Režie:
Alejandro González IñárrituScénář:
Guillermo ArriagaKamera:
Rodrigo PrietoHudba:
Gustavo SantaolallaHrají:
Emilio Echevarría, Gael García Bernal, Goya Toledo, Álvaro Guerrero, Vanessa Bauche, Humberto Busto, Rosa María Bianchi, Adriana Barraza (více)Obsahy(1)
Octavio miluje ženu svého bratra a je pevně rozhodnut s ní uprchnout. Zoufale potřebuje peníze, a když se ukáže, že jeho milovaný pes Cofi je výborný zabiják, bez váhání ho přihlásí na krvavé psí zápasy, které dobře vynášejí. Daniel opouští svou ženu, aby mohl žít s mladou dlouhonohou modelkou Valerií. Jejich nový exkluzivní byt se ale zakrátko změní v nesnesitelné vězení a stane se smrtící pastí pro Valeriina malého chundelatého pejska Richiho. Bývalý komunista a partyzán El Chivo se po letech strávených ve vězení živí jako nájemný vrah. Jeho jedinými společníky jsou toulaví psi, které sbírá na ulici a léčí jim jejich rány... Tři příběhy se proplétají stylem připomínajícím Pulp Fiction, aniž by se však režisér tohoto strhujícího mexického filmu, jenž byl nominován na Oscara, snažil kohokoli kopírovat či napodobovat. Originálním způsobem líčí několik lidských osudů, jež se protnou ve scéně fatální dopravní nehody, která celý film otevírá. Tarantinovsky spletitá story uchvátila svou energií a výsostnou filmařinou i členy Akademie, kteří film nominovali na Oscara. (Magic Box)
(více)Videa (1)
Recenze (631)
Tři povídky, jedna bouračka. První povídka k bouračce vede, zbylé dvě z ní vycházejí. První část je nejlepší, syrová a krutá podívaná s vynikajícím Bernalem. Druhá a třetí povídka již ztrácí dech a nevtáhne tolik do děje jako začátek, ale stále se jedná o vysoký nadprůměr. Zdvyžený palec pro Inárritua. ()
Prepletenec niekoľkých príbehov a osudov ľudí, kde je ústredným motívom láska, či už je to partnerská, otcovská alebo láska ku zvieratám. Kvalitu snímku trocha znižuje dejová linka s otcom, ktorý sa snaží zblížiť so svojou dcérou. Prišlo mi to veľmi povrchné a zbytočne uťahané, tiež koniec tohto príbehu akosi vyšumel do prázdna, tam kde bolo treba ubrať bolo pridané a naopak. Je to škoda, pretože príbeh o dvoch bratoch rivaloch aj o nešťastnej modelke vážne stáli za to. K tomu treba ešte prirátať aj slušnú atmosféru hlavne v spojitosti s depresívnejším prostredím a 150 minút prejde ako voda :). 80/100 Videné počas Challenge Tour 2015: 30 dní so svetovou kinematografiou. ()
Když jsem se před lety k "Amorres Peros" dokopala, předpokládala jsem navzdory oceněním a nadšeným reakcím, že pro mě tenhle film bude těžko stravitelný, nebudu se orientovat, bude mě nudit. A pro jednou jsem se zmýlila. Tři dějové linie, spojené motivem různých podob lásky, psími společníky a dopravní nehodou, postupně gradují a nenechají diváka netečným. Depresivní atmosféra blížící se tragédie, solidní scénář s výborně zpracovanými myšlenkami, skvělé herecké výkony... proč tedy jen 4*? Občas jsem trochu postrádala "větší tah na branku" a nesnáším týrání zvířat, na to se mi koukalo opravdu těžce. Nevšední podívaná - 85% ()
Nejenom kompozičně, ale i stylově a filmařsky jeden z nejlepších filmů, co jsem kdy vůbec viděl. Ani se nechce věřit, že jde o úplný filmový debut, mexický režisér Alejandro González Ińárritu tu již naplno a velice zkušeně a rutinérsky nastínil divákovi svého filmařského génia, když do plného světla ho poté o 3 léta později postavil již v Hollywoodu na režijní stoličce zatím svého vrcholného filmu 21 gramů. Amores perros je v té době (asi hlavně díky megaúspěchu Tarantinovského Pulp Fiction) velmi módním filmem povídkovým. A stejně jako v Historkách z podsvětí se všechny tři povídky vzájemně proplétají, doplňují, reflektují a posunují význam a smysl filmu samého. Velmi důležitou roli tu pak hrají psi (už z názvu odkazující ,,psí láska") - oni jsou symbolickými hlavními aktéry filmu, i když je jasné, že o lidi kolem nich jde pak především. Ať už složitý milostný trojúhelník z povídky úvodní, reprezentující sociální dno společnosti, v konfrontaci s ním pak hlavní představitelka povídky druhé, jako kontrast k prvému, a obé shrnující a oba světy (tím, co se o něm v průběhu filmu postupně dozvídáme) prostupující hrdina - nájemný zabiják - ex-profesor (se zneklidňující minulostí revolucionáře) jako nejzajímavější i nejdůležitější postava z povídky poslední. Celý tento složitý konstrukt je jakousi dokonalou metaforou nepřehledné sociální situace v mexické společnosti a především odrazem jejího hlavního města, neuvěřitelné mnohamilionové megapole. Jakýsi novodobý labyrint světa a ráj srdce... (o významový řád výše se režisér pokusil zpracovat toto podobenství i ve svém třetím filmu Babel - Babylon) Ińárritovi se podařilo říci o současné mexické společnosti svým filmem více, než by se možná vešlo do několika knih. Jeho neokázalé výrazové prostředky (tónování filmu, práce s barvami, střih, hudba...) svědčí o promyšlenosti a propracovanosti celého složitého filmového povídkového konceptu a tento mnohorovinatý umělecký útvar cizelují do podoby novodobého Občana Kanea, i když ve zcela jiném a nesouvisejícím kontextu... ()
První povídku považuji za ukázku dokonalého filmového řemesla a Ińárritu pro mě při jejím sledování byl génius, kterému bych s klidem svěřil jakýkoli námět, protože jeho vizuální nápady nebo střídání kontrastů jsou naprosto bez chyby. O to víc pak moje nadšení zvadlo po zbývajících dvou příbězích, které nejsou nějak špatné, jenom na rozdíl od první tolik neznepokojují a zároveň neuchvacují divákovy smysly a spíše se soustředí na postupný psychický vývoj postav. Bohužel většinu času až příliš postupný a téměř zdlouhavý. ()
Galerie (20)
Photo © Polyfilm
Zajímavosti (18)
- Režisér Alejandro G. Iñárritu si zahrál postavu novináře ve druhé povídce. Kolegu hlavní postavy. (don corleone)
- Velmi nezvykle se už na začátku filmu objevuje upozornění, že během natáčení nebylo zraněno žádné zvíře. (don corleone)
- Produkce filmu začala 12. dubna 1999. (chelseaman22)
Reklama