poster

Muž na laně

  • USA

    The Walk

  • USA

    To Walk the Clouds

    (neoficiální název)
  • USA

    To Reach the Clouds

    (neoficiální název)
  • Slovensko

    Na lane

  • Austrálie

    The Walk

  • Velká Británie

    The Walk

Drama / Životopisný / Dobrodružný / Thriller

USA, 2015, 123 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Vančura
    *****

    Velký zážitek a velké emoce ze skvělého filmu. Potenciál 3D je zde využit zcela mistrně (film s takovým námětem si o to vyloženě říká, natočen byl ovšem ve 2D a do formátu 3D ho převedli až odborníci ze společnosti Legend3D) - dokonalejší iluzi prostoru jsem zatím v IMAXu nezažil, všechny scény s překonáváním lana mezi oběma věžemi jsou prostě něco neuvěřitelného, zmítá mnou závrať z výšky 110 pater ještě teď, když si na to vzpomenu (více než 300 trikových záběrů pro tento film vzniklo v pražském postprodukčním studiu UPP, jako např. scéna přechodu po laně mezi věžemi katedrály Notre Dame; na filmu pracovalo kolem 90 grafiků déle než půl roku). Skvělý dojem umocňuje perfektní hudba, skvělá kamera (která ráda využívá dlouhé, švenkující záběry, namísto krátkých a rychlých střihů; průměrný film má obvykle 2000 i více jednotlivých záběrů, v tomto snímku je jich ale jenom 826) a výborné obsazení (excelentní Joseph Gordon-Levitt se učil chodit po provaze přímo od samotného Philippa Petita, který mu svoje zkušenosti předával během intenzivního soukromého kurzu po dobu 8 dnů, od 9 od rána do 5 do odpoledne; role Petita od Gordona-Lewitta navíc vyžadovala zvládnutí dialogů ve francouzštině a velké množství anglických dialogů musel přednést s Petitovým silným pařížským přízvukem - Gordon-Levitt kvůli tomu spolupracoval s učiteli francouzštiny a učiteli výslovnosti a k dipozici měl rovněž své frankofonní herecké kolegy, kteří mu pomáhali; ostatní herci jsou rovněž skvělí - speciální zmínku zaslouží velmi dobrá Charlotte Le Bon - pro mě moc příjemný herecký objev; snad jen škoda, že postava, kterou ztvárnil Ben Kingsley, neměla více prostoru). Navzdory předem známému konci je to film neobyčejně napínavý, vzrušující a vyloženě dechberoucí - seděl jsem před plátnem v němém úžasu s otevřenou pusou a pociťoval nejhlubší respekt k tomu, co ten chlapík předvedl. Samotný závěr potom vyloženě vhání slzy do očí. The Walk je působivým filmovým holdem Paříži a New Yorku 70. let a dvěma věžím WTC ("Obě věže ve filmu zcela jednoznačně fungují jako další z postav", pronesl Zemeckis), který za sebe doporučuji všemi deseti. P. S. Shodou okolností se mi před časem dostal do ruky výborný román Co svět světem stojí (autor Colum McCann), který se podobně jako Zemeckisův film také věnuje onomu husarskému kousku (pro nějž se vžilo označení "umělecký zločin století") Philippa Petita z r. 1974, jen z trochu jiného pohledu - pokud vás toto téma chytlo, knihu mohu též vřele doporučit. Existuje rovněž Oscarem ověnčený dokumentární film z r. 2008.(29.9.2015)

  • 3DD!3
    *****

    Pocta padlému monumentu. Další Zemeckisův majstrštyk se skvělým příběhem, úchvatnými triky a mocně bijícím srdcem. Gordon-Levittův Petit neskutečným způsobem nabudí do života. Vypráví, popisuje a ani na vteřinu nenudí. Digifest, jistě, přeamerikanizované, jistě, ale pokud vše tak dokonale slouží příběhu, je mi to šumák. Dovolte, abych se představil, jmenuji se Philippe Petit a jsem provazochodec.(14.10.2015)

