poster

Transformers: Poslední rytíř

  • USA

    Transformers: The Last Knight

  • USA

    Transformers 5

    (neoficiální název)
  • Slovensko

    Transformers: Posledný rytier

  • Nový Zéland

    Transformers: The Last Knight

  • Velká Británie

    Transformers: The Last Knight

  • Austrálie

    Transformers: The Last Knight

  • Irsko

    Transformers: The Last Knight

  • Kanada

    Transformers: The Last Knight

Akční / Dobrodružný / Sci-Fi / Thriller

USA, 2017, 151 min

Komentáře uživatelů k filmu (52)

  • Tom Hardy
    **

    Je vlastně až s podivem, jak tvrdohlavě si Michael Bay jede to svoje a odmítá se někam filmařsky posunout. Pro nejnovější díl Transformers v mnoha ohledech platí to, na co jsme v sérii zvyklí - znovu je to hrozně dlouhé, emočně šíleně strojené a nefunkční, dějově nablblé (tentokrát navíc i značně nepřehledné, někdo tu příliš koukal na Šifru mistra Leonarda) s tunou nudné vaty a toporným Wahlbergem v hlavní roli, který to nechtěně často posouvá do parodie. Nemluvě o tom, že i sexy šortky tentokrát chybí (místo toho se kamera až nezdravě fixuje na čtrnáctku v rozpuku). ALE úvod ve stylu historických fláků Ridleyho Scotta má něco do sebe a finále tentokrát v tempu dost slušně šlape. A určité body sbírá i Anthony Hopkins, který dokáže prodat i sebedebilnější scenáristické výmysly. Výsledný dojem je každopádně hodně blízký tomu, co si člověk říkal po odchodu z kina z dvojky/trojky/čtyřky. Detaily se možná mění, celek si ale (bohužel) drží stále ten samý tvar.(22.6.2017)

  • Matty
    ***

    „Vážně nevím, co tu hulíte.“ Přesně tohle mi chybělo v Králi Artušovi od Guye Ritchieho – tříhlavý robodrak! Michael Bay nikdy neznal míru, nectil vyprávěcí logiku a nerespektoval hranice dobrého vkusu, ale teprve v Posledním rytíři se jim ostentativně vysmívá. Jen vzácně se však imbecilitu svých nápadů snaží maskovat sebeparodickým přeháněním a pomrkáváním na diváka. Nestačí mu ukázat opilého středověkého kouzelníka. Musí jej nechat pronést něco ve smyslu „jsem pod parou“ a pořádně si přihnout z lahve. Jedním z mála náznaků sebeuvědomělosti je Cadeova poznámka o striptýzových šatech Viviane Wembly (jméno jak z Mooreových bondovek), držitelky tří akademických titulů s dokonalými tělesnými proporcemi, která je po většinu filmu snímána/oděná tak, abychom si všímali jejích nohou, zadku nebo poprsí (objekty podobné fetišizace jsou tradičně také drahá sportovní auta). ___ Základem scénáře byl zřejmě záznam rozhovoru party teenagerů o tom, co všechno by chtěli vidět ve svém vysněném filmu. Aktualizace artušovského mýtu s robotickými rytíři? OK. Hodinky, které zabily Hitlera? Proč ne. Dinoboti chrlící oheň a zvracející policejní auta? Máte je mít. Anthony Hopkins chovající se jako puberťák? Jasná věc. Literární patvar byl následně svěřen hyperaktivnímu dítěti jménem Michael Bay, kterému dělá dost velký problém udržet myšlenku a zachovat kauzalitu mezi jednotlivými scénami, natož napříč dvě a půl hodiny dlouhým vyprávěním. Byť jsem si během celého filmu svědomitě dělal poznámky a věnoval maximální pozornost, tomu, co postavy říkají a dělají, nedokážu hodinu (natož den) po projekci rekonstruovat fabuli tak, aby v ní nebyla hromada logických děr a nezůstala řada nezodpovězených otázek typu „jak se postava X dostala z bodu A do bodu B“, „jakou roli ve vyprávění hrály postavy Y a Z“, „na základě čeho někdo předpokládal, že se někdo jiný zachová zrovna tímhle způsobem“. Fakt nevím, co ve filmu dělal John Turturro a teenagerka s robotem nápadně připomínajícím Vall-Iho a proč se Transformer jménem Hot Rod snažil mluvit s legračním francouzským přízvukem (když tedy pomineme, že Bayovi zřejmě přijdou vtipné národnostní, etnické a genderové stereotypy). Předpokládám, že to nevěděli ani tvůrci, spoléhající, že si cílová divácká skupina (do patnácti let) podobné otázky klást nebude. ___ Zároveň jsem si ale po celou dobu říkal, že Michael Bay třeba předběhl dobu a natočil avantgardní masterpiece, technicky nejvypiplanější dadaistickou hříčku historie, kterou budou diváci za pár desetiletí obdivovat stejně, jak dnes žasneme nad Mužem s kinoaparátem. Pokud totiž Poslední rytíř dokáže kromě pocitu otupělosti a intelektuální prohry (protože jste neuspěli ve snaze najít v něm nějaký smysl a řád) vyvolat ještě něco, tak úžas nad tím, jak od první do poslední minuty (alespoň ve 3D a v IMAXu) vypadá. Stále platí, že málokdo umí režírovat tak epické, přehledné a dechberoucí 3D akční scény jako Michael Bay, který už se ani neobtěžuje brát ohledy na příběh. Proč taky. Příběh je mrtvý, ať žije kinematografie (ryze neintelektuálních) atrakcí! Bylo to ohromující, bavil jsem se královsky, ale kdybych to měl vidět znovu, exploduje mi hlava. 60%(22.6.2017)

  • Marigold
    *****

    Michael Bay konečně vymýtil i poslední zbytky svého největšího nepřítele: logiky a servíruje božských 151 minut eklektického chrlení nedořečených / nespojitých motivů. Tohle je konečně abstrakce, která v předchozí polovičaté hypnagogické instalaci byla jen v zárodku. Velkolepý ADHD záchvat, který začíná koncem a následně graduje až do přiznané sebeparodie. Obsahuje přitom zmutované zárodky hned několika filmů, kterým režisérova horečnatě pracující mysl nikdy nedovolí překonat embrionální stadium a posouvá se dál. Bayova schopnost pohybovat se ve vypravěčském chaosu a nacházet v něm robotický řád je osvobozující až surreálná. Konečně! První film, který působí dojmem, že vznikl kombinací random generátoru trendujících motivů a nádherně choré lidské mysli. Může to z mojí strany působit jako recese, ale myslím to vážně. Proti pětce Transformers působí ostatní blockbustery jako přízemní a opatrná hra na jistotu. Nemohl jsem se od téhle erupce matoucích, a přitom přísně uspořádaných tvarů odtrhnout, nenudil jsem se ani vteřinu. Nejlepší, nejodpoutanější a nejpodivnější Bayův film. Vyzývám všechny, kteří tomu dají pět hvězdiček, aby mi zavolali na tajnou linku. Budu je mlčky pasovat na Witwicky. Jsou totiž lidmi budoucnosti. Nebo lidmi světa, který nikdy nenastane. Roboti píší lidské dějiny a čutají s Johnem Turturrem na kubánských plážích. Všechnu moc imaginaci a Optimovi!(22.6.2017)

