Reklama

Reklama

Skutečná fikce

(festivalový název)
  • Jižní Korea Shilje sanghwang (více)
Krimi / Drama / Experimentální
Jižní Korea, 2000, 82 min

Obsahy(1)

Experimentální snímek natočený pomocí deseti kamer během 200 minut. Za spolupráce jedenácti kolegů vytvořil Kim Ki-duk dvanáct sekvencí na téma ponížení, násilí a síly k odplatě. Pouliční kreslíř, jehož neustále sleduje dívka s videokamerou, postupně osvobozuje své skryté emoce. Pasivní oběť se nakonec neváhá stát útočníkem a pomstít všechna nastřádaná ponížení. Sled výjevů, jenž začíná a končí v parku, kde hrdina kreslí portréty kolemjdoucích, představuje rozmanité situace a modely jednání. Hledání niterných popudů a citů postupně stírá hranice mezi skutečností a představou, obojímu však vládnou tytéž nepřemožitelné síly. Město ze začátku i závěru filmu je stále totéž, vědomí hlavní postavy se však navždy změnilo. "Filmy nemění realitu, ale spíše stav vědomí lidského jedince," tvrdí režisér. (MFF Karlovy Vary)

(více)

Recenze (28)

EdaS 

všechny recenze uživatele

To, že na Skutečné fikci pro mě není nejzajímavější skutečnost, že byla natočena za pouhých 200 minut, vidím jako důkaz Kimovy geniality. Ač "digitální" filmy zrovna nemusím, tady se prokazuje, že když jste dobří, je jedno, na co točíte (a že berete hned první záběr). Film je rozdělen do jednotlivých mikrosvětů, které jsou většinou zajímavé samy o sobě. Vždy se v nich vyskytuje osoba, která v minulosti hlavnímu hrdinovi něco zlého provedla, a s jeho příchodem následuje krvavá msta. Ať už budete tenhle snímek brát jen jako rekordně rychle natočené experimentální cvičení nebo úvahu na téma uvnitř potlačované násilí, pochybuji, že se budete nudit. ()

Dan9K 

všechny recenze uživatele

Tak tohle byl ten nejkrásnější kladný hrdina ve filmu, co znám. Ale mnohem větší strach mám ze sebe. Je normální, že jsem se při každé vraždě křenil od ucha k uchu a radostí jsem skákal ze židle? Se mnou nebude něco v pořádku. Já mám ohromnou úctu k životu (a nedělám v tom rozdíl mezi člověkem a jakýmkoliv jiným živočichem (k rostlinám, pravda, ještě tak vřelý vztah nemám)), ale tyhle brutální záležitosti ve mně vyvolávají neskutečný pocit radosti a zadostiučinění, ačkoliv v normálním životě si při chůzi dávám sakra pozor, abych náhodou nezašlápl nějakého roztomilého mravenečka. Snad to tedy v těchto mantinelech ještě chvíli udržím :-). Ovšem nutno podotknouti, že brutální styl pana režiséra se velmi rychle přejí a stává se po několika filmech extrémně otravným. ()

Reklama

kitano 

všechny recenze uživatele

FIlm ktory zaujme uz len tym, v akej kratkej dobe prebehlo natacanie. Tam vsak prednosti nekoncia. Ako hovori trajler - Fikcia, alebo skutocnost? Nejde ani tak o najdenie odpovede, ako skor o to, akymi prostriedkami je tato otazka polozena. Scena odohravajuca sa na divadelnom podiu, tajomna zena s kamerou, chvilkove zmeny obrazu pri urcitych udalostiach...je naozaj zaujimave ponarat sa do reziserovej predstavy a inventivnych postupov. (8/10) ()

Marius 

všechny recenze uživatele

200 minút, desať kamier a jeden muž na ceste za pomstou. Detailná štúdia prirodzenosti ľudského násilia ako reakcie na ponižovanie, lož a odstrkovanie. Kim KiDuk opäť preukázal svoje majstrovstvo keď dokázal takýto zložitý experiment so scenárom-nescenárom pretaviť do filmu, ktorý nenudí ani minútu a umožní divákovi dokonale sa zžiť s antihrdinom filmu a jeho násilnou cestou za odčinením najväčších krívd jeho života. 8/10 ()

sniper18 

všechny recenze uživatele

Je to celkom dobrá experimentálna dráma od Kim Ki-Duka. Má vydarený príbeh o pouličnom maliarovi, ktorý je aj napriek nekonfliktnej povahe nútený každodenne znášať ponižovanie, až raz namaľuje mladú ženu a keďže nemá peniaze, oplatí mu to pozvaním na zvláštne predstavenie. Tu sa ale neočakávane stáva jedným z jeho hlavných protagonistov a kvôli tomu sa z neho stáva nový človek, dlhodobo zadržiavané emócie mu vyjdú na povrch a vydáva sa na cestu pomsty všetkým, ktorým mu kedy ublížili. Spracovanie je celkom slušné, ale aj tak z neho prevládajú zvláštne pocity. Úvod išiel úplne mimo mňa, celá časť na námestí mi nesadla, ale príchodom na predstavenie to už začne byť zaujímavejšie a potom si ma to už získalo. Jeho cesta pomsty ale vlastne aj celý film je rozdelený na niekoľko približne rovnako dlhých epizód, ktoré prakticky fungujú aj samostatne. Hlavný hrdina rieši svoj problém stále s niekým úplne iným, na inom mieste a aj iným spôsobom, pričom niektoré epizódy sú zaujímavejšie viac a iné zase menej, získala si ma napríklad časť v knižnici, s manželkou, v reštaurácii, ale aj iné a celkovo z toho prevládajú dobré pocity. Herecké obsadenie je bez problémov, Joo Jin-Mo mi síce viac sedí v komerčnejších úlohách, ale aj tu ma bavil a zvyšok sú už epizódne postavy s pár minútami priestoru. Réžia a technická stránka sú ale úplne rozporuplné, tento experimentálny štýl sám o sebe pôsobí zaujímavo, predsa len za takú krátku dobu natočiť takýto film je skutočne umenie, ale osobne by som určite viac ocenil formu, ktorú Kim Ki-Duk využíva bežne. Takže Real fiction je rozhodne zaujímavý film, ktorý ma až na ten úvod bavil po celý čas, ale práve táto experimentálna forma mu u mňa zhoršila hodnotenie, keďže je to až príliš amatérske. Takto to beriem skôr len ako zaujímavý bonus v rámci tvorby tohto výborného režiséra. 67% ()

Zajímavosti (1)

  • Všechny záběry ve filmu byly natočeny na první pokus. (Cheeker)

Reklama

Reklama