poster

Paroxismus

  • Velká Británie

    Black Angel

    (pracovní název)
  • Západní Německo

    Venus im Pelz

  • Itálie

    Paroxismus

  • Itálie

    ... può una morta rivivere per amore?

  • USA

    Venus in Furs

Horor / Mysteriózní / Thriller

Velká Británie / Západní Německo / Itálie, 1969, 86 min

  • dopitak
    *

    Omlouvám se Francovým příznivcům i znalcům, ale tenhle film jsem prostě nepobral, má zřejmě příliš vysoký umělecký potenciál nekompatibilní s mým dělnicko-puntíčkářským založením. Prostě jsem za celou dobu nepochopil, o čem to má být, a že se tam Maria Rohm svlíká, no bóže.(18.7.2012)

  • corpsy
    **

    V tomto prípade sa Jess Franco ukázal ako vizuálne cítiaci a tvorivý režisér. Ale opäť ako nudný scenárista. Napätie visí vo vzduchu, no pod ním sa prakticky nič nedeje. Ďalší čudesný snímok v ´´úžasnej´´ filmografii pána Franca.(9.7.2013)

  • Karlos80
    ****

    Tak tady touto chladnou, mysteriozní, surrealisticko/experimentální, erotickou detektivkou, se Jesus Franco skutečně vytáhl! Tohle že byl Jesus Franco, proslulý španělský sračkař? To není přece možný říkal jsem si po celou dobu, a ono skutečně je. Tohle byl umělecký a nejspíš i nejdokonanější Franco koukatelnější a přijatelnější, než někteří jeho současníci ale i daleko mladší kolegové. Pokud máte něco od Franca už nakoukáno, jistě mi dáte za pravdu, že tohle bylo zcela něco jiného, že to byl jeho omyl, ale v tom pozitivním slova smyslu, a není tedy ani nikterak překvapující, že film má tak vysoké hodnocení a jako jediný z jeho filmografie je zatím v červené barvě. Tohle se těžko popisuje, to musí každý vidět sám. Stylový a elegantní po všech stránkách a ve všech směrech, fascinující LSD snová atmosféra, brilantní vizuál, krásný hudební doprovod (mimochodem i populární live Manfred Mann), lahodný jazz/pop, znamenité jam sessiony, luxusní Maria Rohm, vražedný Kinski s jeho na kost pronikavým-hypnotizujícím pohledem a vůbec neuvěřitelně pozoruhodný a strašidelný příběh (přitažlivé mísení reality a fantazie) a lá Twin Peaks a skutečně se tady Lynch v některých částech nejspíše trochu inspiroval, ale nikde se o tom nepíše. Naopak někomu nemusí vyhovovat jistá jednotvárnost, pomalé tempo a možná i nesmyslnost, to vše se nedá popřít. Po všech stránkách ale i tak jde o téměř bezchybný eurohoror (ne mistrovské dílo), velké překvapení, které stojí za shlédnutí, doporučuji všem bez rozdílu.(15.6.2011)

  • panjosef
    ****

    Parádní Franco, hodně snový, parádně vizuálně zpracovaný, s dobrou kočkou Marií Rohm. Příběh mladého trumpetisty, který je za snových okolností v Istanbulu svědkem vraždy mladé Wandy a následně je oním démonem sváděn v ulicích Rio de Janeira nese moc pěkné stopy Francova rukopisu. Ač tedy v tomhle případě se nekonají žádné upírky jak bychom mohli čekat :-). Skvělý jazzový doprovod, pomalé vyprávění, krásně barevně vypulírované interiéry nasvícené dočervena. Příběh plyne hodně pomalu a hodně snově a opět v některých částech připomíná Lynchovské sekvence z Twin Peaks, červené stěny, stojící nehybné postavy, pomalé vedení dialogů, já myslím že je jasné kde se Lynch ve své tvorbě inspiroval :-) . Zajímavé je rovněž velice nevšední použití písňových výňatků jako součástí klíčových momentů filmu. Klaus Kinski v roli milionářského playboye Ahmeda je více než démonický. Skvěle neurčitý a mlhavý závěr mne nakonec utvrdil v tom, že tohle si čtyři hvězdičky opravdu zaslouží. 7/10(7.6.2011)