Reklama

Reklama

Půlnoc druhého dne

  • Hongkong Na ye ling chen, wo zuo shang le wang jiao kai wang da bu de hong Van (více)

Sedmnáct obyvatel Hongkongu cestuje nočním spojem. Podivné věci se začnou dít ve chvíli, kdy autobus projede tunelem a ocitne se ve zcela vyprázdněné ulici. Pasažéři si brzy uvědomí, že patrně zůstali na světě úplně sami. Běžná noc v ulicích Hongkongu. Uprostřed změti nočních ptáků, aut a pouličních prodejců nastupuje sedmnáct cestujících do minibusu, který je má přepravit z Mongkoku do Tai Po. Skupina pasažérů je stejně rozmanitá jako město samo - je v ní zdrogovaný muž, rozhádaný pár, žena s růžencem i čerstvě zamilovaná dívka, za volantem sedí upovídaný řidič. Autobus se však po průjezdu tunelem ocitne v časové smyčce - ulice a budovy zejí prázdnotou, nikde ani živáčka. Vypadá to, že se najednou všechno propadlo do země. Jen miliony neonových světel nepřestávají blikat do tmy, jako by se nic nestalo. Pasažéři hledají útočiště v opuštěné kavárně a přemítají o tom, co si počít... (Cinemax)

(více)

Recenze (22)

JFL 

všechny recenze uživatele

Bizarní adaptace online románu reflektujícího prostřednictvím fantaskní premisy o různorodé skupině lidí, kteří po záhadné události zůstanou jedinými lidmi v Hongkongu, reflektuje společenskopolitické fenomény Hongkongu a jeho obyvatel v posledních letech. Pomocí fantaskně nadsazených pasáží se zde tak tematizují následky havárie jaderné elektrárny Fukušima, nadcházející volby do zastupitelstva Hongkongu, které zpřítomňují vliv Číny na samosprávní oblast a pochopitelně i budoucí deadline roku 2046. Samotná premisa zmizení všech lidí a současně znepokojivé i fascinující obrazy vyprázdněných ulic, které jinak jsou plné lidí, odkazují ke konceptu "kultury zmizení" - zjitřenému hledání hongkongské identity a ohledávání minulé i soudobé kultury tváří v tvář době, kdy hrozí politická a kulturní asimilace Hongkongu s Čínou. Výsledkem je významově sytá metafora, která silně rezonuje s domácím publikem, ale pro zahraniční diváky, kteří postrádají podklady k jejímu dekódování zůstává neprostupnou skrumáží cizosti. ()

George Stobbart 

všechny recenze uživatele

Zbierka pasažierov v HongKongskom autobuse sa počas nočnej jazdy tunelom ocitne na ceste kompletne opustená. Po chvíli však zisťujú, že nielen na ceste, ale v celom meste a možno aj ďalej, keďže to vyzerá, že ich z nejakého dôvodu obišla apokalypsa... Na jednej strane zaujímavá, zábavná a príjemne sa pozerajúca vec (obzvlášť scény v prázdnom nočnom meste sú osviežujúce), zahalená kvalitným rúškom tajomna, ktorá je ale na strane druhej priveľkým mixom tém, myšlienok, postáv i žánrov. Podľa môjho názoru toho bolo zbytočne moc a pridlho to trvalo, takže v závere som už bol z toho skôr vyčerpaný a začínalo mi to liezť na nervy, až som sa potešil keď konečne nabehli záverečné titulky. ()

Reklama

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Obrovské zklamání. Midnight after by se dal označit za nejvyčerpavájící film roku. Po skončení jsem byl unavený, jako bych uběhl 10 kilometrů. Vůbec mi to nesedlo, ze začátku se mi to ještě líbilo, jistá nepředvídatelnost dávala filmu šťávu, ale pak jsem se začal ztrácet ve sledu náhodných událostí. Při filmu je třeba být neustále v pozoru, jakmile vás začne otravovat komár jako mě, máte po filmu. Akční vůbec, horror těžko, Drama-Thriller budiž. Velmi divné. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Začátek se mi hodně líbil. Spousta zajímavých náznaků k možnému vysvětlení či řešení situace se však brzy změní na trauma z Lost, kde se taky nic nevyřešilo, navíc šlehnuté rovněž nějakou drogou. Možná snad, že šlo o sen toho feťáka, pak by se daly vysvětlit všechny ty "houbičkové" pasáže, kde jsem jen nevěřícně kroutil hlavou, co se to zas děje a proč. Postavy se časem začaly chovat zcela idiotsky, a jestli mělo jít o nějakou satiru na současné čínské, korejské a japonské vztahy a poměry, kombinované s neschopností dostat se ven z maloměsta (které tedy jako maloměsto moc nevypadalo), tak jako sorry, tyhle nuance jsem nepobral, taky nejsem Číňan. Spousta věcí je nakonec opět nedořešena a nevysvětlena - jak se vším souviseli ti první, co se hádali v autobusu? Kdo tedy byli ti záhadní Japonci v maskách a skutečně je ten blonďák znal? Proč měl pořád vizi, že holce lítají vlasy? Protože to cool vypadalo? Vážně takhle vypadají následky ozáření? Jak to, že se holka tomu klukovi nakonec dovolala? Jak to, že uteklo osm let? Proč nakonec kurnik nejeli k té hoře, o jaký signál tedy šlo? A co s tím do prčic společného David Bowie? Fakt na houby, vlastně na houbičky, když tahá režisér diváka celé dvě hodiny za fusekli, aby na něho na konci plivl jako "strýček". ()

sniper18 

všechny recenze uživatele

Je to celkom dobrá mysteriózne ladená dráma. Má výborný príbeh o skupinke cestujúcich jedného autobusu nočnej linky, ktorí si po prejdení tunelu uvedomujú, že zostali vlastne úplne sami, mesto je prázdne a nevedia nadviazať vôbec žiadny kontakt. A tak sa snažia zistiť, čo sa vlastne stalo a postupne sa stávajú svedkami rôznych podivných javov. Spracovanie je celkom slušné, ale aj tak sa z toho dalo získať aj viac. Podobné zápletky mám veľmi rád a tu som už od začiatku mal z toho dosť dobré pocity, predstaví sa skupinka rozmanitých postáv s výraznými chraraktermi, takže si ma aj celkom získali a našťastie na to hlavné ani netreba dlho čakať a tak už po chvíli sú postavy sami. Darí sa navodiť slušnú atmosféru vyprázdneného mesta a následne sa postupne začne objavovať niekoľko zaujímavých prvkov, ktoré to ešte trochu osviežia, ako rozpadávanie preživších, muž v maske alebo tajomné telefonáty, takže sa mi to páčilo, ale zároveň predsa len cítiť, že tvorcovia si vybrali tú druhú, o niečo menej zaujímavú variantu a miesto mysteriózne ladeného sci-fi ponúkajú skôr netradičnú drámu v zaujímavých podmienkach, čo sa aj potvrdí. Takže síce kvôli tomuto sa celkový potenciál nedarí dostatočne naplniť, ale aj tak sa mi to dostatočne páčilo, dejovo je to stále zaujímavé, má to vydarenú atmosféru, nechýba ani trochu tej správnej uletenosti a bol som zvedavý, ako to dopadne. Záver síce chváliť nemôžem, tu by som si prial niečo úplne iné, keďže mi to v konečnom dôsledku nepríde práve logické, ale kvôli tomu dramatickému prevedeniu som niečo podobné aj čakal a tak ma našťastie ani nesklamal. Herecké obsadenie je na tom dobre, najvýraznejšie pôsobia moji obľúbenci Simon Yam alebo Suet Lam, ktorých vždy rád vidím, ale väčší priestor má predsa len tá mladšia generácia, no nie som sklamaný, táto zostava ma celkom bavila. S réžiou a technickou stránkou som dosť spokojný, Fruit Chan síce nepatrí medzi mojich obľúbencov, ale občas sa mu niečo podarí a to je aj tento prípad, ideálna vizuálna stránka, slušná atmosféra a zaujímavý mix žánrov, dokázalo ma to zaujať. Takže síce sa neubránim čiastočnému pocitu sklamania, keďže by som skôr ocenil to pravé mysteriózne sci-fi, ale ani týmto štýlom rozhodne nepohrdnem, bavilo ma to a kladov je tu plno. 73% ()

Galerie (12)

Zajímavosti (1)

  • Literární předlohou k snímku je původní internetový survival-scifi komiks "Lost An A Minibus To Taipo", jehož internetová serializace probíhala od roku 2012 a mezi lokálními fanoušky komiksů způsobila ohromný poprask. Tématicky se zaměřuje na příběh šestnáctičlenné posádky autobusu, která se po projetí tunelu Lion Rock Tunnel dostává do úplně jiného světa, apokalyptické podoby současného Hong Kongu, v němž jsou jedinými přeživšími. Jeho autorem je hongkongský komiksový tvůrcem vystupující pod spisovatelským jménem "Pizza". (Conspi)

Reklama

Reklama