Reklama

Reklama

Ostrov

Trailer
Drama / Thriller / Poetický
Jižní Korea, 2000, 86 min

Obsahy(1)

Kim Ki-dukův čtvrtý film se stal senzací filmového festivalu v Benátkách. Odehrává se ve světě plném náznaků, vystavěném na postupném splývání intenzivního sexuálního vztahu a nádherné přírodní scenerie. Na odlehlém jezeře s plovoucími chatami potkává mlčenlivý Hyun-shik tajemnou dívku Hee-jin. Uprostřed vodní samoty se stávají milenci a krok za krokem se vzdalují lidskému světu. Silný tělesný vztah se odehrává ve znamení rostoucího napětí sexuality a smrti. Vztahu muže a ženy dominují současně vzájemnost i krutost, dále posilované vnějšími okolnostmi. Hyun-shik zabil ještě předtím, než přijel k jezeru, Hee-jin pohřbí v jezerních hlubinách prostitutku, která se bezděčně stala její soupeřkou. V semknutí dvou těl nebude žádné místo pro city přenesené ze společenských konvencí. Voda a krev postupně odplaví osudovou zátěž minulosti i vše, co nepatří k pudové a němé vášni, sahající od touhy přes žárlivost až po zuřivý hněv a naprostou odevzdanost. (MFF Karlovy Vary)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (183)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Ostrov může být znázorněn různou formou. Ten, který koluje v každém z nás, ale jen tak znázornit nemůžeme. Ki-duk Kim se o to pokusil a zobrazil příběh o mezilidských vztazích, který by nemusel být špatný, kdyby nebyl tak moc striktně přísný vůči ostatním hercům a nebezpečně surový. Při sledování jsem se ocitl v jiném světě, v tom, ve kterém nikoho nic netrápí, kde se nic neděje, člověk se absolutně odprostí od reality a nic ho netíží. Takový život možná chce jednou za čas prožít každý a tak Seom může být filmem pro širší veřejnost, ale jak sleduji hodnocení zde, není tomu tak. Ať už dokážou zarazit háčky, které se přichytnou prakticky kdekoliv, tak nádherně znějící kamera, která upřímně plave na vodě a snímá obrázky ze života lidí, kteří se do tohoto světa dostali náhodou a omylem. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Jaké bylo moje první setkání s dílem Kim Ki-Duka? Ještě teď je mi zle. K Ostrovu jsem nepřistupoval jako k jihokorejskému zázraku, ale spíš jako k „tomu filmu, ve kterém se lidi mrzačí rybářskými háčky“, přičemž v tomto ohledu mě Kim rozhodně nezklamal. Bohužel. Nebýt té drastické míry kontroverze, mohl to být krásný film o mezilidské komunikaci. Na jedné straně poetický, symbolický a líně uondaný, na straně druhé extrémně naturalistický a plný střihů. Po první „háčkové“ scéně jsem rezignoval na jakoukoliv snahu o pochopení všeho toho dění. Sorry, ale nehodlám bádat nad tím, jaký podtext skrývá ryba vylovená z otvoru na kadění (které se s močením řadí k oblíbeným objektům režisérova zájmu), když existuje devětadevadesát méně odpudivých a srozumitelnějších způsobu ke sdělení téhož. 70% Zajímavé komentáře: Dan9K, Tommy987, Martyr ()

Reklama

POMO 

všechny recenze uživatele

Poetický, výpravou veľmi jednoduchý snímok s minimom dialógov, v ktorom je všetko hovorené skrz konanie postáv. Nejde však o žiadne náročné dielo so silnou symbolikou, ale o jednoduchý príbeh, nakrútený s minimalistickou koncepciou nezávislého filmu. Dôležitými vyjadrovacími prostriedkami sú v ňom ľudská sexualita a fyzická bolesť. Malé a nenápadné, ale pozoruhodné dielo. Teda v prípade, že ignorujete posledné dva krátke zábery a nenecháte si nimi skaziť celkový dojem. Ide totiž o veľmi rozporuplnú a z režisérovej strany podlú a lacnú vsuvku, ktorá dodáva predchádzajúcemu deju nový, zbytočne mätúci rozmer. ()

kleopatra 

všechny recenze uživatele

Víc než tolikrát zmiňované scény s háčky, které dobrovolně skončí tam či onde, aby byly následně vyprošťovány, což chápu, a jinak se to snad ani nedá, jako metaforu, mě zaujala scéna, kde rybář svoji zdravou rybu v návalu vzteku rozmašíruje nožem na kaši, aby se nad druhou rybou, zmrzačenou od jiného rybáře, který jí kus odřízl, ochutnal a následně hodil zpátky do vody, slitoval a dal jí "svobodu", což - a nevím, jestli režisérovi nepodsouvám něco, co tak nemyslel - vidim opět jako metaforu. Ženy, muži, lidi - potřebují dávat a přijímat bolest, aby se skrze ní dobrali lásky? ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Poprvé, když jsem viděl něco od Kim Ki-duka, byl jsem zmaten. Ale ne jako když vám mladší sourozenec vysvětluje, co že je na tom současném RnB (o čemž mimochodem ani neví, co to znamená) tak cool a hustý, to teda ne:P Daleko blíž to mělo k Mrtvé Kočce a tomu zvláštnímu klidu a pocitu takového toho vnitřního pochopení, které se mě pokaždé zmocní, když si něco z té sbírky přečtu a co se mi ještě nikdy nepodařilo vysvětlit... Úchvatné umělecké záběry, takřka výhradní ticho narušované jen těmi "zlými" vedlejšími postavami, útěk především před sebou samým a hledání... Nalezení, sdílení, bolest a nenávist, Seom. Díky Kim Ki-Dukovi kdyby už za nic jiného, tak za připomenutí toho, že slov není třeba ani zdaleka tolik jako si myslíme. 80% ()

Galerie (11)

Zajímavosti (1)

  • Týrání zvířat, které se ve filmu odehrálo, bylo podle slov režiséra skutečné. (Terva)

Související novinky

Dvě smutné zprávy ze zahraničí

Dvě smutné zprávy ze zahraničí

11.12.2020

V noci na pátek v Lotyšsku nečekaně opustil filmový svět režisér a scenárista Kim Ki-duk. Podle dostupných informací populární a oceňovaný korejský tvůrce zemřel na komplikace spojené s nákazou…

Reklama

Reklama