Režie:
Trish SieScénář:
John SwetnamKamera:
Brian PearsonHudba:
Jeff CardoniHrají:
Briana Evigan, Alyson Stoner, Izabella Miko, Adam G. Sevani, Stephen Boss, Ryan Guzman, Karin Konoval, Misha Gabriel Hamilton, Dean Mauro (více)Obsahy(2)
Sean se vydá z ulic rodného Miami do Hollywoodu, kam ho táhne vidina slávy a bohatství. S krásnou a tvrdohlavou Andie si založí novou taneční skupinu, která to přes všechny překážky dotáhne až do finále televizní talentové soutěže. Velké finále v taneční aréně v zářícím Las Vegas znamená nejen milionovou výhru, ale také budoucí kariéry všech zúčastněných. Není to ale tak jednoduché. Ve finále se proti Seanovi a jeho skupině postaví nejen jeho dávní nepřátelé, taneční skupina Grim Knights, ale i jeho vlastní bývalí parťáci. Aby mohli zvítězit, musí pustit k vodě všechny staré antipatie a žárlivosti a soustředit se na to, co umějí nejlépe: tančit. (Bontonfilm)
(více)Videa (16)
Recenze (114)
Tanec dělá divy, o tom žádná. 5. díl taneční série, kde příběh hraje důležitou roli asi jako Jet-li v Expendables 3 a klišé střídá klišé se teda moc nepovedl.. Samozřejmě lidi na to koukaj jen kvůli tanečním kreacím a skvělé show. Bohužel tady tohle nenajdete. Čtyřka měla skvělé lokace, choreografie i soundtrack a 5. díl nemá nic z toho. Výstupy mě nudily, hudba nebavila a finále ačkoliv bylo fajn, nepředčilo své předchůdce. Prosím už žádný nový díl o tančících lidech. ()
O tom, jaký ideologický rozpor v sobě série Step Up nese (a zejména její čtvrtý díl), jsem už psal u minulého filmu. Zásadní vymezení se vůči esteblishmentu a všeobecné komerionalizaci, kterou ztělesňuje reklama, aby (hup!) crew zvítězila a získala tak pro sebe místo v reklamě, je přítomno v jiné podobě i v tomto dílu série. All In hraje jen zdánlivě na jinou strunu. Účastníci soutěže jsou vtaženi do víru reality show, kde se necítí dobře a která jim bere jejich friendship mojo, aby na konci mohli využít naplno principů, na nichž každá reality show stojí. Stačí si jen stoupnout, říct pár dojímavých slov a hurá, smlouva je na stole a vítězství v kapse. O lobotomii příběhu nemá smysl psát, ale nepotřebujete přece být Roland Barthes, abyste pochopili, že tahle základní premisa nedává smysl. Step Up je sice filmovou frenčízou o určité subkultuře (break je tradičně považovanej za součást hip-hopu), ale ve skutečnosti ji jen používá jako prázdnou šablonu, kterou naplňuje ideálem hipsterství (vezměme něco, čím všichni ještě před pár lety pohrdali - třeba steampunkovej look - a použijme to jako cool proprietu; nemusí to dávat smysl, nebo lépe - zbavme to tradičních hodnotových znaků a přilepme k tomu pár hezkejch tváří). Ještěže to aspoň tanečně pořád funguje... ()
No, tak co bych tvrdil, vysokou uměleckou hodnotu to nemá, ale docela jsem byl zaujat a vydržel celou stopáž, i když i já jakožto zápletkový slepec jsem okamžitě dokázal předvídat klišoidní děj. No, ale jsou to pěkné dvě hvězdy, protože Briana Evigan je sexy dívčina a mám rád soutěže, i když vím kdo vyhraje, protože bez happyendu by to nešlo. ()
