / a jejich těla bez hříchů v běli těch postelí!..")(15.11.2009)

  • Hwaelos
    ****

    Při sledování Andělů hříchu mě napadala pozoruhodná paralela s Deníkem venkovského faráře a vlastně i s Janou z Arcu. Ve všech případech (mladý farář, nová řeholnice, osvícený prosťáček) jde o solitéry víry, kteří chtějí především zřít a rozumět, než akceptovat bez výhrad dogma a podřídit se tradici a církevní hierarchii.(10.8.2014)

  • wampilenka
    *****

    Prolnutí světů dvou mých oblíbených filmových/literárních typů: řeholnice a detektivové. Akorát těch detektivů tam bylo žalostně málo a moc dlouho se na obrazovce také neohřáli. :-) Nevadí, o ně ve filmu nešlo, ale bavilo mě, jaký "světský" kontrast tvořili k sestrám dominikánkám. Líbilo se mi, že ani jedna ze dvou hrdinek nebyla hned od začátku zobrazena jako dokonalá už-rovnou-svatá. Obě byly hříšnice: pyšné a (svým způsobem) životu nebezpečné. Ale nad žádnou sestrou ve filmu nebyla zlomena hůl. Jak ve filmu pravila matka představená: nemůžeme se zabývat její vinou, ale její spásou. V dané chvíli to platilo pro Terezu, ale tahle slova by mohla být losovaným mottem pro celý film.(28.8.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace