Režie:
André ØvredalKamera:
Roman OsinHrají:
Brian Cox, Emile Hirsch, Olwen Catherine Kelly, Ophelia Lovibond, Michael McElhatton, Mark Badham, Parker Sawyers, Jane PerryVOD (2)
Obsahy(6)
Otec a syn, oba koroneři, jsou vtaženi do komplexní záhady, v níž mají za úkol identifikovat mrtvolu mladé ženy, která měla očividně hodně temné tajemství. (Filmbox)
Videa (4)
Recenze (556)
Škoda, že niečo podobné kedysi nenapadlo chlapíkov v Hammeri, Maria Bavu alebo Daria Argenta (a ďalších). Pretože v tomto modernom háve to okrem ľakačiek a suspense faktoru nemá tú správnu šťavu. Inak k tým ľakačkám, tak prvá a druhá patria priateľke hlavného hrdinu a mačke a bohužiaľ klišé trend pokračoval ďalej. Postavy fabulujú až "za hrob" a kupodivu majú vo všetkom pravdu. Situácie pri ktorých by som osobne išiel niekde inde, zavrel dvere, zabil sa alebo jednoducho utiekol, sa foter so synátorom chovajú presne opačne. Ale možno celá moja kritika vychádza zo sklamania, že podobný námet neposlúžil na napínavú puzzle/flashback detektívku, ale "iba" na béčkový horor, akých vznikajú ročne desiatky. ()
No, já se v té Janě moc pitvat nebudu. Čerstvý vítr od Velkých Britů sem prostě překvapivě zavál svěží puch formaldehydu a otevřených těl, přičemž Lovec trolů ukázal, jak se dá s jednou strnule nahou kundou a dvěma herci strávit originální, zábavná a inventivní noc na patologii při kuchání ježibaby. ()
S čarodějnicí není radno si zahrávat, dokonce ani když je mrtvá. Tento motiv je zde rozvyprávěn skvostně, a sice z výchozí samozřejmosti, že jde o oběť dobových pověr. Pocitově pro mne film vrcholí ve chvíli, kdy se z povrchu země ozývají hlasy jejích vrahů. Celá situace je paradoxní. A právě do té míry, do jaké dokáže ústřední motiv ze zárodečného bodu rozvíjet v jeho nejednoznačnosti, a do jaké dokáže budovat napětí a konfrontaci s hrůznem mimo žánrová klišé, je fim Autopsy of Jane Doe dobrý. Bohužel je zde na různých žánrových klišé stavěno až dost. Trochu mimo mísu podotýkám, že je fajn, že tento film přšel do doby, v níž je módním způsobem obrany každého veřejně propíraného blba a každé veřejně propírané svině hláška "je to hon na čarodějnice". ()
Rozkošný dokument o pitvě mladé (hmmm, co vypadá na 20 let...) ženy se poněkud zvrtne. Mé obavy z trapné duchařiny se naštěstí rozplynuly jako pára nad hrncem. Jo, černá magie, to je jinačí kafe! Pěkná kamera si vychutnává labyrint podzemní pitevny (ne, márnice to opravdu není, ta slouží jen k uchovávání těl před pohřbem), klouže po pitevním stole a nahlíží do nitra mrtvoly. Oceňuji zajímavé nápady, ten s kůží nemá chybu. Lekaček je naštěstí pár a očekávaných - ventilace snad zkušeného diváka nemůže zaskočit. Duo Otec+syn stojí před zdánlivě banálním úkolem - rozřezat mrtvolu, která se našla v domě plném čerstvých mrtvol. Jo, tahle noc bude dlouhá! Za šťastný konec přihazuji hvězdu navíc. Cililink! ()
V hororovom žánri je asi ťažké prísť s niečím neotrepaným a originálnym. Prvé veľké prekvapenie je herecké obsadenie , ktoré je vzhľadom na žáner viac než slušné. Film sa rozbieha pomaly, atmosféra sa buduje postupne a začína to skôr ako kriminálka. Za celý film neopustíme priestory pitevne, takže z tohto dôvodu ide doslova o komorný horor. Telo neznámej Jane Doe (to je iba pracovné meno pre neznámu obeť) je v slušnom stave, no postupne s každým ďalším zárezom prichádzajú nové, často záhadné a nevídané skutočnosti. Napätie je v niektorých momentoch poriadne vysoké, hlavne v momentoch, keď pri pitve občas kamera prebehne telo Jane Doe a zaberie mŕtvy pohľad jej šedých očí. Očakávate či sa náhodou nepohne jej pohľad smerom do kamery a to je fakt napínavé. Vytknem iba uponáhľaný záver bez silnejšej pointy. +++ Takmer z každého hororu si niečo odnesiem a tu konkrétne zvuk zvončeka. Po filme som išiel na záchod a ako tak vychádzam a v tme zatváram dvere, manželka zazvonila zvončekom...Nebolo mi všetko jedno, ale sranda musí byť! 80%. ()
Galerie (77)
Zajímavosti (17)
- Prvý film od režiséra Andrého Øvredala v anglickom jazyku. (ShortyIC)
- Keď je Emma (Ophelia Lovibond) v chodbe pred márnicou, má na sebe čierne silónky, ale keď vojde do márnice, už ich na sebe nemá. (Pat.Ko)
- Olwen Catherine Kelly bola prvou osobou, s ktorou mali tvorcovia pohovor. André Øvredal uviedol, že neskôr vykonali ďalšie pohovory, ale okamžite vedel, že Olwen Catherine Kelly je pre túto rolu tá pravá. (Pat.Ko)
Reklama