Komentáře uživatelů k TV pořadu (68)

  • Moena
    ***

    Tak letošní Hořící lev...pardon Český lev, docela fraška. Pokud si někdo neznalý přečte výsledky dojde k závěru, že v Česku se v roce 2013 natočilo pár dokumentů a jeden film. Jako chápu, že si Akademie potřebovala pofoukat bolístku z oscarů, ale odměňovat Keř i v kategoriích ve kterých se nějak zvlášť nevyznamenal (hudba, masky...) bylo dost demotivující pro ostatní české tvůrce i čarotvůrce. Eben výtečný.(22.2.2014)

  • golfista
    **

    Po dlouhá léta byl "Český lev" zavřen ve Vachlerově kleci. Malé, svérázné, jednou trapné, podruhé srandovní, jednou nezapomenutelný, podruhé lehce zapomenutelný. Já sám jsem mu mockrát přál, aby se z té klece konečně dostal. Vždyť kdo kdy viděl lva vegetariána ? :) ... Letos nám toho lva konečně vypustili do veřejnoprávního šapitó. A já jsem po půlhodince s hrůzou zjistil, že v té kleci mohl klidně zůstat. To zvíře mělo najednou kolem sebe spoustu prostoru, vypucovanou srst, nablýskaný zábradlí, ale ten chudák vůbec nevěděl co s tím vším dělat. Jedinou záchranou byl krotitel, který to trapné vystoupení stačil udržet alespoň trošku v rozumných mezích. ... Tak nepřipravený pořad se jen tak nevidí. Nesmyslné použití mikroportů, vcelku zbytečná filharmonie, předávající dvojice vidíce se asi poprvé na schodech, výherci bez tušení co a kdy říct, ošklivá nová trofej atd atd. ... Doufám, že se lev do roka a do dne něco přiučí - třeba od BAFTY.(23.2.2014)

  • Bluntman
    **

    Více o tom, proč mě Čeští lvi neserou a čím se HOŘÍCÍ liší od dosavadních nejvíce ceněných titulů, ZDE.(23.2.2014)

  • Dadel
    ***

    První postvachlerovský Český lev měl jako hlavní trumf Marka Ebena, který jako jeden z mála umí dělat netrapný humor a hlavně díky němu se dalo udílení v pohodě sledovat, jinak se toho ale zas tak moc nezměnilo. První půlhodina byla krutá a vyplněná hlavně zbytečně dlouhým vystoupením filharmoniků, ale pak už konečně přišlo udílení cen, které bylo překvapivě svižné. Bylo by ještě svižnější bez otravného odříkávání, kolikrát byl kdo nominován (5x15 kategorií, tj. celkem 75x !!!). Ten čas mohli tvůrci využít k nějakým medailonkům nominovaných filmů, protože divák u televize se o nich nedozvěděl vůbec nic. Jednoznačnou chybou je rozdělení kategorie výtvarný počin na masky/kostýmy/scénografii, které v tom našem rybníčku prostě nelze smysluplně využít. Teď už chybí jen rozdělit zvuk na střih/mix a máme tu komplet Oscary. No a k výsledkům: dominance Hořícího keře je zasloužená, protože prostě všechny loňské filmy předčil o parník (zbývá jen domýšlet, komu bychom ty ceny dávali, kdyby nevznikl Hořící keř-kinosestřih). Přesto tam bylo několik kategorií, kde klidně mohli nechat vyhrát někoho jiného (masky WTF?!), a je vidět, že "akademici" mnoha kategoriím vůbec nerozumí a prostě hlasují s davem. Že Donšajni, kteří na Lvech propadli, byli týmiž akademiky posláni na Oscary, o jejich kompetenci vypovídá mnohé.(23.2.2014)

  • xxmartinxx
    ***

    Nekonečně průměrné a neurážlivé. V televizi bych přepnul po deseti minutách, to ale v Rudolfinu udělat nejde. Vítězství Hořícího keře okomentuju na nějakém vhodnějším místě, tady můžu hodnotit jen neurážlivého a až příliš korektního Ebena (u nějž je vidět, že filmům nerozumí a jen chtěl být slušný) a dekoraci až příliš posunující Rudolfinum ke kýči. Mimochodem nechápu, jak může v nekrologových slidech být slovo "scénáristé", to je na vyhazov grafika. Přesto dávám tři hvězdy, protože v podstatě není důvod být naštvaný... Chtěli nekonfliktní korektnost, mají ji mít.(23.2.2014)

  • Dudek

    Postvachlerovský Český lev je problémový hned v několika oblastech. Tou první, a asi nejviditelnější, je snaha o serióznost. Oproti předchozím trapnohumorným estrádám je to sice krok kupředu, nicméně neustálé střídání moderátora s přebírajícími je jen stěží opodstatňující prvek pro dvouhodinové živé vysílání. Nejsmutnější je fakt, že tato forma není ani informující (co vlastně vzniklo za film?) ani příliš divácky motivující (proč bych ten film měl vidět?). Místo bezmála dvouhodinového přenosu by tak byla postačující krátká tisková konference, ba možná jen zpráva v novinách. Dalším drobným problémem by v očích diváků mohl být fakt, že nejúspěšnějším (z hlediska ocenění ČL) českým snímkem se stala (de facto) televizní minisérie, která navíc drtí „velkorozpočtové“ snímky i v technických kategoriích (oprávněně?). Fakt, že cenu pro divácky nejnavštěvovanější snímek nahradila pofidérní kategorie (a proto nemohl být nominován na 86th AAs), ve které o vítězi mohou rozhodovat i jedinci, kteří nemuseli vidět ani jeden z filmů, zase večeru dodává trošku pachuť nevěrohodnosti – nicméně je pravda, že informace ze zákulisí nemusí každý znát. Z hlediska u nás vznikajících filmů mi přijde i trošku zbytečné mít v každé kategorii 5 nominovaných, případně mít i výroční udílení cen, nicméně zde se nejedná o nic, v čem bych se chtěl nějak zásadně „šťourat“.(23.2.2014)

  • Dan9K
    **

    To jsem přesně čekal, že se tu zase objeví názory, že je to nuda. Předtím všichni kritizovali, jaké je to trapné a ubohé, teď zase, že je to moc seriózní, co do háje chcete? Já měl České lvy vždycky moc rád, i pro to jejich umění trapnosti, které především pan Zbrožek dovedl do dokonalosti. Samozřejmě byly ročníky zlé (Lucie Bílá rozhodně vede), ale tak nějak obecně jsem si to vždycky užíval. Byl jsem zvědavý, jak se to pojme nově. Z části slibné, z části se to nepovedlo. Bohužel je tu značný amatérismus ze strany předávajících. Nic neřeknou, jsou tam jen jako panáci, u kterých to vypadá, že se to snad ani nezkoušelo. Po stránce hudby je to jak na houpačce. Někdy je to úžasné, ale zvlášť v případě doprovázení malých těles dost bída. Chyběla mi tradiční znělka, se kterou mám Lvy pevně spojené. Líbí se mi drobné náznaky toho, že by se to chtělo dělat velkolepě, tak trochu oscarově, ale to by se to muselo udělat profesionálněji. Mít to nějakou přidanou hodnotu (která byla jen na samém začátku přenosu během vystoupení Filharmonie). Marek Eben toho také mohl říct víc. Jeho celé vystoupení by se dalo napsat tak možná na dvě stránky a opravdu zapamátování hodné/vtipné postřehy měl dva (přejedění Geislerky a Trojana a historka s Brucem Willisem). Co se týče samotných ocenění, to jde mimo hodnocení, ale bohužel mám pocit, že akademie hodnotí ve všech kategoriích především film jako celek, místo aby hodnotila tu konkrétní kategorii a jediné, v čem se "experti" vyznají, jsou herecké výkony, tak tam ta hegemonie Hořícího keře nebyla.(23.2.2014)

  • troufalka
    *****

    Přenos ještě neskončil a už tu máme pět hodnocení ... Tak doufejme, že viděli aspoň polovinu přenosu a nehodnotí ze zvyku ... K věci: Zadáno pro Marka Ebena! Co slovo, to perla. Ovšem žvýkání některých nominovaných herců a hereček mne dostalo. Tak si říkám, jak si asi těch nominací váží ...? Zato vítěz mne nepřekvapil. Když se vaří z dobrých surovin, s dobrým nádobím podle dobrého receptu, dodrží se správný postup a navíc to vaří skvělý šéfkuchař, dá se očekávat delikatesa. Z herců to moc přeji Lábusovi. Moc přeji ocenění Dymákové za dokument! Líbila se mi vzpomínka na tvůrce, kteří odešli.(22.2.2014)

  • Faustka
    **

    To nikoho nenapadlo zavolat 150.(25.2.2014)

  • Tom_Lachtan
    ***

    Překeřováno. Mám dojem, že i můj pes se rozhodl vyjádřit svůj filmonázor, když se dnes odpoledne rozhodl pomočit s libým výrazem na procházce keř. Pokud pominu výsledky samotné, bylo udělování dobré, Eben snad moderování zkazit nemůže a znělka v podání České Filharmonie zní skvěle. PS: český lev šmejdům je výsměch jakékoliv estetické stránce čehokoliv filmového.(22.2.2014)

  • A_FISH
    **

    Děkujeme agněžce za nejnudnější předávání českého válce v historii.(23.2.2014)

  • Aky
    **

    Nebýt Marka Ebena, snad bych šel s hodnocením ještě níž. Jestli se jedna slavnost, byť trošku dlouhá, chystá rok, snad by mohl být odvedená profesionálněji. Nebo aspoň připraveněji.(23.2.2014)

  • Peytl
    *

    Málokdy mě tak sral u nějakého podřadu hudební podkres, to mi potěš housle, ať už se jednalo o pahrůzu při nominacích, či termixy filmových fláků při příchodu přešťastného vítěze a záběrech na nasralce, kteří to štěstí neměli. Ani Marek Dřevo to tentokrát zachránit nedokázal, možná ze strachu, že by se mohl státi hořícím dřevem. Polemiky o tom, kdo měl šelmu dostat nechám povolanějším, snad jen budu reagovat na dokument, no to si děláte, akademici, prdel, ne? Šmejdi!(22.2.2014)

  • mchnk
    ***

    I přes všechno, co si tu lze přečíst, a i přes to, že KEŘ kolem sebe spálil co mohl a místy byl přenos křečovitě udržovaný pohromadě, bylo vše zvládnuto s důstojností k českému filmu. Živý hudební doprovod, připomínající nám melodie z klasik naší filmotéky, považuji osobně také za plus. Lev si stále udržuje nadhled nad Slavíky, či Týtý, jenž už skutečně zapadají do zábavy fraškovité.(23.2.2014)

  • kingik
    ***

    Konečně to bylo na dobré úrovni a v novém prostředí. Ceny jsou rozdané. Sláva vítězům, čest poraženým! O úvod 21. slavnostního večera se postarala Česká filharmonie a v instrumentálním provedení byly k slyšení tři známé filmové melodie. Hned zkraje se předala cena za mimořádný přínos české kinematografii, jejíž laureátem se stal Vladimír Korner a následovalo vyhlášení nejlepšího studentského filmu. V roce 2013 se na natočilo 29 filmů a 17 dokumentů.! V krátkých ukázkách opět za doprovodu filharmonie hrající znělku Českého lva následoval přehled natočených filmů za uplynulý rok. Následně si cenu odnáší "Hořící keř" polské režisérky Agnieszky Holland, za kterou ji přichází převzít producentka filmu. Tato získaná cena je předzvěstí toho, že tento snímek bude dominovat celému večeru, co do počtu proměněných nominací. Poté přišel na řadu Nej výkon herečky ve vedlejší roli : Jaroslava Pokorná a cenu si přichází převzít osobně za doprovodu orchestrálky "Není nutno". Následují nudné technické kategorie - Nej zvuk: "Hořící keř", Nej střih: "Hořící keř", Nej masky: "Hořící keř", Nej kostýmy: "Hořící keř" (co tam asi mohlo být za "wau" kostýmy?!), Nej scénografie: "Hořící keř". Po kategoriích technického rázu přichází cena za Nej mužský herecký výkon ve vedlejší roli: Jiří Lábus - Klauni a jde si pro cenu osobně za doprovodu "Pane, Vy jste vdova!". Následován kategorií Nej hudba: "Hořící keř". Na řadu přichází kategorie Nej dokument: Šmejdi, režisérka Dymáková byla očividně výhrou překvapená a vypadala lépe než její autorský dokument. Poté na řadu přišla Nej kamera: "Hořící keř". Po této kategorii dostala prostor vzpomínka na ty, kteří nás z umělecké oblasti v lonském roce navždy opustili. Večer finišuje a na řadu přichází nejsilnější a nejočekávanější kategorie. Prvním z tohoto silného seskupení je Nej ženský herecký výkon v hlavní roli: Petra Špalková - "Jako nikdy" za doprovodu tonů "Saxany" a docela jí to slušelo. Nej scénář: Štěpan Hulík - "Hořící keř", který vyhlíží na úspěšného scénáristu poněkud mladě. A večer graduje s kategorií Nej mužský herecký výkon v hlavní roli: Jiří Schmitzer - "Jako nikdy" , ale večera se osobně neúčastnil a cenu za něj přebral jeho syn. Cenu jsem přál charismatičtějšímu bardovi Oldřichu Kaiserovi, který naopak přítomný v hledišti byl. Večer se uzavřel kategoriemi Nej režie: Agnieszka Holland - "Hořící keř" a Nej film: "Hořící keř". Celý večer vtipně vystihl velezkušený Marek Eben, který dodal řadu vkusných bonmotů a osobitých postřehů tak, jak je v jeho podání dobrým zvykem. Neopakovalo se fiasko, jako v některých minulých ročnících, které moderovaly neadekvátní osobnosti. Poprvé bez účasti Petra Vachlera. Večer s "keřem" nebyl tragédie, ale sesbírat téměř všechny ceny jeden film, mě až tak neoslnilo. S takovou to postrádalo napětí a pestrost. Mé hodnocení: 60%(23.2.2014)

  • Sonnery
    ***

    Nového lva bych přirovnal k hovězímu vývaru bez masa, zeleniny, bujónu, nudlí, soli, pepře, petržele - něco tomu kurňa chybělo.(23.2.2014)

  • MikeCool
    **

    TV-pořad. Čekal jsem daleko víc, když se o moderování Českého lva 2013 postaral Marek Eben, jehož čeština je nádherná a pestrobarevná, ale bohužel. Celé se to neslo v takovém nezáživném duchu a postupem času to začínalo malinko lézt na nervy, hlavně v momentě kdy si Hořící keř odnášel další a další sošku, sice zaslouženě, ale bylo to vše na jedno brdo. | Průměr: 45% (2*) |(21.6.2014)

  • Snorlax
    **

    Hořící keř splnil svoji pětiletku za jeden den. Mně se hodně líbil, ale odmítám přijmout tvrzení, že překonal ostatní snímky i v technických profesích, hudbě a dokonce i plakátu. Poté, co akademici projevili svoji angažovanost tvrzením, že Hořící keř málem používal i nejlepší lví filmový materiál, přidal se odborník - lingvista z ČT a stvořil titulky s nápisem "scÉnarista". Tohle už nedokáže zachránit ani kultivovaný projev a jemný humor Marka Ebena.(22.2.2014)

  • Flakotaso
    **

    Tolik řečí o nové éře Lva a nakonec...ne, že by se to nedalo snést, ale teď tady místo jednoho sucharského předávání cen, máme sucharská předávání dvě. Ceny kritiky tak dnes absolutně ztratily význam. Navíc už druhý rok za sebou situace, kdy je vše dopředu jasné - natočí se 29 filmů pro kina a 11 lvů nakonec dostane původně televizní minisérie (jejíž "filmovou" verzi skoro nikdo neviděl!) natočená zahraničním tvůrcem - opravdu trapný obraz zdejší úrovně. Palec nahoru za živou hudbu, palec dolů za otřesnou novou podobu samotné lví ceny (kolik na tom pracovalo vystudovaných designérů!?). Jinak není moc co hodnotit. Eben, schody, keř a kužel.(22.2.2014)

  • Kimon
    **

    Oceňovat tuzemskou filmovou produkci? Proč ne. Ale ne trapně šaškovským způsobem jako tomu bylo do roku 2013, kdy ještě nemoderoval Marek Eben. Bohužel ani nástup Marka Ebena v následujícím roce nepozvedl kulturní hodnotu tohoto slavnostního předávání cen. Marek byť se snažil sebevíce o "jakos-takous" serióznost, ... takže už nešaškoval moderátor, zato šaškovali ti oceňovaní. Navíc, krátké filmové ukázky nominovaných snímků nad hlavou moderátora divákovi absolutně nic neřekly, protože žádná nebyla komentována, ani alespoň označena textem (popiskou) o jakou ukázku ze kterého filmu je. Takže nic neříkající mix všeho dohromady. Megalomanské prostředí doplněné předlouhým vystoupením filharmonie mě osobně připadalo nevkusné. Stejně nevkusné, jako náš milý český Róm na státní podpoře (kterého nikdo v EU nechce) vozící si prdel v Mercedesu. Každoroční oceňování Český lev se dlouhá léta potácí někde mezi trapasem rádoby humorným a trapasem rádoby seriózním alespoň ze strany moderátorů. Všechna čest Markovi Ebenovi. Proč dělat Českého lva způsobem HOGO FOGO ala Oscar. Stačilo by skromněji, vždyť i většina českého národa žije také skromně. Ale obecně. Pánové, vy tam v té úchvatné velké PRAZE! Co tak přestat šaškovat (především vy VELCÍ FILMOVÍ UMĚLCI A TVŮRCI ČESKÉHO LVA) a přistupovat k ocenění více pokorněji, s úctou k TV divákovi i sedícím v sále. Co tak, kdyby jste se začali chovat jako opravdu dospělí, tedy charakterem a chováním vyzrálí jedinci? Začínám mít pocit, že v té naší zlaté stověžaté se všichni pomátli, a to nejenom lidé od filmu.(17.3.2014)

  • DJ Lonely
    *

    Naprosto bezpohlavní předávání cen, kde si jednu hvězdičku zaslouží maximálně tradiční Marek Eben. Jinak katastrofa, kde sekali ceny jako prasata na jatkách.(22.2.2014)

<< předchozí 1 2 3 4