Reklama

Reklama

Ostrov

Trailer

Obsahy(1)

Kim Ki-dukův čtvrtý film se stal senzací filmového festivalu v Benátkách. Odehrává se ve světě plném náznaků, vystavěném na postupném splývání intenzivního sexuálního vztahu a nádherné přírodní scenerie. Na odlehlém jezeře s plovoucími chatami potkává mlčenlivý Hyun-shik tajemnou dívku Hee-jin. Uprostřed vodní samoty se stávají milenci a krok za krokem se vzdalují lidskému světu. Silný tělesný vztah se odehrává ve znamení rostoucího napětí sexuality a smrti. Vztahu muže a ženy dominují současně vzájemnost i krutost, dále posilované vnějšími okolnostmi. Hyun-shik zabil ještě předtím, než přijel k jezeru, Hee-jin pohřbí v jezerních hlubinách prostitutku, která se bezděčně stala její soupeřkou. V semknutí dvou těl nebude žádné místo pro city přenesené ze společenských konvencí. Voda a krev postupně odplaví osudovou zátěž minulosti i vše, co nepatří k pudové a němé vášni, sahající od touhy přes žárlivost až po zuřivý hněv a naprostou odevzdanost. (MFF Karlovy Vary)

(více)

Recenze (183)

POMO 

všechny recenze uživatele

Poetický, výpravou veľmi jednoduchý snímok s minimom dialógov, v ktorom je všetko hovorené skrz konanie postáv. Nejde však o žiadne náročné dielo so silnou symbolikou, ale o jednoduchý príbeh, nakrútený s minimalistickou koncepciou nezávislého filmu. Dôležitými vyjadrovacími prostriedkami sú v ňom ľudská sexualita a fyzická bolesť. Malé a nenápadné, ale pozoruhodné dielo. Teda v prípade, že ignorujete posledné dva krátke zábery a nenecháte si nimi skaziť celkový dojem. Ide totiž o veľmi rozporuplnú a z režisérovej strany podlú a lacnú vsuvku, ktorá dodáva predchádzajúcemu deju nový, zbytočne mätúci rozmer. ()

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Víc než tolikrát zmiňované scény s háčky, které dobrovolně skončí tam či onde, aby byly následně vyprošťovány, což chápu, a jinak se to snad ani nedá, jako metaforu, mě zaujala scéna, kde rybář svoji zdravou rybu v návalu vzteku rozmašíruje nožem na kaši, aby se nad druhou rybou, zmrzačenou od jiného rybáře, který jí kus odřízl, ochutnal a následně hodil zpátky do vody, slitoval a dal jí "svobodu", což - a nevím, jestli režisérovi nepodsouvám něco, co tak nemyslel - vidim opět jako metaforu. Ženy, muži, lidi - potřebují dávat a přijímat bolest, aby se skrze ní dobrali lásky? ()

Cival 

všechny recenze uživatele

Geniální film s typickou Kim Ki-dukovskou morbidností, brutalitou a absurditou. Scéna, v níž je z háčků poskládáno srdíčko, patří do zlatého fondu kinematografie. ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Poprvé, když jsem viděl něco od Kim Ki-duka, byl jsem zmaten. Ale ne jako když vám mladší sourozenec vysvětluje, co že je na tom současném RnB (o čemž mimochodem ani neví, co to znamená) tak cool a hustý, to teda ne:P Daleko blíž to mělo k Mrtvé Kočce a tomu zvláštnímu klidu a pocitu takového toho vnitřního pochopení, které se mě pokaždé zmocní, když si něco z té sbírky přečtu a co se mi ještě nikdy nepodařilo vysvětlit... Úchvatné umělecké záběry, takřka výhradní ticho narušované jen těmi "zlými" vedlejšími postavami, útěk především před sebou samým a hledání... Nalezení, sdílení, bolest a nenávist, Seom. Díky Kim Ki-Dukovi kdyby už za nic jiného, tak za připomenutí toho, že slov není třeba ani zdaleka tolik jako si myslíme. 80% ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Jaké bylo moje první setkání s dílem Kim Ki-Duka? Ještě teď je mi zle. K Ostrovu jsem nepřistupoval jako k jihokorejskému zázraku, ale spíš jako k „tomu filmu, ve kterém se lidi mrzačí rybářskými háčky“, přičemž v tomto ohledu mě Kim rozhodně nezklamal. Bohužel. Nebýt té drastické míry kontroverze, mohl to být krásný film o mezilidské komunikaci. Na jedné straně poetický, symbolický a líně uondaný, na straně druhé extrémně naturalistický a plný střihů. Po první „háčkové“ scéně jsem rezignoval na jakoukoliv snahu o pochopení všeho toho dění. Sorry, ale nehodlám bádat nad tím, jaký podtext skrývá ryba vylovená z otvoru na kadění (které se s močením řadí k oblíbeným objektům režisérova zájmu), když existuje devětadevadesát méně odpudivých a srozumitelnějších způsobu ke sdělení téhož. 70% Zajímavé komentáře: Dan9K, Tommy987, Martyr ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Ostrov může být znázorněn různou formou. Ten, který koluje v každém z nás, ale jen tak znázornit nemůžeme. Ki-duk Kim se o to pokusil a zobrazil příběh o mezilidských vztazích, který by nemusel být špatný, kdyby nebyl tak moc striktně přísný vůči ostatním hercům a nebezpečně surový. Při sledování jsem se ocitl v jiném světě, v tom, ve kterém nikoho nic netrápí, kde se nic neděje, člověk se absolutně odprostí od reality a nic ho netíží. Takový život možná chce jednou za čas prožít každý a tak Seom může být filmem pro širší veřejnost, ale jak sleduji hodnocení zde, není tomu tak. Ať už dokážou zarazit háčky, které se přichytnou prakticky kdekoliv, tak nádherně znějící kamera, která upřímně plave na vodě a snímá obrázky ze života lidí, kteří se do tohoto světa dostali náhodou a omylem. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $50,000Tržby USA $20,666Tržby Celosvetovo $69,687║ Prišlo mi to dosť tvrdo - brutálne podané, niekedy to dosť hraničilo zo znesiteľnosťou, v tomto slede mi ale popri podávanom deji vyznel príbeh trošku menej výrazní, skôr mi to prišlo ako bazírovanie na nechutnostiach z dosť statickým dejom. /40%/ ()

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Ki-duk Kim .. II. Oprostit se od civilizace a strávit několik dní v malém domečku plavajícím na hladině jezera, kde jedinou spojkou s okolním světem je pohledná žena denně přijíždějící a prodávající sebe a ostatní produkty, může být celkem zajímavé! Asi tak nějak funguje Kimův plovoucí bordel - ostrůvky lásky a zároveň úkryty pro podivné individua. Ale sledovat tento absurdní a morbidní "příběh" je celkem nuda. Navíc obě scény s háčky jsou nechutné, nevěrohodné a samoúčelně blbé! K tomu samotná závěrečná scéna .. to je až trapné. Příjemná hudba a zajímavá kamera to nezachrání. 50%. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Tak složitě koncipovaný film, jehož mystický rozměr převažuje nad racionálním, se v naší euroatlantické kinematografii hned tak nevidí. Ki-duk Kim vypráví z našeho západního pohledu odlišně, spíše obrazem než slovem, spíše náznaky než vyřčením... Široké pole symbolů a skrytých významů ale pro mne odplouvá spolu s chatkou unášející milence. Zajímavé je ale asijské pojetí sexuality (zde explicitně symbolicky spojována s vodou a sebezraňováním) a hlavně násilí. Násilné scény mi silně vadily, i když tu jde možná jen o kulturní nedorozumění. Nejsem schopen určit, co vyvolává scéna přípravy suši z ještě živé ryby v Asiatech, mě však silně znechucuje. O strkání si háčků nevímkam nemluvě... Přesto je Ostrov velmi zajímavý film, jehož estetická kvalita převyšuje v mých očích významovou a který vrchovatou měrou naplňuje význam slova kontroverzní... ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Ehm dost podivnej film. Hlavní protagonisté měli opravdu HODNĚ zvláštní vztah. Nejsem si uplně jist co tím chtěl Kim Ki-duk říci, ale docela se mi to líbilo. ()

hirnlego 

všechny recenze uživatele

Druhý mnou zhlédnutý film od Kimkiduka a já mám na srdci snad jen toliko: jeho vlezlý, rádobyšokující a prvoplánovitě na city hrající styl mě vyloženě otravuje. Nedík. ()

May 

všechny recenze uživatele

Hodnocení Cinemy je úplně zcestné, to že nejde o film, co by lákal davy s coca-colou a popcornem do Multiplexů, ještě nic neznamená. Seom je neuvěřitelný film. Kdo ho neuvidí, nedokáže si ani z poloviny představit, jak nádherně jde prožívat hodina a půl před plátnem při filmu, který nemá téměř žádné dialogy, hudbu ani tažnou zápletku. Poezie ruku v ruce s brutalitou a hrubým sexem tu tvoří neobyčejnou atmosféru, která jen z člověka jen tak nevyprchá. ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Z prvního setkání s opěvovaným Kim Ki-dukem, údajně tvůrcem plným intelektu, se vyklubala hodně neslavná zkušenost plná samoúčelné brutality a syrového sexuálního vztahu. Tahle rádoby reálnost zdaleka nedělá "film, ve kterém se mluví gesty". ()

Eodeon 

všechny recenze uživatele

Poetický příliv nezpochybnitelné atmosféry, otevírající divákovi svět plovoucích chatek na jezeře v konci světa, pro lepší pochopení ústředních námětů filmu. Těmi jsou v tomto případě láska a sexualita mezi mužem a ženou za krutých okolností, vzdalující se atributům lidské civilizace a zbytku světa. A to je podle mého více nežli vděčné téma, které jsem viděl ztvárněné už mnohokrát, vzpomenu například film Můj bratr Tom, ale které se přesto svým zpracováním neopakuje a nikdy mě nepřestane fascinovat. Jak není v dnešní době tolik obvyklé, film nestojí na dialozích, vlastně jsou pro něj takřka bezpředmětné. Příběh je vyprávěn jiným způsobem a tento způsob funguje, což svědčí o režijních schopnostech Kim Ki-duka. Prostředky vyprávění lidských osudů jsou samy události, též brutalita násilných scén, příjemná hudba nebo nádhera zobrazovaných přírodních scenérií. Velký význam ve vyznění filmu má výborná kamera. Mnoho scén je velmi naturalistických a nebylo mi při jejich sledování lehko, ale pro mě nebyly šokující. Jsou pro Seom neodmyslitelné. Toto byl můj první film od Ki-duka, takže jsem k němu nepřistupoval s žádnými předpoklady nebo předsudky. Chvíli jsem uvažoval i o nejvyšším hodnocení a stále uvažuji. Rozhodně se jedná o výjimečný film, který zobrazuje něco moc nádherného s minimem prostředků a opravdu prostým námětem. Přesto pro mě není lehké ho přijmout. Příčinou jsou pro většinu z nás zcela cizí kulturní aspekty, protože nejen svou polohou na této planetě je Jižní Korea přecijen vzdálený svět. ()

Marius 

všechny recenze uživatele

Ostrov je jeden kus geniálnej filmárčiny. Ostrov podobne ako iné KiDukove snímky prehovára k divákovi všetkým iným len nie slovami, možno preto je tak sugestívny a silný. Je príbehom dvoch osamelých duší, z ktorých jedna uteká pred svojimi činmi a spravodlivosťou a život druhej plynie v bezútešnej monotónnej práci „recepčnej“ na jazernom rybárskom kempingu. Ostrov je o tom, že život je veľká rybačka, kde každý z nás je chvíľu rybár , ktorý ubližuje a chvíľu ryba, ktorej je ubližované. Až po tomto filme som si uvedomil, že háčik má tvar polovičného srdiečka. Niektoré scény sú naozaj VEĽMI brutálne a Ostrov určite nie je film pre slabé povahy. Súhlasím s POMOM ohľadne záveru o ktorom nie som presvedčený, že bol nutný, ani že som ho správne pochopil. Pôvodne som chcel dať menej , ale potom som si uvedomil, že film porovnávam s 3-iron, čo je dielo aké sa natočí raz za pár desaťročí ako aj to, že filmov silných ako Ostrov je ako šafranu, preto nakoniec 10/10. P.S. Pre všetkých čo im vadí, resp. nepochopili záver. V kórejčine je údajne pre slovo "Ostrov" a pre ženské lono rovnako znejúci výraz. ()

Jossie 

všechny recenze uživatele

Začínám mít pocit, že u Kima vždy jeden z hlavních hrdinů téměř nemluví a druhý neřekne rovnou ani slovo. A pořád znovu mě překvapuje, jak dobře to funguje. Ostrov je drsný film: hodně sexu, hodně krve, hodně bolesti, hodně překvapivých scén a velmi zvláštní láska mezi mužem, který chce odejít z tohoto světa a ženou, která žije podivný osamělý život mezi lidmi bez špetky citu. Hodně působivý film, jen je na můj vkus až příliš drsný a naturalistický. ()

pan Hnědý 

všechny recenze uživatele

Depresivní Ki-duk. Poctivě do poslední minuty zpracované až dráždivě úchylné. Prakticky od 5* mně dělí jen nedostatečná hloubka postav, a přístup divákovi k nim. Scény s rybářskými háčky patří k nejsilnějším okamžikům. ()

Kulmon 

všechny recenze uživatele

Kimův film s minimem dialogů a maximem hnusných scén. Ano, je jich povícero. To, že má Kim rád prostitutky bych mu neměl za zlé (naopak mám leitmotiv jeho filmů rád), ale sraní do vody, zabíjení zvířat a ty pověstný háčky ... fuj, hanba, styď se. Filmu jsem asi neporozuměl, přesto mne zaujal. Ale na něco bych musel být asi Jihokorean, abych měl jasněji ... ()

Související novinky

Dvě smutné zprávy ze zahraničí

Dvě smutné zprávy ze zahraničí

11.12.2020

V noci na pátek v Lotyšsku nečekaně opustil filmový svět režisér a scenárista Kim Ki-duk. Podle dostupných informací populární a oceňovaný korejský tvůrce zemřel na komplikace spojené s nákazou… (více)

Reklama

Reklama