Režie:
Jon AvnetScénář:
Robert KingKamera:
Karl Walter LindenlaubHudba:
Thomas NewmanHrají:
Richard Gere, Bai Ling, Bradley Whitford, Byron Mann, Peter Donat, Robert Stanton, Tsai Chin, James Hong, Tzi Ma, Ulrich Matschoss, Roger Yuan, Mary Ann Schmidt (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Máte právo se přiznat... Richard Gere jako obchodník, obviněný v Číně z vraždy. Americký herec Richard Gere patří mezi známé kritiky čínského komunistického režimu, což dokazuje i filmem Rudý labyrint (1997). Ztělesnil v něm právníka Jacka Moorea, který je jako poradce zábavního koncernu na obchodní misi v Číně. Probudí se v hotelovém pokoji vedle mrtvého těla dívky, s níž se seznámil minulý večer v pekingském nočním klubu, a je zatčen. Podle místních zákonů může mít pouze čínského obhájce, ovšem má štěstí, že je mu přidělena nejen půvabná, ale i velmi schopná Šen Jüe-lin (Bai Ling). Mladá žena sice nevěří v nevinu svého klienta a také mu velmi pregnantně sdělí, co ho čeká, když se nepřizná (Budete zastřelen a účet za kulku dostane vaše rodina!), postupně mu však pomáhá se bránit vykonstruovanému obvinění...
Kritický aspekt filmu je tu zabalen do divácky přitažlivého melodramatického balení, jemuž na přesvědčivosti dodává především herecký výkon tehdy nastupující čínské herecké hvězdy Bai Ling. Kvůli svému obsahu nemohly být klíčové scény natáčeny na autentických místech, a tak si filmaři pomáhali digitálními triky a dalšími způsoby. Většina exteriérů (kromě práce II. štábu) vznikla v Los Angeles a např. poměrně dlouhá „pěší" honička pekingskými uličkami a dvorky se celá natáčela pár kilometrů od Losangeleského mezinárodního letiště. Z předchozí tvorby režiséra a producenta Jona Avneta (v posledních letech pracuje téměř výhradně v televizi) jsme viděli mj. retrofilm ze sedmdesátých let Strom snů (1994) s Elijahem Woodem a Kevinem Costnerem a milostný příběh Intimní detaily (1996) s Robertem Redfordem a Michelle Pfeifferovou.
(Česká televize)
Videa (1)
Recenze (80)
Nejedná se o žádný zázrak, ale ani o žádný propadák. Režisér se snaží světu něco sdělit a daří se mu to jen okrajově. Evidentně si však ukousl příliš velké sousto, které poměrně dlouho rozžvýkává, až jsem se občas nudil. Richard Gere je zde trochu mimo svůj záběr romantických starých mládenců a tady jsem mu jeho roli nežral tak jako třeba v Šakalovi. Jeho postavě jsem nevěřil snad ani slovo. Nutno podotknout, že režisér ani scénárista mu moc nepomohli. Oba se zaměřili na celkový výsledek než aby brali ohled na jednotlivé aspekty filmu. Takhle je Rudý labyrint jen prázdným výkřikem do světa, který chce na něco důležitého upozornit, ale zoufale se mu to nedaří. Jako film průměr, jako film s poselstvím hrůza. ()
Americká spravodlivosť víťazí v zlom čínskom svete. Ach jaj......Film poplatný svojej dobe........Ešteže tam bola čínska obhájkyňa, v ktorej sa prebudilo svedomie. Normálne k plaču alebo popukaniu.....Riško v putách behá po strechách rýchlejšie ako všetci vyšportovaní čínsky policajti........Myslím, že film hodný zabudnutia..... ()
( POZOR !! OBSAHUJE SPOILERY !! ) "Představoval jste si Čínu takhle, Jacku ??" Přiznám se, že si dost dobře neumím vysvětlit ty všeobecně negativní ohlasy na Rudý labyrint režiséra Jona Avneta, který se zde jinak těší až přehnaně velké popularitě a uznání, které samozřejmě souvisí především s jeho Smaženými zelenými rajčaty, protože se dle mého názoru jedná o minimálně velmi zajímavý thriller, který sice balancuje na hraně snesitelnosti dík scénáři Roberta Kinga, který už mimochodem vypotil daleko větší zhovadilosti s Vertical Limitem v čele, protože zápletka samotná je tak mocně přitažená za vlasy, ačkoliv tedy ta myšlenka příběhu člověka, který se bezmocně zmítá v křížové palbě dvou mocenských bloků v cizí zemi, se mi neskutečně zamlouvala, že by se až dalo mluvit o brutalitě, o brutalitě větší, než s jakou zde zacházeli s Jackem Moorem v podání Richarda Gerea !! Právě jako již tradičně velmi úsporný Richard Gere zde hraje jako o život, snímek s jeho výkonem stojí a padá, takže se zdá naprosto logické, že pokud nepatří mezi divákovy oblíbence, ani Red Corner se nebude líbit, vždyť hollywoodský milovník prakticky nesleze ze záběru, byť ho fantasticky doplňuje Bai Ling v roli buldočí právničky Yuelin !! Veliká škoda, že se Robert King nedokázal držet toho sympatického směru bez schematismů a klišé, kterým se vlastně od počátku vydává, protože velmi dobře vystavěný snímek nepostrádá hodně slušnou atmosféru, zejména skvostný soundtrack Thomase Newmana na tom má lví podíl, protože nakonec už dvacet minut před tím výborně vygradovaným finále v soudní síni stejně víte, jak to celé dopadne, navíc ten naprosto zásadní medailonek jako deus ex machina nikoho neohromí, mně osobně se skutečně tento prvek jeví jako dokonale učebnicový únik scénáristy z labyrintu vlastní (im)potence !! Rozhodně však nesouhlasím s tvrzeními, že se jedná o cíleně a zřetelně protičínsky laděnou záležitost, kterou ještě umocňuje účast Dalajlámova kámoše buddhisty Gerea, protože ono feministické vyznění, ne náhodou se obhajoby Moorea ujímá žena, která byla už od dob antiky vnímána jako symbol spravedlnosti, a poselství samozřejmé odvahy člověka přiškrceného režimem v kontrastu s jednáním pracovníků ambasády zcela nepopiratelně ukazuje, o čem se tvůrci skutečně snaží vyprávět !! V konečném zúčtování, když pominu to poněkud kýčovité vykrádání Casablancy, Red Corner platí za velmi dobrý snímek a z mého pohledu i jednoznačně nejlepší Avnetův, jemuž rozhodně neškodí ani to lehké překlápění se do akční roviny, když Gereův Moore prchá po střechách a později na kole s košíkem plným zelených, ne rajčat, ale jablek, jednoho musí až překvapit, že natáčení neprobíhalo v Číně, ale ve Státech za pomoci několika autentických záběrů a CGI, ostatně i Karl Walter Lindenlaub se svojí kamerou odvádí skvostnou práci !! ()
Nebýt několika řekněme hloupých scén, které z vážného filmu dělají snímek spíš úsměvný (a to hlavně ke konci), dal bych 4/5. Jde totiž o vcelku reálnou ukázku toho, jak to v některých zemích chodí, když se stanete nepohodlným, nebo prostě je potřeba uklidit určitý problém s "pomocí" někoho bezvýznamného (zájem státu je důležitější než zájem jednotlivce). Příběh Rudého labyrintu je bohužel aktuální i dnes, 12 let po jeho natočení. ()
Překvapivě slušný příběh o muži, kterému nebylo souzeno udělat výjimečný obchod s Čínou. Přes všechnu průhlednost film několikrát potěší, ale přesto zůstane v šedém průměru a s doporučením sledovat maximálně v televizi. Richard Gere bez své milé partnerky, která hned na začátku filmu umře není tím velkým romantikem a trochu se ztrácí. ()
Reklama