poster

Fed Up

  • Nizozemsko

    Fed Up

Dokumentární

USA, 2014, 92 min

Producenti:

Eve Marson
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • wick
    *****

    Výborný dokument...ne o Amících, ale faktech a o potravinářské mafii, která má skvělý marketing, využívá důvěřivosti a lhostejnosti odborníků na výživu, a korupce stejně v US jako tady. Zdejší komentáře o hloupých Američanech jsou zcela mimo, protože u nás je to úplně stejné, většinu Čechů je obézních, kupují daleko horší "zdravou Ramu" místo údajně nezdravého másla , kaloricky a množstvím cukru horší "přírodní" ochucenou minerálku místo koly a skočí na lep každé reklamě v televizi. Stačí se podívat lidem do nákupních košíků v chemických supermarketech. Ti, co tady kritizují dokument, ať se podívají nejdříve na svůj jídelníček a do svých ledniček.(27.10.2014)

  • maddy
    ***

    Je veľmi ľahké sa na Fed Up pozerať ako na dokument o „hlúpych Američanov“ (ako ich tu my premúdreli Stredoeurópania radi označujeme), ktorí si myslia, že keď vymenia Coca-Colu za jej „light verziu“ a pôjdu večer vyvenčiť psa dosiahnu úbytok hmotnosti. V tom prípade však daný divák dokument značne nepochopil a môže za hlúpeho označovať leda tak seba. Fed Up totiž vypovedaná o neetických praktikách potravinárskych spoločností v Amerike, ktoré ľuďom doslova vymývajú mozgy, už od útleho veku im do hlavy vsugerujú závislosť na cukru, vábia na klamlivé označovanie výrobkov, reklamy a pod. a tak sa ani nie je čo čudovať, že ľudia v krajine sú už natoľko zblbnutí, že Coca-Colu Zero považuje za „zdravú alternatívu“. Pepsi a hamburger je jednoducho neoddeliteľná súčasť ich „kultúry“ a sami sa nemáme čo čudovať, pretože junk-food dorazil vďaka globalizácii dávno aj k nám a úroveň obéznych ľudí u nás ani predtým nebola prinízka. Každopádne dokument sa vybral cestou objasňovania škodlivosti cukru, ktorý sa dnes pridáva do takmer 80% potravín v supermarketoch. To samotné je síce prínosný fakt, ale medzitým sa zabúda na mnohé iné podstatné problémy. Celá vina sa jednoducho nedá zvaliť len na nadmerný príjem cukru. Dokument tak občas podáva situácie až priveľmi zjednodušene, v určitých momentoch to totiž vyznie tak, že je úplne jedno koľko sa budete hýbať (alebo či vôbec), keď budete stále prijímať cukor. Nedá sa s tým síce nesúhlasiť, ale taký Food Inc. ponúkol rafinovanejší pohľad na problematiku priemyselne vyrábaných potravín, navyše z oveľa širšieho hľadiska. Je to síce prínosná osveta, ale osobne som si z Fed Up neodniesol žiadnu novú, ani objavnú myšlienku. Stačí len pri stravovaní zachovať zdravý, sedliacky rozum a je to. CELKOVO: 3* (6/10)(10.10.2014)

  • kaylin
    ****

    Hodně dobrý, i když mám pocit, že moc útočný dokument o tom, že Amerika je tlustá a všimla si toho až po padesáti letech. Myslím, že tu ale může najít inspiraci v podstatě každý, kde se snaží zhubnout, protože díky globalizaci už tu jíme stejné šmejdy jako ti za Velkou louží. Rozhodně stojí za to se na tohle podívat.(15.9.2014)

  • ChArLeNe
    *

    Iba hlúpi a leniví ľudia (to tým nekonkretizujem čisto len Američanov, ale vo všeobecnosti) by vymenili jeden druh spracovaných potravín za druhý a očakávali by zníženie telesnej váhy a zlepšenie zdravia. Ak niekto nevie pochopiť a rozoznať celé potraviny od umelých, holt, inú nálepku si nezaslúži. To, že spoločností vymývajú ľuďom mozgy, nie je dobrý argument absencií logiky pri výbere zdravých potravín - light cocacola, či po domácky vytlačená ovocná šťava poprípade smoothie. Pretože nech sa spoločností akokoľvek snažia vymývať mozgy, pre mňa je osobne nemysliteľné, že by som si vybrala light nápoje namiesto čerstvého ovocia, keďže light "potraviny" sú vyrábané v továrniach zatiaľ čo ovocie nám poskytuje matka Zem (a tu nehovorím o gmo a podobných, ale o organicky pestovaných). Dokument démonizuje rafinovaný cukor, pričom úplne zatracuje iné príčiny pribúdania telesnej hmotnosti a zlého zdravia, VIAC, širšia analýza. Je ľahšie ukázať prst na cukor, ako ukázať prst na lobovanie zo strany živočíšneho poľnohospodárstva, pretože pre bežného konzumenta je to viac prijateľné, čo je v dôsledku lepšie pre biznis, VIAC.(12.9.2014)

  • fernandez
    **

    Gratuluju, zas někdo přišel na to, že cukr a průmyslově zpracovaný potraviny Američanům nedělaj uplně dobře. Tohle už tu bylo před šesti lety, viz Food Inc. Tady jen uslyšíme, že se od tý doby nic nezměnilo, a poznáme pár dětí, který si myslej, že když si daj místo koly džus a půjdou vyvenčit psa, tak zhubnou, a veřej tomu i jejich rodiče. Proud nation!(13.9.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace