poster

Mokřina (festivalový název)

  • Španělsko

    La Isla mínima

  • anglický

    Marshland

  • Slovensko

    Mokrina

    (festivalový název)

Krimi / Thriller

Španělsko, 2014, 105 min

Komentáře uživatelů k filmu (175)

  • POMO
    ****

    Španielska celovečerná verzia True Detective (prostredím, dvomi detektívmi, ponurou atmosférou). Vťahujúca, s viacrozmernými postavami, vo finále hodne napínavá a znepokojujúco nedoriešená. Dobre zostrihaná, s nejedným nečakaným, silným momentom.(13.4.2016)

  • verbal
    *****

    Snad mě ta tlustá kráva Ilonka tentokrát nevykrade jako tehdy Čičolínu del Ryči nebo jako já Kaďáka. Pervert mi dýchá na záda / že já kráva jsem to péčko fotila! / Teď zkoumám, jak nejsnáz bych zvládla / dostat se pryč z pod toho úchyla // S šulínkem si psychoš hrál, když mě s kudlou polem hnal, já v hajzlu jsem, tak utíkám přes La isla miníma / Neptej se, víš, kde jsem, kuchlá hniju pod mostem, tak vyšetřuj a vzpomínej, co tenkrát Franco hrál. // Při chcaní to Chuana pálí / a ne, už to není jenom kapavka / V močáku se mu sarkom válí / a čeká ho jen nekonečná přestávka // S šulínkem si psychoš hrál, když cigošku polem hnal a pak jí kudlou opíchal na La isla miníma / Ponurá hned nálada všude vesměs převládá v té depresivní prdeli zvané La isla minima // Zkurvené Zmizení nudné / a taky ten otravný Opravdový detektiv / před tímhle závistí rudne / páč to mělo atmosféru, spád a švih // S šulínkem si verbal hrál, když tenhle skvost sledoval, a ani jednou neusnul při La isla minima / Byla to paráda, tak to má vypadat, když nechceš kobry uspávat sračkou unylou!(27.2.2015)

  • Cervenak
    ****

    Zápletka nijako objavná, aj tých politických prepojení na Francov režim by som v pozadí bral viac. Ale inak veľmi solídna kriminálka, parádne natočená, atmosférická a s intenzívnym, hoci neokázalým finále.(9.2.2015)

  • Enšpígl
    ****

    Nebetyčně dokonalá atmosférická záležitost. Tohle není o napětí, ale o atmosféře, na tu se tady stříli ze všech pozic, kamera, hudba, herecký výkony, exteriéry, to všechno se podřizuje jednomu jedinému, atmosféře a ta má takovou sílu, že nedovolí, aby oči pana diváka měli na práci ještě něco jiného než sledování filmečku. Vůbec práce s divákem tady funguje na výbornou, tolik podstatných detailů, který mají třeba jeden záběr bez pomocného dialogu a někdy po dvaceti minutách zase v jednom záběru následuje návaznost. Na tohle slyším a vždycky se v tom pořádně vyrochním. Jediný co by stálo za hřích, trošku víc propsat hlavní dvě postavy. Neříkám, že byly špatně odehrány to ne, ale přišlo mě, že pár vzájemných dialogů či společných scén by tuhle záležitost ještě víc propeklo.(14.2.2015)

  • Renton
    ***

    Slušně atmosferické True Detective ze Španělského venkova, které naštěstí nikoho nenapadlo únavně rozředit jako seriál - i když ale aby byl tento film uspokojivý a víc než jen průměrný, tak by něco víc ještě potřeboval.(1.2.2015)

