Zámek markýze Teynaka ve francouzském kraji Perigord byl vypálen a vyloupen Rinaldem a jeho bandou. Francois de Capestrang, známý pod přezdívkou Kapitán, markýzův blízký přítel, mu přijíždí na pomoc. Teynak je při souboji zabit Rinaldem a Kapitán vyvázne jen zázrakem díky nečekanému zásahu tmavovlasé dívky. Když se Francois probere z bezvědomí, zjistí, že mladá kráska zmizela. Poté co se Kapitán zotaví ze zranění, odjíždí do Paříže, aby pomstil smrt přítele a pokusil se nalézt neznámou zachránkyni. Romantický příběh na tělo střižený Jeanu Maraisovi, plný šermířských scén a tajemných ztrát a nálezů.(TV Prima)
Jsme ve Francii roku 1616, v zemi vládnou nepokoje a všemocný maršál Concini, mající velmi silný vliv na Marii Medicejskou, která vládně místo svého syna, teprve patnáctiletého budoucího krále Ludvíka XIII. Proti Concinimu se postaví šlechta, která chce ve Francii obnovit pořádek a na trůn dosadit panovníka z vlastních řad. Mezi těmito dvěma bloky se ocitá drobný šlechtic Francois de Capestang (Jean Marais), který je věrný králi. Spolu se svým přítelem, potulným kejklířem Cogolinem (Bourvil), musí čelit řadě střetů s Conciniho zabijáky, když se pokouší dostat ke králi, aby ho informoval o skutečném stavu věcí. Zároveň musí přesvědčit šlechtu, aby se podřídila mladému králi. A ještě jeden zapeklitý problém musí řešit - kdo je ta krásná neznámá, která mu zachránila život, pak se mu znovu připletla do cesty a nechtěla se k němu znát. Jedno se zdá být jisté - Conciniho člověk to není. V pravém slova smyslu klasický francouzský historický dobrodružný romantický film.(Historik)
Francúzsko 1616. Celá krajina je uvrhnutá do chaosu po tom, ako vládu za neplnoletého kráľa Ľudovíta XIII prevzala Maria Medicejská, ktorá je pod enormným vplyvom čoraz intrigánskejšieho kardinála Conciniho. Ten už nejaký ten čas urputne zvádza boj s nespokojnou šľachtou s úmyslom totálne ovládnuť krajinu. Ale ešte je tu drobný šľachtic .Francois de Capestang, ktorého vernosť kráľovi je príkladná. Spoločne s priateľom sa vydajú informovať kráľa o krízovom stave, čo vôbec nie je jednoduché. Do cesty sa im pletú agenti kardinála s úmyslom navždy ich vyprevadiť z tohto sveta. Francois je však výnimočný muž...(oficiální text distributora)
Opakovala bych se, kdybych chválila tyto dobrodružné kostýmní filmy 60.let. Ale marná sláva, to byly filmy, které vydělávaly prachy svým tvůrcům a producentům. A zaslouženě. Divák chodil do kina aby se bavil, aby se podíval na pěknou romantickou výpravu a neméně na sympatické herce a krásné herečky. Byla to iluze zašlých romantických časů, kdy muži byli ještě rytíři, hájili čest svých dam a projevovali odvahu a statečnost. V tomto filmu hraje Jean MARAIS spolu s Bourvilem a sympatickým záporákem Guyem DELORMEM. Šermovacích scén je zde tolik, že by se za ně nemusel stydět ani megastar 40.let Errol FLYNN. Je to oddychový film, prima natočen, člověk se ani minutu nenudí a byla jsem mile překvapena, když jsem si ho mohla koupit na DVD. Kde jste pane André HUNEBELLE ?(22.9.2008)
Kordy, jedy, lapkové, vězněné dámy, intriky, koně - mušketýřina, v níž chybí mušketýři a napojení na vrcholnou politiku (a s ním spojené intrikaření) působí tisíckrát mělčím dojmem než v nejznámějším Dumasově díle. Byť Dumas v Mušketýrech též idealizoval, uměl své zápletky všelijak kroutit a zaplétat, jak už tak zápletkám slušívá. Zdejší dějový špagát je ale natažený. I jeho postavy žily zajímavější životy než bezchybný Kapitán a všechybný Concini. Athos pil jak duha, Porthos byl mluvka, Aramis samé tajemství a Richelieu byl jako protivník kolikrát hoden obdivu. Kapitán své ideály nedohnal a plácá se kdesi v podprůměru.(26.1.2009)
Ak pozerám na kostýmové šermiarsko romantické francúzske dobrodružstvá 50. a 60. rokov, tak mám pocit, že pozerám jeden film, či tam hrá Marais, Belmondo alebo Delon. Bez problémov si ich pozriem opakovane, ale vždy sa mi zlejú do homogénnej kolorovanej masy, kde hrdina, zväčša obsiahnutý v názve filmu, zákonite víťazí a zároveň ako hlavnú výhru získava dámu svojho srdca. Nie, toto nie sú kolektivistické filmy, i keď sa v nich česť a sláva národa skloňuje viac než dosť. Toto sú výsostne individualistické príbehy, kde sa všetko, vrátane národa samotného točí okolo hlavného/ titulného hrdinu. Len aby On dosiahol uspokojenie svojich duchovných i fyzických potrieb. Spomienkový aparát z detských čias, kedy veľa iných cudzokrajných dobrodružných filmov k dispozícii nebolo, prisúdil tejto farebnej dobrodružno-historickej mase mierne nadpriemerný nádych.(9.1.2017)
Jean Marais v historicky nastrojené a dobově cudné pohádce o rytíři v lesklé zbroji, který zachraňuje dámy v nesnázích a čest mladého následníka. Naštěstí ale tohle není všechno. Hrdinka je sympaticky emancipovaná a Kapitán musí občas popoběhnout, aby s ní udržel krok; král je naopak nesympatický puberta, který činí tak rychlá a správná rozhodnutí, až se zdá, jakoby ve středověkých fastfoodech k Happy Mealu přidávali moudrost světa. Bourvil je coby komediální přívěsek dost otravný, mnohem zábavnější je jeho zvířena, jinak ale film přináší přesně to, co od něj divák očekává: nekomplikovanou zábavu lehkým krokem kráčející po cestě, kterou mu vyšlapaly desítky podobných.(10.4.2013)
A.Hunebelle v dobe , keď sa točili takéto diela vytvoril ďalší klasický film z J.Maraisem. Scéna, keď Kapitán lezie do vezenia pomocou nožou je pekne natočená. Niekde som čítal, že J.Marais sa nedával v takýchto scénach zastupovať!!! Ale ja moc milujem herectvo iného francúzskeho génia Bourvila. Preto mám toto dielo celkom rád a dávam mu 60%.(1.10.2006)
-
Při prvních důvěrných chvilkách Cogolina (Bourvil) a Giuseppy (Pierrette Bruno) skladba navazuje na jejich rozhovor. Obě postavy jsou však ve zcela jiných kostýmech. Cogolin je v červeném místo ve žlutém kabátci, Giuseppa vyměnila modré šaty s hnědými ozdobami za modré šaty s červenými vsadkami.
(Jezinka.Jezinka)
Orlau32
Opakovala bych se, kdybych chválila tyto dobrodružné kostýmní filmy 60.let. Ale marná sláva, to byly filmy, které vydělávaly prachy svým tvůrcům a producentům. A zaslouženě. Divák chodil do kina aby se bavil, aby se podíval na pěknou romantickou výpravu a neméně na sympatické herce a krásné herečky. Byla to iluze zašlých romantických časů, kdy muži byli ještě rytíři, hájili čest svých dam a projevovali odvahu a statečnost. V tomto filmu hraje Jean MARAIS spolu s Bourvilem a sympatickým záporákem Guyem DELORMEM. Šermovacích scén je zde tolik, že by se za ně nemusel stydět ani megastar 40.let Errol FLYNN. Je to oddychový film, prima natočen, člověk se ani minutu nenudí a byla jsem mile překvapena, když jsem si ho mohla koupit na DVD. Kde jste pane André HUNEBELLE ?(22.9.2008)
Subjektiv
Kordy, jedy, lapkové, vězněné dámy, intriky, koně - mušketýřina, v níž chybí mušketýři a napojení na vrcholnou politiku (a s ním spojené intrikaření) působí tisíckrát mělčím dojmem než v nejznámějším Dumasově díle. Byť Dumas v Mušketýrech též idealizoval, uměl své zápletky všelijak kroutit a zaplétat, jak už tak zápletkám slušívá. Zdejší dějový špagát je ale natažený. I jeho postavy žily zajímavější životy než bezchybný Kapitán a všechybný Concini. Athos pil jak duha, Porthos byl mluvka, Aramis samé tajemství a Richelieu byl jako protivník kolikrát hoden obdivu. Kapitán své ideály nedohnal a plácá se kdesi v podprůměru.(26.1.2009)
Radko
Ak pozerám na kostýmové šermiarsko romantické francúzske dobrodružstvá 50. a 60. rokov, tak mám pocit, že pozerám jeden film, či tam hrá Marais, Belmondo alebo Delon. Bez problémov si ich pozriem opakovane, ale vždy sa mi zlejú do homogénnej kolorovanej masy, kde hrdina, zväčša obsiahnutý v názve filmu, zákonite víťazí a zároveň ako hlavnú výhru získava dámu svojho srdca. Nie, toto nie sú kolektivistické filmy, i keď sa v nich česť a sláva národa skloňuje viac než dosť. Toto sú výsostne individualistické príbehy, kde sa všetko, vrátane národa samotného točí okolo hlavného/ titulného hrdinu. Len aby On dosiahol uspokojenie svojich duchovných i fyzických potrieb. Spomienkový aparát z detských čias, kedy veľa iných cudzokrajných dobrodružných filmov k dispozícii nebolo, prisúdil tejto farebnej dobrodružno-historickej mase mierne nadpriemerný nádych.(9.1.2017)
vesper001
Jean Marais v historicky nastrojené a dobově cudné pohádce o rytíři v lesklé zbroji, který zachraňuje dámy v nesnázích a čest mladého následníka. Naštěstí ale tohle není všechno. Hrdinka je sympaticky emancipovaná a Kapitán musí občas popoběhnout, aby s ní udržel krok; král je naopak nesympatický puberta, který činí tak rychlá a správná rozhodnutí, až se zdá, jakoby ve středověkých fastfoodech k Happy Mealu přidávali moudrost světa. Bourvil je coby komediální přívěsek dost otravný, mnohem zábavnější je jeho zvířena, jinak ale film přináší přesně to, co od něj divák očekává: nekomplikovanou zábavu lehkým krokem kráčející po cestě, kterou mu vyšlapaly desítky podobných.(10.4.2013)
klúčik
A.Hunebelle v dobe , keď sa točili takéto diela vytvoril ďalší klasický film z J.Maraisem. Scéna, keď Kapitán lezie do vezenia pomocou nožou je pekne natočená. Niekde som čítal, že J.Marais sa nedával v takýchto scénach zastupovať!!! Ale ja moc milujem herectvo iného francúzskeho génia Bourvila. Preto mám toto dielo celkom rád a dávam mu 60%.(1.10.2006)