Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Handle
    ****

    Ze začátku jsem se trochu obával, ale postupem času se z toho vyklubala opravdu zábavná podívaná přesně tak, jak se tu píše. Má to sice dvě hodiny, ale uteklo mi to strašně rychle, postavy jsou výborně napsané i zahrané. Za mě hodně slušná komedie za posledních x let, přesto to na úplnou pětihvězdičkovou spokojenost nebylo. Dvojku bych ale s radostí uvítal... :)(16.6.2015)

  • Matty
    ****

    Stejně jako nedávno Matthew Vaugh, také Paul Feig si konečně splnil sen natočit film ve stylu Jamese Bonda. Vyjma stylových úvodních titulků (již v nich není ženská silueta jen okrasným objektem, ale aktivně jednající figurou) se namísto narážek pro zasvěcené omezil na převzetí základního příběhového mustru a struktury vyprávění (akční prolog, brífink v agentské centrále, vyfasování speciální výbavy, cestování po světě, plán na zničení světa, zajetí a útěk... ). Ozvláštnění nespočívá v dovedení žánrových znaků do parodických extrémů (ty zosobňuje pouze postava supermačistického trotla Jasona Stathama), ale – ještě podvratněji – v nahrazení neohroženého, vždy elegantního sexistického dinosaura (copyright: M) ženou ve středních letech, která je občas trapná nebo neohrabaná a musí si oblékat šaty, které z ní dělají „homofobní tetu.“ Díky pozvolnosti a nedokonalosti její proměny v akční hrdinku (před akcí má trému, při pohledu na krev omdlévá nebo zvrací) je v každé situaci velmi autenticky lidská a ženská. Ani jako špičková agentka v terénu se nezačne chovat jako alfa-samec. Naopak musí neustále střídat různé „ženské“ role (z nichž jen jedna má blízko k neotesané militantní feministce, jaké McCarthyová hrála v dřívějších filmech) a zároveň využívá toho, že ji soupeři coby ženu podceňují a shazují. Částečně ze strachu, že by jim mohla přebrat jejich místo (stvrzení její pozice neambiciózní holky z kanclu formou „diblíkovského“ dárku ve finále vtipně poslouží k likvidaci jednoho z padouchů). Za úspěch nevděčí fyzické síle a erotické přitažlivosti, ale svým vyjednávacím schopnostem, citu pro detail (pamatuje si, co bylo na letmo zahlédnutých fotkách) a hraní na city. Zločineckou organizaci dokáže infiltrovat právě díky tomu, že je členka pomyslného celosvětového „sesterstva“ (aneb ženy sobě). Na různorodosti rolí, mezi kterými přepíná, je nejlépe patrná herecká flexibilita Melissy McCarthy. Každá změna identity je přesvědčivá a zároveň nikdy zcela nezazdí skutečnou lidskou bytost, která se pod strašlivou parukou a strašidelným tričkem s obří kočičí hlavou skrývá. Namísto jednorozměrných karikatur k pobavení vidíme ženu zápasící s požadavky zvnějšku, kterým se v určitém bodě vyprávění vzepře (přesáhne vnucené role) a v zájmu splnění mise se vydá po vlastní cestě. Akčně-špionážní rovinu osobně vnímám jako osvěžující bonus ke komediálně nadlehčenému, ale poměrně nesmlouvavému komentáři k trvající nerovnosti napříč pracovním trhem (včetně „naučenosti“ žen na podřízenou roli – viz Susanin nekritický obdiv k Bradleymu), nikoli jenom ve vedoucích pozicích (dvě karikatury mocných žen, upjatých a bez smyslu pro humor, jsou z feministické perspektivy nejnapadnutelnější složkou filmu). Divákovi, který se do kina přijde hlavně pobavit, přitom film nebrání v tom, aby jej četl z opačného konce – tedy jako zábavu funkčně mixující extrémní násilí a obhroublý humor (obojí paradoxně funguje díky vážnosti, s jakou jsou scény natočené), která až ve druhém plánu oslavuje ženské přátelství a odvahu jít proti předepsaným rolím. Jestli alespoň zámořské tržby potvrdí schopnost filmu oslovit divačky hledající neurážlivě „ženský“ film i diváky lačné něčeho akčního se široce srozumitelným humorem, mohlo by podle Feiga jít o začátek vícedílné franšízy. Ve světle úspěchu feministického blockbusteru (Šílený Max) mi představa špionážní komedie vytěsňující šovinismus silným ženským prvkem nepřipadá úplně nesmyslná. A rozhodně je mi, jakkoli se považuji za fanouška bondovek (včetně těch, které virilitu a maskulinitu adorují nejokázaleji), velmi sympatická. Pro příště, bude-li nějaké, bych prosil víc Jasona Stathama a nesmlouvavého střihače, který zčásti improvizované výměny ostrých hlášek utne dřív, než začnou svou délkou unavovat. 80%(3.6.2015)

  • choze
    ****

    Paul Feig a Melissa McCarthy skládají po DRSŇAČKÁCH reparát z akční komedie a úspěšně - společné fuckování se s Rose Byrne funguje výrazně líp než se Sandrou Bullock, Statham je boží, akční scény vychutnané (hlavně catfight v kuchyni) a i když se i tady vyskytne nějaká ta hlušina, je to celé mnohem vtipnější než minule.(24.6.2015)

  • EvilPhoEniX
    *****

    Objev roku. Nejlepší mix Komedie a Akce za poslední dekádu s velmi solidním hereckým cástingem. Mccarthy nasledovanou příliš nemám, ale zde dokazuje, že je opravdu zábavná a skvělá herečka, Jude Law jako vždy solidní, Rose Byrne neuvěřitelně atraktivní, ale také typická ženská ( Nesahat na vlasy !! ) a úplně tím největším překvapením se stává Jason Statham, který si krade celý film pro sebe, předvedl zřejmě svou životní hereckou roli a je úplně jiný než jak ho známe ( Má drsný hlášky, ale doopravdy je spíše nemotora a vše vyzní krásně ironicky). K akci musím také vyslovit chválu, nejen, že souboje jsou téměř bez střihu, kamera zaobírá vše hezky z dálky a nechybí perfektní choreografie i slušné chvaty alá wrestling, což v podání Melissy vyznělo obdivuhodně, rkový rating místy také dodá slušné grády. Jedná se tedy o velmi zábavnou, stylovou,vymazlenou a elegantní špionážní komedii se spousta pamětihodnými scénami ( Scéna, kde má Statham monolog vysvětlující proč je nejlepším agentem na světě je ten největší náser slovních spojení, co jsem kdy viděl). Skvělá věc s netradičním a neokoukaným humorem, která i intoušům polechtá bránici. PS: Je škoda, že na ČSFD existuje pouze sekce oblíbení uživatele, rád bych uvítal něco ve stylu všemi nenáviděná entita, kde by Wacoslav1 zaujal přední příčky. 95%(12.6.2015)

  • castor
    ****

    Dvě rozdílné poloviny, chtělo by se napsat. Zatímco první půlka mě bavila a měla spád, ta druhá se už lehce zajídala. Tahle špionská akce odkazuje tak trochu k devadesátým létům, mění lokace a hlavně přináší hodně netradičního agenta v sukni. Tou je totiž obézní přihrávačka ostrých chlapíků v terénu, kteří ji mají připojenou k uchu. Zatímco oni zachraňují svět, ona ničí bránice diváků. Tedy jen do určité chvíle. Jakmile začne scénář, který má jinak docela široký záběr, vykrádat sám sebe, je to docela problém. Jeden „neočekávaný“ závěr další nebezpečné akce ji totiž vrátí od počítače k bouchačkám a tajným převlekům (za kočičí ženu nebo homofobní tetu), což odstartuje mix kreativních urážek, úderných hlášek a překvapivě solidně natočené akce (třeba ta v kuchyni). Obejít se naopak můžeme bez rappera 50 Centa, několika zvratů už přes čáru i divně (alespoň pro mě) napsané kámošky na drátě. A Paul Feig, ač tu a tam stříhat mohl, si včas uvědomil to, co Judd Apatow často nedělá – ukrajovat ze stopáže. Utrápená Melissa McCarthy není můj šálek kávy, ale tady dobré!!(10.8.2015)

  • - Vo filme si malú úlohu zahral i švédsky komik Björn Gustafsson. (IZFNP)

  • - Keď Susan Cooperová (Melissa McCarthy) vystúpi z Aldovho (Peter Serafinowicz) auta, jej kufor ostane v aute. V ďalšom bezprostrednom zábere sa však kufor ocitne mimo auta. (Laslo)

  • - Po záverečných titulkoch nasleduje ešte jedna nepodarená scéna. (Makky)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace