poster

Stanice Soul (festivalový název)

  • Jižní Korea

    Seoulyeok

  • Jižní Korea

    서울역

  • anglický

    Seoul Station

  • Slovensko

    Stanica Soul

    (festivalový název)

Animovaný / Thriller / Horor

Jižní Korea, 2016, 92 min

Režie:

Sang-ho Yeon

Scénář:

Sang-ho Yeon
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Psychor
    *

    Do třetice všeho zlého. Korejský horor v poslední době prožívá období temna a po komediální taškařici Gokseong či krajně nezáživném Train to Busan přichází rána z milosti v podobě ošklivě animovaného Seoul Station, který tuto korejskou hororovou agonii roku 2016 konečně ukončil. Jakožto zdejší hororový expert bych panu režisérovi Sang-ho Yeonovi doporučil, aby se raději věnoval sociálním dramatům a vyvaroval se těchto naivních pokusů o jejich propojení s hororem. Seoul Station totiž nemá opravdovému fanouškovi hororu co nabídnout. Atmosféra zcela absentuje. Kromě již zmíněné nepovedené animace pak diváka otravuje i přílišná ukřičenost dialogů či afektované chování jednotlivých postav. Závažné nedostatky lze spatřovat i v práci s kontinuitou prostředí. Na první pohled liduprázdný a především zcela poklidný Soul příběhu na uvěřitelnosti jistě nepřidává. Uděluji silnější jednu hvězdu a ke zhlédnutí rozhodně nedoporučuji.(9.1.2017)

  • ScarPoul
    ****

    Zábavné a nesúce sa v tradičnom štýle Sang-ho Yeonhovho štýlu. Postavy sú hlúpe, alebo neznesiteľné. Hádam okrem bezdomovca. Ten bol v pohode. Celá situácia so zombie apokalypsou je tu chytená za správny koniec. Aj napriek tomu, že sa jedná o animovaný film, tak tu funguje napätie a celé sa to nesie v silne atmosférickom prevedení. Podobne ako predchádzajúci režisérov film The Fake. Jasné, má to svoje chybičky, ale prekvapivo tie finálne zvraty fungujú. Má to značný presah, hoci v animovanom prevedení si prvýkrát uvedomujem ako je kórejština strašne ubrblaný jazyk. Presah je samozrejme v tom, že to vôbec o Zombie nákaze nie je. Či?(28.5.2017)

  • ledzepfan
    ***

    Překvapivě zajímavý počin.. Dost oceňuju ten sociálně kritický motiv prostupující celým filmem.. Korejci tady totiž posunuli zombie subžánr z tradiční kritiky konzumu do kritiky společnosti která se nezajímá o existenciální potíže jednotlivce, nebo klidně i celé vyloučené komunity.. Je to dobře nakreslené a ve své jednoduchosti poměrně nápaditě napsané (překvapilo, že se to nakonec vyvrbilo dost jinak než bych předpokládal..) ... Zásadní nedostatek vidím především v dynamice(?) animace.. Ona animace brně a mrtvičce.. Jsou to takové ty situace, kdy postava kterou honí zombík upadne a následně nesmyslně pomalu vstává, ještě si dvakrát oddechne, koukne doprava, koukne doleva (zombík se mezitím ze zadu rychle řítí) a teprve pak utíká dál.. Zní to jako pičovina, ale mě to trhalo žíly tak moc, že tady nakonec tu čtvrtou rudou hvězdu nedokopnu..(6.11.2019)

  • F.W.Colqhoun
    *****

    Neumírej, doprdele! Dlužíš mi prachy! Socky v socce. Povedený návrat k zombiím jako metafoře odcizení z konzumu, plus propracovaná ilustrace institucionálního zla a nebezpečné nerovnosti. Hye-sun a Ki-woong zápolí o přežití na hranici kuplířství a prostituce, jiní marně shánějí pro své blízké základní ošetření, to vše v podhoubí zářivého luxusu pro nemnoho vyvolených. Jestliže Romerovy sůvy se bez duše potácely obchoďákem, reakce nešťastníků ze stanice Soul jsou prudší. Jak zápas o přežití přituhuje, nevyhnutelně se ukazuje, že stát se nelítostnou zombie je vlastně logická odpověď. Kdybych se měl kam vrátit, nikdy bych nebyl ve stanici Soul.(21.1.2017)

  • muti
    **

    V tomto filme sú korejci zobrazení ako národ ktorí len frfle, pohŕda každým navzájom a nikto nikoho nepočúva. Akože srsly? ešteže train to busan bol reálnejši. Uz by som si niekedy rád pozrel aj film kde ľudia žijú v súčasnosti a o zombie už počuli. Takto každý ďalší film začína s tým že nikto nikdy také ani nepočul zo žiadneho hororu kde ti filmoví ľudia žijú? 🙂(19.3.2018)

  • - Ve filmu je několik scén, ve kterých chybí lidem obličeje. Například v 66., 67., 72. nebo 75. minutě. (Duoscop)