Obsahy(1)
Co se stane, když se štáb filmařů vydá k somálským břehům natočit dokument o fenoménu pirátství? Místo autentických rozhovorů se dokumentaristé zaplétají do lží a klamů, které pro ně přichystali místní, zahraničními novináři „osvědčení" informátoři. Při svém africkém putování odhalí, že takzvaní desperáti s působivými životními historkami, které je měly dohnat na zločineckou dráhu, s nimi hrají dvojí hru a že z prodeje pirátských příběhů se stal úspěšný byznys. Detektivku o tak trochu jiném pirátství, kde nic není černobílé, podkreslila originální hudbou skupina MIDI LIDI. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (17)
„We have realized we're not fools. But Europeans think we are so we are fooling them.“ Originální parodie na dokument o afrických pirátech. Hnidopich by mohl namítat, že to není vtip a filmaři to fakt mysleli vážně, ale já jsem se i tak upřímně bavil :) Problém je, že pokud nemáte hlubší znalosti o afrických reáliích, tak se asi tolik bavit nebudete. Ale pro lidi, kteří už v Africe byli a něco tam zažili, je tenhle dokument perla. I když ne úplně stoprocentně zpracovaná... ()
Jsme totalní amatéří a nechali jsme se napálit. No a když už se to stalo, tak se v tom ještě porochníme a necháme se napalit znovu. Tak nějak bych to shrnul. No a jelikož tvůrci nejsou zapálení reportéři a investigativci tak se jim ve výsledku nepodařilo odhalit prakticky nic. Přitom potenciál by tam byl, jen by to asi bylo trošku o držku. Ve výsledku tak má divák pocit, že sehrané mohlo být klidně úplně všechno. Prostě průser za všechny prachy. ()
Šíleně zmatené a nepřehledné, kamera hrozná, tvůrci neuctiví...nebylo mi příjemné na to koukat. Výstup žádný ačkoliv je za něj vydávána neproniknutelnost k realitě. Napálili Vás, může se stát, ale v tom obejít překážku a udělat to jinak jste podle mě neobstáli a je mi to líto. Tento dokument je jen záplata na to, aby z promrhaného rozpočtu něco vzniklo. ()
Popravdě je to dost originální film. Punková směsice fušeřiny před kamerou a profesionální postprodukce (střih šlape výborně, hudba je super) o filmovém štábu, který natáčí hraný dokument, ale celou dobu netuší, že zaměstnává herce. Pokud berete označení dokumentární hodně volně, třeba se u toho budete dobře bavit. ()
Žíš, tohle snad ani nemohl nikdo myslet vážně. Film o tom, jak filmový štáb narazil na podovodníka, co se vydával za somálského piráta, prošustroval skoro celej rozpočet a najednou nevěděl o čem točí a proč. A tak vznikl film, který ze všeho nejvíc vypráví storku zlomeného filmařského ega aneb jak podlí černoši podvádí bělošské štáby a my tak nejsme schopni natočit nic smysluplného. Dětinské kopání okolo sebe ve snaze vyjít z toho aspoň trochu se ctí. Nepodařilo se. Dokument opravdu nemá o čem vyprávět a když se zdá, že se soustředí na nějaké téma, tak výhybka a jedeme jiným směrem. Chceme natáčet o falešných pirátech? A že jsme jich tam měli. Story o chudákovi Hasanovi? Lepší portrét by dali dohormady i v Písku. A film o skutečných pirátech? Jedno interview to nezachrání. Tohle není záměr, tohle je lajdáctví a tvůrčí selhání gigantických rozměrů. Ostatně nejsmutnější na tom filmu je, jak rychle štáb rezignoval na své původní poselství, jež je bezezbytku nosné a podstatné, a radši se věnoval tomu nejpodbízivějšímu tématu, které se vam naskytne při každé cestě do Keni - aneb jak to tam mají běloši těžký. Boha jeho, jsem myslel, že poslání dokumentaristy je myslet jinak a překonávat překážky. Ble. A pro všechny, kteří se domnívají, že Pirátské sítě zachytili ten opravdový duch Afričanů, tak je to asi stejné, jakože Praha je most a hrad a Češi jsou národem pivních pepíků. Pirátské sítě jsou tak zářným příkladem safari bedekru, který je plný těch nejpřízemnějších klišé a stereotypů. PS: Režisér to na debatě doslova zabil svým prohlášením, že bohatí nikdy nemůžou točit o chudých. Cože? Takže jenom bohatí nám budou říkat pravdu? Takže místo romských osad, kde nám stejně vypráví historky, které beztak chceme slyšet, bychom měli točit o Janouškovi a Bémovi? Ti mají svých dost, takže proč by nám lhali. Se divím, že Třeštíková vůbec někdy něco natočila. Tohle je ta nejidiotštější představu o natáčení dokumentů, kterou jsem kdy slyšel. ()
Galerie (20)
Photo © MFF Jeden svět
Reklama