Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V únoru roku 1815 připlouvá do přístavu Marseille dlouho očekávaná loď Pharaon. Mnozí už v její návrat ani nedoufali. Jen krásná Mercedes nikdy nezapochybovala, že se její snoubenec Edmond Dantes vrátí. Všichni s upřímnou radostí vítají Edmonda, který přivedl loď bezpečně zpět i přes bouři, při které zahynul kapitán Pharaona. Jen Fernand, Caderousse a Villefort se neradují ze štěstí, které Dantese potkalo. Jeden se užírá žárlivostí na Dantesovu lásku s Mercedes, další se nemůže smířit s tím, že po smrti kapitána převzal úspěšně velení lodi a on zůstal stranou, a třetí se bojí o svou kariéru, protože jeho otci zapřísáhlému bonapartistovi přivezl Dantes vzkaz od nepřítele státu z Elby. Udavačský dopis je psán trojí nenávistí a dovede Edmonda Dantese do vězení na ostrově If, kde by zůstal až do smrti, kdyby se tam nesetkal s abbém Fariou a nepodařilo se mu... Ale tento příběh zná celý svět, všechny generace si znovu a se zatajeným dechem připomenou tento věčný příběh o zradě a pomstě, se stejně nezapomenutelnou tváří, kterou hraběti Monte Christovi vtiskl Jean Marais. (Česká televize)

(více)

Diskuze

Uživatel majo25 smazal svůj příspěvek.

bosquete

bosquete (hodnocení, recenze)

Moc mi, Peabody, není jasné, co myslíš tou slátaninou?! Protože až na tu ženskou s domkem a tím pádem i konec, je verze s Deparidem přesně podle knížky, pokud si ji četl. Je pravda, že Depardie není ani šlachovitý ani tmavovlasý, ale takového herce Francouzi nemají. Po stránce hereckých výkonů k tomu nemám výhrady. Proč byla Mutiová zoufalá, by mě také zajímalo? Ikdyž ji ráda nemám, i její výkon se mi líbil. Verze s Jeanem Maraisem samozřejmě odpovídá době, kdy byla natočena. Není špatná, ale mě se víc líbí Chamberlainův Monte Christo.

Peabody

Peabody (hodnocení, recenze)

Zcela souhlasím s Julianem, že asi viděl jiný film :-). Srovnávat tuhle parádu s tou slátaninou, kterou z toho vyrobnilli sami Francouzi s Depardieuem v čele, neobstojí. Skvělé herecké výkona Depardieua ?? jeho převleky ve stylu Clouseau - ten falešný nos, proboha, Ornelly Muti (ta tam byla taky, ne?, ke škodě filmu i když jinak ji miluji, jako Mercedes byla zoufalá) a ostatních, o kterých J mluví, jsem nějak nepochytil a přiznávám, že jsem se šel schválně podívat na imdb, jestli to nefinancoval Hollywood, protože mi to připomnělo jejich verzi mušketýrů, železné masky, černého šípu atd atd. Souhlasím tedy s tím, že tohle je výborný Monítk, přes jistou patetičnost i v originále, ale Dumas je romantický a patetický. herecky je to solidní, hudba je neurážející. Ovšem MOnte Christo Aurtant Lary z 1961 s Louis Jourdanem je snad ještě věrnější, jestli lepší, nevím, ta se shání ještě hůře. Zajímavé je, že Vernay vlastně udělal remake své vlastní, taky 3hodinové adaptace Monte Christa z roku 1942, ale tu jsem bohužel neviděl.

Reklama

Reklama