Komentáře uživatelů k filmu (256)

  • Tetsuo
    odpad!

    Adéla ještě nevečeřela? To spíš Kameňák, co měl prachy a hodně fetoval. Případně vznikal v dojezdu nějakého tripu a hlubokém mentálním útlumu všech zúčastněných. Anebo ještě hůř - celé to vzniklo, aby producent mohl shrábnout "fíčko" z 52 milionového rozpočtu, což, bratru dělá hodně přes tři miliony do vlastní kapsičky. To za tu ostudu a špatné recenze i stojí. _____________ Rozebírat, co všechno je na Wilsonově špatně, by zabralo disertaci. Předně bylo vůbec úchylné měnit vážně míněnou hororovou povídku Michala Hvoreckého v parodii a popřít všechnu její původní poetiku a vyznění. Btw, Hvorecký tam nemá žádné připojování k USA, milostnou dějovou linii, postavy nejsou idioti a nejsou tu žádné vtipy na téma negři a židi. Má tam ale atmošku a překvapivou pointu. ________ Komedie za socíku suplovaly tehdy nedostupnou žánrovou zábavu. Dnes tvůrci ani nevědí, co by měli parodovat a proč, a rozhodně nemusí nic suplovat - jen je v porovnání se zahraničními filmy jasné, že na ně nemají.______________ Návaznost některých scén se střídání dne a noci mají parametry Eda Wooda Jr.. Level nezáměrné zábavnosti 9/10.(30.9.2015)

  • Cervenak
    *

    Hvoreckého mysteriózna dobová detektívka pretavená do stupídnej a kŕčovitej "komédie" plnej hrozných "vtipov" a neznesiteľných hercov (s odporne namachrovaným Macháčkom na čele). Pritom s týmto produkčným vkladom sa dal natočiť normálny atmosférický dobový thriller... Smutné.(21.3.2016)

  • T2
    **

    Rozpočet CZK 52,5miliónaTržby Celosvetovo $273,000▐ v podstate som čakal ďaleko väčšiu hrôzu než sa mi nakoniec dostala, dokonca som sa na tom aj pár krát pousmial na tomto hybride Sherlocka Holmesa, dokonca v rámci výpravy ani nie najhoršie, len to chcelo trochu iný kamerový filter /videl v kine: 40%/(29.10.2015)

  • Radek99
    **

    Úplný propadák to věru není, srovnání s Kameňákem je absurdní nesmysl. S čím Mašínův Wilsonov vlastně srovnat? Se lokálně podobným Grandhotelem Budapest Wese Andersona asi ne, oba dva tvůrci sice používají silně vyhraněnou manýru, ale Wesův film je umělecky a kvalitativně tak moc jinde, že podobné srovnání by pro Wilsonov vyznělo až moc bolestně. Tak tedy s legendárními parodiemi Oldřicha Lipského, když se tvůrci sami zaklínají inspiraci Adélou? Takové srovnání dobře demonstruje rozdíl mezi tehdejší a současnou filmovou tvorbou - umělecky je současný český film v úpadku, největší rozdíl lze pak shledat v kvalitách scénáře (Marek Epstein opravdu není Jiří Brdečka), trikové stránce (animované triky Jana Švankmajera jsou i dnes mnohem působivější a inovativnější než trikové pojetí současné) a hlavně pak v herecké garnituře - generace herců kolem Rudolfa Hrušínského, Miloše Kopeckého, Ladislava Peška, Václava Lohniského, ale i mladší kupříkladu kol Michala Dočolomanského, byla o tolik výraznější a herecky přesvědčivější, že mi je z pinožení a pitvoření pánů Macháčka či Dyka opravdu smutno. A je to minus tvůrcům za celý casting plný herců bez charismatu, i když ono dnes opravdu není kde brát...a Ivan Trojan nemůže hrát úplně všude...(29.2.2016)

  • Fr
    **

    „TADY JDE O DEMOKRACII! LIDI MAJÍ STRACH, VE MĚSTĚ VLÁDNE CHAOS A MY NEMÁME VRAHA!…“ /// Na počátku si myslím, že ze sebe všichni dělaj debily bezdůvodně. Že se někdo dlouho koukal na ty vše parodující filmy jako je Adéla či snad Tajemnej hrad v Karpatech a dočista mu z toho hráblo. Pak se vobjeví Macháček a já vím – tahle píčovina se snaží bejt totálně ujetá! Vobčas se ji to dokonce podaří, což nadšenci nesmyslných fórů jistě náležitě vocení. Jakožto vyhledávač ujetin musím konstatovat, že by to chtělo ještě jednu projekci. Bohužel, tolik času nemám… /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Zjistím, proč je velikost ptáka 1. krokem k depresi. 2.) Nejsem normální. /// PŘÍBĚH ** HUMOR * AKCE * NAPĚTÍ ne(22.3.2016)

  • Jara.Cimrman.jr
    ***

    "Jsem Američan. Mý právo na chlast je zakotvený ústavou." Mazaný Aaron Food, agent americké FBI, která všechno ví (a co neví, to tuší), je hrozně zábavnou postavou. S každým výstupem přináší další a další hlášky a já jsem hrubě nespokojen s tím, že je na to v podstatě sám. Vše kolem něj je totiž spíše divné než zábavné, ale maďarský otrok Bobby, lehce dementní kráska Šajndele a sympaticky zmatený komisař Brunner mají občas také nějakou tu podařenou chvilku. Ano, je to všechno tak trochu debilní, ale já mám Macháčkův škleb rád a několik vyprsknutí smíchem se také nebojím přiznat, takže pod tři hvězdy určitě nepůjdu.(5.3.2016)

  • xxmartinxx
    odpad!

    Je skvělý, že mě filmy pořád dokážou strhnout, každopádně po odchodu z Wilsonova jsem se celý třásl. Možná šlo dokonce malé nervové zhroucení. Je mi opravdovou záhadou, jak může vzniknout takový film, jak na něm může tolik lidí pracovat, aniž by se našel byť jediný, kdo by zavolal režisérovi nějakou odbornou pomoc. Absurdní ukázka českého buranského pitvořivého humoru, který uráží všechno a všechny bez jakékoliv agendy nebo sdělení, prostě pro radost z toho chovat se jako retard, co může jakýkoliv svůj dementní, xenofobní a rasistický názor skrýt výmluvou "to byl přece fór". To není omluva, když z toho fóru nic nevyplývá. PS: Až po zhlédnutí jsem zjistil, že scénář psal Epstein... to vysvětluje hodně věcí, předně to, proč kriminální zápletka nefunguje ani na nejzákladnější úrovni. V hodnocení něco mezi odpadem za všechno, co ten film představuje, a jednou hvězdou za nějaké to production values. Rozhodně v top 10 nejhoršího, co u nás po revoluci vzniklo. UPDATE: Po rozmyšlení nemůžu zůstat ani u jedný hvězdy. To prostě nejde!(8.9.2015)

  • Sarkastic
    **

    „Pravidlo číslo jedna: Nezapomínej, že vrah má taky strach.“ Čekal jsem totální průser. A faktem je, že se Wilsonov opravdu moc nepovedl, na druhou stranu hysterické odpadové komentáře jsou už trochu mimo mísu. Film rozhodně nabízí sem tam něco k zasmání, ovšem na každý 1 dobrý fór připadá dalších 10 hluchých až trapných. Bohužel, postupně se začnou vytrácet i ty povedené a ke konci je jich už jen jako šafránu. A tak člověku nezbývá než se soustředit na solidní vykreslení města a jeho rázovitých obyvatel, všemožné rekvizity a detaily (ty mnohdy mají punc dobrého nápadu), a v neposlední řadě na (některé) herce (např. Kraus, který bohužel zjevně neměl co hrát, dost zklamal, naopak třeba Táňa mě dokázala pobavit). Celkově film vidím na rozmezí 2/3*, přičemž nižší variantu volím hlavně kvůli dost nevtipným sexuálním fórkům v těsném závěsu s rasistickými (ty bohužel nebyly tak černé, aby mohly sklí…ehm). „Woodrov slíbil, že město osobně navštíví, neboť jak řekl v kongresu, na Balkáně ještě nikdy nebyl.“(13.7.2016)

  • NinadeL
    ****

    Tycovo UŽ si našlo kamaráda.(5.10.2015)

  • troufalka
    ***

    Nečtu před filmem oficiální texty distributora, obsahy ani komentáře a nesrovnávám se staršími komediemi. Wilsonov nekopíruje, jde vlastní cestou a je pouze na nás, jestli tento způsob vyprávění příjmeme. Mě vyhovoval, bavila jsem se.(1.5.2017)

  • Spiker01
    ***

    Wilsonov má jisté řemeslné kvality, v tom opravdu problém nevidím. Ani nevadí, že i to málo reálií míchá dohromady a nepřesně se jich ujímá již od základu. Problém je, že je to nebetyčná nuda! Přitom nápad to je dobrý, dokonce i stylizace dává najevo, že peníze v tomhle projektu problém nebyly. Herci jako Jiří Macháček nebo Keiserův voice over jsou perfektní. Ale opravdu to chtělo trošku krátit a to už i ve scénáři. To nekonečné nahánění padoucha, potažmo antichrista je totiž velice ubíjející, že to ani správně střelený Honza Kraus nedokáže zachránit. Rozhodně to taková katastrofa není, ale znovu to už vidět nechci...45%(3.4.2016)

  • Tom_Lachtan
    **

    Bylo nebylo, uznavaný producent najal velmi šikovného režiséra, sehnal práva na údajně hutnou historickou kriminálku, vytvořili společně perfektní vizuální zpracování.. A pak to celé zes***i tím, že se absolutně vykašlali na jakoukoliv vážnost, což by nebylo to nejhorší, tím je totiž sestava herců v hlavních rolích - Macháček a Dyk - ti sotva dosahují kvalit průměrného vedlejšího herce a obsadit je do hlavních rolí mohl jenom chorý korýš s kornatěním mozku. Což je popravdě to nejhorší, on by tu totiž ten humor zas tak špatný nebyl a bez mučení se přiznám, že neskonale cynický humor, který je zpravidla páchán na židy, či černochy, se mi docela líbil. Jen kdyby ten scénář jako takový, byl lepší (a s lepšími herci, samozřejmě), jeden z nejsmutněji promrhanejch potenciálů v historii cz/cs tvorby a to od dob, kdy místo krutého survival horroru a démonických divočácích "Tesáky pekelného Kňoura" dala čt prachy na večerníček "Pruhovaní kamarádi." .... " Koupil jsem ho ve Vídni, na nádraží. Ve státech už slušnýho negra neseženeš. "(24.7.2016)

  • D.Moore
    ***

    "Smrt nastala v 19:37. To je za pět minut. V tomhle městě nic nefunguje." Kamenujte mě, ale já se pobavil. Po náročném dni mi Wilsonov nabídl oddychovou zábavu bez potřeby přemýšlet - a nic víc od něj chtít nelze. Není to rozhodně horší film než dejme tomu Mazaný Filip (jehož tvůrci si onehdy velmi obdobně naběhli přirovnáním k Limonádovému Joeovi), světlá místa jsem v něm našel, několikrát jsem se od srdce zasmál a trapně mi bylo jen občas. Největší chybou je nesmírně přehnaná stopáž (obzvlášť když se v závěru všechno akorát zbytečně komplikuje a jedna podivuhodná nelogičnost střídá druhou) a také zvláštně odbyté scény typu "je večer, hlavní hrdina uléhá do postele s knihou, když v tom zvenčí slyší zpěv dívky - vyhlédne z okna a venku je kupodivu pohádkově prosluněný den, po večeru ani památky - jenže vzápětí hlavní hrdina vyráží ven - a tam je najednou zase tma jako v ranci". Že si Marek Epstein pohrál s vážnou předlohou a udělal z ní dadaistickou crazy komedii, mi nevadí. Stejně tak ani ten propíraný nekorektní rasistický a antisemitský humor se mě na duši nijak zvlášť nedotkl. Naopak si myslím, že mnoho hlášek Jana Krause, Jiřího Macháčka, Petra Čtvrtníčka nebo Stanislava Zindulky by mohlo klidně zlidovět. Proč ne.(2.11.2015)

  • Ampi
    ***

    Taková barvitá místy i vtipná praretro rádoby historická komedie. Trochu mi to připomínalo Adélu, která ještě nevečeřela (ano již tu zmiňováno), ale více Četníky z Luhačovic, ale takové víc parodické a s větším nadhledem.(18.7.2017)

  • Pepinec
    *

    Jeden tribunovej chorál pro Epsteina: "A Mááárku ty si stejně vola kus, hej, stejně vola kus, hej, stejně vola kus!" On Mašín není zrovna režisérskej bombarďák, ale takovouhle hroudu ničeho by neutlačil ani hovnivál. Nepochybuju o tom, že to všichni mysleli moc dobře a že to má víc skrytejch významů než pražský metro zastávek, ale na mě jako na diváka to působilo stejně, jako působila na učitelku výtvarky každá moje malba vodovkama - jako paskvil.(4.10.2015)

  • Foox
    **

    Nenáročná směsice divno-scének, které občas fungují, častěji ovšem vyvolávají wtf výraz, který podtrhuje především přítomná xenofobie a rasismus. Na druhou stranu jako lehce nepovedená kopie filmů Wese Andersona, která evidentně měla dost křečovitý vznik/dodělávání, plní svůj účel pro méně vybíravé české publikum dostatečně.(11.3.2016)

  • kingik
    **

    Tomáš Mašín na mě působí jako inteligentní režisér. Proč se zahodil s touhle nevtipnou podivností, ví jen on sám. Odněkud byl vyštrachán soubor povídek ne moc známého spisovatele, které mají údajně zcela odlišný ráz, než jaký prezentuje film, v němž Macháček na amerického detektiva mluví až moc kvalitní češtinou, ke všemu jeho ztvárnění vyšetřovatele tajemných vražd není nikterak zábavné. O zbytku hereckého ansámblu to platí dvojnásob. Dyk jde proti svému typu, ale nic z toho nevytěží, Pauhofová už je moc okoukaná a herecky mě nebaví. Film se zcela utopil ve své absurditě, která se považuje za mistrovskou. Městečko, dnešní Bratislava, zcela vážně usiluje o nezávislost, následně jde ještě dál a zcela vážně se chce stát oficiálním státem USA! Do toho vraždy s absurdním rozuzlením a další mini příběhové linie, které mnohdy působí nadbytečným dojmem, zvláště když má divák potíž vstřebat ty dvě kravské dějové linky. Ono se řekne PARODIE, ta pojme všechno. Ale musí se umět s ní zacházet. Ani příliš neobstojí argument, že po revoluci se do tohoto žánru pustila jen hrstka tvůrců, tudíž tady tenhle žánr již dekádu nemá pokračovatele. Mašín určitě není zdatným nástupcem Lipského, co do řemeslného zpracování, je technicky zručnější, než třeba Marhoulova práce na Mazaném Filipovi, ale dohromady dal vzniknout solidnímu utrejchu, nad kterým se divák nemůže bavit. Hlášky strojené, detektiv Food nemá kladný přístup k lidem, i když jeho rasistické, šovinistické i jiné poznámky mají ráz stylizace, tudíž nedají se brát vážně, přesto nejsou prezentovány noblesně a sympaticky, nýbrž zhýrale a trapně. Trapné pojetí je výstižným synonymem pro tenhle film. Na filmu je znát, že rozhodně nebyl levný. Pěkné kostýmy, snímání kamery, stylizovaná výprava, výtvarné řešení, to vše je přepychové. Uniká mně podstata tohoto díla. Není jasné, co se vlastně paroduje. Možná filmy, v nichž do zapadákova přijíždí špičkový detektiv, aby rozlouskl záhadu zamčeného pokoje, v tomto případě vražd. Silně ale pochybuji, že mám pravdu. Tvůrci byli tak absurdně bezradní, nebo možná bezradně absurdní, že sami ztratili nosnou myšlenku celého projektu. Nezbylo jim nic jiného než dvě hodiny v kině šaškovat, tajtrlíkovat a ještě si za to nechat platit od diváků, kteří měli v úmyslu jít na kvalitní film. Ne na abnormální spletenec krejzy kravin. Wilsonov bych přejmenoval na Kocourkov. I když se možná "kocourkovští" obyvatelé cítí tímto dotčeni. Divák přesto pocítí určitou satisfakci z nekorektního přístupu i humoru, který v českém filmu má jen minimální zastoupení, respektive žádné. 40%(8.10.2015)

