Hye-sun (Shim Eun-kyeong) se se svým přítelem Ki-woongem (Lee Joon) skrývá před bývalým pasákem. Toho večera se ošklivě pohádají a Ki-woong se s ní rozejde. Na scéně se náhle objevuje Hye-sunin otec (Ryoo Seung-ryong), který chce svou dceru zpět a právě Ki-woong mu ji má pomoci najít. Mezitím se ve stanici Soul potuluje starší bezdomovec s kousancem na krku, což ale nechává ostatní naprosto chladné. Začíná tak noc plná chaosu, strachu, zoufalství a lidí dychtících po životě.(Filmasia)
Na vlakovej stanici sa objavuje starší bezdomovec s krvavou ranou na krku. Zatiaľ čo stráca vedomie, ďalší bezdomovec sa snaží zohnať pomoc. V meste, kde sa každý stará iba sám o seba, je to však takmer nemožné. Nastáva noc chaosu, zúfalstva a strachu, kde sa z ľudí stávajú chodiace mŕtvoly bažiace po životoch okoloidúcich. Sekcia Prísľuby z východu tento rok ponúkne na kórejské pomery netradičný vstup do subžánru zombie. Ozvláštnením je aj samotné uchopenie tematiky prostredníctvom dvoch filmov, kde jeden (Stanica Soul) je animovaný a zaoberá sa zombie nákazou v samotnom jej epicentre, a druhý, hraný film Vlak do Pusanu, sa ako voľné pokračovanie sústreďuje na rozšírenie nákazy do celej krajiny. Dva filmy a jeden spoločný režisér, ktorý zvolený žáner využil aj ako metaforu pálčivých sociálnych problémov v krajine pôvodu. Konkrétne v Stanici Soul slúžia zombie aj ako metafora odcudzenia v konzumnej spoločnosti a inštitucionálnej byrokracie.(Art Film Fest)
V tomto filme sú korejci zobrazení ako národ ktorí len frfle, pohŕda každým navzájom a nikto nikoho nepočúva. Akože srsly? ešteže train to busan bol reálnejši.
Uz by som si niekedy rád pozrel aj film kde ľudia žijú v súčasnosti a o zombie už počuli. Takto každý ďalší film začína s tým že nikto nikdy také ani nepočul zo žiadneho hororu kde ti filmoví ľudia žijú? 🙂(19.3.2018)
Neumírej, doprdele! Dlužíš mi prachy!
Socky v socce.
Povedený návrat k zombiím jako metafoře odcizení z konzumu, plus propracovaná ilustrace institucionálního zla a nebezpečné nerovnosti. Hye-sun a Ki-woong zápolí o přežití na hranici kuplířství a prostituce, jiní marně shánějí pro své blízké základní ošetření, to vše v podhoubí zářivého luxusu pro nemnoho vyvolených. Jestliže Romerovy sůvy se bez duše potácely obchoďákem, reakce nešťastníků ze stanice Soul jsou prudší. Jak zápas o přežití přituhuje, nevyhnutelně se ukazuje, že stát se nelítostnou zombie je vlastně logická odpověď.
Kdybych se měl kam vrátit, nikdy bych nebyl ve stanici Soul.(21.1.2017)
Překvapivě zajímavý počin.. Dost oceňuju ten sociálně kritický motiv prostupující celým filmem.. Korejci tady totiž posunuli zombie subžánr z tradiční kritiky konzumu do kritiky společnosti která se nezajímá o existenciální potíže jednotlivce, nebo klidně i celé vyloučené komunity.. Je to dobře nakreslené a ve své jednoduchosti poměrně nápaditě napsané (překvapilo, že se to nakonec vyvrbilo dost jinak než bych předpokládal..) ... Zásadní nedostatek vidím především v dynamice(?) animace, kdy má jeden pocit, že postavy s obrnou ranila mrtvička.. Jsou to takové ty situace, kdy postava kterou honí zombík upadne a následně nesmyslně pomalu vstává, ještě si dvakrát oddechne, koukne doprava, koukne doleva (zombík se mezitím ze zadu rychle řítí) a teprve pak utíká dál.. Zní to jako pičovina, ale mě to trhalo žíly tak moc, že tady nakonec tu čtvrtou rudou hvězdu nedokopnu..(6.11.2019)
Zábavné a nesúce sa v tradičnom štýle Sang-ho Yeonhovho štýlu. Postavy sú hlúpe, alebo neznesiteľné. Hádam okrem bezdomovca. Ten bol v pohode. Celá situácia so zombie apokalypsou je tu chytená za správny koniec. Aj napriek tomu, že sa jedná o animovaný film, tak tu funguje napätie a celé sa to nesie v silne atmosférickom prevedení. Podobne ako predchádzajúci režisérov film The Fake. Jasné, má to svoje chybičky, ale prekvapivo tie finálne zvraty fungujú. Má to značný presah, hoci v animovanom prevedení si prvýkrát uvedomujem ako je kórejština strašne ubrblaný jazyk. Presah je samozrejme v tom, že to vôbec o Zombie nákaze nie je. Či?(28.5.2017)