  • becki_tu
    ***

    Po filmařské stránce opět není Zemeckisovi co vytknout. Jediný můj problém byl v tom, že mi Petitův příběh nepřišel až tak zajímavý a ikdyž jsem o jeho artistickém výkonu předtím nikdy neslyšel, poměrně snadno jsem většinu dějových pasáží předvídal. S tím souvisí možná i zbytečně velkorysá stopáž. Závěrečný přechod mezi budovami WTC byl ovšem dechberoucí. 70%(31.3.2016)

  • Slartibarkfast
    ***

    [ČSFD projekce] Líbivě předložený příběh jednoho neobyčejného muže, který měl dost odvahy, aby se bez jištění prošel prázdnotou mezi mrakodrapy po tenkém laně. Zemeckisovo hledání těžiště a balancování na hraně mezi uměním a kýčem. Snaha o skloubení poetického vyprávění a fantaskních obrazů. Rozhodně musím vyzdvihnout dech beroucí efekty, kterým 3D na plátně dodává neskutečný rozměr. Divák je naprosto vtažen do skličující atmosféry, kdy spolu s hlavním hrdinou nejednou hledí do bezedné hlubiny. To je ovšem vše. Nedokáži si představit, jak bude film vypadat na obyčejné obrazovce bez perspektiv, kterými je divák ohromen v kině. Na povrch nejspíše vypluje vcelku nezajímavý a vpravdě nudný scénář - torzo celkového díla. Navíc Pepík Levittů mne tam neskutečně sral. Na závěr se ještě malinko pousmějete nad jasným odkazem na Světové obchodní centrum, které "v srdcích Američanů zůstanou na věky" - nebo alespoň takto nějak to mělo být pochopeno. Smířlivých a malinko nadprůměrných 60%(7.10.2015)

  • Marigold
    ***

    Zemeckis to s tou elegancí na laně paradoxně přehání. Petitův psí kus inscenuje nezakrytě jako divadlo / mýtus - osobnost protagonisty je odrazovým můstek k výstřední výpravě do místa, kde neexistuje smrt, jen "nádhera" a všemu vládne avantgardní póza umělce jako akrobata, člověka, který se neděsí propasti, protože smrt je pouze a jen v tom nevyzvat hlubinu na souboj. Je to prosté a naivní, ale na obranu filmu budiž řečeno, že se to ani jinak netváří. Regres do Petitova dětství je až burtonovsky poetický (a bohužel i dost přepjatý), samotné provedení velkolepého "coupu" je zase stylizované jako rozverný a napínavý heist. Momenty na laně jsou vedle Gravitace dost možná to nejvýraznější, co jste v IMAXu zažili. Bohužel to kolem je s odstupem ploché, velmi květnaté, ale emocionálně zcela jalové. Jediný vjem, který v tomhle filmu existuje reálně, je závratná hloubka pod nohama. Všechno ostatní je jen epicky vypravená mělkost, proudy lehce pronášených slov exhibujícího principála (Roberta i Josepha), jejich legrační bujný "aksánt", které dramatu bohužel příliš nepřejí. ***1/2. P.S. těším se na rozbory neoformalistického křídla, ten film si o něj hodně říká.(29.9.2015)

  • - Okrem New Yorku sa filmovalo aj v kanadskom Montreale a francúzskej metropole Paríž. (MikaelSVK)

  • - Během premiéry filmu New Yorku údajně někteří lidé zvraceli ze závratě, kterou jim film navozoval. Režisér Robert Zemeckis k tomu sdělil, že opravdu film chtěl natočit tak opravdově, aby vyvolával pocit závratě. Dle jeho vyjádření opravdu chtěli, aby se diváci cítíli jako by na laně mezi věžemi byli oni sami. (šerminator)

  • - Balančná tyč, ktorú skutočný Petit použil, merala 8 metrov a vážila 25 kg. (Methodix)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace