Epizody(13)

Dokumentární série Kosmos - časoprostorová odysea je nový strhujícího třináctidílný pořad producentky a scénáristky Anny Druyanové a producenta Setha MacFarlana (Griffinovi, Méďa). Po více jak třiceti letech, kdy měla premiéru původní série, u nás uváděna pod názvem Vesmír, ve které mohli diváci spolu s Carlem Saganem ohromujícím a ikonickým způsobem prozkoumat vesmír, se Seth MacFarlane spojil s původními Saganovými spolupracovníky, scenáristkou a producentkou Druyanovou a spoluscenáristou a astronomem Stevenem Soterem. Společně pak vytvořili třinácti dílnou sérii, která má být nástupcem původního pořadu, jež získal televizní cenu Emmy a cenu Peabody za význačný úspěch a záslužnou veřejnou službu. Průvodcem pořadu Kosmos – časoprostorová odysea bude renomovaný astrofyzik doktor Neil deGrasse Tyson. Stejně jako původní legendární série je nový Kosmos ságou o objevování zákonitostí přírody a nalezení našich souřadnic v prostoru a čase. Série oživí nikdy nevyřčené příběhy, diváci podniknou cestu do nového světa a napříč kosmem, aby v malém měřítku poznali velkolepost vesmíru. Dokument přichází s novým způsobem vědeckého vyprávění, který odkrývá majestátnost vesmíru a znovu využívá slavné prvky z původní série, včetně kosmického kalendáře a lodi imaginace. Nejdůkladnější vědecké koncepty jsou prezentovány s ohromující jasností, spojuje se skepse s údivem a precizní přírodní vědy se setkávají s citovou a spirituální rovinou, což představuje jedinečnou zkušenost. (National Geographic)

Trailer

Schuldiner

Takový Saganův remake, tedy ...takový nějaký remake Saganova Kosmu, jestli se to tak dá říci. Pár nových poznatků, lepší grafické zpracování, a stále hodně kvalitní, co se týče vysvětlení nebo popsání určitých konkrétních vesmírných i pozemských procesů... záležitostí...názorů, informací, událostí... tedy toho, jak to či ono funguje nebo by mohlo fungovat. Spousta se toho neví a spousta toho jsou jen domněnky, ale to nevadí, snahu a zápal pro vesmír, pro to, zkrátka vědět víc a víc, velmi, velmi oceňuji ;-) ()

gumbo

Takový jednoduchý úvod do Vesmíru pro 1. třídu základní. Informací poskrovnu, spíše se to vyžívá v hraných scénách, jednoduchých přirovnáních a oslavách historických objevitelů. Bohužel nemá žádný díl nějakou zajímavou nosnou linku, která by dané informace více sjednocovala. Navíc to nepřináší prakticky nic nového, což je škoda. Animace nadprůměr. Hudba je skvělá, jen mi to místy připadalo na dokument moc pompézní a akční. 60% ()

farfalla

Výborná dokumentární série. Je pokračováním anebo novou verzí ´Cosmos: A Personal Voyage´ z roku 1980, kterou spoluvytvářel a kterou provázel Carl Sagan. Neil deGrasse Tyson, který je průvodcem nové série, několikrát mluví o Carlu Saganovi a také vysvětlí, jak mu setkání s Carlem Saganem změnilo život. Za 30 let od vzniku první série se věda posunula ohromně kupředu a díky novým technologiím televize nyní dokáže zobrazit a vysvětlit čas, světlo, vzduch a různé informace relativně jasnějším způsobem. Každý díl je napěchován informacemi a jejich sledování vyžaduje pozornost. Někdy je to dost náročné, ale je určitě lepší tuto odyseu absolvovat, než to vzdát hned na začátku. ()

ABLABLABLA

Tak jo, přiznám se, viděla jsem jen 1. díl, který se vysílal na AFO 2014, ale myslím, že jsem si dokázala udělat dobrý obrázek toho, jakým směrem seriál směřuje. No na mě to bylo až moc zpopularizované, málo vědecké a až moc zaměřené na tu blbější polovinu lidstva, aneb ne všichni potřebují jednu věc slyšet 5x za sebou, aby to pochopili a ještě takovým tím hlasem, jakože "jooo tohle poslouchejte, to je neuvěřitelné a úžasné, chápete to?". Takže já dávám 3-4*. Ovšem dozvěděla jsem se řadu faktů, o kterých jsem nevěděla, anebo mě pobavily některé řečené věty. Třeba že bakterie vynalezly sex. Díky bakterie! Ten cosmic calender byl docela povedený nápad. No a první namalovaný obraz vznikl v posledních 60 sekundách kosmického kalendáře. Bohužel si nemůžu vybavit, co bylo vteřinu před koncem, ale vím, že mě to taky zaujalo. No a ten příběh s Brunem, tož chudák to byl, ale ta animace byla otřesná. Tyhle snímky mě prostě fascinují, ať už jsou sebehůř či sebelépe podané, protože záhada vesmíru je kouzelná a nikdy nám nebude zcela vysvětlena a nebude námi pochopena. ()

pomalonozka

Když si pustím díl tohoto seriálu, je to jako bych se přemístil někam hodně daleko od našeho společenského, každo-denního života a začal prozkoumávat něco opravdu neznámého a tak moc zajímavého, že mi to nedá spát. Pro "ves-mírné laiky" a naopak i pro nadšence musí být tento seriál opravdu vzrušující. Mistrovské zpracování a vysvětlení zá-had vesmíru, ve kterém se nacházíme, diváka vtáhne do děje a nutí ho přemýšlet ještě dlouho po shlédnutí. Za mě určitě 100% i díky skvělému Neil deGrasse Tysonovi. ()