Reklama

Reklama

Půlnoc druhého dne

  • Hongkong Na ye ling chen, wo zuo shang le wang jiao kai wang da bu de hong Van (více)

Obsahy(1)

Sedmnáct obyvatel Hongkongu cestuje nočním spojem. Podivné věci se začnou dít ve chvíli, kdy autobus projede tunelem a ocitne se ve zcela vyprázdněné ulici. Pasažéři si brzy uvědomí, že patrně zůstali na světě úplně sami. Běžná noc v ulicích Hongkongu. Uprostřed změti nočních ptáků, aut a pouličních prodejců nastupuje sedmnáct cestujících do minibusu, který je má přepravit z Mongkoku do Tai Po. Skupina pasažérů je stejně rozmanitá jako město samo - je v ní zdrogovaný muž, rozhádaný pár, žena s růžencem i čerstvě zamilovaná dívka, za volantem sedí upovídaný řidič. Autobus se však po průjezdu tunelem ocitne v časové smyčce - ulice a budovy zejí prázdnotou, nikde ani živáčka. Vypadá to, že se najednou všechno propadlo do země. Jen miliony neonových světel nepřestávají blikat do tmy, jako by se nic nestalo. Pasažéři hledají útočiště v opuštěné kavárně a přemítají o tom, co si počít... (Cinemax)

(více)

Recenze (25)

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Obrovské zklamání. Midnight after by se dal označit za nejvyčerpavájící film roku. Po skončení jsem byl unavený, jako bych uběhl 10 kilometrů. Vůbec mi to nesedlo, ze začátku se mi to ještě líbilo, jistá nepředvídatelnost dávala filmu šťávu, ale pak jsem se začal ztrácet ve sledu náhodných událostí. Při filmu je třeba být neustále v pozoru, jakmile vás začne otravovat komár jako mě, máte po filmu. Akční vůbec, horror těžko, Drama-Thriller budiž. Velmi divné. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Bizarní adaptace online románu o různorodé skupině lidí, kteří po záhadné události zůstanou jedinými lidmi v Hongkongu, reflektuje společenskopolitické fenomény Hongkongu a jeho obyvatel v posledních letech. Pomocí fantaskně nadsazených pasáží se zde tak tematizují následky havárie jaderné elektrárny Fukušima, nadcházející volby do zastupitelstva Hongkongu, které zpřítomňují vliv Číny na samosprávní oblast a pochopitelně i budoucí deadline roku 2046. Samotná premisa zmizení všech lidí a současně znepokojivé i fascinující obrazy vyprázdněných ulic, které jinak jsme zvyklí vídat plné lidí, odkazují ke konceptu "kultury mizení" - zjitřenému hledání hongkongské identity a ohledávání minulé i soudobé kultury tváří v tvář době, kdy hrozí politická a kulturní asimilace Hongkongu s Čínou. Výsledkem je významově sytá metafora, která silně rezonuje s domácím publikem, ale pro zahraniční diváky, kteří postrádají podklady k jejímu dekódování zůstává neprostupnou skrumáží cizosti. ()

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Z nějakého, pro mne neznámého a záhadného důvodu, je tento film naprostou peckou ,,, Ale budu muset ještě pochopit proč vlastně ... :-)) ()

George Stobbart 

všechny recenze uživatele

Zbierka pasažierov v HongKongskom autobuse sa počas nočnej jazdy tunelom ocitne na ceste kompletne opustená. Po chvíli však zisťujú, že nielen na ceste, ale v celom meste a možno aj ďalej, keďže to vyzerá, že ich z nejakého dôvodu obišla apokalypsa... Na jednej strane zaujímavá, zábavná a príjemne sa pozerajúca vec (obzvlášť scény v prázdnom nočnom meste sú osviežujúce), zahalená kvalitným rúškom tajomna, ktorá je ale na strane druhej priveľkým mixom tém, myšlienok, postáv i žánrov. Podľa môjho názoru toho bolo zbytočne moc a pridlho to trvalo, takže v závere som už bol z toho skôr vyčerpaný a začínalo mi to liezť na nervy, až som sa potešil keď konečne nabehli záverečné titulky. ()

sniper18 

všechny recenze uživatele

Je to celkom dobrá mysteriózne ladená dráma. Má výborný príbeh o skupinke cestujúcich jedného autobusu nočnej linky, ktorí si po prejdení tunelu uvedomujú, že zostali vlastne úplne sami, mesto je prázdne a nevedia nadviazať vôbec žiadny kontakt. A tak sa snažia zistiť, čo sa vlastne stalo a postupne sa stávajú svedkami rôznych podivných javov. Spracovanie je celkom slušné, ale aj tak sa z toho dalo získať aj viac. Podobné zápletky mám veľmi rád a tu som už od začiatku mal z toho dosť dobré pocity, predstaví sa skupinka rozmanitých postáv s výraznými chraraktermi, takže si ma aj celkom získali a našťastie na to hlavné ani netreba dlho čakať a tak už po chvíli sú postavy sami. Darí sa navodiť slušnú atmosféru vyprázdneného mesta a následne sa postupne začne objavovať niekoľko zaujímavých prvkov, ktoré to ešte trochu osviežia, ako rozpadávanie preživších, muž v maske alebo tajomné telefonáty, takže sa mi to páčilo, ale zároveň predsa len cítiť, že tvorcovia si vybrali tú druhú, o niečo menej zaujímavú variantu a miesto mysteriózne ladeného sci-fi ponúkajú skôr netradičnú drámu v zaujímavých podmienkach, čo sa aj potvrdí. Takže síce kvôli tomuto sa celkový potenciál nedarí dostatočne naplniť, ale aj tak sa mi to dostatočne páčilo, dejovo je to stále zaujímavé, má to vydarenú atmosféru, nechýba ani trochu tej správnej uletenosti a bol som zvedavý, ako to dopadne. Záver síce chváliť nemôžem, tu by som si prial niečo úplne iné, keďže mi to v konečnom dôsledku nepríde práve logické, ale kvôli tomu dramatickému prevedeniu som niečo podobné aj čakal a tak ma našťastie ani nesklamal. Herecké obsadenie je na tom dobre, najvýraznejšie pôsobia moji obľúbenci Simon Yam alebo Suet Lam, ktorých vždy rád vidím, ale väčší priestor má predsa len tá mladšia generácia, no nie som sklamaný, táto zostava ma celkom bavila. S réžiou a technickou stránkou som dosť spokojný, Fruit Chan síce nepatrí medzi mojich obľúbencov, ale občas sa mu niečo podarí a to je aj tento prípad, ideálna vizuálna stránka, slušná atmosféra a zaujímavý mix žánrov, dokázalo ma to zaujať. Takže síce sa neubránim čiastočnému pocitu sklamania, keďže by som skôr ocenil to pravé mysteriózne sci-fi, ale ani týmto štýlom rozhodne nepohrdnem, bavilo ma to a kladov je tu plno. 73% ()

sochoking 

všechny recenze uživatele

To malo byť čo akože ?! Čím viac sa to približovalo ku koncu, tým viac som zisťoval, že to žiadny koniec zrejme nemá! ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Začátek se mi hodně líbil. Spousta zajímavých náznaků k možnému vysvětlení či řešení situace se však brzy změní na trauma z Lost, kde se taky nic nevyřešilo, navíc šlehnuté rovněž nějakou drogou. Možná snad, že šlo o sen toho feťáka, pak by se daly vysvětlit všechny ty "houbičkové" pasáže, kde jsem jen nevěřícně kroutil hlavou, co se to zas děje a proč. Postavy se časem začaly chovat zcela idiotsky, a jestli mělo jít o nějakou satiru na současné čínské, korejské a japonské vztahy a poměry, kombinované s neschopností dostat se ven z maloměsta (které tedy jako maloměsto moc nevypadalo), tak jako sorry, tyhle nuance jsem nepobral, taky nejsem Číňan. Spousta věcí je nakonec opět nedořešena a nevysvětlena - jak se vším souviseli ti první, co se hádali v autobusu? Kdo tedy byli ti záhadní Japonci v maskách a skutečně je ten blonďák znal? Proč měl pořád vizi, že holce lítají vlasy? Protože to cool vypadalo? Vážně takhle vypadají následky ozáření? Jak to, že se holka tomu klukovi nakonec dovolala? Jak to, že uteklo osm let? Proč nakonec kurnik nejeli k té hoře, o jaký signál tedy šlo? A co s tím do prčic společného David Bowie? Fakt na houby, vlastně na houbičky, když tahá režisér diváka celé dvě hodiny za fusekli, aby na něho na konci plivl jako "strýček". ()

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Nevím, co si o tomhle filmu mám myslet. Na wikipedii se píše, že jde o „satirical horror comedy film“, no hororového jsem na tom nic neviděl a souhlasím spíš s tím, že jde o dost bizarní mysteriózní scifi drama, proložené o několik komických scén a především o hromadu otazníků, na které jsem sakra nedostal odpověď. Co tím chtěl autor říct? Netuším…začátek byl docela povedený, opřený tajemstvím a zajímavou atmosférou, která rozhodně upoutala mou pozornost. Říkal jsem si sakra, to je jak Silent Hill říznutý seriálem Lost. Cestující začali postupně umírat – někteří obzvlášť brutálním způsobem, tajemná postava v plynové masce, vzrůstající nedůvěra a spousta podivných indicií. Jenomže jak čas plynul, začala mi většina postav lézt neskutečně na nervy (jen ten feťák si jel pořád svoje…). Pak přišel dost nepovedený závěr, který stejně nic nevysvětlil a já tomu prostě nedám víc jak průměrné ohodnocení. Protože ve mně zanechal spoustu otázek a rozčarování… ()

Lacike 

všechny recenze uživatele

Namet mi pripomenul niektore sci-fi filmy a tema o skupinke, ktora nahle musi riesit zahadu preco sa na svete ocitli sami ma bavi. Bohuzial tento film na nejake skumanie a odhalovanie pointy uplne kasle. Je to pojate ako mysteriozne poeticky film zalozeny cisto na atmosfere. Jednotlive udalosti, ktore sa deju skupinke hrdinov nemaju ziadny system. Cely film som mal WTF pocit a zaver je uplne nevysvetleny. Nech si divak mysli co chce. Tento pristup mi nesedi, ale aspon film nenudi, kedze sa neustale deje nieco absolutne absurdne. Jednotlive postavy su tiez uplne divne. Za jedno pozretie to stoji. Kludne to môze byt pre vas absolutna pecka ale aj totalne neznesitelna nuda. Ja som tentoraz presne uprostred. 6/10. ()

maddy 

všechny recenze uživatele

Na rôzne podivnosti z Hong Kongu som už síce dávno zvyknutý, ale podobné prestrelené bizarnosti akým je aj Midnight After mám stále problém akceptovať. Zase jeden nezmyselný multi-žánrový mix mystery, komédie, drámy, hororu, thrilleru, sci-fi, fantasy a vo výsledku ani jedno z toho, resp. nič poriadne. Len sled náhodných, čoraz divnejších scén bez zmyslu a bez jasnej dejovej línie, v ktorej sa navyše pohybujú nesympatické, preafektované postavy. Nevravím, že všetky scény sú zlé, niektoré sú celkom efektné a aj tých pár záberov na opustené ulice veľkomesta majú niečo do seba (aj keď úprimne, polovicu filmu sa tam sedí v kaviarni), ale ako celom je toto je ďaleko za hranou, skutočne prestrelené, nekonzistentné a Fruit Chanovi tento pokus rozhodne nevyšiel. Divím sa, že v tom niekto dokáže vidieť akúsi kritiku súčasného Hong Kongu. Ak tam aj nejaká je, tak je podaná veľmi nešťastným spôsobom, ktorý nehodlám akceptovať. CELKOVO: 1* (2/10) ()

MartinezZ 

všechny recenze uživatele

Byla to úchylná pitomost, ale tak úchylně blbá, že bylo až zajímavé to sledovat a čekat, co z toho nakonec vzejde. Bohužel tak od poloviny to ale z "weird TV scifárny" začalo sklouzávat do naprosté debility mimo smysl a z mystery-scifi s možná laciným nápadem, ale umožňujícím zajímavou zápletku se vyklubala prostě en nezvládnutá debilita plovoucí okolní stokou. Právě dnes jsme měli s kolegou v práci debatu nad tím, že vlastně takřka vůbec nevznikají nějaké takové ty "pravé sci-fi", tohle tu marnost jen podtrhuje. Od odpadu to zachraňuje jen ona počáteční mimóznost s patinou "co z tohohle vzejde...?". ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Na yeh ling san, ngo joa seung liu Wong Gok hoi wong dai bou dik hung Van aneb Ztraceni po čínsku. 1) Jak už tak Číňani rádi všechno kopírují, při sledování seriálu Lost si partička hongkongských filmařů zřejmě řekla, že něco takového přece taky umějí. Stačí vyprodukovat skrumáž nesrozumitelných scén vedoucích odnikud nikam a pokud náhodou by hrozilo nějaké vysvětlení, rychle přeskočit na další absurditu. Jenom aby to nemělo hlavu a patu! Americký rozpočet na mnoho seriálových dílů neměli, ale i s malým kašpárkem lze zahrát velkou muziku. Jak se diváci mohou přesvědčit, záměr se podařil. Tím nechci říci, že film dělali nějací neumětelové. Režie, kamera, herci a konec konců i scénář vykazují zkušené řemeslníky._____ 2) Spoiler. Možná se mýlím. Možná je film opravdu metaforou vztahu Hong Kongu k Číně, jen těžko pochopitelnou nezasvěcenému Evropanovi. a surrealistická atmosféra je politickým vzkazem o ztrátě morálky a vášně, symbolizované průjezdem tunelem. Možná všechny ostatní zabil neviditelný virus a sedmnáct lidí z autobusu jsou jediní přeživší. Cestující se nepřesunuli do budoucnosti, a vše, co zažívali před průjezdem tunelem, byly jen implantované vzpomínky. Možná by si to chtělo přečíst předlohu, podle které byl film natočen. A možná je vše úplně jinak._____ 3) Zajímavý koment: JFL, honajz, maddy. ()

LaRhette 

všechny recenze uživatele

Akční komediální "horror" o apokalypse, kterou přežili pouze cestující jediného autobusu. Takový ten film, který vám chce naznačit: "Nevracej se domů! Po cestě tě někdo znásilní, začneš hořet nebo tě někdo zkusí zabít sekáčkem na maso!". Budete se podivovat každou druhou minutu. Nejulítlejší film letošního Berlinale. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Vlastně mě to určitým způsobem zajímalo až do konce, i když skutečně jsem byl v napětí jen cca celou první polovinu. Tam se to celé slibně rozjíždělo a co chvíli se buď stalo něco mysteriózního nebo někdo přišel s teorií o tom, co se vlastně stalo, jenže když se ani po hodině nic nevysvětlilo a záhad pořád přibývalo, začínalo mi být jasné, že to ve finále nikam nedospěje. Tedy takhle, něco málo se vysvětlí, ale nepůsobí to zrovna promyšleně. On se ten film vůbec divně vyvíjí, čím blíže konci to je, tím víc pitomě se postavy chovají a tím víc režisér dává najevo, jak moc je mu fuk, kam se ten děj bude vyvíjet a tak se z toho občas pokusí udělat spíš komedii... Jenže to ten film právě dost kazí, ta celková neujasněnost, protože rozjezd to má hodně slušný, určitá podmanivá atmosféra se mě držela po celou dobu a děj sám o sobě prostě má hodně velký potenciál. Jen se ho nepodařilo naplnit a celé to podivným způsobem aspoň trochu drží pohromadě, takže jsem s tím kupodivu až tak velký problém neměl. Slabé 3* ()

Cedr 

všechny recenze uživatele

Pod pozlátkem ulítlého postapokalyptického žánrového mixu se skrývá nečekaně silný kafe v podobě těžké alegorie. Snaha filmem světu prokomunikovat nespokojenost se situací po roce 1997 a stále převládající strach z budoucnosti Hong Kongu je patrná. I základní znalost hongkongských reálií stačí na to, aby bylo jasné o co jde. Interpretovatelnost některých prvků je ale pro nezasvěcené naprosto nemožná a i pro za svěcené poměrně obtížná, film proto plně docení jen domácí publikum. Vrátíme-li se na zem tak Midnight After nabídne hlavně skvěle zpracovaný úvod. Počáteční představení tolika charakterů na tak malém prostoru je nevídaně kvalitní. Zbytek filmu táhne zejména povedená, taktéž nevídaná, atmosféra liduprázdného Tai Po. Prošpekování trefným satirickým humorem nemá chybu a má co říct i přes svou těžkou lokálnost . Ani sebesilnější sdělení však nezabrání tomu, že film se v závěrečné třetině trochu vleče a tradičních 90 minut by mu slušelo víc. ()

FritoleXx 

všechny recenze uživatele

The Midnight After zdá se dělí diváky na dva tábory, pro tu první skupinu to bude pouhým lehce komediálním scifi, které nedává vlastně smysl a ani není pořádně zakončené, takže divákovi pak nezbývá než vrtět hlavou, no a ta druhá polovina zvedne svůj liný zadek od televize a zkusí si k filmu něco zjistit. Jaderná katastrofa ve Fukušimě, David Bowie, adaptace internetového románu, který si prostě nepřečtete, a především politicka situace v Hong Kongu. Pro zahraničního diváka tak trochu složitý film, ale ve výsledku stále solidní mysteriozní záležitost o partičce přeživších ve vylidněném Tai Po, z které občas naběhne i husina, jindy se zas zasmějete, ale hlavně se to skvěle sleduje, i když vlastně nevíte co se děje. ()

warrenur 

všechny recenze uživatele

Strasna uletenost so hroznym "herectvom" a takymi wtf vsuvkami, ze do zanroveho gulasu mali zaradit v prvom rade parodiu (hoci nevydarenu). Hviezda, za zaujimave zbiehanie osudov na zaciatku a titulkovy odkaz v zavere. Inak totalny brak. A ano, chapem tuto formu ich zabavy, kedze som nejake podobne kusky uz videl. Toto je vsak podla mna po cca 20tej minute totalna slabota, az sa sam sebe divym ze som to nehodil do odpadu, ku ktoremu to v tom pripade ma zasluzene blizko. Ocenia snad zrejme len fanuskovia tohoto uleteneho, typicky azijskeho stylu. Ostatnym neodporucam zabit viac ako dve hodiny svojho casu jeho sledovanim. ()

mimozakon 

všechny recenze uživatele

...alebo o tom ako partia nahodilcov vstúpila do minibusu a prejazdom tunelom sa dostala... niekam/niekde/niekedy/niečo?.... K prekvapeniu mojemu ma to držalo sledovať, čo musím pochváliť. Čo nejde pochváliť je vyvrcholenie, vlastne viac impotentné vyvrcholenie deja a príbehu. Zostalo mi kopu WTF otázok, a to pri filme nemám rád. Bavili ma panorámy Hong Kongu prinášajúce príjemné vzpomienky na potulky po "mestečku". ()

Reklama

Reklama