  • RedAK
    ****

    Jdu se takhle naprosto nevinně podívat na tento filmový profil, abych před projekcí věděl do čeho jdu a co to nevidím! Ten zhrzený starý plešoun si mě zase bere do tlamy, přestože já jeho existenci několik posledních týdnů vnímal podobně jako existenci občana Františka Nováka z Dolních Kounic, hrdého majitele pivnice U tří sobů, vzorného otce dvou dětí a dobrovolného člena místního hasičského sboru, takže v podstatě vůbec, protože netuším, kdo to František kurva je. Přemýšlel jsem tedy, jaké asi má důvody mě ten duševní mrzák zmiňovat v každém druhém komentáři, protože mi to trošku připomíná takovou tu třídní královnu, se kterou se baví celá škola, každý ji bezmezně obdivuje a ona se sluní na svém piedestalu enormní povýšenosti, když v tom do třídy nastoupí nová alfasamice! Jenže ona není žádná přehnaně narcistická píča, takže si krade většinu pozornosti pro sebe a to se samozřejmě nelíbí původní královně. A tak se tu novou svini snaží ze svého teritoria vyobcovat tím, že neustále poukazuje na její příliš bílé zuby, podezřele zaoblený zadek, moc hladkou pokožku a což teprve vrchol drzosti - jak si ta kráva, kurva, dovoluje mít vlasy vonící jako večerní moře při západu ohnivě pulzujícího slunce?! Jenže pak mi to všechno došlo, já hlava děravá! Datoval se pátý červen létamámě dvatisíceněco a já se účastnil Ostravského rautu na akutně svolané konferenci obchodních zástupců společnosti Ambi Pur. Já se tam byl samozřejmě jenom nažrat, protože zbožňuju koktejlový párečky a večer jsem se šel zřídit do nějaké zapadlé putyky nejnižší cenové kategorie. Tak jsem si dal šestnáct malých rumů za dvaačtyřicet korun a rozhodl jsem se vrátit na hotel a tam se dodělat u minibaru. Jenže cestou zpět jsem se vracel přes Ostravské ghetto Hrabůvka, které se nachází severně jedno patro nad peklem, když v tom to na mě z kontejneru na bioodpad vykouklo! Ohyzdný chlupatý sádelník, smrděl jak romská šlapka po třech směnách v domově důchodců a z análu mu vytekla nutella hned jak mě spatřil. Tak mu přátelským, leč stále svérázným tónem dominantního milovníka povídám: "Pocem bečko!". Chvíli sice váhal, slintal, syčel a vrněl, ale nakonec přitekl za mnou a dal mi pac. Jeho tělesné otvory vypadaly relativně zachovale a protože v blízkosti nebyl žádný bordel ani lišejník, rozhodl jsem se toho retarda vzít na procházku. Celou cestu fňukal, že ho bude hledat taťka, nebo druhej taťka, takže jsem mu dal pár lentilek, aby konečně zavřel tu mluvící prdel a šli jsme na hotel. Jak to bylo dál si asi umíte představit. Zkrátka jsem byl mladý a on debilní, takže jsem si užil. Udělal jsem si z něj svoji neschopnou lacinou šlapku, protože takhle chcíple nepřirážel posledně ani ten vysavač, pak jsem mu švihl mrdku na tupé, řekl mu že je hotovej Čuk Rorýs, aby se necítil náhodou trapně a nakonec jsem ho poslal do hajzlu. Každý jsme šli vlastní cestou, jenže on se nesmířil se svojí rolí submisivní rohožky a tak se regnul sem, kde se z něj stal takový Láďa Hruška filmové databáze. Jenže netušil, že já sem po letech dojdu taky a on se zase stane moji malou děvkou a bude viset na každým mým slově, jen aby mě pak mohl někde s krocanem v ruce zase zmínit. No, teď už s tím nenadělám asi nic a čekat, že by z toho takhle citově zprzněn ještě vyrostl, by bylo nejspíš marné. Takže mu tímto všechno odpouštím, protože se mnou někdo takhle necitelně vyjebat, tak se asi budu chovat mnohem hůř, než jako zhrzený otravný pičus s obsesivní potřebou narcistického sebeztrapňování a třeba se i rozpláču. Takže tolik mé vyjádření k těm hrůzám, co se tenkrát děly na pokoji a jako omluvu posílám do Ostravy dárkový koš s Arginmaxem, Alpecinem a arašídama. Jo a film docela dobrej.(13.3.2015)

