poster

Fed Up

Dokumentární

USA, 2014, 92 min

Producenti:

Eve Marson
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kaylin
    ****

    Hodně dobrý, i když mám pocit, že moc útočný dokument o tom, že Amerika je tlustá a všimla si toho až po padesáti letech. Myslím, že tu ale může najít inspiraci v podstatě každý, kde se snaží zhubnout, protože díky globalizaci už tu jíme stejné šmejdy jako ti za Velkou louží. Rozhodně stojí za to se na tohle podívat.(15.9.2014)

  • Arachneuss
    ****

    Původně jsem plánoval regulérní komentář, obsahující mé dojmy z této "nepříjemné pravdy". Jelikož ale početná část ostatních uživatelů očividně viděla pouze trailer, krátké úryvky dokumentu na YouTube nebo si přečetla pouhou synopsi, to vše často podpořené obecnou evropskou nenávistí vůči "Emerice", rozhodl jsem se zaměřit právě na to. Blbost č. 1 - Je to jenom o cukru: Už toto samotné tvrzení, jenž minimálně dva komentátoři pode mnou prosazují, je falešné. Celková délka Fed Up je (mínus titulky) 90 minut, z nichž pouze okolo 20 minut je plně věnováno problematice cukru, umělých sladidel a dalších náhražek. Primárním cílem není sdělení, že cukr je největší zlo. Skutečnost, na kterou se tvůrci snaží nejvíce upozornit, je potravinářský průmysl, kde privátní sektor má monopol a dokud jim peníze tečou do kapsy po hektolitrech, tak zdraví většiny světové populace je na vedlejší koleji. Minimálně stejnou měrou, jakou se dokument věnuje právě problematice cukru, je řešena mediální masáž (téměř brainwashing) na dětskou populaci od právě těchto, na konzumu založených, společností. Pořád je to hodina a půl plná fakty nepodloženého nadávání na cukr? Nemyslím si. Blbost č. 2 - Jedná se o problém USA, kde občané jsou hloupější jak sousedka Kropáčková od vedle: Všeobecný hate na USA je již několik dekád v zemích bývalého SSSR společenský trend. Většina ze zastánců přesvědčení, že všichni Američani jsou slintající existence s inteligencí zahradní konve, se však nejblíže k této zemi dostala přes obrazovku televize. Realita je taková, že idioti jsou na každém kontinentě stejnou měrou. Problémy, na které Fed Up poukazuje, se týkají stejným způsobem naší vznešené evropské společnosti, jako namyšlené ameriky. Musíte být slepý, hluchý a žít v jedné ze střediskových vesniček na Moravě (popřípadě rovnou na Slovensku), aby jste ty korporátní machinace s vnímáním veřejnosti neviděli kolem sebe. A že všichni ti kapitalisté ze západu jsou líná prasata? Kdyby populace téhle databáze (či obou zemí) byla složena z tak uvědomělých jedinců, jak se všichni prezentujeme, tak by asi těžko byla ČR viděna zbytkem světa jako doupě zla a Slovensko jako nejodpornější země Evropy. Globalizace je u nás přítomná již přes dvě dekády, tak se s tím už konečně smiřte a běžte si přes iPhone koupit karton Red Bullu, aby jste vydrželi celonoční maraton nové série Zoufalých manželek.(18.10.2014)

  • Loooki
    ***

    Cukor je smrť alebo nepindaj na Ameriku, že je tučná, ale sleduje čo dáš do úst aj tu v Europe. [priklad: spoločnosť lidl predáva detske piskoty so zložením: muka, vajcia, cukor. Nachvilu zmiznu z trhu, pridu s novym a krajsim obalom ale ich zlozenie je po novom muka, vajcia, glukozo-fruktozovy sirup].(24.3.2015)

  • PanJam
    *****

    Skvelý dokument, ktorý sa ku mne dostal vďaka môjmu francúzskemu spolubývajúcemu. Merci beaucoup! Sranda, že najprv som ani tento dokument nemal pozerať, ale o to viac si vážim, že som mal možnosť tento dokument zhliadnuť. Skvele spracovaný, so stúpajúcou dynamikou, skvelými argumentami. Dalo sa očakávať, že tu bude kritika, že dokument je zaujatý a démonizuje cukor. Samozrejme, možno miestami sa zdá (dôvodne), akoby dokument démonizoval pohyb a cvičenie, že to vlastne vôbec nie je dôležité. Stačí výrazne obmedziť cukor, najmä ten rafinovaný a okamžite budeme zdravý. Uznávam, toto sa mi trocha nepáčilo, pretože aktívny pohyb je veľmi dôležitý a argument, že človek nemá každý deň hoci aj 2-3 hodiny na aktívny pohyb osobne vidím ako dosť slabý, keďže veľké množstvo ľudí denodenne strávi pozeraním televízie, či pasívnou zábavou na internete aj 5 hodín. No zvyšok dokumentu hodnotím jednoznačne 5*. Skvele to spracoval v komentári "Arachneuss". Dokument sa v žiadnom prípade nevenuje čisto kritikou cukru, ale kritikou veľkých spoločností, ktoré sa nechutne čoraz viac zameriavajú na detskú reklamu. Vplyvom veľkých korporácii, ktoré majú obrovské zisky, klameme ľudí a nevravíme im pravdu o odporúčanej maximálnej dávke cukru na deň. V školách (to sa týka najmä USA) dávame deťom nechutne nezdravé potraviny, opäť plné cukru. Lobbysti si presadzujú nezmyselné nápady, ako napríklad pizza s trochou paradajky zaradená medzi zeleninu. Skvelé porovnanie je s cigaretami. Niekedy boli reklamy a propagovanie cigariet všade, dnes je to rovnako s presladenými nápojmi a pod. Dokument tiež poukazuje, ako fungujú lobbysti v USA a aký majú nebezpečný vplyv. Je veľmi obmedzené si myslieť, že väčšina ľudí a najmä samozrejmé zraniteľné deti budú dostatočné inteligentné (alebo skôr edukované) aby si uvedomili, že rovnaké jedlo, iba s menším obsahom tuku je v podstate rovnako nezdravá "junk food" potravina ako pôvodná. Ak už od útleho detstva deti okolo seba vidia reklamy, lákadlá, jedlá plné rafinovaného cukru s obalmi ich obľúbených rozprávkových postáv, ak im sú ponúkané hamburgre s hranolkami, sladené nápoje na obed v školách a ich rodičia jedia rovnako veľmi nezdravo, je veľmi pravdepodobné, že si tieto návyky prinesú aj do mladosti a následne do dospelosti. Je vedecký jasne dokázané, že cukor je oveľa viac návykový ako rôzne druhy drog. Stačí vypiť jednu plechovku koly, zjesť hamburger, 1 čokoládu, nejaké muffiny/donuty a už máte vyše 100g cukru denne, čo je niekoľkonásobne viac ako maximálna, denná odporúčaná dávka. Ak takto mladý človek konzumuje roky, je logicky nesmierne ťažké sa týchto návykov, závislosti zbaviť. Nemá to nič spoločné s inteligenciou. Dokument má svoje muchy, ale keďže je to niečo, o čom sa bežne takto otvorene nehovorí, dávam maximálne hodnotenie.(3.6.2017)

  • ChArLeNe
    *

    Iba hlúpi a leniví ľudia (to tým nekonkretizujem čisto len Američanov, ale vo všeobecnosti) by vymenili jeden druh spracovaných potravín za druhý a očakávali by zníženie telesnej váhy a zlepšenie zdravia. Ak niekto nevie pochopiť a rozoznať celé potraviny od umelých, holt, inú nálepku si nezaslúži. To, že spoločností vymývajú ľuďom mozgy, nie je dobrý argument absencií logiky pri výbere zdravých potravín - light cocacola, či po domácky vytlačená ovocná šťava poprípade smoothie. Pretože nech sa spoločností akokoľvek snažia vymývať mozgy, pre mňa je osobne nemysliteľné, že by som si vybrala light nápoje namiesto čerstvého ovocia, keďže light "potraviny" sú vyrábané v továrniach zatiaľ čo ovocie nám poskytuje matka Zem (a tu nehovorím o gmo a podobných, ale o organicky pestovaných). Dokument démonizuje rafinovaný cukor, pričom úplne zatracuje iné príčiny pribúdania telesnej hmotnosti a zlého zdravia, VIAC, širšia analýza. Je ľahšie ukázať prst na cukor, ako ukázať prst na lobovanie zo strany živočíšneho poľnohospodárstva, pretože pre bežného konzumenta je to viac prijateľné, čo je v dôsledku lepšie pre biznis, VIAC.(12.9.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace