Reklama

Reklama

Slow West

Trailer 1

Šestnáctiletý Jay přicestoval ze Skotska do amerického Colorada 19. století, aby pátral po ženě, kterou miluje. Evropskému zelenáčovi dělá společnost nájemný zabiják Silas, který souhlasil, že ho za úplatu na cestě ochrání. Divoký západ však není místo, kde by věci vycházely přesně podle plánu, a tak Jay zažije během svého putování celou řadu zvratů v nekompromisním duchu tohoto vysoce autorského westernu. (AČFK)

(více)

Recenze (197)

verbal 

všechny recenze uživatele

Najít dnes nějaký nový, kulantní Zápaďák, jenž by nebyl až nesmiřitělně unylý, scénáristicky debilní a netáhl se jako zvracení tureckého medu, na to aby si člověk vzal pořádnou lupu. Výjimkou bohužel nejsou ani tyto trampoty vytlemeného skotského bukvičáka, jenž se sveřepě vydal skrz divoké Kolorédo, aby análně potěšil žampióna svého srdce. Cestou narazí na drsného Míšu Bednáře, najme si jej jako gardedámu, a společně se opravdu Pomalu vlečou na západ, přičemž narazí na nebývalou koncentraci esotericky žvanivých čuráků, s nimiž sáhodlouze filosoficky zapolemizují o smyslu života a vlivu západní literatury na vyhynutí domorodých kmenů, dají otrávenému divákovi sežrat kurevsky podrobnou hvězdnou mapu americké oblohy, aby se nakonec všichni vzájemně naprosto kokotsky postříleli v pičoidním finále. Prostě něco přesně pro artové ufony, jímž tolik dokonalá percepce kdejaké umorousané sračky umožňuje velkolepě se devadesát minut nudit a vstřebávat veškeré umělecké ambice díla, o nichž mnohdy netuší ani samotní tvůrci, co jen pečlivě dbali o zdravý spánek diváka, a vyvrcholit tu izmickým pozérským výronem, přechytřele popisujícím veliké a nabubřelé hovno. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Slow west, young man. Jestliže většina westernů sleduje ustavování civilizačního řádu v divočině, Slow West se tomuto schématu nezpronevěřuje, ale zároveň jej problematizuje. Stejně jako řadu dalších klasických westernových elementů. MacLean zobrazuje Divoký západ bez lesku a idealizování, ale zároveň s respektem k zákonitostem klasických zástupců žánru – od Forda a Hawkse po Peckinpaha (podobně jako u Forda je zde například středobodem vyprávění žena). ___ Jay se od Silase učí, jak pít, střílet a přežít v divočině, na kterou je díky cestovatelské příručce možná připraven teoreticky, ale rozhodně ne prakticky. Aby zůstal naživu, musí přijít o svou nevinnost, přestat být naivním romantikem. Silas na druhou stranu díky mladíkově nesobeckému uvažování (na rozdíl od všech ostatních postav mu nejde o vlastní prospěch, ale o život Rose) opatrně přehodnocuje svůj nihilistický postoj ke světu. Možná civilizace ještě není odsouzena k zániku. Vývoj obou postav potvrzuje slova jednoho ze Silasových bývalých parťáků o padajícím andělovi a ďáblovi na vzestupu. ___ Kontrast mezi oběma muži, mezi divočinou a civilizací, mezi dynamickými kompozicemi a statickou kamerou, mezi naturalismem a magickým realismem (zvláštní náhody, podivná setkání, nápadné biblické odkazy), mezi syrovým násilím a fraškovitým humorem, pohání vyprávění spolehlivěji než přestřelky a fyzická akce. Většina příběhu se odehrává ve zvláštním zastaveném čase před akcí, před tím, než se něco zásadního přihodí. Když pak konečně zaútočí Indiáni nebo přijde déšť, je to svou náhlostí překvapující a hodně to pomáhá rytmu nepříliš dějového, do značné míry epizodického filmu, který je sice pomalý, ale zároveň velmi živý. ___ Nečekaná setkání a střídání obtížně slučitelných nálad (strach, humor, patos) zároveň odpovídá Jayově prožitku z (doslova) Nového světa. Je zmaten a nepřipraven, a protože se nechová jako protřelý kovboj, opakovaně se ocitá ve značně nestandardních situacích, na něž reaguje odlišně, než bychom ve westernu čekali (lovcům Indiánů, kteří na něj míří zbraněmi, se zdvořile představí, když omylem zabloudí do cizího tábora, zůstane v něm dost dlouho, aby si vyslechnul historku jako z Jarmuschova Mrtvého muže apod.). ___ Setkání akcelerující proměnu obou ústředních postav jsou – jako i zbytek filmu – natočena se stejnou úsporností, s jakou mezi sebou Jay a Silas komunikují. Sdělují si jenom nejnezbytnější slov a cokoli je řečeno, má význam pro vyprávění. Strohý styl filmu dává vyniknout nejen suchému (a někdy krutému) humoru, ale i režisérovu výtvarnému citu. Ví, kam výmluvně rozmístit figury, jak výstižně pracovat s barvou, kdy záběr projasnit nepřirozeně jasným světlem a kdy jej ponořit do tmy. Díky kompozicím připomínajícím malby amerických krajinkářů je radost film sledovat i tehdy, nezobrazuje-li nic výživnějšího než dva muže jedoucí na koních pomalu krajinou. ___ Vyladěnou malbu bez barvy nebo tahu navíc asociuje celý Slow West. Má mnoho vrstev, které jsou spolu v harmonii, jaká u debutů nebývá obvyklá. Apendix: Milovníky poezie by mohlo zajímat, že Silas ve filmu recituje báseň The Haunted House od anglického autora Thomase Hooda. 80% Zajímavé komentáře: Anderton, eye candy () (méně) (více)

