poster

Půlnoc druhého dne

  • Hong Kong

    Na ye ling chen, wo zuo shang le wang jiao kai wang da bu de hong Van

  • Hong Kong

    那夜凌晨,我坐上了旺角開往大埔的紅Van

  • Hong Kong

    Na yeh ling san, ngo joa seung liu Wong Gok hoi wong dai bou dik hung Van

  • anglický

    The Midnight After

  • Slovensko

    Polnoc druhého dňa

    (festivalový název)

Mysteriózní / Thriller / Sci-Fi / Komedie

Hong Kong, 2014, 116 min

  • MartinezZ
    *

    Byla to úchylná pitomost, ale tak úchylně blbá, že bylo až zajímavé to sledovat a čekat, co z toho nakonec vzejde. Bohužel tak od poloviny to ale z "weird TV scifárny" začalo sklouzávat do naprosté debility mimo smysl a z mystery-scifi s možná laciným nápadem, ale umožňujícím zajímavou zápletku se vyklubala prostě en nezvládnutá debilita plovoucí okolní stokou. Právě dnes jsme měli s kolegou v práci debatu nad tím, že vlastně takřka vůbec nevznikají nějaké takové ty "pravé sci-fi", tohle tu marnost jen podtrhuje. Od odpadu to zachraňuje jen ona počáteční mimóznost s patinou "co z tohohle vzejde...?".(22.1.2015)

  • LaRhette
    ****

    Akční komediální "horror" o apokalypse, kterou přežili pouze cestující jediného autobusu. Takový ten film, který vám chce naznačit: "Nevracej se domů! Po cestě tě někdo znásilní, začneš hořet nebo tě někdo zkusí zabít sekáčkem na maso!". Budete se podivovat každou druhou minutu. Nejulítlejší film letošního Berlinale.(20.5.2014)

  • honajz
    **

    Začátek se mi hodně líbil. Spousta zajímavých náznaků k možnému vysvětlení či řešení situace se však brzy změní na trauma z Lost, kde se taky nic nevyřešilo, navíc šlehnuté rovněž nějakou drogou. Možná snad, že šlo o sen toho feťáka, pak by se daly vysvětlit všechny ty "houbičkové" pasáže, kde jsem jen nevěřícně kroutil hlavou, co se to zas děje a proč. Postavy se časem začaly chovat zcela idiotsky, a jestli mělo jít o nějakou satiru na současné čínské, korejské a japonské vztahy a poměry, kombinované s neschopností dostat se ven z maloměsta (které tedy jako maloměsto moc nevypadalo), tak jako sorry, tyhle nuance jsem nepobral, taky nejsem Číňan. Spousta věcí je nakonec opět nedořešena a nevysvětlena - jak se vším souviseli ti první, co se hádali v autobusu? Kdo tedy byli ti záhadní Japonci v maskách a skutečně je ten blonďák znal? Proč měl pořád vizi, že holce lítají vlasy? Protože to cool vypadalo? Vážně takhle vypadají následky ozáření? Jak to, že se holka tomu klukovi nakonec dovolala? Jak to, že uteklo osm let? Proč nakonec kurnik nejeli k té hoře, o jaký signál tedy šlo? A co s tím do prčic společného David Bowie? Fakt na houby, vlastně na houbičky, když tahá režisér diváka celé dvě hodiny za fusekli, aby na něho na konci plivl jako "strýček".(12.7.2015)

  • George Stobbart
    ***

    Zbierka pasažierov v HongKongskom autobuse sa počas nočnej jazdy tunelom ocitne na ceste kompletne opustená. Po chvíli však zisťujú, že nielen na ceste, ale v celom meste a možno aj ďalej, keďže to vyzerá, že ich z nejakého dôvodu obišla apokalypsa... Na jednej strane zaujímavá, zábavná a príjemne sa pozerajúca vec (obzvlášť scény v prázdnom nočnom meste sú osviežujúce), zahalená kvalitným rúškom tajomna, ktorá je ale na strane druhej priveľkým mixom tém, myšlienok, postáv i žánrov. Podľa môjho názoru toho bolo zbytočne moc a pridlho to trvalo, takže v závere som už bol z toho skôr vyčerpaný a začínalo mi to liezť na nervy, až som sa potešil keď konečne nabehli záverečné titulky.(30.8.2014)

  • maddy
    *

    Na rôzne podivnosti z Hong Kongu som už síce dávno zvyknutý, ale podobné prestrelené bizarnosti akým je aj Midnight After mám stále problém akceptovať. Zase jeden nezmyselný multi-žánrový mix mystery, komédie, drámy, hororu, thrilleru, sci-fi, fantasy a vo výsledku ani jedno z toho, resp. nič poriadne. Len sled náhodných, čoraz divnejších scén bez zmyslu a bez jasnej dejovej línie, v ktorej sa navyše pohybujú nesympatické, preafektované postavy. Nevravím, že všetky scény sú zlé, niektoré sú celkom efektné a aj tých pár záberov na opustené ulice veľkomesta majú niečo do seba (aj keď úprimne, polovicu filmu sa tam sedí v kaviarni), ale ako celom je toto je ďaleko za hranou, skutočne prestrelené, nekonzistentné a Fruit Chanovi tento pokus rozhodne nevyšiel. Divím sa, že v tom niekto dokáže vidieť akúsi kritiku súčasného Hong Kongu. Ak tam aj nejaká je, tak je podaná veľmi nešťastným spôsobom, ktorý nehodlám akceptovať. CELKOVO: 1* (2/10)(19.9.2014)

  • - Literární předlohou k snímku je původní internetový survival-scifi komiks "Lost An A Minibus To Taipo", jehož internetová serializace probíhala od roku 2012 a mezi lokálními fanoušky komiksů způsobila ohromný poprask. Tématicky se zaměřuje na příběh šestnáctičlenné posádky autobusu, která se po projetí tunelu Lion Rock Tunnel dostává do úplně jiného světa, apokalyptické podoby současného Hong Kongu, v němž jsou jedinými přeživšími. Jeho autorem je hongkongský komiksový tvůrcem vystupující pod spisovatelským jménem "Pizza". (Conspi)