-
-
Spoiler:
V epizodě cituje „Bůh“ Niccola Machiavelliho a říká Kevinovi (Justin Theroux), že: „Všichni neozbrojení proroci zvítězili a ti ozbrojení podlehli.“ Ve skutečnosti však citát zní přesně naopak a „Bůh“ se tím snaží Kevina zmást.
(Pfff)
-
-
V roce 2015, po skončení 2. série se velké množství fanoušků nedokázalo smířit s faktem, že seriál končí. Inspirováni „Guilty Remnants“ (fiktivní sekta zobrazená v seriálu) se oblečení v bílém vydali k sídlu HBO v New Yorku. Zde tiše protestovali pro obnovení seriálu, vybaveni pouze cigaretami a trasparenty s nápisem „renew this show“. HBO jim očividně vyšlo vstříc, jelikož vznikla 3. série (2017).
(Pfff)
TheDarKnig
Tady člověk musí dát šanci, musí mít naději a vydržet alespoň do 3. epizody a pak ho Pozůstalí zaručeně začnou rozmělňovat, přežvykovat a ždímat tím nejstrašnějším a tím nejkrásnějším způsobem. Takové syrové emoce, jaké dokáže toto dílo probouzet, jsem snad ještě v žádném seriálu nikdy neprožil. Charakterová studie, všudypřítomné tajemství a obrovské množství symbolů, alegorií a životních otázek. Mistrovské dílo, i přes to, že Lindelof znovu před diváka klade otázky a prozatím nepředkládá téměř žádné odpovědi. Jenže tady otázky netvoří základ děje, pouze krásně mysteriózní podhoubí, které umocňuje hledání smyslu života po rozbití starého světa. Každý pozůstalý má hluboké šrámy na duši, každý se s nimi ale vyrovnává jinak. A člověk se klidně může v té depresi utopit. Ale pokud bude plavat vpřed, bude to stát za to. Velký počet scén se člověku vryje do největších hlubin paměti, možná dokonce navždy. Musím sice přiznat, že na tom má jistě velkou zásluhu přímo geniálně vybraný Max Richter jako skladatel, ale nezaostává ani celková kompozice a práce obrazu/kamery. A nikdy to nepůsobí samoúčelně ani násilně. Tak se pozná síla scénáře, stejně jako i síla herecká. Justin Theroux, Carrie Coon, Christopher Eccleston jsou pro mě asi největší zdejší herecké esa, při jejichž dramatech se mlží oči, ale nezaostávají ani ostatní, včetně mladých nováčků. Ať už to v budoucích sériích dopadne jakkoliv, min. první série je absolutní mistrovské dílo, kde kromě několika mírných špatností v dialozích funguje vše. Pokud teda k tomuto seriálu nepřistupujete zcela špatně. 2. série Chvilku si člověk zvyká na změnu prostředí, atmosféry i tempa, stejně tak jako na větší důraz na samotná jednotlivá tajemství, podivínství a absurditu světa po 14. říjnu, ale jak se to začne vše skládat do znovu nádherně emoční mozaiky a dojde vám, že i ta nová znělka perfektně sedí do průběhu příběhu, je to znovu plný počet. Je to méně komorní, méně bílé a smutně chladné, je to prostě jiné. Ale je to stále tíživé, otázky kladoucí, osobité a mistrovsky zahrané - Justin Theroux hraje jednu z nejlepších postav v historii televize a hraje ji mistrovsky, s tak uvěřitelnými emocemi, jaké jsem viděl jen málokdy. Stejně jako Ch. Eccleston, Carrie Coon nebo nově příchozí Kevin Carroll. 10/10(24.11.2015)
Mr.Ripley
"Nic není zodpovězeno. Všechno je zodpovězeno. A tak to končí". ______ Mělo se jednat o novodobé nástupce Lost(u), ovšem výsledek je ve skutečnosti úplně jiný. Krom scénáristy a klamné propagace se spíše jedná o psychologickou studii rodin, vztahů po události hromadného zmizení 2% světové populace. Hrátky s biblickým podtextem, spoustou mysteriózních vsuvek (smečky divokých psů, srnky ve městě, tajemná "sekta") a především famózní obsazení, (z nějž je paradoxně nejslabší "profláklá" Liv "LOTR" Tyler) z Leftovers dělá letní jednohubku. Nenáviděný scénárista, jež poslal ke dnu "legendární" Lost a vetřelčího Promethea se po zpackaném pilotu vzpamatoval. Tohle je extrémní podívaná pro pevný nervy!(22.7.2014)
maddy
Typický Lindelof. Štrnásťtisícdvestošesť otázok a ani jedna odpoveď. Vo svojej podstate veľmi snaživé, ale veľmi domotané. Postavy sú síce rozumne rozvrhnuté, ale chýba ústredná dejová línia, ucelenejší koncept a príbeh si potrebuje vytýčiť smer, ktorým sa budem uberať. Zatiaľ to je totiž zmes dvadsiatich odlišných postáv, o ktorých sa divák nič nedozvie. Tajomná atmosféra funguje a v jadre ma to neuveriteľne navnadilo tento svet detailnejšie preskúmať a zápletku rozlúsknuť, ale obavy do budúcna sú viac ako oprávnené. Leftovers by chvíľu chcelo byť ako kultové Twin peak, chvíľu ako Lost a ja to vidím zatiaľ tak, že Lindelof sa z toho znova „vyzuje“ rovnako ako v prípade Lostu a bude divákov len ťahať za nos a nezmyselne sa ukájať nad tým ako sú z jeho scenára všetci úžasne zmätení, až to dopadne ...veď všetci vieme ako. Hlavne po tom, čo aj samotný Lindelof na každej promo akcii k Leftovers hlása, že odpoveď nie je potrebné vedieť, dôležité sú iba postavy. To sú, ale najprv by nám musel bližšie predstaviť aspoň jednu z nich. Zatiaľ sa to prezentuje ako niečo super premyslené, super záhadné, ale či sa to aj zvládne rozumne vysvetliť? Toť otázka! Blud bez zmyslu totiž dokáže napísať takmer každý. Dať tomu opodstatnenie už však chce talent. Sám som zvedavý, čo napíšem po celej sezóne. Zatiaľ vôbec neviem, veľmi rozporuplné, zároveň však záhadne pútavé. Aj keď od Berga na režisérskej stoličke by som čakal „akčnejšie“ poňatie. Toto by sa skôr hodilo takému Villeneuveovi. Zatiaľ volím z hodnotenia zlatý stred. CELKOVO: Season 1 = 3* (6/10)(10.7.2014)
hygienik
Milé deti, hodnotiť večerníček po 2. dieli sa nemá! Lenže ja tretí diel tejto zmätočnej freudovčiny určite nedám bez toho, aby som sa zbláznil nudou. Z kečky sa mi parí, ako sa znažím chápať who is who a what s up a v poslednom dieli by mi to určite vysvetlili, ale já čekat nechci. DO NOT WASTE THE WORDS!(7.7.2014)
DaViD´82
Pozůstalí jsou ze stejného těsta jako francouzští Les Revenants. Také je to o důsledcích mysteriózního jevu na běžné lidi a o ztrátě a vyrovnávání se s ní; ať již se postav dotkla přímo či nepřímo. Rovněž jde o hutnou komorní psycho(logickou) bezútěšně melancholickou depku a o jedincích kteří jsou jeden každý tak či onak v háji a ani tak nežijí jako spíše přežívají bez vyhlídky na lepší zítřky. A všichni k tomu mají oprávněný důvod (a u všech ho postupně zjistíme). Je to čistě a jen o živoucích postavách, které vám nebudou ukradené. Pokud očekáváte či snad vyžadujete náhražku za Ztracené (a ona by kombinace „Lindalof a ztracená dvě procenta populace“ něco takového papírově i slibovala); tedy seriál naplňující škatulku mysteriózní sci-fi, kde se řeší „jak a proč“, tak se obraťte spíše na FlashForward, protože tady nepochodíte a ostatně ani nebylo záměrem tvůrců, aby zde takový divák pochodil. Každopádně premisa je těžená až na kost a daří se vytvářet dojem „že až jednou nevysvětlitelně v mžiku oka zmizí dvě náhodná procenta světové populace, tak tři roky poté to bude mezi běžným plebsem na americkém maloměstě vypadat přesně takto“. Každý bude hledat odpověď, ať již v náruči církve, v kultech vznikajících jak houby po dešti, v nihilismu, drogách, konspiracích či děláním „jako by se nic nestalo“. Uvěřitelnost sci-fi (chceme-li mermomocí toto za sci-fi označovat) je ve zdánlivě nepodstatných detailech; ve věcech neexplicitně řečených, ale zapracovaných tak, že vytvářejí fungující společnost. A v tomto nemají Pozůstalí konkurenci; ať už je berete jako sci-fi, satiru na americký sen či snad alegorii na svět po 9/11, tak působí uvěřitelně. A ještě v něčem nemají konkurenci… V emocionálním prožitku; druhou tak neprvoplánovitou (snad nikde jinde než v produkci HBO by neprošel odvážný tah nedat devátou epizodu jako pilotní; přitom to dává dokonalý smysl, protože takto je to mnohem působivější a o tolik více zdrcující) emoční ždímačku nenajdete. Druhá a třetí série pak sympaticky a nečekaně změní styl, do jisté míry i žánr a vůbec celkové zaměření. Je nesporné, že jsou mnohem sevřenější, mnohem více se v nich děje (a dává to smysl), jsou čistě "filmařsky" na absolutním vrcholu seriálové tvorby, emoce nelacině ždímou jako nic jiného a nelze proti nim říct ani ň. Jen osobně mi tak nějak více sedla řada první o obyčejných lidech ze zapadákova spíše než ty zbylé dvě o lidech (zdánlivě a z jejich pohledu) v centru všeho "existenčního" dění. Každopádně všechny jsou skvostné a natolik své, že nic podobného nenajdete. Úplné finále ovšem výtečné a trefně jdoucí po esenci celé série ve vztahu "nutnost jakýchkoli odpovědí, klidně i laciných (ne)náboženských obezliček, v rámci nás versus nemožnost odpovědí a věčnou nejistotu". | S1: 5/5 | S2: 4/5 | S3: 4/5(20.10.2014)