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $-miliónovTržby USA $229,094Tržby Celosvetovo $1,391,848Tržby za predaj Blu-ray v USA $34,656Tržby za predaj DVD v USA $19,747║ komorný a chladný western, ktorý ako celok nedostane zrovna človeka do kolien, kvôli skôr artovému prevedeniu s pomalým tempom ale za to herecky to má silu a ponúkne niekoľko silných prekvapujúcich scén, pri ktorých zbystríte a sa patrične rozprúdi krv v žilách /70%/ ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Nakrátko, ale opravdu nakrátko mi to připomnělo Jarmuschova Mrtvého muže...tou náladou, zvláštní atmosférou, jinakostí, originálním úhlem pohledu, magickým realismem, typologií hlavní postavy...a i za to chvilkové déjà vu díky, obrovské díky! Pak už se to přeplo spíše do poetiky bratrů Coenů. Poetika amerického nezávislého filmu je prostě svéráz. Originální malý minimalistický jiný western... ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Co si Maclean fušérsky pohnojil za psacím strojem, to se na režijní sesli snaží napravit seč může skrze rádoby coenovský styl. A skoro mu to i vychází. Skoro. ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Až na občasné podivné filosofické hlody, které vycházejí postavám z úst je to hodně fajn western, takového toho pomalého nekompromisního střihu. Západ je ještě těžce neobydlená pustina, kde se pohybují pouze velice svérázné figury. Vizuálně nádherné a na střílení taky dojde. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

„TEN KLUK BYL DIV. VIDĚL VĚCI V JINÉM SVĚTLE. PODLE NĚJ JSME BYLI V ZEMI NADĚJE A DOBRÉ VŮLE…“ /// Westernový putování, aneb když Jay hledal Ross. Divokej západ jako místo bez naděje Fassbenderovi celkem sekne. Vobyčejnost příběhu vylepšuje závěrečná přestřelka s pointou (jestli se to dá takhle nazvat), po níž si člověk myslí, že to vlastně nebylo až tak špatný. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Miluju tu ospalou westernovou atmosféru. 2.) Za svojí dívkou jel bych světa kraj (i když jsme to ještě nedělali). 3.) Thx za titule ,,dresi“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR * AKCE ** NAPĚTÍ * ()

