Režie:
Dan SvátekScénář:
Josef KlímaHudba:
Norbi KovácsHrají:
Jiří Bartoška, Tereza Ramba, Václav Jiráček, Jaroslav Plesl, Tomáš Töpfer, Markéta Hrubešová, Taťjana Medvecká, Jan Plouhar, Juliana Moska, Jan Novotný, Ivana Uhlířová, Martin Finger (více)VOD (1)
Epizody(3)
-
Nad první kauzou (E01)
-
V plamenech (E02)
-
V souboji (E03)
Obsahy(1)
Série vypráví o dvacetileté Hedvice (Tereza Voříšková), která se chce stát novinářkou. Po přijetí do vydavatelství je přidělena k ostřílenému reportérovi Vlachovi (Jiří Bartoška), který "hulí jak fabrika", počítače považuje za nutné zlo, jezdí ve staré "kraksně", žije v paralelním vztahu s manželkou a milenkou, ale jinak je poctivý až k sebezničení. Scenárista Josef Klíma vybral pro televizní cyklus jeden z nejpozoruhodnějších osudů, s nimiž se jako dlouholetý novinář setkal, přičemž podobnost se skutečnými postavami současného mediálního prostředí je opravdu čistě náhodná. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (89)
Poctivě jsem ty tři díly dokoukal a musím říct, že nevím, jestli bych v tom pokračoval. Každopádně nemůžu říct, že by tenhle mini seriál měl více negativ, než pozitiv. Ale od začátku. Reportérka vypráví příběh mladé holky, která chce jednou bejt úspěšná novinářka. Tu hraje vcelku zajímavě Tereza Voříšková. Zajímavě hlavně proto, že pod náporem piercingů a rozcuchaných vlasů byste našli spíše nějakou volnomyšlenkářku ze stacionáře, než cokoliv jiného. Mentora jí tady dělá výbornej Jirka Bartoška, kterej si užívá snad každou další roli, co dostane. No a s dalšími postavami už je to slabší, ne-li úplně slabý. Jiráček a Plesl jsou tady třeba úplně odporní, ale chápu, že to byl ze strany jejich postav účel. První dva díly jsem ale myslel, že tu jejich odpornost nepřežiju a seriál přepnu. No a takových protichůdných názorů mi vytvořil tenhle seriál ještě víc. Třeba samotná režie. To, že nebyla kdoví jak nápaditá, bych ještě ustál. Horší už bylo snad jen to, že skrz ponuré filtry místy i dost nudila. Nejlepší tak vnímám třetí díl, který pod náporem sekty, tmavých filtrů a muziky od Sigur Rós vytvořil tu správnou atmosféru. První dva díly jsou ale hodně slabý a dost nepřehledný, za což viním třeba i scénář, protože třetí byl překvapivě dobrý. No jo...těžko si udělat nějakej ucelenější názor, ale kvůli hercům jsem to nakonec zvládnul a ani mě to nezabilo. ()
Pan Klíma pravděpodobně vyčerpal zajímavé případy na konkurenční stanici a pro naši veřejnoprávní ČT vytáhl z šuplíku zbytky, které nikdo nechtěl. A ke všemu si celou látku vzal do ruky režisér, který nás pro nedostatek invence krmí "šokujícími" scénkami typu opiersingovaná, sprostě nadávající, telefonujíc močící novinářka a podobně. Když při statickém rozhovoru dvou lidí kolem nich lítá kamera jak na řetízkáči, tak něco v hlavě režiséra není v pořádku. ... Česká televize se možná snaží zalíbit mladšímu publiku, ale tahle cesta není pro mě. ()
Další rádoby kriminálka, které se České televizi prostě nepovedla. Kromě Jiřího Bartošky, který jako jediný celý seriál táhl, bych na seriálu hledala pozitiva asi velmi dlouho. Opiercingovaná a neuvěřitelně arogantní Tereza Voříšková mi sledování poměrně hodně ztěžovala, protože jsem na ni měla alergii jenom co se objevila na obrazovce. Stále nedokážu pochopit, kde přesně vznikl ten zlom, kdy se z absolutně neschopné reportérky stane profesionálka, za kterou budou všichni bojovat i kdyby je to mělo stát místa ... S každou epizodou šla kvalita úplně do kopru ... Nějak nedokážu pochopit význam komentářů na kameru a vnitřním hlasům, které plynulost ještě více roztříštily. Celkově Reportérku hodnotím jednou hvězdičkou, za Jiřího Bartošku ale přidávám ještě jednu. ()
Tak tedy nevím, ale tohle spíše vypadalo jako Klímova hodinářská cesta vlastním snem v personifikaci a heroizaci Bartošky. S lepou dívčinou po boku. Scénáře mi přišly naprosto zmatené - chvíli se něco vyšetřovalo, aby se za chvíli pátralo po něčem jiném, nesouvisejícím, vztahy postav mi přišly podivné, novinářské prostředí viděné poněkud v pokrouceném zrcadle. Vadila mi kamera, barevná stylizace (vykašlete se už na ty filtry, prosím), nepříjemný střih a velmi slabá a neujasněná režie bez koncepce. ()
Teraza Voříšková dostala za úkol od Klímy, být ivindigapissiviní reportérka. Ta to společně s režisérem uchopila po svém a ve výsledku je z toho Prequel NINJA želv o novinářce April Oneilový. Klasická česká nablblá micromrdka, bez šance oplodnit kohokoliv, natož tak náročného vaječníka, jakým jsem já. HOWk, dohonil jsem. ()
Galerie (70)
Photo © Česká televize / Zuzana Páchová
Zajímavosti (10)
- V jedné scéně v 1. díle lze zahlédnout jako komparzistu Josefa Klímu, autora scénáře. (Sevcik)
- Josef Klíma označil scenár za jeho najosobnejšie dielo založené na jeho osobných zážitkoch. (Arsenal83)
- Dan Svátek pracoval výlučne s ním vybraným štábom, čo bola podmienka, ktorú zadal televízii pred natáčaním tohto projektu. (Arsenal83)
Reklama