poster

Na mléčné dráze

  • Srbsko

    Na mlečnom putu

  • anglický

    On the Milky Road

  • anglický

    Love and War

    (pracovní název)
  • Slovensko

    Na mliečnej ceste

Drama

Srbsko / Velká Británie / USA, 2016, 125 min

Komentáře uživatelů k filmu (23)

  • poz3n
    ***

    Tenhle nový Kusturica by mohl být opravdu skvělým filmem, nebýt dvou problémů. Jednak velice častého a velice špatného užití CGI (ten had vypadal opravdu, ale opravdu naprosto příšerně) a jednak přítomnost mnoha momentů, kdy se celý ten magický realismus, který krásně funguje, bortí a přechází téměř v "troškovsky" nablblou komedii, ve které skáčete salta u rakousko-uherských hodin a necháváte se honit přiblble hloupým komandem vojáků. Je s podivem, že se tyhle dva světy mohou protínat, ale Kusturica to Na mléčné dráze dokázal. Film má mnoho opravdu skvělých momentů, které fungují jak z režijního hlediska, tak i z emočního. Chemie mezi Kusturicou a nestárnoucí Monicou Bellucci je cítit až do sálu. Bohužel v mnoha jiných chvílích jsem ale nevěřícně kroutil hlavou a litoval, proč celý film nejede v trochu soudržnějších kolejích. 6/10(6.4.2017)

  • POMO
    **

    Chcelo by sa povedať "balkánsky Wes Anderson". Ale tam, kde je Anderson hravý a brilantný, je Kusturica prízemne stupídny a laciný. Pekný záver. Iba záver.(2.6.2017)

  • xxmartinxx
    **

    Magický realismus se prostě nedá dělat s pomoci CGI. To je nakonec (překvapivě) největší problém, co s tím filmem mám. Ta neochota skončit, i když je k tomu tolik příležitostí, by se snad ještě dala omluvit, i když teda poslední třetina je těžko snesitelná. Moje výhoda je, že nemám Kusturicu moc nakoukaného - ale je pravděpodobné že mít ho v oku, tak to bude nuda od začátku do konce.(11.5.2017)

  • Vančura
    ***

    Film jsem chtěl dlouho dopředu vidět, protože Kusturicovu starší tvorbu mám hodně v oblibě (btw. přijde mi zarážející, že zde na ČSFD je to v době psaní mého komentáře 57. nejoblíbenější režisér, který má 1 372 fanoušků - ale k dnešnímu dni - téměř po půl roce od premiéry filmu v českých kinech - zde má film pouhých 167 (!) hodnocení a žalostných 17 komentářů - osobně bych čekal, že když s novým celovečerním filmem Kusturica přijde po tak dlouhé - 9 leté - tvůrčí pauze, že se - minimálně u svých fanoušků - setká s větším zájmem. Kam se podělo těch 1300 lidí, kteří ho mají vyplněného v desítce svých oblíbených režisérů? Nebo už poslední Kusturicův film nezaujal ani je a odradilo je nízké hodnocení recenzentů / špatné ohlasy, něco dalšího? Kdo ví...). Za sebe jsem se bohužel neubránil značnému zklamání, které dokonce částečně zpětně ovlivňuje moje vnímání režisérových starších filmů - buď nebyly tak dobré, jak jsem si kdysi myslel, nebo byl Kusturica v 90. letech na vrcholu svých tvůrčích si, a nikdy už to nedokáže překonat. Buď jako buď, obě varianty jsou smutné, minimálně pro člověka, který se považuje za Kusturicova fandu. Ano, občas tam probleskují náznaky "starého dobrého Kusturicy" (podobně jako lze kupříkladu i v děsivě špatných DONŠAJNECH - chraňbůh, abych měl tendenci oba snímky jakkoli srovnávat - občas identifikovat náznaky Menzelových dřívějších schopností), ale spíše se tam vkrádá trpký dojem, že se jedná o vykrádání sebe samého - snímek NA MLÉČNÉ DRÁZE občas dosti výrazně připomíná Kusturicův snímek ŽIVOT JE ZÁZRAK z r. 2004, a podobností s jeho staršími filmy by se zde našlo víc (příznačné je už dobové zasazení snímku do časů války, které se už Kusturica v minulosti věnoval). Celkově si myslím, že je to film, o kterém by se toho dalo hodně napsat, ale není to dané bohužel tím, že by to byl výjimečný filmový zážitek. Kupříkladu pokud jde o obsazení, osobně jsem měl s hereckými představiteli hlavních rolí poměrně problém - v případě Kusturicy obecně nejsem příznivcem toho, aby byl režisér a představitel hlavní role jedna a ta samá osoba (jeho herectví mě navíc nijak zvlášť neoslnilo), a v případě Moniky Bellucci jsem se pro změnu nemohl ubránit dojmu, že na svůj věk samozřejmě vypadá výborně a tak, ale při detailních záběrech na její ruce bylo dobře vidět, že jsou to ruce staré ženy, a člověku, který ji viděl na vrcholu její krásy ve filmech BYT (1996) či MALÉNA (2000), je smutno z toho, jak strašně už zestárla. A když už zmiňuji herce, bez zmínky by nemělo být i to, že toto je film, kde mají zvířata pravděpodobně stejně velký význam jako lidští herci - celý film je zvířaty zaplněn a mnoho jich ve filmu i zemře, což je u Kusturicy něco nového a pro mě osobně poměrně překvapivého. Z věcí, které naopak nepřekvapily - protože jsem je u Kusturicy tak nějak čekal - bych určitě zmínil skvělý soundtrack a nádherné lokace - obojí mě velmi potěšilo. Nelíbilo se mi naopak, že téměř celá druhá polovina filmu je věnována útěku Kosti a nevěsty před nesmyslně vraždícími vojáky - na můj vkus si to v celém filmu zabralo neúměrně dlouhou část, a film kvůli se kvůli tomu rozpadá na dvě části - před útěkem a útěk. Psát by se o tomto filmu dalo ještě dlouho, jak jsem již uvedl, ale za mě by asi takto bylo řečeno přibližně to nejdůležitější. Jak obecně nemám rád skuhrání typu "od tohoto režiséra jsem čekal víc / má na víc / zklamal mě", apod., zde se tomu prostě člověk ubránit nemůže, má-li na paměti výjimečné zážitky z Kusturicových starších filmů - bohužel.(7.11.2017)

  • Anderton
    ***

    Film dvoch diametrálne rozdielnych polovíc. Asi budem patriť k menšine, ale tá druhá, road movie naprieč balkánskou prírodou, ma oslovila viac, ako ten klasický balkánsky exotizmus, kedy hlavná postava sa presúva na oslíkovi s dáždnikom v ruke. Herecky tu podľa mňa dominuje Sloboda Micalovic, ktorú by som na rozdiel od Kostu bral za ženu radšej. Kusturica sa symbolicky výrazne zameriava na zvieratá a každé z nich má svoju silnú scénu, prípadne celé stádo naraz. Jediný vážnejší problém s filmom vidím v jeho uťahanosti a neviem si ju príliš vysvetliť, pretože jednotlivé scény sú pekne vymyslené aj nasnímané. Subjektívny pocit je ale trojhodinový.(17.8.2017)

  • Sidonka
    **

    Říkám si, že mé komentáře jsou často moc ukecané, rozpitvávající, rozvleklé. Ať tedy za mě dnes mluví jiní. PERLIČKY ZE ŽIVOTA: Přepis náhodně odposlouchané konverzace skupiny diváků stojících u stojánku s kinoprogramem, odkud jsem si brala filmové brožury. Mladý kluk, asi dvacetiletý studentík : „První půlka filmu byla lepší…“. Jedna slečna ho doplnila: „…ale konec byl moc brutální.“ (Abych nespoilerovala, tak dodávám jen, že kromě jiných brutalit například miny na zaminovaném území vyhazovaly do vzduchu stádo ovcí a na zem zpět dopadaly roztrhaná a popálená těla zvířat). Jiný mladík: „Závěr se mi právě líbil nejvíc. To bylo prostě boží! Co proti tomu máš?“ „ Mně se tam líbila krajina, výjevy z vesnickýho života, ten předsvatební tanec …“, dodala zase jiná holka. „Já souhlasim s Míšou. První půlka byla fakt lepší. Druhá půlka byla nuda. No nic, běžím na zkoušku,“ poznamenal pátý studentík.- A TY SE PTÁŠ CO JÁ (NA TO ŘÍKÁM ÚPLNĚ SAMA ZA SEBE)? No dobře: Ze začátku jsem se párkrát zasmála. Ale i zde byla atmosféra nucená, těžkopádná, zdlouhavá, podobným vleklým kouskům říkám poctivě vypocenej film. Statečně dokoukaný do konce. Emirova poetika se mi jinak moc líbí i jeho filmy. Některé scény krásné. Tohle bylo přesto jako celek oproti některým jiným E.počinům chabé. Nevtáhlo, nestáhlo mě to dovnitř. Pověstná zábavná bizarnost vynuceně, neupřímně umělá. Jako více věcí zde jen tak na oko, na povrchní efekt. Až na ten poetický ohňostroj barev, stínů a obrazů na plátně a také na bezvadnou muziku (hudba: Stribor Kusturica) jsem jeho bezprostřední, živelnou filmovou řeč příliš nepoznávala. Promiň, Emire.(27.6.2017)

  • dzira
    ****

    Emir Kusturica nás tímto filmem zve do světa... Emira Kusturicy. A to je dobře. Kdyby natočil "normální" film, byl bych asi zklamán. Kdo si přečte předem Kusturicovu povídku V hadím objetí, bude ve výhodě.(25.5.2017)

  • Hamaradža
    **

    Tak tu nefungovalo asi nič. Emir už asi senilnie. Zhliadnuté na festivale Be2Can 2017.(7.10.2017)

  • Yahey
    ****

    Chápu, že to není film pro každého. Nejsem Kusturicův fanda a nemám jeho filmy nakoukané, znám ho jen letmo. Nejdřív mě to trochu nechávalo chladným, ale postupem doby jsem se do toho čím dál víc dostával, až jsem teda k nějakému hlubšímu zážitku (neříkám, že pochopení) dospěl. Je to jako, že buď stojíte na diskotéce hrající 90tky z magiče opodál a zíráte jak ostatní tančí (a nevíte jestli je debil v hledišti nebo jevišti), anebo si dáte panáka a jedete tu jízdu taky - nic mezi. Je to takové agresivní, nařvané, magické, lehce symbolické "bizár." Humoru tu a tam střípky tak na uchechtnutí, zato krve a WTF situací hodně. Něco v tom je, ale spíš pro určitý typ diváka. Po zbytku to trochu steče, není to lehce stravitelné. Něco jako jehněčí se šafránem a střepinami od granátu. Pocta kráse krvácející Dalmácie a pozdního léta Moniky Bellucci. Něco o Adamovi a Evě v ráji a jak měli něco s tím hadem se tu tak vznáší kolem. Tématem je také znecitlivění a otupení dané válkou - a návrat k lásce. Zda stojí za to zapomenout, anebo mít věčně na co vzpomínat.(17.7.2017)

  • Primavera
    *****

    Dobre urobený film. Podhodil divákovi jednoduché obrazy - had, živiť hada mliekom, ale aj tak ťa napadne a škrtí, hadovi nesmieš veriť, chovať si hada na prsiach a pod. Nie, neskôr zistíš, že to bolo triviálne porekadlo - všetko zlé je na niečo dobré, had ťa napadol, lebo ti chcel pomôcť Vďaka boju s ním získaš sekundy a prežiješ, pretože za rohom čakali vrahovia. Tak táto hra režiséra s divákmi ma bavila. Kusturica sa zabával, Monica Bellucci vyletela do vzduchu a ostala krásna, zranená ruka bola vo chvíli, keď ju podávala milovanému mužovi pri páde z vodopádu, odrazu zdravá, nezrovnalosti, nelogickosti a predsa vo chvíli, keď som ho pochopila, mi celý film prišiel ukrutne nádherný.(24.8.2017)

  • 1mArc0
    **

    Byť umelcom alebo režisérom je vo väčšine prípadov, prekliate, pretože napísať si sám scenár, sfilmovať to .. nehovoriac o tom, rozličnosti filmov, spracovanie príbehov, spracovanie dialógov. Mám taký pocit, že Kusturica už ako pri Testamente, tak aj na Na Mliečnej ceste, ťaží zo slávy minulých dekát a prísť s niečím iným, je už zrejme problém... Takmer po desiatich rokoch pauzy si príde Kusturica s niečím takýmto? Kamera je dobrá (tá čistá digitálna kamera Kusturicovi veľmi nepristane), hudba je šialená, zatiaľ Kenneth Branagh a Woody Allen sú taký chlapíci, ktorý dokážu viesť film a zároveň udržiavať kvalitu filmu. Pre lepšie pochopenie Monica Belucci je skutočná herecká hviezda, kde za tonami make-up, liniek, vysokých podpätkov sa skrýva jeden veľký talent. Má šmrnc a elán v sebe, na svoj vyzerá (klobúk dole!) skvelo, Kusturica ju omnoho lepšie zrežíroval, ako sám seba. V tomto prípade miesto seba, mohol zaplatiť iného herca, do takéhoto filmu s takouto potrhlou myšlienkou by sa skôr hodil Harvey Keitel, než samotný Kusturica... taktiež mám veľmi zlý pocit, že celý film bol postavený na spolupráci len dvoch hercov (ten druhý tak je na polovicu herec). ak raz som dobrý za kamerou, tak aj tam zostanem. Neodsudzujem Kusturicu, je veľmi šikovný a schopný režisér.. niekde človek už musí skončiť, nič netrvá večné .. tu sa aspoň ukázalo ego Kusturicu, kam to až dopadlo, miesto pokory. To, čo všetko poznáme dávno od Kusturicu, tu to zúžitkoval, len tu je tak trochu... bež života. Koniec zachránil film, od absolútnej apokalypsy a katastrofy posledného desaťročia. Bolí ma pri srdci, keď musím konštatovať, že Život je čudo, je posledným esteticky nabitým dielom tohoto Srba. /30 %/(2.8.2017)

  • Rockerman
    ***

    Nic nového pod sluncem. Typický Kusturica. Opět sledujeme fantaskní příběh s typickými dialogy a bizarními postavami. Nechybí ani jeho typická hrající zvířata, která se chovají naprosto nepřirozeně. Zmije pije mléko, slepice skáče před zrcadlem a husy nalétávají do vany plné krve. Samozřejmě je tu téma jugoslávské války tentokrát v brutálnější podobě. A pak je tu velká láska až za hrob. Tohle všechno už bylo k vidění v jeho dřívějších a povedenějších filmech. Zdaleka nedosahuje kvalit mé top trojky: Černá kočka, bílý kocour, Život je zázrak a Závěť. P.S. Monča je stále krásná, ale při bližších záběrech je vidět, že zub času zapracoval už i na ní.(4.9.2019)

  • desade
    *

    Priznávam, že som Kusturicov fanúšik (aj keď to nikde nemám zaznačené) a po zhliadnutí tohto jeho posledného počinu ma napadlo len jedno: "Kusturica sa musel zblázniť!". Film som si pozrel až teraz, po tri a pol roka od premiéry (v čase vyjdenia som ho nezaregistroval /ani sa nedivím/ a neskôr som to odkladal - odrádzali ma nepriaznivé komentáre). Ale vybavilo sa mi, že v čase premiéry filmu (keďže ma berie aj balkánska muzika) som si Emirov "No smoking orchestra" nenechal ujsť a bol som na ňom v bratislavskej Inchebe. Hudba ok, ale to jeho šou a predvádzanie tam bolo trochu (dosť) trápne, bez pokory. Akože ja som najlepší a čokoľvek urobím, musí byť dobré. A presne taký bol aj tento film. Niektoré scény, akoby som sa pozeral na rozprávku pre deti (aby sa báli, ale nie až moc), inokedy to bolo vyslovene trápne. Keby jedna, dve, človek privrie oko, ale bolo tam toho teda dosť. Takže (a bohužiaľ) Emir, radšej už nič netoč, usaď sa v svojom vybudovanom múzeu, lebo ešte jedna takáto fraška a naozaj (ako to tu už niekto spomenul) začnú tvoji fanúšikovia prehodnocovať, či čaro a úspech tvojich predošlých filmov bolo dielom režisérskeho kumštu, alebo len dielom náhody. Tá jedna hviezda je za hudbu pre synátora, inak by som musel dať "Odpad!"... P.S.: Musím uznať, že Monica Bellucci je naozaj vyplastikovaná citlivo.(30.10.2019)

  • BOURQUE
    ***

    Film, ktorý dokáže natočiť len E. Kusturica. On mal vždy výnimočný talent na to, ako zachytiť život „jednoduchých“ ľudí a zvierat (napr. skákajúca sliepka pred zrkadlom alebo mlieko pijúci had) na „vidieku“. Prvá polovica filmu takmer bezchybná. Potom však priemer a možno zbytočné preťahovanie príbehu. Záver však opäť v poriadku. A M. Bellucci je ešte stále očarujúca. Osobné hodnotenie: 73% (***) (7.8.2017)

  • realista
    **

    Nakonec i já jsem musel dát Na mléčné dráze šanci, jelikož i pro mě je mléko základem každého rána pro mé bolavé tělo. Dobře, tak budu mluvit na rovinu – mléko nepiju a na film jsem zašel kvůli bohyni Monice Bellucci. Přesně, nebylo to kvůli režisérovi a ani příběhu. Když už jsem ale v tom kině seděl a odmyslím si Monicu, kterou stále před sebou živě vidím, nechytlo mě to. Občas se to snažilo o nějaký vtípek, který sice rozesmál diváka vedle mě, ale u mě se to nepodařilo. Hrůzy války byly vyobrazeny dobře, proto nedávám odpad. Pokud ale chcete jít do kina s milovníkem zvířátek, na to rovnou zapomeňte. Proč? Tak přeci jen běžte a uvidíte ...(22.5.2017)

  • blondboss
    *

    Nepoznám tvorbu Kusturicu a nebudem mu nakladať, ale tento snímok bolo niečo strašné. Jednak ma vôbec dejovo nezaujal, nakoľko to bola akási romanca na pozadí vojny, ktorá vôbec nefungovala a v zásade ku mne neprenikla žiadna emócia. A jednak tie vizuálne CGI efekty boli tak katastrofálne použité, že som to asi vo filme takto ani nevidel. Miestami mi to ozaj pripomínalo skôr frašku ako vážnu drámu. Suma sumárom, tento snímok ozaj neodporúčam, lebo jeho jediným svetlým bodom bola prítomnosť Monicy Bellucci. 25 %(22.2.2019)

  • lu1
    ****

    Podepisuji se pod komentář poz3n s tím, že mně vedle příšerných efektů a ne moc vydařených crazy komediálních prvků vadila ještě jedna věc, a to zbytečná řež zvířat (byť pouze virtuální)- možná symbolika válečných krveprolití - přišlo mi to až Tarantinovské. Jinak překrásné scenérie, stále překrásná Monica Bellucci a charismatický Emir v milostném dobrodružství :)(19.4.2017)

  • robbez
    *

    Valná většina filmu byla naprosto neuvěřitelnou fantasmagorií. Panoptikum bizarních postaviček vystupuje v ještě bizarnějších situacích. Ta dadaistická absurdita namíchaná s balkánskými emocemi se už opravdu místy nedala vydržet. Je tam několik vizuálně krásných a poetických scén, ale bohužel zanikají v celkově zběsilé a nesourodé hrůze. Kusturica možná opravdu spojil zdánlivě nespojitelné: brutální morbidnost Tarantina s humorem Zdeňka Trošky.(18.6.2017)

  • Capri2016
    ****

    Kusturicov film Na mliecnej ceste je ako dat si liter vodky a potom skusit ist rovno. Film ma 3 roviny - vojnovy film, satira a romanticky pribeh. Zivelny film, kde je vojna v byvalej Juhoslavii ukazana satiricky a tak ako keby to bolo sucastou normalneho zivota mat lietacjuce gulky okolo hlavy, tiez pocet mrtvol na meter stvorcovy je neuveritelny. Film je uzasna satira, lebo je tam mnoho vtipnych momentov, kde som sa nahlas smiala (najlepsia je sliepka...). Ale film je zaroven vojnovy film, pri ktorom ma mrazilo pri vsetkych vojnovych scenach... A naposledy je to lubostny pribeh starsej dvojice. Hlavny hrdina Emil Kusturica bol neuveritelne uveritelny - vynikajuci! A hlavna hrdinka Monica Belluci bola skvela a krasna! Ale vyborni boli aj vsetci ostatni herci vo vedlajsich hlavnych rolach. A napokon vynikajuca bola zivelna folk music Stibora Kusturicu. Tento film je len pre silne zaludky ale urcite odporucam vidiet. Kvolli nasiliu vojnovych scen neviem ci si ho pozriem tak skoro. Ale urcite je to film zaujimavy ktory ukazuje nezvycajnym sposobom vojnu v Juhoslavii. Pre mna kvoli tomu, ze tento film bol ako smrst - nasilia, smutku, smiechu a romantiky a preto davam 80%.(7.11.2017)

  • tata22
    *****

    Možná nejsme úplně objektivní, páč toho člověka prostě žeru. Ale pro mne je to bomba a jak si ten člověk dokáže hrát s realitou aby zčistajasna skočil do absurdna mně neobyčejně baví. On si prostě hraje, on si ten film užívá a ještě k tomu je tam poselství. Možná ani člověk nepochopí co všechno je uvnitř skryto. Beru všechny připomínky recenzentů, že vykrádá sám sebe, že natočil lepší filmy, že by asi neměl hrát hlavní roli ve svém filmu a pod. ale já se díval s otevřenou pusou od začátku až do konce a parádně se bavil.Jeho filmy jsou pro mne jako zjevení a stále nechápu proč nemají ostatní tvůrci, zejména ty čeští odvahu pustit se do podobných absurdit, které jsou na hony vzdáleny urputnému českému realismu anebo rádoby, zhusta nenápaditým komediím pro široké masy. Bohužel.... P.S. Miluji filmy, o kterých mohu dlouho přemýšlet a tenhle mně ještě pár dnů až týdnů určitě zaměstnávat bude. A o tom to přeci tak něj je, není-liž pravda... Jen by se asi chtělo parafrázovat: Tenhle film není pro starý, pardon, tedy pro každého :-)(18.10.2019)

  • Whiterose
    ***

    Tak já nevím...Podle né zrovna pochvalných recenzí jsem čekala opravdu velkou hrůzu. Naštěstí to zase taková katastrofa nebyla. Určitě je Na mléčné dráze povedenějším snímkem než Závěť, ale zároveň je to film značně nevyrovnaný. První polovina či snad prvních 40% je velmi dobrá podívaná - všechen Emirův manýrismus pěkně pohromadě. Ale ta druhá část, tedy Kosťův a nevěstin útěk, to už je čistokrevný úlet a zbytečně dlouhý k tomu. Asi každý, kdo kdy měl co do činění s Kusturicovým dílem je připraven v jeho filmech téměř na všechno, ale zde přijde taková směsice absurdit a mistrových klišé, že oči musí lézt z důlku i těm nejotrlejším divákům. Ohořelá těla, vyklovnuté oko, snajpři a motýlek, ovce na minovém poli, had dobroděj....Emire, to jako vážně? No nic, alespoň že tradiční husy tu byly.(14.7.2017)

<< předchozí 1 2