  • Radek99
    *****

    Ponurý kriminální klenot. Temný případ z post-frankistického Španělska s naprosto dokonalou atmosférou a historickým přesahem, kterému zvláště tady u nás dobře rozumíme. Vyrovnání se s temnou minulostí totalitního státu. Neudělání tlusté čáry. Oportunistické zaprodání se totalitnímu režimu. Dva ústřední ,,smutní detektivové" odkrývají temné pozadí násilného zločinu...a zároveň postupně odkrývají temné pozadí podstaty člověka a jeho temných běsů...totalitní režim, který zbavuje člověka jeho Superega a dává šanci zvířeti uvnitř něho... Formálně vizuální skvost - zvláště Reitmanovské svrchu snímané ,,letecké" záběry (které použil v Lítám v tom) tvořící jakési předěly, vizuální intermezza...nádherná kamera a pomalý rytmus vyprávění...málokdy vídaná kombinace mediteránských světelných podmínek a temného thrilleru...účelová dualita slunce a temnoty uvnitř příběhu...naprosto skvělý herci... Nejlepší temná detektivka od Villeneuveho Zmizení...(11.2.2016)

  • DaViD´82
    ****

    Nebývale působivé genius loci "španělsko-louisianského" zapadákova jdoucí ruku v ruce se znepokojivou atmosférou v thrilleru o dvojici nedůvěřujících si detektivů v temné "fincherovské" kriminálce, která je stejnou měrou o případu brutálních vražd mladých dívek jako o nich dvou samotných, jejich démonech i době těsně po Frankově režimu. Vizuálně vypiplané (svrchu snímaný záběr na nekonečné padající provazce deště!), skvěle zahrané a také bohužel čím více blížící se závěru, tím více průběhem i vyzněním poněkud žánrově ohranné a viděné již bezpočtukrát jinde, byť ne nutně vždy i takto kvalitně.(18.1.2015)

  • Superpero
    *****

    Precizní kriminálka, která mi okamžitě připomněla True Detective. Řemeslně je to na nejvyšší úrovni a ty letecké záběry jsou naprosto lahůdkové. Dvojice detektivů je charismatická, ale radši jsem měl toho staršího. Malinko bych potřeboval prodiskutovat děj, abych si byl jistý, že jsem vše správně pochopil, ale to se mi stává téměř u všech takovýchto filmů. Za mě totální spokojenost a budu to všem doporučovat.(9.5.2015)

  • Rob Roy
    ****

    Ještě šlo přitlačit. Ve scénáři, který mi připadal lehce zkratkovitý a jak už je tu psáno - ničím nevybočující ze slušného nadprůměru. Možná jsem malinko přísný, ale Alberto Rodríguez se u mě po Grupo 7 zařadil mezi nejzajímavější španělské žánrové režiséry a bedlivě sleduji jeho kariéru. Co se týká výběru/vedení herců, atmosféry, práce s obrazem a tempem, tak Rodríguez kope úplně jinou ligu než ostatní současní domácí tvůrci (třeba letošní El Nino je oproti La Isla Mínima polotovar bez chuti) a je jasné, že Španělsko mu bude už brzy malé. Laso přijde, ale ještě jeden film doma by dát mohl. Nepochybuji, že svůj nejlepší film má teprve před sebou.(18.1.2015)

  • Fr
    ***

    „CHOVEJTE SE DISKRÉTNĚ A VYŘEŠTE TO CO NEJDŘÍVE. MÁTE MÉ SLOVO, ŽE VÁS ODMĚNA NEMINE. SKLIZEŇ ZAČÍNÁ BRZY A NEMŮŽEME O NI PŘIJÍT…“ /// Zmizení dvou holek ve španělským prdelákově v roce 1980. Ten rok je důležitej, protože politická situace oněch let je součástí příběhu. Asi každej najde nějakou podobnost s Temným případem, takže ze mě vyzařuje spokojenost. A to ty holky ještě ani nenašli… Film sází na osvědčený filmařský krimi fígle a strašně vokatě a nahlas si řve o vyšší hodnocení. Klidně bych ho i dal, ale nějak to ze mě nejde. Technický zpracování a atmosféra jsou výborný. Fakt. Jenže mám dojem, že se s tou osvědčenou filmařskou vlnou veze i příběh, kterej nic zvláštního nepřines. Možná dokonalá žánrovka, ale chlapi, chce to kurva trochu toho srdíčka! 3a½! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Furt čekám na další temnej případ. 2.) Páč film, kterej získá 17 Goya nominací, nemůže bejt špatnej! 3.) Thx za titule ,,Rob Roy“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ *(26.2.2015)

  • tron
    ***

    Zbožňujem hispánske horory/trilery po roku 2000. Zle nevyzeralo ani La isla mínima a hoci to nakoniec nebola bomba, i tak šlo o pomerne kvalitnú kriminálku á la light verzie Temného prípadu a 8 MM. Okrem dobrých hercov filmu pomáha politicky zvláštna, nepokojná a neistá doba, v akej sa dej odohráva (retro osemdesiate roky, Francov režim, nikto si nemôže byť ničím istý). Zaujímavé sú tiež ohromné, ornamentné, výtvarne provokatívne panoramatické zábery krajiny. Bohužiaľ, samotný prípad je zaujímavý, ale tempo, akým ho hrdinovia vyšetrujú, je pomalé a neprináša žiadne šokujúce/desivé odhalenia. Ku koncu už je to len nuda s pár otázkami, na ktoré sme nedostali odpoveď.(8.12.2016)

  • Flipnic
    ****

    Vynikající kriminálka, která se nese pomalým tempem a celou dobu v relativním klidu. Ten klid však naznačuje že "visí něco ve vzduchu" ... Dva policajti kteří se neznají, nadřízenými složkami posláni spolupracovat na odporných vražách mladých dívek. Navzájem se neznají a ani se příliš o sebe nezajímají. Oba dokazují svoje velmi kvalitní schopnosti v oboru a za vyřešením případu si jdou v podstatě jistě a bez škobrtnutí ... Kde však nabrali ony zklušenosti a sebejistotu je otázka, kterou by snad divák raději nechtěl vědět ... Závěr filmu je jak rány kladivem do hlavy, které zatloukají kovové hřeby pochybností, marnosti a pseudofilosofických otázek ... divák je zdrcen, nic není jak vypadá ... Velmi kvalitní krimi, které všem vřele doporučuji.(15.2.2015)

  • Gilmour93
    ****

    Osmdesátá léta, mokřady, které umí problémy skrýt, ale taky někdy vyplavit, dva nejednoznační detektivové, ruka zákona nedosahující dostatečně vysoko a zatracené dusno. Srovnání s True Detective se prostě nelze vyhnout a zároveň se tím obnaží slabiny. Samozřejmě i vinou formátu celovečerního filmu nedostatečně vykreslená psychologie policejního dua a taky čitelná žánrová schematičnost, nicméně podobných evropských kriminálek (a navíc v takovém retro hávu) není nikdy dost. Nutno ocenit casting a „ptačí“ kameru Alexe Catalána.(11.3.2015)

  • Sarkastic
    ****

    Tak tomuhle říkám poctivá kriminálka. Přišlo mi, že ohledně některých detailů se krapet inspirovala Temným případem, ne že by mi to však nějak vadilo. Atmosféra, dusno, nepřátelské prostředí a házení klacků pod nohy, pomalé, ale nenudící tempo, občasný cynismus, nesourodá a vzájemně nepříliš dobře vycházející dvojka parťáků, nesmlouvavá protistrana, spousta otazníků…to vše byla paráda. Bohužel ovšem směrem k závěru začal filmu docházet dech, od slabšího zátahu až po nedořešený konec, což je opravdu škoda, protože jinak si španělský snímek po celou dobu držel vysokou kvalitu. Takhle jsou to za mě pouze silné 4*. „Co mi můžete povědět o tomhle?“ – „Že má pěkný prsa.“ – „To je Carmen, je mrtvá.“ – „Měla pěkný prsa.“(6.2.2015)

  • akisha
    ***

    Je to takový ten film, co je napínavý a patřičně hnusný, celkem atmosférický a bez zbytečných keců, ale zároveň vlastně člověka jen tak utáhne až ke konci a pak zdar. Není to žádná pecka, ze který by někdo skákal metr vysoko a nadšeně vyřvával. Zhlédnout a odejít. Řemeslně dobře odvedené a odehrané, co hraje prim jsou úžasné lokace mokřin a nepříjemně buranského venkova, herci neurazí a nenadchnou, o konci se dá říct to samé. Jako jednohubkový detektivní thriller ale rozhodně doporučuju.(18.10.2018)

  • Davies182
    ****

    Vyměnit snímanou krajinu za zasněžené pláně s permanentně podmračenou oblohou, tak ani nepoznám, že to nenatočil nějaký severský borec. Tak dobrý to bylo. True Detective style indeed, TedGeorge nekecal.(1.7.2015)

  • A_FISH
    *****

    Temný případ po španělsku. Delikatesa.(28.5.2015)

  • cheyene
    ****

    Ano, Mokřina svojí atmosférou, prostředím a částečně i průběhem příběhu může skutečně připomínat perfektní seriál Temný případ, zejména tedy jeho 1. sérii. Španělé mi již parkrát dokázali vyrazit dech nějakým svým thrillerem a Alberto Rodríguez to svedl také.(26.4.2016)

  • Madsbender
    ***

    Spoilery. La Isla mínima je ukážkou, či skôr potvrdením dlhodobého komerčného potenciálu španielskej kinematografie, ktorá je aktuálne v kurze. Má to však jeden háčik. Podobne ako v prípade súčasného trendu populárnych severských detektívok, záujem sa koncentruje predovšetkým okolo žánrovej produkcie. Autori tak zostávajú skôr v pozadí, a i keď mená ako Jaume Balagueró či Jaume Collet-Serra nie sú divákom neznáme, častejšie ako "Videl si už ten nový Balagueróv film?" počujeme frázu "Videl si už ten nový španielsky horor?". La Isla mínima je práve výsledkom pokusu o temnú kriminálku západného strihu, ktorá sa však zároveň opiera o historický kontext Španielska 80. rokov. Snaha uspokojiť domáce i zahraničné publikum je zreteľná i v castingu (Raúl Arévalo a Antonio de la Torre spolupracovali s Pedrom Almodóvarom či Álexom de la Iglesia) a čerpaní inšpirácie mj. zo svojho amerického proťajšku, True Detective. Primárnou zbraňou filmu je kamera Alexa Catalána, ktorá sa občas vytasí so zručným steadicamom či uhladenou interiérovou kompozíciou. Našťastie sa vo chvíli, keď sa odlepí od zeme, oprostí i od prázdnej efektnosti. Topografické letecké zábery totiž nie sú len zdrojom toho prchavého vnemu, prezývaného atmosféra (ktorým sa film snaží zapôsobiť), ale starajú sa o expozíciu a priame vymedzenie prostredia. Dôraz na tieto zložky sa pochopiteľne odráža v menšej pozornosti ostatným. Príbeh sa nesie v duchu šablón a priznaných vzorov, no jeho skutočným problémom je nezvládnutá dramaturgia. V dôsledku toho sú postavy, i keď sa to film zo všetkých síl pokúša zakryť, takmer do samého konca plochými figurínami. Mnohé postranné motívy sú tu celkom zbytočne, keďže vyšumia do stratena a z deja nenápadne a bez vysvetlenia miznú (telefonáty Pedrovej manželky, jeho vzťah k autoritám, málo využité rozdiely v osobnostiach protagonistov, náboženská symbolika, vizuálne premietnutá i do výškových záberov, minimálne jedna scéna z baru). Vinou nedôsledného rozprávania som mal dojem, že sa detektívovia k rozuzleniu dostávajú skôr akoby náhodou, než trpezlivým vyšetrovaním. Čo ma však núti hodnotenie zaokrúhliť smerom hore, je bezočivý, podpichovačný záver, ktorý sa vysmieva hlavnému hrdinovi priamo do tváre a kričí: "Tak čo, ako sa ti pracovalo s masovým vrahom?" Hriechy minulosti a bývalých režimov ostávajú zakryté pod nánosmi blata, ktoré nezmyje ani neustávajúci hustý dážď. 65%(30.1.2015)

<< předchozí 1 2 3 4 5 7 9
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace