Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Nechce se tomu věřit, ale jedna z nejslavnějších her Williama Shakespeara, Romeo a Julie, chyběla na repertoáru broadwayských divadel celých třicet šest let. Osud tomu chtěl, že poslední inscenace se odehrála v roce 1977, kdy přišel v Anglii na svět jistý Orlando Bloom, který v roce 2013 stanul na broadwayských prknech jako jeden z titulních hrdinů. Inscenace se v Richard Rodgers Theatre hrála od září do prosince 2013 a měla samozřejmě velký úspěch zejména díky bezprostřednímu a charismatickému výkonu Orlanda Blooma. Příběh nešťastné lásky dětí ze dvou znepřátelených rodů doznal v novodobém New Yorku značných změn. Romeo jezdí na motorce a obléká koženou bundu a džíny, rodinu Monteků tvoří bohatí Afroameričané, kteří zaměstnávají bílou chůvu, Juliini bratři rapují. Inscenace v režii Dona Roye Kinga šla vstříc zejména mladšímu publiku, o čemž svědčí nejen zmíněné změny, ale také obsazení Blooma, jenž už v té době byl celosvětově proslulý rolemi ve filmech cyklů Pán prstenů, Hobit či Piráti z Karibiku. V roli Julie mu úspěšně sekunduje významná newyorská divadelní herečka Condola Rashadová. (Česká televize)

(více)

Recenze (8)

honajz 

všechny recenze uživatele

Modernizovaná verze Shakespeara. Hodně připomíná West Side Story, akorát že místo portorikánských gangů jsou tu černoši a Julie je černoška. Scéna je taková minimalisticky nijaká (až na úvodní hrdličku a ohně). Překvapilo mě, že Orlando docela umí hrát, Condola Rashad jako Julie poněkud přehrává, docela se povedlo vypíchnout vtipné sekvence. Ale stejně mi to přijde jako další multikulti agitka, a když jsem viděl závěrečnou scénu usmíření bělochů a černochů, dojatě jsem vzpomněl na Disneyho Mulan, kde se bílí a indiáni taky usmířili... inu, pohádka. ()

rasttea 

všechny recenze uživatele

Mně naopak nevadilo trochu jiné pojetí rodiny Kapuletů ani motorka na pódiu (ostatně filmové zpracování s Leonardem DiCapriem bylo na svou dobu taky zcela odlišné od klasického Shakespeara, a jaký to mělo úspěch). Mě zajímalo, jak se s divadelními prkny Orlando popere. Přeci jen je to jiná forma herectví, než to filmové. Na filmovém place jsem s ním strávila několik dnů, které potvrdily, že hrát umí. A nezklamal mě ani na divadle. Spolu s Condolou jim to moc slušelo, výkony všech postav byly plus mínus vyrovnané, i když přeci jen postava chůvy byla nezapomenutelná :) Hudební doprovod byl decentní, stejně jako kostýmy. Scény se nenuceně a velmi rychle měnily, tlumené barvy se spolu s nasvícením scény dobře doplňovaly. Architekti se snažili zaplnit pódium střízlivě. Jediné věci, které byly z principu věci vypíchnuté, byly visutá plošina substituující známý balkón a postel v centru pódia při posledních dějistvích. Těchto dvou hodin určitě nelituji, dalo mi to opět vzpruhu do reprízy divadelního představení, které mě za měsíc čeká :) ()

Reklama

kajas 

všechny recenze uživatele

Jednu z nejslavnějších divadelních her vůbec jsem četla k maturitě, viděla jsem několik filmových adaptací, připravovala jsem o ní seminární práci na vysoké, ale zážitek z hlediště mi dosud chybí. V programu ČT art mě zaujalo jméno Orlanda Blooma a bylo rozhodnuto. Zasazení do současnosti mě nedráždilo tolik jako u Luhrmannovy filmové verze, herecké výkony na mě veskrze zapůsobily, ale měla jsem opravdu velký problém s představitelkou Julie, která měla do andělsky křehké femme fatale hodně daleko, přehrávala a její projev mi zkazil dojem z celé hry. ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

A tak se ukazuje, že nejsem odborník na slovo vzatý. Zatímco ČT vynáší do nebes výkon Orlanda Blooma, já musím konstatovat, že on jediný svou roli nezvládl. Nevěřil jsem mu jediné slovo. Možná to bylo tím, že hned při svém příchodu na scénu začaly mladé divačky zuřivě tleskat a vřeštět. Snad se chtěl trochu předvést, snad na tuhle roli není stavěný. Taky hodit Shakespearovu hru do moderna chce um. Na jedné straně jsou grafiti pomalé zdi, lidé chodí moderně oblečeni - chyběl už jen mobil, a jedna rodina jsou afroameričané, na stranu druhou zůstává původní starobylý text. Tak to úplně nedává smysl. Chápu, přiblížit se mladým, ale mě se tato verze nelíbila. ()

prezdivaka 

všechny recenze uživatele

Pondělní cyklus divadelních her z Broadwae uvedla ČT už několikrát. Byl jsem většinou potěšen. Toto nastudování bylo dle mého z několika důvodů nešťastné. Romea hraje 37 letý Orlando Bloom a Julii 28 letá Condola Rashadová. Nejen tedy, že nepůsobí mládě a nevinně, ale Julie je černoška. Děj se odehrává ve Veroně a aby to bylo logické, je celá Juliina rodina Kapuletů černošská. Nic proti úpravám a nastudování. Nevadí, že Romeo přijede na motorce a kolem tančí další černoši v raperských ohozech a kulichu, ale možná to chtělo víc kreativity při znovuuvedení této hry v New Yorku po 36 letech, než jen společenskou objednávku - když prezident Obama, tak proč ne slavní milenci. West Side story je také newyorkskou verzí Shakespearovy tragedie a Julie je portoričanka. Jmenuje se však Maria. A bílý Romeo je další americký přistěhovalec Tony. Jde tu tedy o velmi věrohodný konflikt etnik i komuny. Film je klasika a odnesl si 10 Oscarů. Nevím, ale někdy je dobré přistoupit k látce s rozmyslem a nápadem. Když je jediný nápad změna rasy u herců, je to málo. U většiny amerických remaků z poslední doby je to bohužel tak, viz Sedm statečných nebo 451° Fahrenheita. Už se těším na afroamerickou verzi Sněhurky. ()

Galerie (16)

Reklama

Reklama