Reklama

Reklama

Velká noc

  • angličtina The Great Night
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Film VELKÁ NOC, který v produkci HBO Europe a společnosti nutprodukce natočil režisér Petr Hátle, zobrazuje noční život současné české metropole. Mapuje polosvět pražských heren, nóbl klubů, laciných hospod, narkotických tripů i pouličního sexuálního byznysu. Impresivní koláž - obestřená umělým světlem - nahlíží i do několika soukromých bytů... Podle autorových slov nejde o standardní sociální dokument, ani o publicistickou reportáž o takzvaných „outsiderech na okraji společnosti". VELKÁ NOC je spíš obrazovou esejí, jež poodhaluje poloskrytá, byť často efektně nasvícená zákulisí velkoměstských mravenišť. (HBO Europe)

(více)

Recenze (27)

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Po dvaceti minutách jsem si říkal, že mě v sedačce udrží jenom ta skvělá technická stránka, která má mnohem filmovější „look“ než spousta kino celovečeráků. Jinak je to wannabe umělecká pseudo-dokumentární výpověď, která neřeší absolutně nic a frčí si na vlně hodně ambivalentních pocitů, které jsem ale odmítal sdílet, protože ti lidi vlastně nežijí, resp. ten film nabízí otázku, jestli ano. Vlastně nejlepší dojem z filmu vyplul až v jihlavském DKO-čku po dojezdu titulků. Režisér alibisticky prohlásil, že si v tom divák má najít to svoje, zatleskala mu cca třetina sálu (kámoši z FAMU?) a procházka mezi kouřícími skupinkami před kinem vám nabídla pouze dvě slova: „Sračka – pecka.“ ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Vizuální, velmi působivé, poetické, progresivní filmový jazyk, koncept, který pomalu stírá rozdíl mezi dokumentárním a hraným filmem... Ona poetizace je ovšem v mých očích velkým znevěrohodněním syrovosti daného výseku reality... Co bylo vlastně cílem tohoto projektu? PS: Eticky velmi kontroverzní je vyplácet dlouhodobým uživatelům pervitinu peníze za účast v dokumentu, jak zaznělo v debatě po premiéře filmu, ještě navíc když jde o tisíc korun za natáčecí den, HBO tak vlastně platí perníkářům jejich drogu... ()

CheGuevara 

všechny recenze uživatele

Raději mlčím, bo bych musel být zlej. A zas tak dobře natočený to taky nebylo. Jen bych zdůraznil, že je obecnou praxí platit ústředním protagonistům za to, že v dokumentu vystupují. Je to svým způsobem práce a taky dávají všanc kde co, takže je logické jim za to zaplatit. Tedy nechápu, proč bychom měli drogově závislé z tohoto koloběhu diskriminovat. To jako až budou dělat v Tescu za pokladnou, tak by taky neměli dostat plat? ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Během sledování se mi vybavila píseň z filmu Světáci. Krátká exkurze mezi pražskou spodinu. Slovo "zajímavý" je tím správným slovem, které dokonale charakterizuje tento film. Nic více a nic méně. Malinko zarážející je fakt, že všichni účinkující alkoholici a feťáci s vysokou pravděpodobností neúčinkovali zadarmo, přičemž lze s vyšší než vysokou pravděpodobností odhadnout, za co tvrdě vydřené penízky utratili. Záměrně se vyhýbám použití slova "dokument" ve spojitosti s tímto počinem. Tohle nemá s dokumentem pranic společného. Nedokážu ani přesně odhadnout, za jakým cílem toto dílo vzniklo a zda si vůbec nějaký cíl kladlo. A z pohledu hodnotitele je mi to vlastně celé ukradené. Pomocí obrazovky jsem se na hodinku podíval do společnosti, do které bych se za normálních okolností s velkou pravděpodobností nikdy nedostal a dostal jsem možnost nahlédnout blíže na styl života, který je na míle vzdálený tomu mému. Už z tohoto pohledu je Velká noc snímkem, jehož zhlédnutí absolutně nelituji. Stopáž byla přátelská a já se nenudil ani na chvíli. ()

giblma 

všechny recenze uživatele

Kamil Fila v Respektu píše, že publikum se rozdělilo na dva nesmiřitelné tábory. Isherwood nade mnou říká zase to, že po projekci říkaly kuřácké skupinky jen "pecka" a "sračka" (má skupinka říkala "sračka"). Akorát že já teda jako fakt nevim. Nonstopy miluju a jsem dekadentně hrabalovsky fascinovaná hnusem a pohnutýma osudama, které tam člověk nad ránem u piva potká. V několika místech film vyloženě štípe - rozhovor dvou prostitutek o tom, jak začaly fetovat (ty vole!!!). Nezvládnuté lhaní transky, která nás diváky (a sebe) přesvědčuje, že ji vlastně šlapání baví a že by bez toho adrenalinu nemohla být. Když postarší ženu na didžině odstrkujou mladé holky... Ale něco je přes čáru a zavání kýčem, bulvárem, vyhroceností a šokem pro šok. Musím koukat na velký detail plačící tváře? Proč musím sledovat, jak si těhotná holka někde v pražském Sherwoodu střílí dávku? Možná se ale publikum rozdělilo kvůli formální stránce filmu. Velká noc fakt nevychází divákovi vstříc a třeba takové dlouhé toulání se transky kolem státních hranic musí spoustu lidí nasrat. Mě ale tahleta nekompromisnost baví a respekt producentům, že Hátlemu dovolili dělat si co chce. (MFDF Jihlava 2013) P.S. Já furt nevim. ()

mcb 

všechny recenze uživatele

Progresivní a vizuálně uhrančivá forma stírající hranici mezi filmem a dokumentem, u níž se mi však eticky příčí pozadí jejího vzniku. Je opravdu těžké sledovat hlavní aktéry na hraně životního minima, kteří si kvůli vizi režiséra nechávají platit za to, aby si před kamerou dávali drogu. Ale ona to vlastně celé může být mystifikace, žejo. ()

Katullka 

všechny recenze uživatele

Scházel se vůbec s tím Marečkem? Frajírkovi, který není schopen ani popsat, co natočil, protože to nikdo nemůže pochopit, to fakt nesežereme. Že jsou z jedné hospi a řeknu vám to po projekci? Fakt díky. Myslím, že na to stačí hláška: "72 minut traileru!" a to fakt neba. Skončí to, odejdeš, zapálíš, dozvíš se, že to vyhrálo a jedeš domů. Ostuda?! Hvězda za výbornou kameru. Zvuk? Střih? Režie? První ročník FAMU? Hlavně, že je to osobitý styl. A kde je ten přesah? Kde je vůbec něco? Aneb koukneme se na opičky a jdeme spát. // 17. MFDF Ji.hlava ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Mám jedinou otázku. Co přesně podporuje a rozvíjí Státní fond ČR pro podporu a rozvoj české kinematografie, za jehož podpory film vznikl? ()

Blazena 

všechny recenze uživatele

V (po)hlavních rolích nám nočním tvorům dobře známá vybraná společnost z (ne)chvalně známé pražské hospody U Kotvy. Hlavní cenu si dokument v Jihlavě nezasloužil – ale kvůli partnerství s HBO možná vlastně musel. Nicméně syrový výsek reality záměrně vyleštěný neonovou stylizací, provokativně otevírá dveře od chlíva v podobě celé řady otázek vztažených k etice, ilustraci, kýči, kalkulu, poetice. naturalismu, fikci, stereotypizaci, pokleslosti a egoismu. Rozohněné debaty, které film rozdmýchal, jsou nakonec pro zdejší dokumentární prostředí nesmírně přínosné a Hátle má u mě pitvorného bludišťáka. Nejen jako vystudovaný filmovědec by však měl být do budoucna schopen nějaké plodné argumentace, ať už formou klusákovské facky, nebo gogolovského filozofování. Jeho nicneříkající postoj vyznění snímku pouze škodí. Když už ctít oddramatizovaného ducha filmu, jeho otevřenou interpretační rovinu, tak se Hátle možná měl raději zdržet jakéhokoliv projevu. A já jdu někam zakotvit. ()

BoXBe 

všechny recenze uživatele

Supr film s těžkými momenty, které nejsou běžně na očích. Ve střižně by určitě ještě bylo co dělat, chvíli to je až příliš dlouhé. Nicméně sonda je to hluboká. ()

kocik1 

všechny recenze uživatele

A to má být co toto? Herečky a herci hrající si na prostitut(k)y anebo prostitutky deklamající nabiflovaný text s vidinou, že po roli v dokumentu dostanou příště už lépe placenou roli ve filmu? Nevím, co teda tenhle pseudodokument mapuje, každopádně mi připadá, že jede akorát tak podle předem naučeného scénáře. ()

wovsi 

všechny recenze uživatele

Mám takový pocit, že vlna nevole týkající se tohohle filmu souvisí tak trochu s nepochopením žánru. Tohle není dokument, je to filmový esej. Ano, šlo by to udělat metodou fly-on-the-wall a hrát si na echtovně "objektivní" dokumentarismus, ale to už je trochu provařené. V tomhle případě je fascinující právě ta tenze mezi tím nejsurovějším materiálem ulice a silným autorským vkladem. Ve chvíli, kdy autor dokáže na základě své znalosti prostředí poskytnout inovativní interpretaci tématu nočního života ztracených existencí, nabízí tím právě o to větší autenticitu. Blábolivé trosky nejsou autentické, ale vypíchnutí zmařené podstaty jejich osudů ano. ()

Ixbalanke 

všechny recenze uživatele

Mě na takových dokumentech baví, že nahlédnete někam, kam byste asi nenahlédli a pozorujete a slyšíte mluvit reálné lidi věci, které by vám normálně neřekli. Film byl pro mě o pozorování reality, o které spousta lidí nemá tušení. Není to sice dílo kdovíjak geniální, ale má své kouzlo a příjemné pozvolné tempo. Kamera velmi zajímavá. Taky se mi líbí, že se tam autor nesnažil cpát nějaké interpretace, protože životy jiných lidí se nedají hodnotit. ()

prezdivaka 

všechny recenze uživatele

Hraní na autenticitu mě vlastně film kazilo. Kamera mě vůbec nebavila. Postavit to celé na malé hloubce ostrosti je sakra málo. Třetinu filmu sledujeme postavy zezadu jak někam jdou a mají osté vlasy. Zvuk velká slabina, často se ani po zpětném shlédnutí nedalo rozluštit, o čem se mluví. ()

kdosizrosy 

všechny recenze uživatele

(Noční) život ztracených existencí. Anebo do zatracení mířících. Alkohol, sex, drogy a z nich plynoucí demence za doprovodu Monteverdio Orfea. Poetická esej o upadajícím kusu dortu na hranici fikce a skutečnosti, která však vyvolává otázky, zda jí věřit či ne. Není to ale tak trochu jedno, když o se tu o povrchnosti mluvit nedá? ()

spacylemon 

všechny recenze uživatele

... a nejhorší je, když mi před dokumentem, na který se strašně těším (protože studování nocí se věnuju mnoho let, ale holt neznám žádné lidi od Kotvy a ponocování si už dneska beztak nemůžu dovolit), někdo řekne, že je to prej "povrchní"... povrchní... A to si pak jeden už pořádně neužije, protože s každým dalším záběrem se mu to jen potvrzuje. Čouhá nám tady snaha být nejvíc drsný, temný a špinavý, takže když už přijde nějaká silná scéna (a že se jich pár najde), působí kašírovaně (i když ve skutečnosti byla třeba autentická). Nakonec žádný div, že to v Jihlavě soutěž vyhrálo, když byl v porotě Kokeš - vždyť jeho V.I.P. je obdoba. ()

Shitonit 

všechny recenze uživatele

JakožebyněcovzdáleněinspirovanýhoBoniaklid, chtělonabuditdojemčehosi,kdesi,vkomsi. apakjsemseftomztratil,problikaljsemseažkpocituzávratnýhoneuspokojivéhonepochopení. sebesamaaúmyslu. Otázka:? Co to měla Hátle v hlavě za kouř, když vyklepala z rukávu pergamen s mimozemskými znaky? Zjevně jediná odpověď která mi bliká před okama jest. Chyba je na mé straně. Byl jsem málo zhulenej a proto jsem to nepochopil. Nu a tak jsem se probudil, a byl jsem rád, že jsem to neviděl. .. CO? Tento komentář je asi stejně hodnotnej jako ta pitvornost. ()

honzic 

všechny recenze uživatele

Kamerově i hudebním podkresem působivé, ale není to úplně klasický dokument, jak by člověk čekal, spíše je to takové podívání se na život vyhrazených lidí v metropoli a jejich zážitky, poznání a trápení. Obrazová stránka je dobrá, ale obsahová už je slabší. Hodnocení: 55 % ()

Související novinky

Cena Pavla Kouteckého zná svého vítěze

Cena Pavla Kouteckého zná svého vítěze

15.06.2014

Cenu Pavla Kouteckého za nejlepší dokument získala režisérka Bára Kopecká za film DK o kontroverzním a uznávaném architektovi Davidu Kopeckém. Film je podle poroty hluboce autorskou výpovědí… (více)

Reklama

Reklama