Na svůj příští (taneční) šuk chci tanečnici. Ne tu z Lúčnice, nýbrž z Las Vegas. A může nás u toho natáčet Jaro Slávik, ale až po večeři se Shaggym. A pro jistotu si přes prdel dám alobal, když se mně Jaro ztratí z dohledu. Nějaký dobrý dohled potřebovala tahle taneční série, která s příchodem scenáristy Swetnama a debutující režisérky Massieu dostala lasvegaský lesk. Tentokrát je přístup zase trochu jiný než v předchozím případě, který byl z hlediska choreografie nejlépe a nejnápaditěji vyvedený. Divačky jsou ve výhodě, když zaplesají nad Ryanem Guzmanem, který do své crew natahal víc borců než bab. A nezlobte se na mě, jedna prdelatá a mírně neforemně působící Briana Evigan, tolik mozek neojebe. Je jí kus, pohybově zdatná ale jen na oko, choreografie je uzpůsobena tak, aby ji zvládla i průměrnější tanečnice. I přes svižný přístup, kdy se děj nijak výrazně nezadrhává, ani nijak nekodrcá, se divák přece jen těší, co tanečníci a tanečnice předvedou tentokrát. A zde má film své nejsilnější působiště. Ať už je to úvodní taneční battle znepřátelených crew na hitovku N.E.R.D, nebo finálový napínák v taneční soutěži konané v Las Vegas, v níž nemalou roli hrají i zmanipulované výsledky, vždy je, na co se dívat. Scénář samozřejmě je průhledný jako noční košilka rajcovní štětky, ovšem s tím se počítá. Jen těžko ale tenhle film překvapí. Taneční čísla jsou profesionálně odvedena, každé zavlnění na parketu baví. Nedá se nic kritizovat ani po stránce technické, kdy vizuálně laděná kamera umí dostat do varu. Herecká sestava ne úplně herecky nejvýraznější, málo babizen, buzeranti na kramflecích si to užijí víc. Film má svá určitá slabá dějová místa, to ano, ovšem silněji zapůsobí, když divákům předkládá to nejlepší, co má. A tím je radost z tance. A i když jsou vaše taneční schopnosti poněkud "pavláskoidní", nevylučuje se, že s touhle crew budete po tanečním parketu skákat jako srna. 60% ()
Asi tady budu se svým hodnocením svítit jak monokl na oku průměrné arabské ženy, nicméně nemohu jinak. Série Step Up se mi poměrně líbí, byť mě trojka a čtyřka minula, avšak pětku jsem si nemohl odpustit z důvodu návratu talentované Briany Evigan. Street dance mám totiž velmi rád, primárně pak styly locking a popping, ale sám se moc o tanec nepokouším, lidé si mě pak pletou s Halinou Pawlowskou při epileptickém záchvatu. V rámci struktury jednotlivých choreografií si nemůžu prakticky vůbec stěžovat. Jsem choreografií nadšen dokonce tak moc, že jsem schopen Step Upu odpustit i tu naprosto otřesnou, tupou, šablonovitou dějovou výplň. Mohu vám konstrukci oné šablony, která se dnes cpe do čehokoliv, co potřebuje zoufale vyplnit stopáž, elementárně popsat. Na začátku se sejde skupinka ambiciozních lidí s vytyčenými cíli, chutí něco dokázat a někam prorazit. Dají se tedy dohromady, rozjedou svoje ušlechtilé plány a vše šlape krásně jak Isabelle Nováková, hrdá držitelka ocenění Kurva měsíce leden. Uprostřed se samozřejmě všechno kompletně posere tak moc, že smočí kapesníček i nejeden irácký militantní terorista. Všechny postihne obrovská nepřízeň osudu, zklamání se v sobě samých, štěstí odejde vdál, třpyt v očích pohasne, duha bude málo barevná a naděje zemře společně se psem, jejich nejlepším přítelem, kterého museli pod nedostavěným mostem během ukrutné vánice sníst. Zkrátka všechno v piči. No a na konci zase slunce vysvitne, motýlci křídly zatřepotají a osud nešťastné protagonisty zasype dárkovými balíčky s instantním štěstím. Za tohle by se styděli i tvůrci Esmeraldy. Bohužel však každý má pro něco slabost, nechte mě se tedy rozněžnit a nasolit tady hezké čtyři hvězdičky. Guilty pleasure. ()
Galerie (59)
Photo © Summit Entertainment
Zajímavosti (2)
-
Ve filmu se v roli robotické dívky objevila i Češka Jana Vaňková.
(Deli3)
- Film nebyl před premiérou promítán kritikům. (Katherine46)
Reklama