emma53 

všechny recenze uživatele

Westernová emma nejsem, takže nemohu moc porovnávat, ale šla jsem do toho asi s moc velkým očekáváním než se mně ve výsledku dostalo. Pomalu jsem se s tím klučinou Jayem a Silasem loudala za Rose přes hory a řeky, až jsem nakonec dorazila. Tam se párkrát zablejskalo z pušek a byl The end. Za sebe můžu napsat, že co záběr kamery, to umělecký skvost, takže mně brala vizuální stránka filmu dech daleko víc než celý příběh. Míša byl přímo trefou do černého, nejen, že je to velký fešák, ale ta role v sedle mu vysloveně sedla a Jay se vedle něj úplně ztrácel:-) Když k tomu přihodím bezvadný soundtrack, tak je to lepší trojka. ()

movie 

všechny recenze uživatele

Po TRUE GRIT, THE HOMESMAN a SLOW WEST konečně obnovuju víru v budoucnost moderního westernu! Stojí to za to vidět už pro hodně minimalistického Fassbendera! ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

"Zabil jsem ženu." - "To je riziko podnikání." - "Nevadí vám stolovat s vrahem?" - "Kdyby mi tohle mělo vadit, byl bych v životě značně osamělý." Hrdina příběhu se řídí heslem, které formovalo historii a tvář Spojených států po celé 19. století. "Jdi na západ, mladý muži." Západ, to je v dynamických letech po občanské válce, kdy padly zábrany jižanských statkářů k pronikání do západních teritorií, příležitost, budoucnost, ale taky divočina, kde platí právo silnějšího a kde hrozí spoustu rizik a nepříjemností. Jedinou šancí na přežití je rychle se učit od zkušenějšího, odhodit staré návyky a mít pořádný kus štěstí. Slow West je ideální western pro ty, kterým melancholicky ospalá a hypnoticky zasněná Jarmuschova cesta jeho Mrtvého muže připadala příliš statická a zdlouhavá. John Maclean se s tím tolik nepáře a v době, kdy jsou normou dvouhodinové bijáky přichází se stopáží pouhých 84 minut naplněných dynamickým vyprávěním plným špinavých charakterů, násilí a mrtvol. Nutno přiznat, že za cenu ošizení psychologie postav a redukce potenciálně velmi zajímavých postav na figurky pro jedno použití. Ocenil bych, kdyby snímek byl o 15 minut delší. Přesto za mě velmi slušných 85 % celkového dojmu. ()

Segrestor 

všechny recenze uživatele

Jo, přesně, když jste takový nejapný blbeček a dostanete chuť zkrotit všechny americké hory, prostě si jen tak nakráčíte na divoký západ a počkáte, až se o vás postará mladý Magneto, který je v sekvojových lesích nebo mezi sruby prakticky bez schopností. Spolu se pak téměř mlčky doplazíte až k nějakému baráku, kde se necháte postřílet přáteli táborových ohňů, co nejraději citují z Foglarovy Chaty v jezerní kotlině. Jupí, nejnudnější dobrodružství od Texasu po Utah máte naštěstí za sebou, teď ještě překousnout poslední minuty, jestli náhodou nepřijde nějaký hektický zvrat, kozy nebo tak něco... eh, ne, nepřijde a můžete opřekot pelášit z kina co nejdál to půjde a nikdy se už nevracet. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Wanted: Dead or Dead. Nesdílím chválu přiměřené stopáže, naopak bych uvítal dvacet minut navíc, jenž by rozšířily prostor vývoji postav. Takhle mi to přišlo, že Maclean napsal jen pár výstředních historek (falešné Wanted, prádelní šňůra vs. indiánští zloději koní, závěrečná přestřelka), které navlékl na nit artem políbené demýtizace divokého západu i romantismu jako takového. Někomu se ty pěkně nasvícené korále dramaturgické nekonvenčnosti budou zamlouvat, někdo si zase vzpomene na indiána jménem Nobody, který v té poetice zužujících se širých plání uměl mnohem lépe chodit.. ()

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Zajímavý western s působivým vizuálem, i výborným obsazením. Michaelu Fassbenderovi to, coby "Osamělému jezdci" sekne a zdatně mu sekunduje Kodi Smit-McPhee. Ben Mendelsohn si tak trochu krade každou scénu, v níž se objeví pro sebe, tento snímek nevyjímaje. On a Sam Rockwell pro mě patří mezi dva "the best underrated actors." Jejich herecká všestrannost a charisma je nepopiratelné, přesto často ztvárňují především vedlejší, nebo menší role. I tak jsou jejich postavy vždy zapamatovatelné. Moment, kdy se Payne objeví na scéně, začíná pracovat na plné obrátky chemie mezi ním a Silasem. Hošani se pak všichni ztřískají Absinthem, Fassy s sebou švihne na zem a Ben ho pak zvedá. A v té scéně se mé fanynkovské smysly napřímily a vytušily, že se mezi nimi něco děje. Snímek má krátkou stopáž, děj rychle uběhne a zrovna vztah mezi nimi je v podstatě vměstnán do oné jediné scény, kdy se setkají. "Hidden meaning or Hint of... something":) Snímek tak nechává na divácích, aby si ti, co chtějí nějak interpretovat, sami interpretovali:) V jedné snové scéně jsem měla dojem, jako bych se dívala na krátkou vsuvku Wese Andersona. Slow West je osobitý, nenápadný western, který i tak dokáže zaujmout prostředím, herci i atmosférou. "Easy to see how you two crossed paths, one’s a falling angel, the other’s a rising devil." ()

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Netradiční až intelektuální pohled na western. Fassbender v bezvadné variaci na Clintova bezejmenného je podporován mile naivním Smithem-McPheem. Příběhově nejde o nic nového, ale to podání má neuvěřitelný tah. Nádherná krajina Nového Zélandu přidává "pomalému západu" neskutečné barvy. Radost pohledět. Finálové zúčtování je rázně krvavé, plné vhodných úmrtí. Znovu zde platí, že v chaosu se skrývá řád. ()

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Jakmile překonáte první nevěřícné a trapné okamžiky, kdy se bojíte, že je to všechno míněno doslova, objeví se všeříkající pohádková hvězdná obloha, jakou odnikud na Zemi nelze spatřit, a když do ní mladý Jay navíc vystřílí "Orionův pás", můžete se uvolnit a začít se z hloubi duše radovat. *** Maclean nenatočil western, ale jeho fantastickou, precizně a něžně ironicky posunutou reprezentaci: řekněme, že je to dokonalý, hladce (až na kost) oholený western pro hipstery (a je mi v bídě té pravdy jasné, že spousta lidí bude o tomhle filmu dozajista jako o westernu smýšlet se vší vážností). *** Celý narativ, ale i všechny vizuální detaily a dourčení jsou vymyšleny, rozvinuty a patřičně posunuty s přísnou ironickou licencí, která dbá na to, aby každý výjev i prvek byl co do interpretace především naprosto nekomplikovaný, křišťálově zjevený a tím pádem ad absurdum přepjatý a nemožný. Děj sestává z logického sledu ryzích poetických zkratek, metafor, ideálních abstrakcí, prostých jakékoli reálné nedokonalosti, situačních šumů, komplikací... (Chápejte a představujte si v ryzích idejích : "oblohu posetou hvězdami"; "naivního holobrádka"; vymydleného mladíčka; mladíčka celého(!) i s koněm zacákaného od bláta; zkušeného pistolníka; modrokabátníky a indiánobijce; mazaného spisovatele; jak vypadá zastřelení, jak vypadá neškodné postřelení šípem; jak vypadá tragický omyl v lásce; jak vypadá praktická životní realita, když jsou kolem vás všichni mrtví (totiž všichni ti, kteří si to pro svou krátkozrakost donebevolajícně jasně vysloužili) a zůstane jen odvážné děvče v rozpuku, ostřílený (opět doslova, jednou ho ostřelili do ramene, jednou do lýtka) pistolník a dvě blonďaté siroty á la Jeníček s Mařenkou. Etc. *** Vzniká tak rozkošně svěží, neustále vnitřně příjemně napjaté a nesmírně originálně vtipné dílo, které přitom ze stále stejné vzdálenosti disciplinovaně dodržuje, stopuje a v rozmarných kruzích opisuje westernový řád, avšak každého diváka, který by v něm chtěl spatřovat vážný westernový kus, bude neustále a s železnou pravidelností vyhazovat ze sedla, dokud si dotyčný neuvědomí, že nesedí na koni, ale na důkladné a ad absurdum v každém ohledu dotažené atrapě, k níž je pomyslné sedlo připevněné dvoumetrovou rozhoupanou násadou ujařmeného bystrovtipu. *** Vděčná, že se autor tohoto geniálního nápadu nenechal unést ani neustoupil, že nevznikla žádná bláznivá ulítlá fraška, ale že ten žert dotáhl rovnoměrně a zodpovědně, se stále stejně střídmě, ladně i suše odměřovaným humorem až do konce samého. *** Jedná se o vnímavý experimentální celostní komentář k westernu, posunutý na druhou stranu od jádra, než kam se vydala taková Kelly Reichardt se svým Meek's Cutoff, přičemž nezávislý, inteligentní divák by si měl umět užít až na tresť oboje. *** ()

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Míša Fassbender jako cowboy se stylovým statsonem? Festivalový hit? Mohl jsem čekat, že kromě této vycházející hvězdy a závěrečné přestřelky film může nabídnout pouze sterilní a poměrně nezáživný příběh o putování na nebezpečný Západ. Jednohubka, která žádný extra dojem nezanechá, snad až na ty fantastické scenérie, na kterých se natáčelo...50% ()

Kaka 

všechny recenze uživatele

Staré dobré westerny z dřívějších dob, protože jestli tenhle inovativní a rádoby originální styl vyprávění a interpretace výrazových prostředků bude pokračovat, bude to opruz první kategorie. Moderní vizuál je fajn a finále filmu taky. Jinak je to ale k uzoufání slow. ()

castor 

všechny recenze uživatele

O westernu bylo napsáno mnohé: zda má šanci zaujmout řadového diváka, zda je na tom („pořád“) špatně nebo už líp, zda jeho klasické atributy svedou zápasit s jinými žánry. Slow West vznikal na Novém Zélandu, pohybuje se v něm naivní kluk, který se rozhodl najít v divokém Coloradu plném desperátů ztracenou lásku. Shodou okolností jej doprovází muž, který je jeho přesným opakem, což vede k několika humorným momentům. Celkově to ovšem není nic, z čeho by měl divák skákat do vzduchu, obzvlášť když tempo není zrovna vyrovnané. Akční sekvence přicházejí až v závěru a jsou poměrně nekompromisní, v průběhu stopáže se přesto nějakého vzrušení dočkáme. Naštěstí to celé není žádná umělecká onanie a díky hercům se daří překrýt mnohé příběhové nedostatky. Body nahoru jsou i díky zvukařské práci a nezvyklým úhlům kamery. ()

Související novinky

Westerny jsou zpět

Westerny jsou zpět

22.02.2015

Velkorozpočtové westernové žánrové mixy v podobě Osamělého jezdce a Kovbojů a vetřelců si nepochvalovali diváci ani kritici, ale jinak tento tradiční americký žánr rozhodně neskomírá. V různých… (více)

Kurt Russell pronásleduje kanibaly

Kurt Russell pronásleduje kanibaly

28.09.2014

Úspěch Opravdové kuráže bratrů Coenů a Nespoutaného Djanga Quentina Tarantina oživil popularitu westernů a blíží se hned několik zajímavých projektů. U Pistolnice Jane nikdo moc netuší zda se… (více)

Reklama

Reklama