poster

Chuť třešní

  • Írán

    Ta'm e guilass

  • Francie

    Le goût de la cerise

  • anglický

    Taste of Cherry

Drama

Írán / Francie, 1997, 95 min

Scénář:

Abbas Kiarostami

Kamera:

Homayun Payvar

Producenti:

Abbas Kiarostami
(další profese)
  • zette
    ***

    Po mych zkusenostech s Kiarostamim jsem od nej rozhodne cekal vice. Jako nejvetsi prednost tohoto snimku vidim v tajemne atmosfere, ktera vas nechava v napeti po cely cas filmu. Bavi me i jednotlive dialogy a myslenky lidi, ktere Badii na sve pouti potkava. Uz jsem ale videl X lepsich iranskych filmu.(21.2.2016)

  • kaylin
    ****

    I kdyby čtení knihy "1001 filmů, které musíte vidět, než zemřete" nedalo nic jiného, tak rozhodně mi to dalo představu o tom, že dobré filmy opravdu nejsou jen ty americké, ale hlavně že jsou zde země, které mají kvalitní tvůrce, země, které mají neuvěřitelně inovátorské filmy. Právě "Chuť třešní" je jedním z takových filmů.(30.3.2016)

  • Jellini
    *****

    Před zhlédnutím jsem nevěděl, že Chuť třešní jakýmsi způsobem odkazuje na film Chuť makrel (jak píše Artran). Film jsem tedy sledoval "čistě", bez jakéhokoliv hledání souvislostí. Film je úžasným způsobem prostý, minimalistický. A ani na vteřinu nezačne nudit. Uchvacuje mě, jak Kiarostami dokáže 20-ti minutovou scénu natočit na pouhé dva druhy záběru, které se neustále střídají, a divák si těch 20-ti minut sotva všimne - uběhnou strašně rychle. Úžasné je, jak se postupem filmu mění divákův pohled na hlavní postavu. Asi ne přímo mění, spíš se jen postupně prohlubuje pocit z prvních dvou scén, až se jakýkoliv vztah k postavě naprosto vytratí. A ten konec! Díky tomu si Chuť třešní navždycky zapamatujete. Něco takového chybí v Kiarostamiho Věrné kopii - důrazný, diváka ze všeho vyhazující scéna.(20.7.2011)

  • WillBlake
    *****

    „Chceš se vzdát chuti třešní?“ Najít hrobníka v íránské poušti není turecký med. Kiarostami experimentuje se snímáním dialogů, polemizuje nad sebevraždou a směřuje ke splynutí člověka se zemí. Konec filmu je o tom, co chceš a co čekáš, nikoliv o pointě smrti. Film s ozvěnami festivalového enigmatismu příštích dekád.(20.7.2015)

  • JANARYBA
    **

    Ani iránský film nemusí být vždy terno, přesto, že se tu prakticky nic nedělo, tak byl podle mě špatně sestříhaný, jediný světlý bod celého filmu byl monolog tureckého spolujezdce. Ten konec patrně z nouze ctnost - když nevím, jak to ukončit, prsknu tam něco rádobyuměleckého, ať ti blbečci co se na to pak budou koukat mají o čem přemýšlet....a chuť třešní ta mi asi unikla úplně (možná chuť moruší...).(15.2.2011)

  • - Kiarostamí pracoval bez scénáře. Často filmoval každého herce v dialogu zvlášť, jako kdyby s nimi natáčel interview, takže se často na place ani nepotkali. [Zdroj: LFŠ] (Cimr)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace