Reklama

Reklama

Pařížský inspektor Lognon je svědkem postřelení muže se slunečními brýlemi trojicí neznámých mužů. Zapamatuje si číslo jejich vozu, ale než stačí doběhnout pro pomoc, raněného odvezou jiní neznámí muži v jiném autě. Lognon zjišťuje, že auto střílících mužů patří majiteli amerického baru Pozzovi. Lognon přichází do Pozzova baru, aby ho vyslechl, ovšem Pozzo mu řekne, že auto bylo celou noc v garáži. Po odchodu je Lognon zadržen střílející trojicí, která ho zbije. Lognon se s případem svěří komisaři Maigretovi, kterého záležitost zaujme a vydává se do Pozzova baru sám. Zjišťuje, že přes čísla na pokladně komunikuje Pozzo s číšníky, kteří vydávají signály do bytu servírky Lily. Lognon s Maigretem přicházejí do Lilyina bytu a zjišťují, že Lilybyla milenkou jednoho z hledané trojice Billa Larnera. Ostatní dva hledaní se jmenují Charlie a Cicero. Maigret se vydává na americkou ambasádu za svým starým známým McDonaldem, zda by mu nepomohl poskytnout informace o hledaných mužích, ale McDonald pro zatím nic neví. Na Nábřeží zlatníků zatím zavolá neznámá žena z malého hotelu. Když se Maigret vydává za ní, nachází ji v pokoji mrtvou. Zjišťuje, že se jedná o jistou paní Curtisovou, která zde měla žít s manželem neustále nosícím černé brýle... (TV Prima)

(více)

Recenze (46)

golfista 

všechny recenze uživatele

Podle mého byl nejlepší představitel inspektora Maigreta Jean Gabin. Škoda že natočil pouze tři filmy, z nichž tenhle je poslední. Při čtení dalších "Simenonů" už mi postava Maigreta jednoznačně splývá s Gabinem. ()

Radyo 

všechny recenze uživatele

Film nepostrádá napětí, dokonce i pár akčnějších sekvencí, má takovou tu správnou atmosféru "60.let po evropsku", ale přesto mu něco chybí. Na to, že mu nedám vyšší hodnocení má svůj díl viny i dabing, jehož česká zvuková stopa překrývá originální dialogy jen částečně a u anglicky mluvených pasáží vůbec, což má za následek, že místy divák slyší začátek věty francouzsky a pak teprve do toho vstoupí český překlad. To dle mého názoru filmu trochu ublížilo. Každopádně ale uznávám, že Jean Gabin je jako Maigret skvělý a nezapomenutelný. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Nejslabší ze tří dílů s Maigretem. Přest pořád solidní. Fascinující je název filmu, který vůbec nesedí s osobností Maigreta v podání Jean Gabina. Komisař je tu totiž naprosto v pohodě, v klidu, prochází si dějem, sem tam si dá s grácií sobě vlastní pivo a nakonec případ vyšetří tak hladce, jako když nůž projde máslem. ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Třetí a poslední setkání s Maigretem v podání Jeana Gabina dopadlo asi nejlíp. Nevim, jestli je to tim, že tenhle film má jinýho režiséra, nebo je to prostě tim, že se natočil až v 60. letech, kdy se začaly projevovat nějaký ty vlivy nový vlny, ale nepůsobil na mě až tak zastarale jako přechozí dva Maigretové. Navíc to trochu dokázal oživit záporák Michel Constantin. Jsou to takový lepší 3 hvězdy. Ale budu se zase opakovat, že seriál s Cremerem se mi líbí mnohem víc. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Známý komisař, který má v hlavě podrobnou mapu Paříže, začne vidět rudě až ke konci. A dle mého to není kvůli drzosti italo-amerických gangsterů, ulhaným svědkům, diplomatickým incidentům a imunitě chránící bídáky. Stačí se podívat na Bertrandka, který dráždil i komisaře Juvea a je jasné, že s tímhle materiálem se pracuje velmi těžce a je potřeba k němu projevovat shovívavost stejně jako k amatérským zločincům.. Gabin, přikrajující si chapadlo organizovaného zločinu k načepovanému ležáku bez pěny, je bezpochyby dynamem vyrábějícím stejnosměrné charisma, jenže tady ho Grangier vyslal do případu, který nemá sebevědomí a s potenciálem neo-noiru jen tak koketuje.. ()

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Tento Maigret nie že “nezúri”, ale ten ani len nešteká, tobôž aby hrýzol. Za mňa je táto kriminálka absolútne nudnou záležitosťou, počas ktorej sa akurát tak ideálne driemalo. Príbeh bez nápadu či šokujúceho rozuzlenia, pričom keby mi nebol hlavný hrdina tak sympatický, asi by bolo moje hodnotenie rapídne nižšie. ()

Aky 

všechny recenze uživatele

Na Gabinova Maigreta nedám dopustit. Možná s hodnocenín trochu přestřeluji, úplně se na tyhle moje hvězdičky nespoléhejte, ale nemohu si pomoci. Na tohoto člověka v tomto jeho věku se můžu dívat, aniž bych mu rozuměl a aniž bych třeba i věděl, o čem ten film je. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Nádherně flegmatický vyšetřovatel v podání Jeana Gabina nešetří ironií a nadhledem, i když mu v revíru řádí americké podsvětí. On to vlastně tak úplně jeho revír není, protože oblast u Severního nádraží patří komisaři Verdieuxovi. Ale s tím se Maigret nikdy příliš nezalamoval. Byť mým osobním Maigretem je Cremer, musím konstatovat, že tenhle se Gabinovi obzvláště povedl. Co se obzvláště nepovedlo, je parafráze českého dabingu. Všichni zúčastnění by zasloužili umělecký trest smrti, ať jdou raději pást husy, tam toho snad tolik nezkazí. ()

Legas 

všechny recenze uživatele

Maigret má silné charisma. Všichni ostatní vyšetřovatelé, policajti, komisaři se můžou jít vycpat. Jean Gabin je opravdu třída. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Sledoval som kriminálku bedlivo a napriek tomu som nenašiel dôvod, pre ktorý by mal jej názov obsahovať slovo "zúri". Gabin nezúril. On uvažoval, analyzoval, riadil a v zložitých situáciách hľadal najlepšie riešenie. Zúriť by som mal ja, pretože taký dabing, aký je použitý v tomto filme, by mal byť uvedený v trestnom poriadku. Kriminálka je to dobrá, Gabin ako obvykle exceluje, policajti niekedy pripomínajú tých Keystonských, ale celé je to také obyčajné. A aj keď som dobrák, na štyri hviezdičky tento film nedosiahol. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Přidávám společný komentář k filmům Komisař Maigret zuří a Maigret klade past, viděným bezprostředně po sobě. V obou případech mé hodnocení zásadně ovlivnil dabing, zatímco novější Komisař Maigret zuří s novým dabingem (Schánilec, 2003) je nudná záležitost typické krimi, která nemá pořádně o čem vyprávět, a na niž ihned zapomenete a není problém u ní opakovaně usnout, starší Maigret klade past s výborným Zlatomírem Vackem a celou dabing partou z ČST Brno je zábavný, veselý i napínavý (kombinace jadrného humoru, bodrého vyšetřovale a archaismů nejvíc připomene nejlepší příběhy rady Vacátka). Zase se ukazuje, že 50 let starý film nelze nadabovat v dnešní mluvě. Ty skvělé dialogy, dnes už nepoužívaná slovní spojení, slovní humor, to je vše, co se podařilo v původní úpravě a nepodařilo v nové. K nové jazykové úpravě filmu Komisař Maigret zuří bych ještě dodal, že film je tvořen původní stopou, ve které se mluví francouzsky, ale i někdy anglicky, Zatímco francouzské pasáže jsou předabovány částečním překrytím češtinou, anglické dialogy zůstaly nepřeloženy a film neobsahuje žádné titulky. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Komisař Maigret ve skutečnosti nezuří nebo minimálně svůj hněv dovede umně skrývat pod věčně zádumčivý tón s ironickým vtipem navrch. Ale vyšetřování včetně rozplétání a naplánoví akce jde mu výborně od ruky, pokaždé upoutá svou bystrostí, přesným smýšlením i milým nadhledem, Jean Gabin se pohybuje v této poloze s velkou grací jako doma a Michel Constantin jako hlavní záporák je tradičně rovněž klasa... Přestože většina filmu pojednává o policejním honu na zločineckou partu, kterou známe už od počátku, atmosféra těchto kriminálek v černobílém hávu na mě dýchá podmanivou atmosférou, že mě to stejně nenudilo, a já si Gabinova Maigreta ve společnosti rovněž schopných spoluhráčů užil i v posledním ze tří filmů. S odstupem času mě nejvíc překvapila dvojice pomocných vyšetřovatelů ve složení budoucího Funésova přihrávače Jacquese Dynama a představitela drsných záporáků Marcela Bozzuffiho na nezvykle kladné straně zákona v umírněné poloze. Konečně jsem film viděl i v originálním znění a tak jsem dodatečně ocenil i volbu autentické mnohojazyčnosti u vyjednávání mezi gangstery několika národností, kteří spolu mimo francouzštiny skutečně jednají anglicky i italsky. [85%] ()

classic 

všechny recenze uživatele

Zakopeme vojnovú sekeru?” • Francúzsky komisár Maigret, vskutku začína hrať veľmi »nebezpečné hry« s americkými predstaviteľmi organizovaného zločinu, ktorí predovšetkým dorazili do Francúzska snáď iba kvôli tomu, aby si teda vyriešili i nejaké «nevybavené účty» s dotyčnou osobou, a to konkrétne v mimoriadne mozaikovitom príbehu, ktorý sa postupne začína odvíjať možno až cezpríliš zaujímavým spôsobom, alebo na úvod skrátka treba za všetkým hľadať najmä akéhosi zvláštneho chlapíka v čiernych okuliaroch, ktorého počas jedného večera neznámi páchatelia z prichádzajúceho auta značky Chevrolet, znenazdajky len tak z čista jasna postrelia, aby ho povedzme hneď vzápätí zase iné odchádzajúce auto značky Citroën, z daného miesta činu ihneď odviezlo, nevedno kam na neznáme miesto, pričom akýmsi očitým svedkom týchto podivuhodných udalostí, nebol vari vonkoncom nikto iný, ako práve miestny inšpektor Lognon, ktorý sa ako vôbec prvý púšťa do tohto extra zamotaného prípadu, ale nakoľko si zatiaľ netrúfa pokračovať vo vlastnej réžii, tak príde o pomoc požiadať naprosto vychýreného komisára Maigreta! • Na režisérskej stoličke došlo k »náhlej zmene«, keď J. Delannoya, zrazu vystriedal G. Grangier, kedy sa mi v mojej mysli akosi mihotalo, že to zrovna v tomto konkrétnom prípade asi nebol úplne najlepší nápad, pretože podľa mňa už Maigretovi pomaličky dochádzala celková energia, čo sa totižto týkalo samotného vývoja jeho charakteru, ktorý bol zrejme pozliepaný na viacero spôsobov na spôsob zmiasť potenciálneho diváka, až sa v samotnom dianí pravdepodobne predsa trošku strácal i ústredný predstaviteľ v podaní Jeana Gabina? • Za to ale vo vedľajších úlohách si nebolo nemožno nevšimnúť niekoľko známejších tvárí, čo je napokon i dostatočná satisfakcia pre to, aby som rozhodne ne[o]ľutoval svoj voľný čas, strávený pri tomto titule: Maigret vidí červenú... • V rámci celej «maigretovskej trilógie», by som ako prvé - vyzdvihol: bravúrny, herecký prejav J_G! Najlepší v dvojke. Potom v jednotke. A na koniec v trojke; presne podľa aktuálnych dojmov. • A mimochodom; všetky diely nasnímal renomovaný kameraman: L. Page; z jeho strany naozaj špičková kompozícia obrazu. ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Je len večná škoda, že sa natočili len tri filmy o komisárovi Maigretovi s Jean Gabinom. Charizmatický herec dokázal vsadiť postave punc originality a dokonalosti. ()

hrona 

všechny recenze uživatele

Zatím co v případě prvního příběhu, Maigret nakladl past opravdu hodně vysoko, v tomto spíše špionážním díle, děj malinko zaostává. Každopádně dvě věci jsou nenahraditelné, a to jest 1. hlavní představitel Pan Gabin je naprosto úžasný. Škoda, že s ním nebylo natočeno více dílů 2. Neopakovatelná atmosféra kulis, představující Paříž a předměstí . ()

borsalino 

všechny recenze uživatele

Detektivka ze "staré školy" s vynikajícím Jeanem Gabinem v hlavní roli komisaře Maigreta. Klidně a přitom důrazně se prokousává případem, logicky a trpělivě skládá jednotlivé střípky. Je to ten typ detektivky, který spíše poklidně ubíhá, chvílemi to vypadá, že se zase tolik neděje a najednou zjišťujete, že se nemůžete odlepit od obrazovky. V naší kinematografii lze rozhodně najít obdobu takových detektivek, například Po stopách krve, Strach nebo Vrah skrývá tvář s majorem Kalašem (Rudolfem Hrušínským) v hlavní roli. ()

argenson 

všechny recenze uživatele

Zatímco ve starším filmu Maigret klade past dostali zajímavý prostor i jiní, tohle celé stojí na charismatickém a pěkně hláškujícím Gabinovi. Poctivá gangsterka, i když chvilkama trochu nepřehledná. Navíc v roce 1963 už se to dalo natočit trochu modernějším stylem, takhle to dnes působí jako dost archaická vykopávka. ()

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Můj třetí Maigret s Jeanem Gabinem a byla to trefa do černého, nemám co vytknout a vlastně ani nechci.. Já prostě a jednoduše řečeno souzním.. To, jakým způsobem vede vyšetřování, všímá si detailů, rozdává úkoly, umí být neústupný (ve správnou chvíli) a zároveň shovívavý (ve správnou chvíli), mě zcela okouzlilo.. A pak taky Jean Gabin, no.. výborný.. ()

Reklama

Reklama