  • KarelR
    **

    120 minut zmateného popcornového peklíčka, 30 minut epické finální akce, u níž zaplesá každý fanda robotího divočení. Ano, přesně takhle vypadá pátý díl transformeří ságy, nový rekordman v čekání na návrat opulentního Bayhemu. Už úvod filmu, který se z konkurence Pána prstenů rychle zlomí do scénky od Monty Pythonů, dává tušit, že Bay pořád nezná hranici ani míru. A to v tu chvíli ještě nevíte, že vás čeká nekonečný mix asi 4 velkolepých blockbusterů, jenž se ve střižně musel lepit snad poslepu. Řemeslně jsme samozřejmě neopustili ačkovou ligu, o tom žádná. Jinak se ale připravte na tradiční bayovský bordel, z něhož si vážně odnesete jen přepálené megalomanské rozloučení. (5/10)(22.6.2017)

  • EvilPhoEniX
    **

    Tohle mě bolelo. Transformers jdou opravdu ke dnu a je to jeden z mála blockbusterů. který mi lezl krkem a přeji si, aby se další díl už nenatočil. Dvě a půl hodiny se táhnou jak chrchel na zdi, Hopkins je otravný, děti nezajímavé, příběhově velmi ploché, vlastně vůbec nemám páru oč tam šlo, neskutečný zmatek a chaos ve scénaři, jako by ve studii byli na šrot a plácali tam vše, co koho napadlo. Akce až tak moc není a finále divák sleduje s otrávenou pachuťí a bolavým zadkem. Jediným pozitivem je úvodní bitva s Králem Artušem, která měla sakra koule a pevně doufám, že si Bay dá od robotů pauzu a naservíruje nám raději pořádnou středověkou bitvu, tam věřím, že by urval koule všem. Bohužel jsem se ani příliš nebavil, alespoň na Isabelu Moner se dalo koukat. 45%(23.6.2017)

  • Psema
    **

    SPOILER ALERT: Pokud jsem Posledního rytíře pochopil správně, je to celý o tom, že Země přijala uprchlíky ze Cybertronu, ale po závalu teroristických útoků ze strany Decepticonů byli všichni kolektivně uvrženi do No-go zón, kde je loví speciální vládní jednotky celýho světa. Načež se ukáže, že puč na Cybertronu kdysi neprovedla Megatronova ISIS samovolně, ale byla financována nějakým robotickým Asadem/Erdoganem. Pak v tom hrají nějakou roli rytíři Krále Artuše, ožralej Merlin, tříhlavej robodrak, Mark Wahlberg, fest pedofilně snímaná čtrnáctka, nějaká buchta z porna, co prej učí na Oxfordu a hrajé pólo, a super zlej Optimus Prime, z kterýho se stane klaďas po parafrázi na batmanovskou "Marthu" a kterej zjistí, že azyl nikdy nebude domovem a musí si jít ten svůj nóbl robotickej bejvák vybojovat sám i s celou armádou svejch stereotypně rasistickejch robo-kámošů. Jak říká jedna z postav: "Optimus Prime, I love that guy, goosebumps everytime."(23.6.2017)

  • Tuxedo
    **

    Film, ve kterém se důležité figury třeba i na hodinu vytratí z děje (přičemž Nemesis Prime je jenom strašák, ale žádná velká hrozba to není; souboj o hlavní ženskou hrdinku nakonec vyhraje profesorka, protože formule otec-dcera ze čtyřky nepovolovala milostné špičkování). Proč jednoho z robotů asi na minutu mluví Steve Buscemi? Co tam dělal John Turturro? O co tam přesně komu šlo a co přesně byl ten macguffin? Nikdy jsem nechápal tu nenávist vůči téhle sérii a nářky, že je až nepřijatelně hloupá a nezábavná. Ale tentokrát se k nim musím přidat. Dynamickou, nápaditou akci a jednoduchý příběh, ve kterém bych byl schopen usledovat, kdo, odkud a kam běží, jsem tentokrát nedostal.(22.6.2017)

  • TeeAge
    **

    Je tomu 5 rokov, čo som bol naposledy na 3D v kine, a ani tentokrát som to nemal v plánu. Každopádne, u vchodu do kina mi strčili do ruky okuliare, takže až vtedy som zistil, na čom som :) --- Michael Bay sa definitívne odtrhol z reťaze, a vytvoril svôj špecifický filmový žáner, kde sú príbeh, emócie, a ľuďskosť len nepotrebnou výplňou, ktoré adekvátne k tomuto prístupu vôbec nefungujú. Necháva hláškovať stroje namiesto ľudí, a mňa to i tento krát nechalo totálne chladným. Nič to ale nemení na tom, že som po vizuálnej stránke nič podobné nikdy predtým nevidel, ani od neho. Nemyslím tu na estetiku, ale na prehľadnosť a detailnosť záberov - sú jednoducho z inej doby iného sveta. 3D malo pre mňa poprvý krát viac zmyslu, než v Avatarovy. Možno to je tým, že som 5 rokov abstinoval, možno tým, že je to naozaj vrchol doterajšej technológie. Digitálny železo-sajrajt ešte nikdy nebol tak vizuálne úchvatný a chladný zároveň. | Premiere Cinemas Hostivař Praha, 21.6.2017 |(23.6.2017)

  • Hitman_47
    *****

    Milovníci bezmyšlenkovité - epické - v podstatě nepřerušované akce si budou chrochtat blahem. Je opravdu neuvěřitelné, že i v dnešní době někdo dokáže předvést ve 150 minutové stopáži 120 minut akce a 30 minut zbytečných dialogů a nelogického děje ... ale koho to zajímá?. Bayhem at its best ! A pokud jste na filmu ještě nebyli a čtete čirou náhodou tento koment, tak možná menší hint: Pokud očekáváte shakespearovské drama od filmu, který je založen na hračkách robotů, kteří se mění na auta ..... tak tento film ignorujte .... ju?(22.6.2017)

  • xxmartinxx
    *

    Nesnesitelně úmorné. Nevydržel jsem se ani dívat nonstop na plátno, protože držet hlavu nastavenou jeho směrem nestálo za vynaloženou energii - tak jsem občas koukal prostě do země nebo zjišťoval, jestli postřehnu, jak se hýbe hodinová ručička na mých hodinkách. Bohužel se moc nehýbala a těch 151 minut patří k těm nejúmornějším, jaké jsem kdy v kinosálu zažil. Chápu tisíce hodin lidské práce a snažil jsem se vcítit do těch, kteří obdivují Bayovu hyperaktivní režii - ale pro mě bylo opravdu těžké fyzicky se donutit dívat směrem promítání, natož se orientovat v desítkách postav a šílené akci. Z tohohle filmu nemám ani náznak prožitku, ostatně ani nevím, jestli to považuju za film.(22.6.2017)

  • Davies182
    ****

    V Thesauru je už dávno pod heslem "epic" napsáno "delivered by Michael Bay", no fakt. Víc kontaktních soubojů jeden bot na jednoho a méně mytologických keců v Hopkinsově sídle před finále, a omotal by si mě rejža kolem prstu úplně. Hate smrdí, čelist sem v IMAXu zvedal z podlahy v podstatě furt.(22.6.2017)

  • Hunt
    **

    Velmi zmatený scénář, přeplácané ...no jo, vzhledem k tomu, že se chystají minimálně 2 další díly, tak lepší už to asi nebude....(22.6.2017)

  • Wacoslav1
    ****

    To je zase keců... Pro mě je především s podivem, že se na to ty lidi furt serou, když je to tolik nezajímá, ale co už já letos poprvé odcházel z kina takřka maximálně spokojen. Bay opět servíruje okázalou akční destrukci kde nemá smysl řešit žádný píčoviny jenom si to užít tohle si fakt na nic nehraje a plnej počet tomu bere jenom ta emancipovaná čtrnáctka která už by se dala obtáhnout, ale tyhle drsný pubošky co ještě nemají ani pořádný kozy, ale už všechno zažili a bojují proti celýmu světu mě ze sedadla fakt nezvednou, jinak pecka.90%(22.6.2017)

  • boshke
    odpad!

    Zahleděnost do sebe sama pana Michaela Baye, člověka s úchylným fetišem na infantilně se chovající kov a životním mottem "Nevadí mi, že odborná veřejnost označuje moje filmy za sračky, protože točit sračky mne prostě baví a plebs na ně chodí", je až neuvěřitelná. Na jeho nový "opus" mne přivedla zřejmě hlavně má naivita. Naivita, že když se poslední přírůstky sérií F&F a té o tom věčně ožralém, zmalovaném pirátovi, ač je též považuji za myslícího člověka nehodné, nad všechna očekávání (relativně) povedly, mohla by motyka vystřelit i v případě páně Baye. Což o to, vystřelila. Ale přímo mně do ksichtu... Těžko říci, kdo či co je vlastně cílovkou. Vzhledem k úrovni humoru to nemůže být nikdo nad patnáct let věku bez alespoň částečné lobotomie. Vzhledem k tomu, že dívčí části osazenstva tam chybí nějaký náctiletý, načesaný Vojta Kotek, tak nám zbývají chlapci v předpubertálním věku. Tuto teorii lze opřít i o přítomnost Isabely Moner, jež nemá ve filmu absolutně žádné opodstatnění, snad krom přivození prvních mokrých snů výše zmíněných (pro ty méně chápavé je tato pubertální pseudobohyně hned v úvodů obdivována partičkou obtloustlých / geekoidních outsiderů)... Nad scénářem se ani zastavovat nebudu, jen bych snad poznamenal, že na film, jehož hlavní devízou má být akce, je jí tu pohříchu málo, neb je třeba hlavně filosofovat o historii lidstva (inspirace Covenantem?) a transformeří roli v ní, a že Hopkins asi začíná silně senilnět / dementnět, když vzal roli v něčem takovém... Myslím, že kdyby se Transformeři přestali brát tak zasraně vážně, jak se to třeba podařilo F&F v osmičce, rozhodně by jim to prospělo. V této formě je to však retardovaná, infantilní žumpa, které není rovno. Mimochodem, film plný nadupaných aut, kde se hlavní klaďas obrátil proti své "rodině", tu již dlouho nebyl... 0%(22.6.2017)

  • honza1
    *

    Nedávající smysl šílenost. Návštěvu kina bych nedoporučil ani svému největšímu nepříteli. Nesympatičtí roboti, klišoidní děj a naprosto dementní dialogy. Tohle se fakt nepovedlo. Škoda, že takový film zase vydělá ranec peněz a vznikne ještě dalších x dílů, které budou deprimovat a terorizovat diváky v kinech po celém světě. Jediné 2 věci, pro které stojí film vidět, jsou prsa hlavní hrdinky. Bohužel ani obě dvě nestačí na 2 hvězdičky, tak špatný film to je.(22.6.2017)

  • st.ranger
    **

    S každým novým filmem o robotech je třeba řádně zašťourat v historii a nejlépe popřít díly předchozí. V tomto případě, alespoň při psaní tohoto komentáře je z mého pohledu vyvrácena podoba stvořitelů z předchozího dílu, kde se nám v úvodu naskytl pohled na organickou paži, zde je stvořitel po stránce designu hodně odlišný. S dalším filmem dojde jistě k nějakému vysvětlení, ale na druhou stranu se Poslední rytíř nesnažil ani zdůvodnit návrat dvou doposud za mrtvé považované charaktery, prostě se najednou objeví na scéně. Ostatně cokoliv je nutné vysvětlit, je podáno natolik iritujícími monology, občas protnuté tupou slovní přestřelkou snažící se vážný duch konverzace odlehčit.(23.6.2017)

  • salisbury
    ***

    Michael uzmul olejničku z šicího stroje značky Bay a vytřel s ní všelijaké záhyby zkorodovaných Tranďáků. Film svou stopáží dává záhul a křeslo v mžiku znepohodlní sedací ústrojí natolik, že polohy se transformují s každou přibývající vteřinou. Akce jak je zvykem u Baye střídá další akci, že chvílemi vůbec nevím co se tam krom mých sedacích poloh vlastně transformuje. Příběh semlela černá díra a jak kulička zmrzlého ložiska si pluje časoprostorem. Je na čase, aby Bay skočil do jiné filmařské vody, neb tato je natolik prosáklá olejem, že už v ní není skoro nic dobrého vidět.(23.6.2017)

  • malylada
    ***

    Neskutečně přepálená délka filmu, kdy je až místy úmorné sledovat zběsilé tempo a přeskakování z jedné scény do druhé. Rozhodně mít film o hodinu méně, pořád by to bylo více než dost. Opravdu nechápu, proč se první hodinu děj vyvíjí kolem puberťačky, jejíž postava se následně úplně vytratí a hraje zbytečné třetí housle. Opět se zde nachází banda military, která nefungovala už v předchozích dílech a jako hrdinové nebyli schopni film utáhnout. Takto by se dalo hovořit úplně všech. Anthony Hopkins zůstal jedním z mála pozitivních článků mezi nemasnými postavičkami, i když mi někdy rozum stál, proč se snaží z dědka dělat cool hláškaře. Zápletka rozhodně potěší více, než u posledních Transformerů, nicméně neustálé omílání Artušových legend už také nepřekvapí a nenadchne. První dvě hodiny je čekání na epickou vřavu, demolici planety. Bohužel i přes vypiplanou akci, neskutečných vizuálních efektů se na place děje takový nepřehledný guláš, že jsem měl pocit z lobotomie. Když do toho připočtu nesmrtelnost ústřední dvojice, jakákoli osudovost se vytrácí sakum prásk. Ke konci Prime neustále promlouvá, ale vše vyznívá k smíchu a neubránil jsem se několikanásobnému obrácení oči v sloup. Rozhodně jsem čekal horší podívanou, ale tato série by potřebovala definitivní restart v novém kabátu.......5/10(22.6.2017)

  • MoiJe
    ***

    Cez ciaru, presne ako by sa od 5. pokracovania Transformerov dalo cakat. :) Po prvej vete prenesenej "Merlinom" mi bolo jasne, ze v takom parodickom duchu budu dalsie dlhocizne dve hodiny, a zmierila som sa s tym, takze som si to v podstate aj uzila. Vizual povacsinou fajny, i ked sa najdu miesta, ktore ma az rusili, ako by potrebovali este par tyzdnov za pocitacmi... Ale ziadne zdaleka nebolo rusive tak ako vlasy oboch hrdiniek, ktore boli v dospelackej cielovke v kazdej scene ine a v tej detskej zasadne cez tvar. :) Zaver: Bolo by to ovela coolovejsie, keby skratili na polovicu a davali v nejakom jazyku, ktoremu nikto nerozumie, aby sme si mohli predstavovat, ze hovoria nieco uderne alebo aspon k veci.(22.6.2017)

  • javak810i
    **

    Epická akce, kvalitně zpravované CGI efekty, solidní 3D a OK soundtrack. To je asi vše, čím se noví Transformers můžou pochlubit (možná ještě Laurou Haddock alias levnější kopie Megan Fox). Sice bych je hodnocením zařadil o něco výš, než předchozí díl, ale na 3 hvězdičky to podle mě pořád není. Děj je totiž "all over the place", scénář dětinský a když se zrovna neděje nějaká řežba, tak film působí hrozně roztahaně a nudně. Bohužel, ani výše zmiňované dobré audiovizuální zpracování a Anthony Hopkins to nezachrání. Lepší 2*(22.6.2017)

<< předchozí 1 2 3
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace