Reklama

Reklama

Noc v zasněženém New Yorku, milovaný učitel, šokující zločin – toto provokativní drama skládá střípky záhadného života jednoho muže těsně předtím, než se navždy změní. Jednoho večera je Walter Zarrow (Sam Waterston), oblíbený profesor filozofie z Kolumbijské univerzity, cestou domů násilně přepaden na ulici. Snímek se v retrospektivě vrací o týden zpět a sleduje bizarní řetězec událostí, které vedly k tomuto zdánlivě nesmyslnému útoku. Postupně začnou vyplouvat na povrch skryté souvislosti mezi na první pohled nesourodou skupinou lidí – včetně sebedestruktivní studentky (Kristen Stewartová), hospodyně z předměstí holdující alkoholu (Gretchen Molová) a jednoho zoufalého muže (K. Todd Freeman) – a vytvoří spletitou a fascinující mozaiku ztracených duší, které spojila dohromady tragédie. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (17)

misterz 

všechny recenze uživatele

Umenie ako žiť, je otázka, ktorá ľudstvo trápi už od nepamäti. Mnohí síce odpovedajú vzletnou frázou v štýle - predsa tak, aby všetci plakali keď zomriete - ale ako to docieliť už nikto presne nepovie. Nuž, na to si asi musí každý odpovedať sám, a myslím, že tomu profesorovi sa to aj celkom podarilo... Hlavná os príbehu a film ako celok ma síce až tak neoslovil, no niektoré mini príbehy boli minimálne zaujímavé. Tiež zopár myšlienok stálo za to, hlavne čo sa týka toho záverečného prejavu profesora - to bolo brilantné. Slabší nadpriemer. 70/100 ()

majlaan 

všechny recenze uživatele

Řekl bych poněkud podhodnocený film o životě, jaký je, v neokoukaném a velice autentickém kabátě. Dojemné, lidské a mnoho a mnoho nešvarů i švarů naťukávající komorní drámo, které má co nabídnout od první do poslední minuty své stopáže. Kdo by se čertil nad ne úplně originální formou, když probíraná témata jsou tak mrazivě aktuální a krásně aplikovatelná na kohokoli z nás.... Že? ()

Reklama

GTS_PUNK 

všechny recenze uživatele

Film režiséra Tima Blakea Nelsona, ktorý k nemu napísal aj scenár a stvárnil v ňom jednu z rolí, z roku 2015 prenáša diváka do New Yorku. Jedna z najväčších aglomerácií sveta sa síce vyznačuje veľkou anonymitou, ale zároveň - ako to zachytáva práve Nelsonova snímka - môže ľudí aj na základe náhody spájať. Dokazuje to aj spleť, či ak chcete mozaika príbehov, na ktorých je jeho dielo postavené. Práve ich zdanlivá obyčajnosť je tým, vďaka čomu má silu získať si diváka. Predostiera pred neho totiž situácie, ktoré do veľkej miery môžu pre mnohých zaváňať každodennosťou. Problémy so samým sebou, problémy so svetom a problémy v medziľudských vzťahoch, a to naprieč viacerými generáciami a vekovými skupinami. Film je naozaj akousi skladačkou toho, čo všetko môžu obyčajní ľudia vo svojich životoch prežívať. Nelsonovi sa v tomto smere podarilo vytvoriť veľmi dobrý príbeh, ktorého funkčnosť podčiarkuje priam až autenticky pôsobiacim hereckým obsadením. To dokáže na diváka pôsobiť veľmi prirodzene, a to aj napriek tomu, že sa v rámci neho vyskytuje viacero zvučných mien. Anesthesia príbehovo predstavuje ľudskú prirodzenosť a spája ju s filozofickým pohľadom na svet a život ako taký. Zároveň táto zo začiatku nesúrodá mozaika vytvára jeden konkrétny a komplexný celok, zobrazujúci, ako môžu byť jednotliví ľudia a skutočnosti prepojené a navzájom ovplyvnené bez toho, aby o tom museli nutne vedieť. Newyorská výprava, hoc nie je vo filme jedným z dominantných prvkov, dotvára atmosféru celého príbehu, ako aj zvýrazňuje produkčnú nezávislosť snímky. ()

cmuchalprvni 

všechny recenze uživatele

Není přímé spojení mezi všemi postavami, nicméně všechny osoby ve filmu prožívají určitou změnu, hledají úlevu od bolesti a frustrace, jsou to inteligentní lidé. Čelí aktuálně strastem, se kterými se vyrovnávají právě během celého tohoto filmu. Problém je, že příběhy nejsou dostatečně soudržné. Anestézie je hromádka zajímavých příběhů, která nesmírně působí na city člověka, ovšem nemá to vhodnou formu a nestačíte si oblíbit žádnou jinou postavu kromě profesora filozofie. 85 minut je dostatečný čas, aby se některé příběhy měly šanci rozvést, ale některé vyčnívají více. K. Todd Freeman exceluje a podává naprosto uhrančivý výkon představující drogově závislého! Intenzita filmu tkví v dialozích a castingu, který se snaží vyždímat hromadu emocí v každém okamžiku z nepříliš dobrého scénáře. “How do we still seek purpose? And where do we hope to find it, if we’re so busy convincing ourselves there needn’t be any?” ()

poz3n 

všechny recenze uživatele

Jednotlivé příběhy jsou docela v pořádku. Sami o sobě jsou celkem zajímavé a dobře zahrané. Problém však nastává ve struktuře samotného filmu. Příběhů je mnoho a 90 minut je pro jejich pořádné rozpracování zatraceně málo času. Celý film tak zůstává podivně nakousnutý a nedokončený, přičemž emoční dopad na diváka je tak téměř nulový. Velká škoda. 5/10 ()

Galerie (45)

Zajímavosti (1)

  • Herečka Katie Chang se na place cítila jako doma, sama totiž v době natáčení studovala první ročník kreativního psaní na Kolumbijské univerzitě. (Ajjinka)

Reklama

Reklama