  • Vančura
    *

    Ačkoli jsem film Adéla ještě nevečeřela (který tvůrci často zmiňují jako inspirační zdroj) viděl nepočítaně, mám chuť si ho teď hned, bezprostředně po skončení novinářské projekce, pustit znovu, abych si spravil chuť - odchod z kina pro mě už dlouho nebyl takovou úlevou. Wilsonov mě vyloženě otrávil, nebavil, minul a téměř uspal - nesedl mi jeho humor, atmosféra, nadsázka ani výtvarné pojetí (což jsou samozřejmě výtky čistě subjektivního rázu - jiný to může vidět docela jinak). Na filmu jsem byl nejvíc zvědavý na herectví mé velké oblíbenkyně Táni Pauhofové, bohužel jsem se ale pouze utvrdil v dojmu, že (snad s výjimkou Hořícího keře) se s ní stále táhne hraní v samých kravinách, a skutečně pořádná role, ve které bych si ji přál vidět, je zatím v nedohlednu. Ač Silvestr ještě daleko, osobně se nemůžu už teď rozhodnout, jestli bylo nejslabší letošní premiérou toto, nebo Život je život - marná sláva, nějak jsem těm současným českým komediím zatím nepřišel na chuť (z čehož úplně nemám radost, protože každý ví, jak tu místní komunita každý nový český film s oblibou roznese na kopytech, ale nelze jinak - na kvalitní film mám určité požadavky, a Wilsonov se beztak o návštěvnost jistě bát nemusí, protože tu zajistí Macháček na plakátech). Prchal jsem z kina jako o život, přátelé!(15.9.2015)

  • klerik
    **

    50% Ak si odmyslíme brutálne premárnenú príležistosť na bratislavské Z PEKLA, nejde o úplny grc. Film si vybral svoju grotesknú cestu, ktorú si drží až do konca. Občas však neudrží dych a upadá do nudy (romantika). Veľká škoda je aj fakt, že tvorcovia sa zľakli pôvodnej mýtickej a náboženskej témy a uhli na politickú. Ktorá je sama o sebe občas zaujímavá, ale ten premrhaný potenciál...(26.3.2016)

  • Slarque
    *

    Něco tak ubohého už jsem vlastně dlouho neviděl. Ve filmu je spousta scén, které by měly být k smíchu, ale z nějakého záhadného důvodu nejsou. Stálo by za to zanalyzovat proč. Většina „humoru“ ovšem neměla šanci být vtipná v žádném ze známých vesmírů. Buď to žádná z osob zúčastněných na vzniku tohoto díla nepoznala, nebo to prostě všem bylo jedno. Na straně pozitiv jsou výprava, kostýmy, hudba a krása Táni P. (jo, a tomu vtipu s poštovním holubem jsem se vlastně zasmál – 10%).(30.4.2017)

<< předchozí 1 2 3 4 7 10 13
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace