poster

Slib (festivalový název)

  • Obietnica

  • anglický

    Word, The

Drama

Polsko / Dánsko, 2014, 97 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Renata
    odpad!

    Je zcela mimo moje chápání, jak může být tento film stále v červených číslech (28. 7. 2014). Slušně řečeno mě velmi nepotěšil, sprostě řečeno je to příšerná sračka (nehovořím o tématu, ale o zpracování). Fascinuje mě schopnost lidí najít hluboký význam absolutně ve všem. Ne, toto není žádná generační výpověď. Ano, mládež pije alkohol a dělá chybná rozhodnutí, ale zabít na popud své přítelkyně člověka opravdu není na pořadu dne každý den. Velmi nevydařený pokus o děsivé drama a rozhodně ne film pro "kultivovaného" diváka. Největší zklamání LFŠ 2014.(29.7.2014)

  • d.beseda
    ****

    Postavu čtrnáctileté hlavní hrdinky Lily ztvárnila nadějná debutující polská herečka Eliza Rycembel, která předvedla naprosto výjimečný a vyzrálý herecký výkon, kterým zastínila i zkušené a starší kolegy a za tuto roli by zasluhovala nějakou cenu. Mrazivé drama z prostředí náctiletých, kteří spolu komunikují zejména prostřednictvím Skype a SMS, ukazuje jaké tragické následky může mít jedná nevinná chyba.(5.7.2014)

  • kiddo
    ****

    These kids today with their texting and murder... Slib vychází z režisérčina bezkonkurenčně přesného chápání puberty a vědění, že hormony utržené ze řetězu jsou schopny propůjčit ohromný význam i naprosté hovadině. Zatímco jinde by podobně vážný přístup k teenagerovskému emaření působil právem směšně, tady mu propůjčuje funkčnost extrémně vyhrocená zápletka, která svádí pozornost jinam a budí mylný dojem, že se budou typicky povýšeným středostavovským stylem reflektovat nějaké násilnické tendence moderní „facebookové generace“. Jenže s příchodem zdánlivě absurdního zvratu dojde k pochopení, že film ve skutečnosti nejebe do těch zlejch, blbejch mlaďochů, co si nikdy nehrajou venku a celý dny trávěj u počítače, nýbrž do současného fenoménu moderního nominálního rodiče, který potomstvo vnímá jako módní doplněk, o jeho výchovu neprojevuje nijak velký zájem a na první místo nestaví potřeby dítěte, nýbrž vlastní touhy, načež se strašně diví, že ten jeho emocionálně vyhladovělý parchant hledá lásku a pozornost způsobem, který normálnímu člověku přijde zcela iracionální. Jakožto přesvědčený zastánce myšlenky, že děti by se měly vydávat na zbroják, jsem z toho tudíž měla pochopitelně tak trochu orgasmus.(31.7.2014)

  • selfesteem
    *****

    O tomhle filmu budete přemýšlet. Stejně bych ale vinu neházela jen na rodiče. Kdo film neviděl, prosím ve vlastním zájmu nečtěte dál! Podle mého názoru není možné, aby pouze rozvod a odchod v tomto případě otce od dcery mohl způsobit takovou katastrofu. Musí tady být kombinace rozvod + psychopat. Slečna Lila to skutečně nemá v hlavě v pořádku a dokazuje to každým svým jednáním. Parádní, postupně gradující a odkrývající snímek, který mě sice úplně nepřekvapil - jo, jsem dobrá, pár překvapivých odhalení jsem předpověděla a i kam se bude film ubírat mi bylo jasné -, ale rozhodně doporučuji, nedá se na to zapomenout. Co myslíte, je lepší, když spolu rodiče zůstanou kvůli dětem nebo se raději rozvedou? Kdyby rozvod byl hlavní příčinou "nešťastných událostí" ve světě, tak bychom asi všichni umřeli. Ale jako extrém rozhodně velmi dobré!(19.3.2015)

  • Niktorius
    ****

    Film o vyrůstající "facebookové generaci" zaujme už tím, že na moderní komunikační technologie nepohlíží s povrchně odmítavým postojem jako na nějaký virtuální, od reality odtržený svět či dokonce zdroj sociálních dysfunkcí (jak se IMHO mylně domnívají někteří ze zdejších spolukomentujících), ale jako na zcela přirozenou součást každodenní lidské komunikace. Slib totiž nepoukazuje na propast mezi světem osobních rozhovorů a světem esemesek a skypeování, nýbrž na propast mezi světem dospívajících a jejich rodičů, která vzniká právě z nedostatku komunikace a zájmu. Se zápletkou, která je postavená na tom, že (pro dospělého a emočně vyrovnaného člověka) zcela triviální problém přivede dospívající hrdiny k extrémním reakcím, se tvůrci neustále pohybovali na hranici, na níž končí silné drama přechází v hysterický blábol, ale díky suverénním hereckým výkonům a zkušené režii se jim povedlo ji nepřešlápnout.(3.8.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace