Režie:
Juraj NvotaKamera:
Jan MalířHudba:
Ľubica ČekovskáHrají:
Táňa Pauhofová, Ondřej Vetchý, Milan Mikulčík, Anna Šišková, Július Satinský, Csongor Kassai, Lukáš Latinák, Ady Hajdu, Szidi Tobias, Zuzana Kanócz (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Tatiana Pauhofová a Ondřej Vetchý v slovensko-českém koprodukčním filmu o pokušení, tajemství i bezradnosti lásky, situovaném do třicátých let minulého století. Téma pokušení a věčné bezradnosti v hledání lásky objevuje scenáristka Scarlett Čanakyová a režisér Juraj Nvota v osudech českého notáře a jeho dcery na malém slovenském městečku v třicátých letech minulého století. Jemná a ironická analýza lidských citů a nesplněných přání zrcadlí až překvapivě aktuálně současné citové bariéry, hroucení konvencí i touhu po pevných hodnotách v lidských vztazích.
Poklidné plynutí života místní smetánky maloměstské společnosti, jejíž součástí je český notář, lékař, ředitel obecné školy, učitel, pan správce a jeho manželka, naruší náhlý příjezd dosud utajované dcery pana notáře, Valentiny. Notář nejprve donutí svého přítele, aby se prohlásil za Valentinina otce, nechce si pokazit reputaci. Sám má život komplikovaný, plný lehkomyslných pletek se dvěma ženami. Vlivem dívčina působení však poprvé v životě prochází zmatky pocitů, kterým ani sám jako pravý starý mládenec nerozumí. S jeho proměnou se vychyluje i dosavadní propletenec milostných vztahů a nadějí. I nezralá Valentina prožívá bouřlivé období ve svém citovém životě. Sled absurdních nedorozumění, vznikajících ze zbytečné lži a přetvářky, strachu o vlastní důstojnost, vedou až ke komickému, grotesknímu konfliktu...
(Česká televize)
Recenze (50)
Pre mňa najlepší slovenský film od rozdelenia, ale aj tak to bolo až príliš "slovenské", na to aby to mohlo byť niečo viac. České filmy majú stále väčsiu poetiku. Herecké výkony sú na doteraz zvyknutý štandart výjnimočné, hlavne Kassai hrá vynikajúco, no aby sme z toho mali plnohodnotný zážitok musli by sme sa lepšie vcítiť do role hlavnej predstavitelky a to sa mne bohužial nepodarilo. Rozhodne je to však dobrý začiatok a výzva do budúcnosti. ()
V podstate film, ktorý najlepšie charakterizuje slovenskú a českú porevolučnú kinematografiu. Tvári sa to ako umenie, ale je to komercia, nerieši to žiadne zásadné filozofické otázky, hrajú v tom tí istí herci ako inde, odohráva sa to v zidealizovanej minulosti a viac sa to hodí do televízie, ako na plátna kín. Takže v podstate spokojnosť a bodaj by aspoň takto vyzeral každý slovenský film. ()
Pri niektorých komentároch mi napadá, prečo znovu napísať to, čo napísal POMO:-))) Tak to možem napríklad preložiť do češtiny alebo ruštiny, nech je komentár univerzálnejší:-))) krásny slovenský film, po tak dlhej dobe, že 4 * mi prídu úplne adekvátne..Najkrajšia slovenská herečka súčasnosti má meno Táňa Pauhofová, na ňu a Moniku Hilmerovú sa fakt možem pozerať stále a dokola ! ()
Kruté radosti to mají vlastně už v názvu. Jsou smutné, ale i úsměvné. Idylické, romantické, ale i dramatické. A mohou se plně spolehnout na herecké obsazení. Zvláště mě potěšila Táňa, která zde dostala možnost konečně se projevit v klasickém celovečeráku a vedla si na výbornou (navíc si to její vnitřně rozpolcené ošklivé kačátko snad ani nejde nezamilovat). A rozhodně je třeba zmínit milý part pana Satinského, pro kterého to byla bohužel poslední role (skoro až mrazivé loučení v závěrečném záběru). Film jsem si dlouho užíval, bohužel poslední necelá půlhodina děj posunula směrem, ze kterého jsem byl mírně rozpačitý (vyvinul se v něm takový vztahový propletenec, že jsem chvílemi ani nevěděl, kdo vlastně doopravdy s kým…) a úplný závěr byl už skoro fraška. Hodnocení je tak nějak přesně na rozmezí 3/4*, ale za celkový příjemný pocit z filmu přece jenom zaokrouhluju nahoru*. „Líbila se ti?“ – „Kdo?“ – „Anna Karenina.“ – „No, líbila…skočila pod vlak.“ ()
Krásný příběh o dítěti, které ze všech dospělých sejme jejich faleš a pokrytectví, ale samo si přitom vyrobí první "dospělou" jizvu. Škoda, že si tvůrci víc nepohráli s atmosférou maloměsta, a věčná škoda, že ve snaze po pozitivním konci nakonec vyrobili tak nepochopitelný a nesmyslný závěr, který do značné míry popírá celou jejich dosavadní snahu. Jinak herci jsou výborní - od Táni Pauhofové přes Ondřeje Vetchého až třeba po Milana Mikulčíka! ()
Galerie (22)
Photo © Alef film
Reklama