Do třetice všeho zlého. Korejský horor v poslední době prožívá období temna a po komediální taškařici Gokseong či krajně nezáživném Train to Busan přichází rána z milosti v podobě ošklivě animovaného Seoul Station, který tuto korejskou hororovou agonii roku 2016 konečně ukončil. Jakožto zdejší hororový expert bych panu režisérovi Sang-ho Yeonovi doporučil, aby se raději věnoval sociálním dramatům a vyvaroval se těchto naivních pokusů o jejich propojení s hororem. Seoul Station totiž nemá opravdovému fanouškovi hororu co nabídnout. Atmosféra zcela absentuje. Kromě již zmíněné nepovedené animace pak diváka otravuje i přílišná ukřičenost dialogů či afektované chování jednotlivých postav. Závažné nedostatky lze spatřovat i v práci s kontinuitou prostředí. Na první pohled liduprázdný a především zcela poklidný Soul příběhu na uvěřitelnosti jistě nepřidává. Uděluji silnější jednu hvězdu a ke zhlédnutí rozhodně nedoporučuji.(9.1.2017)
muti
V tomto filme sú korejci zobrazení ako národ ktorí len frfle, pohŕda každým navzájom a nikto nikoho nepočúva. Akože srsly? ešteže train to busan bol reálnejši. Uz by som si niekedy rád pozrel aj film kde ľudia žijú v súčasnosti a o zombie už počuli. Takto každý ďalší film začína s tým že nikto nikdy také ani nepočul zo žiadneho hororu kde ti filmoví ľudia žijú? 🙂(19.3.2018)
F.W.Colqhoun
Neumírej, doprdele! Dlužíš mi prachy! Socky v socce. Povedený návrat k zombiím jako metafoře odcizení z konzumu, plus propracovaná ilustrace institucionálního zla a nebezpečné nerovnosti. Hye-sun a Ki-woong zápolí o přežití na hranici kuplířství a prostituce, jiní marně shánějí pro své blízké základní ošetření, to vše v podhoubí zářivého luxusu pro nemnoho vyvolených. Jestliže Romerovy sůvy se bez duše potácely obchoďákem, reakce nešťastníků ze stanice Soul jsou prudší. Jak zápas o přežití přituhuje, nevyhnutelně se ukazuje, že stát se nelítostnou zombie je vlastně logická odpověď. Kdybych se měl kam vrátit, nikdy bych nebyl ve stanici Soul.(21.1.2017)
ledzepfan
Překvapivě zajímavý počin.. Dost oceňuju ten sociálně kritický motiv prostupující celým filmem.. Korejci tady totiž posunuli zombie subžánr z tradiční kritiky konzumu do kritiky společnosti která se nezajímá o existenciální potíže jednotlivce, nebo klidně i celé vyloučené komunity.. Je to dobře nakreslené a ve své jednoduchosti poměrně nápaditě napsané (překvapilo, že se to nakonec vyvrbilo dost jinak než bych předpokládal..) ... Zásadní nedostatek vidím především v dynamice(?) animace, kdy má jeden pocit, že postavy s obrnou ranila mrtvička.. Jsou to takové ty situace, kdy postava kterou honí zombík upadne a následně nesmyslně pomalu vstává, ještě si dvakrát oddechne, koukne doprava, koukne doleva (zombík se mezitím ze zadu rychle řítí) a teprve pak utíká dál.. Zní to jako pičovina, ale mě to trhalo žíly tak moc, že tady nakonec tu čtvrtou rudou hvězdu nedokopnu..(6.11.2019)
ScarPoul
Zábavné a nesúce sa v tradičnom štýle Sang-ho Yeonhovho štýlu. Postavy sú hlúpe, alebo neznesiteľné. Hádam okrem bezdomovca. Ten bol v pohode. Celá situácia so zombie apokalypsou je tu chytená za správny koniec. Aj napriek tomu, že sa jedná o animovaný film, tak tu funguje napätie a celé sa to nesie v silne atmosférickom prevedení. Podobne ako predchádzajúci režisérov film The Fake. Jasné, má to svoje chybičky, ale prekvapivo tie finálne zvraty fungujú. Má to značný presah, hoci v animovanom prevedení si prvýkrát uvedomujem ako je kórejština strašne ubrblaný jazyk. Presah je samozrejme v tom, že to vôbec o Zombie nákaze nie je. Či?(28.5.2017)
Psychor
Do třetice všeho zlého. Korejský horor v poslední době prožívá období temna a po komediální taškařici Gokseong či krajně nezáživném Train to Busan přichází rána z milosti v podobě ošklivě animovaného Seoul Station, který tuto korejskou hororovou agonii roku 2016 konečně ukončil. Jakožto zdejší hororový expert bych panu režisérovi Sang-ho Yeonovi doporučil, aby se raději věnoval sociálním dramatům a vyvaroval se těchto naivních pokusů o jejich propojení s hororem. Seoul Station totiž nemá opravdovému fanouškovi hororu co nabídnout. Atmosféra zcela absentuje. Kromě již zmíněné nepovedené animace pak diváka otravuje i přílišná ukřičenost dialogů či afektované chování jednotlivých postav. Závažné nedostatky lze spatřovat i v práci s kontinuitou prostředí. Na první pohled liduprázdný a především zcela poklidný Soul příběhu na uvěřitelnosti jistě nepřidává. Uděluji silnější jednu hvězdu a ke zhlédnutí rozhodně nedoporučuji.(9.1.2017)