poster

Pépé le Moko

  • francouzský

    Pépé le Moko

Krimi / Drama / Romantický

Francie, 1937, 90 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • mortak
    **

    Francie nepotřebuje policii, protože zhoubou zbojníka Pepíka, zločince však se zlatým srdcem, je buržoazní panička. Pépé le Moko je typická meziválečná studiovka. Úspěšný román se rychle překopíruje na plátno, a protože typickou návštěvnicí je právě buržoazní panička nudící se v manželství bez lásky, je její filmový obraz katalyzátorem děje, zatímco Jean Gabin dokonale ztělesňuje erotický ideál psance, tedy přesný opak muže, za kterého se hodné a způsobné dívky provdaly.(18.3.2011)

  • Anderton
    ***

    Pepé Le Moko je poetický realizmus ako vyšitý. Ale on je viac zromantizovaným, ako realistickým, čomu napomáhajú exotické lokácie ako zmes ateliérových stavieb a skutočných exteriérov mestečka, v ktorom by sme všetci radi strávili dovolenku. Cez deň na pláži, v noci v pochybných baroch. Duvivier používa takmer až archetypálne metafory typu plotov ako väzenia, trúbiacej lode ako symbolu vytúžených diaľav, alebo turniketu ako predzvesti neodvratného osudu. Je to jednoduché, ale zároveň mätúce množstvom postáv a intrigami a vládne tomu Jean Gabin ako gangster, ktorého si väčšina (ženského) publika musí obľúbiť. Ja už trochu menej, predsa len to je reálny gangster, ktorý sa mstí okom za oko (resp. vražda za vraždu) a patrí do väzenia. Každopádne kúzeľný film.(10.7.2014)

  • rottik-cb
    ****

    Na 40. léta opravdu špičkový počin. Film běží v pomalém tempu, ale nenudí, relativní jednoduchost příběhu je vyvážená nádherným prostředím alžírské čtvrti Casbah. Tato čtvrť má všechno, co si představíme pod pravou, starou Arábií- úzké uličky, přeplněné kavárny, vodní dýmky, děti a žebráky po ulicích, zahalené ženy, odhalené ženy, nespočet kulturních menšin, zmatek, pohodu a neodmyslitelnou spjatost se zločinem. Do tohoto prostředí se uchýlil Pepé le Moko, francouzský zločinec, skrývající se před spravedlností. Pepého hraje charismatický Jean Gobin, kterého jsem před tím viděla jen ve Velké iluzi, kde ztvárnil poněkud odlišnou, ale podobně nezapomenutelnou postavu. Gobin ovládá celý film, i ty nevelké části, kdy zrovna není na plátně. Kromě něho se mi líbila i kamera, pohrávající si se světlem a stínem, a přesvědčivé znázornění orientální atmosféry a mentality. Leč do pěti hvězdiček kus schází… 93. ze 1001.(12.1.2011)

  • Sarkastic
    ***

    Čekal jsem táhlou nudu a tu naštěstí nedostal. Pobavil mě už úvod představením místního života se svým propracovaným systémem informátorů. Stejně jako postavy, nejvíc asi trpělivý inspektor Slimane (který mi začal vadit až ke konci) a pak také parťáci hlavního hrdiny (no a samozřejmě i sám pan Nepolapitelný, přestože v některých momentech mi jeho chování nebylo zrovna po chuti). Naopak Gaby mě silně zklamala, neměla žádnou šťávu, a tomu vzplanutí k její osobě jsem prostě nevěřil (i přes závan domova). Příběh samotný byl spíš takový horší průměr, který krom linky s Pierrotem a pak chvilkovým vzpomínáním Carlosovy ženy (mělo cosi do sebe) ničím nevybočoval. To se změnilo až úplně ke konci, nejdřív mě sice film dráždil nepěknými zadními projekcemi, ovšem samotný závěr byl svou atmosférou velmi dobrý (škoda, že na něco takové člověk musel čekat celý snímek). Proto hodnotím celkově lepšími 3*.(20.4.2015)

  • kaylin
    ***

    Jean Gabin zde ukazuje své mistrovství a onu ležérní polohu, kterou mu ale snadno sežerete, stejně jako tu polohu romantickou. Film sám o sobě ale není tak unikát ní, prostě jen skvěle zachycuje místo a vztahy mezi jednotlivými postavami. Fatální konec se pak zdá nevyhnutelný a člověk si pak až řekne, co všechno je možné udělat z lásky, respektive její ztráty.(20.8.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace