Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kapitán Exner vyšetřuje náhlé zmizení mladé hudebnice Mertlové. Psychicky vyčerpaná umělkyně není po večerním vystoupení komorního orchestru k nalezení... Příběh z pera Václava Erbena s protagonistou kapitánem Exnerem, vypráví o neobvyklém zmizení mladé cimbalistky Zlatavy Mertlové. Zlatava je součástí malého komorního tělesa a jejich koncertu se shodou okolností účastní i kapitán Exner (tentokrát v interpretaci Karla Heřmánka). Dívka má halucinace, neustále slyší stejnou melodii dechovky Švitorka. Když se náhle z hotelu, kde je ubytovaná, ztratí, Exnera to velmi zaujme... (Česká televize)

(více)

Recenze (34)

rakovnik 

všechny recenze uživatele

Nikdy bych neřekl, jak může být Karel Heřmánek špatný Exner. Asi tak stejně jako nejnovější Dlouhého kapitán. Jinak je film ukecaná nuda. Nejvíce mě zaujalo, jak veliký dluh zanechalo scialistické budování na našich historických památkách (oprýskaný Mělník) a kolk peněz stály opravy zanedbaných městských center. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Co dodat? Na dlouhá léta poslední erbenovka s Exnerem, tentokrát s Karlem Heřmánkem. Bohužel televizní inscenace je naprosto bez nápadu, Heřmánek není takový, jakého jsme si zamilovali u Kachyni, je pouze slizký, otravný. Blbina, která celou sérii zadusila na dalších 30 let. Při takové bilanci i ten nový primácký seriál vypadá velmi atraktivně. ()

Reklama

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Haluciogénní, psychedelický film. Úvodní scénka s Karlem Heřmánkem a Oldřichem Vlachem na ulici působí jako vystřižena z klasického absurdního dramatu. Pak postupně začíná celý ten noční příběh, který působí, jakoby se to odehrálo ve snu nebo v polospánku (žeby pokus o surrealismus ve filmu za socialismu?) nebo minimálně pod vlivem nějaké drogy. Hlavní vyšetřovatel se správá v průběhu vyšetřování (i mimo něj) jako náměsíčný, všichni mluví a konají jakoby spomaleně, atmosféra velice komorná a dramaticky laděná s minimálním využitím scénické hudby (melodii Švitorky nepočítám). K žádným zvratům vlastně skoro celý příběh nedochází a ze šokujícího rozuzlení coby smutného dopadu jednoho žertíku nakonec taky nezamrazí. Scénář ale není rozhodně špatný - dialogy a scénky jsou zajímavé, dochází i na vtipné momenty a nic důležitého nezůstává nevyřešeno. Vzhledem k tomu, že se jedná o zapomenutý TV-film, který se podle údajů objevil v televizi za posledních 20 let jenom jednou a bez specifičtějšího určení, těžko říct, zda šlo tenkrát tvůrcům opravdu o experiment nebo jde jednoduše o nepovedený film. 2* dávám za originalitu, více ne... bohužel (nebo bohudík) nejsem takovým milovníkem bizárů jako Adam Bernau. :o) ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Mno, scénář samotný až tak špatný není - v dialozích je hodně věcí nakonec vysvětleno, jsou v něm háčky na diváka, aby si kladl otázky (třeba prachy v kufru - naštěstí jsou v závěru vysvětleny)... jenže režisér to celé pohřbil svým klaunským pojetím jak z cirkusu (dejte Heřmánkovi bambuli a bude to august jak vyšitý), kdy diváka nechává na holičkách, co vlastně sleduje. A když už se divák jakž takž zorientuje, naservíruje mu ve 42. minutě nejdrsnější střih, jaký jsem kdy viděl, aby vzápětí přešaltroval na dramatično, takže se mu to už celé sesype jak domeček z karet.... Herci hrají nejspíše podle instrukcí jakoby parodicky, aby to mělo nadhled, ale to by to pan režisér musel umět. Do toho ta Skoumalova hudba, ta se sem fakt taky nehodí. Výběr herců neboli casting musel někdo dělat v opilosti, nebo narychlo posmetal všechny, kteří měli zrovna v tu chvíli v divadlech volno (včetně štěku Magdy Reifové). Herci nejdou k sobě, žánrová míjení nejdou k sobě, hudba, střih jak z jiné planety. Přitom vzít to do ruky kumštýř, třebas i ten Podskalský, mohla z toho vzniknout lehká detektivní komedie z Benešova - ale takhle je to nesourodý slepenec. ()

Adam Bernau 

všechny recenze uživatele

Bomba! Čsfd hodnocení opět nezklamalo. Absolutní pleasure v každém detailu. Ne, nedělám si recesi, toto je jednonačně zlatý hřeb a nejhodnotnější produkt celé exneriády. Po prvním filmu s Valou jsou Dialogy teprve druhou exnerovkou, která opravdu baví, navíc ale má nesmírnou subverzivní sílu. Dějiny adaptací exnerovek jsou opravdu zajímavé, zde si všimněme jen jejich ústředního bodu - kpt. Exnera. Jiří Vala (1966) byl takový hravý, veselý, trochu fotrovský Exner, který se na možné eskapády dívá s nadhledem srozuměného. U následujícího znormalizovaného Kostky (1973) z Exnera mnoho nezbylo, ale stále ještě je to elegantní suverén, posléze Fr. Němec (1979) už ani nehraje Exnera, ale vinou scénáře zcela vykastrovaného podpantofláka Marhu. Jako Fénix z popela hned na to vstává kpt. Exner v podobě prototypického Kodeta (1982). I když Vala byl zábavnější, Kodet prostě JE Exner, což mu plnou měrou dopřává i scénář. No a následuje další naprostý obrat: Heřmánek je sice jako Exner velmi dobře představitelný, ale co vzniklo, si asi nedovedl představit nikdo. Nejen Heřmánek působí jako parodie na Kodeta hned od prvních vteřin, nýbrž celá ta bizarérie je nejvymazlenější parodií na detektivky a vlastně na cokoli, jakou pamatuju. Noční pátrání v hotelu je unikát a naprostý luxus. A ty vedlejší postavy: nasraný Hašek spontánně rekonstruující, jízlivý náčelník místní VB s vizáží šikanovaného gymnazisty, celou dobu spící Vlach coby prototypický Exnerův antipod a mnoho dalších. Z různých báječných detailů upozorňuji zvláště na revoluční využití toaletního papíru jako rekvizity, to prosím v době, kdy jeho nedostatek byl jedním z palčivých problémů národního hospodářství. Ocenit nutno už to, že bez ohledu na knižní předlohu (která mě ostatně vůbec nezajímá) tvůrci pochopili, jak je třeba pojednat nebezpečí dechovky pro lidskou psychiku. ()

Galerie (5)

Zajímavosti (2)

  • Natáčelo se na náměstí v Mělníku. (Mackin)

Reklama

Reklama