poster

Muž na laně

  • USA

    The Walk

  • USA

    To Walk the Clouds

    (neoficiální název)
  • USA

    To Reach the Clouds

    (neoficiální název)
  • Slovensko

    Na lane

  • Nizozemsko

    The Walk

Drama / Životopisný / Dobrodružný / Thriller

USA, 2015, 123 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Superpero
    ****

    Největší problém pro mě byl hlavní hrdina. Jelikož mi byl nesympatický a i samotný Gordon-Levitt působil otravně. Navíc měl nějaké divné kontaktní čočky, nebo možná kompový oči, ale vypadal velice nepřirozeně. Jinak je to fajn film. Těšil jsem se na přípravnou fázi a ta mě trochu zklamala. Nejvíc mě zaujala část s "tajemným návštěvníkem" na střeše. Samotná vrcholná scéna chůze po laně opět ok. Líbilo se mi zdůraznění, že se vůbec nebál a naopak ho chození po laně naplňovalo klidem. 70%(27.6.2016)

  • Vančura
    *****

    Velký zážitek a velké emoce ze skvělého filmu. Potenciál 3D je zde využit zcela mistrně (film s takovým námětem si o to vyloženě říká, natočen byl ovšem ve 2D a do formátu 3D ho převedli až odborníci ze společnosti Legend3D) - dokonalejší iluzi prostoru jsem zatím v IMAXu nezažil, všechny scény s překonáváním lana mezi oběma věžemi jsou prostě něco neuvěřitelného, zmítá mnou závrať z výšky 110 pater ještě teď, když si na to vzpomenu (více než 300 trikových záběrů pro tento film vzniklo v pražském postprodukčním studiu UPP, jako např. scéna přechodu po laně mezi věžemi katedrály Notre Dame; na filmu pracovalo kolem 90 grafiků déle než půl roku). Skvělý dojem umocňuje perfektní hudba, skvělá kamera (která ráda využívá dlouhé, švenkující záběry, namísto krátkých a rychlých střihů; průměrný film má obvykle 2000 i více jednotlivých záběrů, v tomto snímku je jich ale jenom 826) a výborné obsazení (excelentní Joseph Gordon-Levitt se učil chodit po provaze přímo od samotného Philippa Petita, který mu svoje zkušenosti předával během intenzivního soukromého kurzu po dobu 8 dnů, od 9 od rána do 5 do odpoledne; role Petita od Gordona-Lewitta navíc vyžadovala zvládnutí dialogů ve francouzštině a velké množství anglických dialogů musel přednést s Petitovým silným pařížským přízvukem - Gordon-Levitt kvůli tomu spolupracoval s učiteli francouzštiny a učiteli výslovnosti a k dipozici měl rovněž své frankofonní herecké kolegy, kteří mu pomáhali; ostatní herci jsou rovněž skvělí - speciální zmínku zaslouží velmi dobrá Charlotte Le Bon - pro mě moc příjemný herecký objev; snad jen škoda, že postava, kterou ztvárnil Ben Kingsley, neměla více prostoru). Navzdory předem známému konci je to film neobyčejně napínavý, vzrušující a vyloženě dechberoucí - seděl jsem před plátnem v němém úžasu s otevřenou pusou a pociťoval nejhlubší respekt k tomu, co ten chlapík předvedl. Samotný závěr potom vyloženě vhání slzy do očí. The Walk je působivým filmovým holdem Paříži a New Yorku 70. let a dvěma věžím WTC ("Obě věže ve filmu zcela jednoznačně fungují jako další z postav", pronesl Zemeckis), který za sebe doporučuji všemi deseti. P. S. Shodou okolností se mi před časem dostal do ruky výborný román Co svět světem stojí (autor Colum McCann), který se podobně jako Zemeckisův film také věnuje onomu husarskému kousku (pro nějž se vžilo označení "umělecký zločin století") Philippa Petita z r. 1974, jen z trochu jiného pohledu - pokud vás toto téma chytlo, knihu mohu též vřele doporučit. Existuje rovněž Oscarem ověnčený dokumentární film z r. 2008.(29.9.2015)

  • lamps
    ****

    Zemeckis je na podobné neobyčejné lidské příběhy zkrátka machr. Protože vystřihnout z podobně bezbarvého náčrtu s jedinou dramatickou křivkou takhle zábavné, promyšlené a životem tepající příběhové pexeso, to chce opravdu velký kumšt a zručnost. S Levittem a jeho hrdinou se zásluhou vtipné výpravy s množstvím nápaditých prostřihů naprosto sžijeme, přijmeme jeho životní hodnoty a fandíme mu, aby svůj šílený plán dotáhl do zdárného konce, přestože o takovém happyendu nelze ani na chvíli pochybovat. A v momentě, kdy kamera ladně sklouzne z vrcholu World Trade Center do tichých hlubin akrofobie, takřka cítíme tu enormní sílu okamžiku společně s hrdinou. Najdou se určitě nedostatky a osobně mě mrzí, že jsme vlastně nedostali možnost upřímně se strachovat o Petitův život, ale to nic nemění na faktu, že jako neortodoxní oslava lidské vůle a odvahy funguje film snad nejlépe, jak vůbec mohl... 85%(17.12.2015)

  • EvilPhoEniX
    ****

    Na to jak nemám rád Dramata a Zemeckise obzvlášť, tak tohle mě mile překvapilo. Měl jsem obavy, že celý film bude nuda a až posledních 15 minut Levitt vyleze na lano, mýlil jsem se. Od začátku příjemné a zábavné tempo, Levitt hraje skvěle, z něj vidím budoucí hvězdu, který bude bojovat o zlaté sošky, veškerá příprava i motivace mě poměrně strhla a samotný závěr byl neskutečný. Byl jsem svědkem vskutku něčeho velkého, spektakulárního, bolely mě nohy, měl jsem závratě, málem jsem zešílel a Levitt má můj obdiv. Super. 80%(22.12.2015)

  • Pacco
    ***

    Jeden z mála filmů, který skvěle funguje 3D, ale bez své hloubky obrazu nemá takový efekt, díky kterýmu jsem se jako známý vertigář pohybovala v sedačce nahoru a dolů. Bez 3D a neuvěřitelně skvělého budování napětí nám zůstane jen průměrný příběh o šílenci, co se procházel tam a zpátky po laně. .....a + za českou trikovou společnost.(8.10.2015)

  • - Mená šiestich príslušníkov NYPD, ktorí sa objavili na streche WTC a to Genco, Tessio, Hagan, Sollozzo, Cicci a Clemenza priamo odkazujú na film Krstný otec (1972). (MikaelSVK)

  • - Postavy vystupují na stanici metra linky J M Z, linka Z však v této době vůbec neexistovala. Postavena byla až v roce 1988.. (hansel97)

  • - Přechod mezi věžemi se natáčel před zeleným plátnem, s lanem napnutým 12 stop (3,6 metrů) nad zemí. (Kackac)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace