• Artran
    ****

    Vzhledem k tomu, že sledování byla volba naslepo, tak mi pár minut trvalo, než mi došlo, že Carného film je adaptací stejné Julietty, jejíž volání "Michel! Michel!" mne před několika lety opájelo z nahrávky opery Bohuslava Martinů. Vzpomínky... Carné volí poněkud srozumitelnější formu a čitelně odděluje sen a skutečnost, čímž se otupuje surrealistická podstata originálu a fantaskní svět ztrácí ze svého kouzla. Pokud navíc zrovna není v záběru Michel, je posun fokusu na jiné postavy, vzhledem k tomu, že se jedná o pouhé jeho představy, bezdůvodný, neboť jim chybí lidský rozměr. To pak vede k jisté vyprázdněnosti a nezáživnosti některých scén (ačkoli... záleží asi, jestli si tohle uvědomíte). V závěru se však Carného koncept začne uzavírat, stane se nosným a poslední Michelovo gesto (jež jsem se trochu obával, že bude vypuštěno) smylo nakonec část v průběhu sledování se vršících negativ. A ze začátku jsem byl vlastně nadšený a říkal jsem si, proč tohle u nás dneska nikdo nedokáže natočit (kamera, hudba atd.). Takže za čtyři.(7.1.2013)

  • d-fens

    ocenenia : MFF Cannes 1951 - Cena poroty(23.2.2012)

  • Houdini

    Zlatá Palma - výběr(13.7.2006)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace