poster

Anomalisa

  • USA

    Anomalisa

  • Slovensko

    Anomalisa

Animovaný / Komedie / Drama / Romantický

USA, 2015, 90 min

Scénář:

Charlie Kaufman

Kamera:

Joe Passarelli
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Tuax
    ***

    Hutné drama, ze kterého mám hlavně dojem, že tvůrci neměli odvahu si to natočit hrané, tak tomu dali animovanou podobu. K tomu takovou zváštní animací s hodně nepěknými postavami a jejich rozsekanými (rozkládacími) hlavami. Těla už se to netýkalo. V mnoha směrech mi to přišlo podobné a nebo vykradení filmu v Kůži Johna Malkoviche. Jsou v tom místa, která mi přišla moc natahovaná a rozhdně v nich tvůrci neukazovali zrovna žádnou uměleckost. Ačkoliv je to animované, hodnotím to jako film. Jako animák, bych musel jít s hodnocením na jednu hvězdu. Tak jako název o spojení, tak samotný film je také o spojení. Celkové dojmy z toho nejsou nikterak válné, ale jako filmové drama o krizi staršího muže, střihnuté se sci-fi prvkem, to ušlo.(14.6.2016)

  • poz3n
    ****

    Charlie Kaufman zřejmě stále disponuje neomezeným množstvím originálních nápadů. Skvělá dramaturgická práce s hlasy a obličeji a perfektní stop motion animace, která v kontextu s vážným filmem pro dospělé nabízí neotřepanou podívanou. Příběh je sám o sobě dost jednoduchý, ale to originální pojetí těch 90 minut zdárně utáhne. 8/10(27.3.2016)

  • Sawy
    *****

    Ztraceno v překladu podle Charlie Kaufmana. Podivná a podivuhodná metafora života v osamění, bez identity. Nejde jen o bezvadně odpozorované životní detaily a krásné zachycení jednotlivých stereotypů, kterými Anomalisa oplývá. Ten film v sobě má obsažen přesně ten melancholický životní smutek, který jsem naposledy pocítil právě ve zmíněném filmu Sofie Coppoly. A že mi zatraceně scházel! 90 %(27.11.2016)

  • Akaforty
    ***

    Jakožto velký fanoušek Kaufmana jsem se na Anomalisu opravdu velmi těšil. Kaufman je pro mne snad ten nejlepší působící scénarista v Hollywoodu a ve svých filmech obvykle zachycuje neskutečné množství děje zkondenzovaného v relativně krátkém čase, aniž by to to divákovi přišlo příliš. Jako vždy i v tomto snímku je nám předloženo téma lidskosti a existencialismu, avšak nyní místo toho abychom dostali šanci pozorovat život celý, je nám zaostřeno na 24 hodin života jednoho muže uprostřed krize středního věku. V osmdesátiminutové stopáži filmu není prostor na nic, ani na dvě ústřední postavy tohoto filmu. Nevíme proč a jak se co děje, nedostaneme ani čas si to domyslet. Stejně jako Michael žijeme v momentu. A vcelku rychle nám dochází, že na scénáři není vůbec nic zvláštního. Jde o naprosto jednoduchý a přímočarý příběh všednosti, primitivnosti a absolutní obyčejnosti navenek neobyčejného člověka. Náznaky které odhalovaly něco více však nevyústí v nic. Pointy jež zde Kaufman používá k tomu, aby dosáhl svého cíle o úvaze nad obyčejností a monotónností bytí nejsou ničím překvapivým a působí bohužel jako narychlo sepsaná levná slátanina.(30.12.2015)

  • LEGACY
    ****

    Je to svým způsobem vykradení duše nás lidí, co jsou jiní, odmítající se zařadit, co jsou pohlceni nihilismem a cynismem, co ví, že je jiný způsob, jíná cesta, jiný směr a snaží se. Navíc tento sort lidí by to nemělo pohoršovat, neměli by se za to stydět, jen by se měli pohodlně usadit a přijmout svět, protože život těchto anomalis je mnohdy mnohem zajímavější než život lidí, co jsou zajímavý.(20.9.2016)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace