Režie:
André ØvredalKamera:
Roman OsinHrají:
Brian Cox, Emile Hirsch, Olwen Catherine Kelly, Ophelia Lovibond, Michael McElhatton, Mark Badham, Parker Sawyers, Jane PerryVOD (2)
Obsahy(6)
Otec a syn, oba koroneři, jsou vtaženi do komplexní záhady, v níž mají za úkol identifikovat mrtvolu mladé ženy, která měla očividně hodně temné tajemství. (Filmbox)
Videa (5)
Recenze (560)
No, já se v té Janě moc pitvat nebudu. Čerstvý vítr od Velkých Britů sem prostě překvapivě zavál svěží puch formaldehydu a otevřených těl, přičemž Lovec trolů ukázal, jak se dá s jednou strnule nahou kundou a dvěma herci strávit originální, zábavná a inventivní noc na patologii při kuchání ježibaby. ()
Takto si predstavujem čistokrvný, moderný horor. Okrem slušného skĺbenia dramatickej a mysterióznej zložky (čo sa stalo základom pre síce jednoduchý, ale zaujímavý dej), sa tu autori perfektne vyhrali aj s hororovými prvkami. Výborná kamera, umocnená s umným využívaním svetla a tieňov, a to nehovorím o samotnej pitve. A hlavne tu bolo niečo, na čo sa často v hororoch tohto razenia zabúda - inteligentný mysteriózny základ (aj keď by sa tu ešte pár vecí žiadalo trochu hlbšie vyjasniť). No proste, konečne po dlhej dobe nejaký poriadny hororový zážitok, za čo veľmi rád pridám aj tú piatu hviezdu. ()
Horor s příběhem a není to oxymorón. Nutí k soustavnému přemýšlení a hádání ústřední pointy, přednáší to nejlepší z oblíbených archetypů žánru a oslňuje zručně dávkovanou mírou oldschoolu. Navíc používá známé a kvalitní herecké tváře k umocnění a věrohodnosti zážitku, což má signifikantní vliv na celkovou atmosféru. Je taky skvělé, jak se démonický casting vyřádil při výběru hlavní ženské postavy, a teď nemám na mysli jenom ten dlouhotrvající full-frontal (jestli jste si někdy u hororu stěžovali, že je v něm málo koz - já vím že stěžovali - tak tohle je přesný opak). Vytýkám pouze občas rušivé lekačky. ()
Je evidentní, že cesta ke zjištění příčiny smrti i bez tepu hodně půvabné dívky bude značně trnitá. Je to svěží vítr, ale v závěru je to hodně kodrcavé svezení, to si musíme přiznat. Paradoxně první polovina, ve které se prakticky nehneme od pitevního stolu, je hodně svěží, atmosférická a vůbec nenudí. A hlavně zajímá. A navrch otec a syn řeší aktuální situace vcelku rozumně. Pak se ovšem vydáme otřepanými cestičkami a doslovným podáním, což je sakra škoda. Místy takový „nevím si rady“ slepenec. Vývoj v druhé polovině jsem holt čekal v jiných sférách. Tak to prostě cítím. Jeho kvality ovšem nepopírám. ()
„Zníš jako tvůj přítel. Proč nech poldům a cvokařům. My jen hledáme příčinu smrti. Nic víc, nic míň.“ Od samotného úvodu mě to strašně moc chytlo. Vyšetřování na místě činu a hned poté přenesení děje do márnice. Tandemu otce se synem, kteří se evidentně baví svou prací, přijde na pracovní „stůl“ Jane Doe a divák s nadšením očekává každý další znepokojivý detail, který hlavní hrdinové při ohledávání zjistí. Atmosféra je maximálně poutavá, napínavá, mrazivá. Pak ovšem přijde zlom a celé se to zvrhne v docela obyčejnou…potíž je zkrátka v tom, že obecně mívám problém s filmy, které se berou vážně a přitom nějakým způsobem porušují svá vlastní nastolená pravidla. V případě tohoto filmu mi však přijde, že snad ani žádné mantinely nebyly, stát a porušit se prostě mohlo cokoliv bez ohledu na to, co dílko dodržovalo/tvrdilo třeba ještě před malou chvíli. Tudíž jsem postupně o dění začal ztrácet zájem a závěr mi pak přišel už vyloženě k smíchu. Strašná škoda, film vypadal tak nadějně…takhle to ovšem bude pouze lepší průměr. ()
Galerie (77)
Zajímavosti (17)
- Olwen Catherine Kelly bola prvou osobou, s ktorou mali tvorcovia pohovor. André Øvredal uviedol, že neskôr vykonali ďalšie pohovory, ale okamžite vedel, že Olwen Catherine Kelly je pre túto rolu tá pravá. (Pat.Ko)
- Emile Hirsch (Austin) pred natáčaním navštívil márnicu v Los Angeles a pozoroval naživo pitvy miestnych patológov. Taktiež bol nútený podpísať zmluvu, že nemá nárok na žalobu márnice, ak sa nakazí Ebolou a podobnými nebezpečnými chorobami. (Marceloo)
- Olwen Catherine Kelly trávila zhruba 5 týdnů natáčení pouze v nehybné ležící poloze. Tuto úlohu zvládla díky józe a meditacím, kterým se věnuje. Jak uvedla v jednom z rozhovorů, ämusela se občas uvést do nehybného tranzu, aby přestala vnímat děj natáčení kolem ní“. (Jessica_Biel)
Reklama