VOD (1)
Obsahy(1)
Co je to "Slovensko"? Jak vysvětlit tento pojem neznámému cizinci či návštěvníkovi? Jaký je genetický a programovací kód softwaru pojmu "Slovensko"? Jak se používá a jak se mění v horizontu posledních 20 let? Slovensko 2.0 je mozaikou 10 různých krátkých filmů (hraný, animovaný, dokumentární, experimentální film), které reflektují dvacet let existence Slovenska očima deseti slovenských režisérů - Juraj Herz, Martin Šulík, Peter Kerekes, Zuzana Liová, Mišo Suchý, Ondrej Rudavský, Peter Krištúfek, Viera Čákanyová, Miro Jelok a Iveta Grófová. Tyto režisérské osobnosti představují široké generační, názorové a žánrové spektrum a podávají společensko‐kritickou a uměleckou reflexi současné slovenské situace a národních dějin posledního století. (Film Europe)
(více)Videa (2)
Recenze (52)
Význam tohto filmu sa stratil v samotnej realizácii jednotlivých poviedok, tie sa snažia vyumelkovaným sposobom nazrieť na slovenský národ, v mnohých prípadoch však ide len o snahu niečo povedať, hoci tomu málokto rozumie. Ak sa budú točiť filmy pre piatich až siedmych intelektuálov v tejto krajine, opať sa vrátime k neúcte k slovenskému filmu. Ako najlepšiu poviedku považujem Herzov príspevok. ()
Ak je toto reprezentatívny prierez slovenskou kinematografiou a v podstate aj slovenskými dejinami, je mi naozaj do plaču. Až na pár výnimiek (Suchý, Herz, Krištúfek a Kerekes) sú to neznesiteľne nudné, zmysel nedávajúce alebo svojou sebaľútosťou až zarážajúce, pseudohlboké frky so striedavou remeselnou kvalitou. Ani filmy štyroch spomenutých tvorcov ma výrazne neobohatili, ale videl som v nich nápad, náznak myšlienky alebo emócie. Nekonečné čakanie na prejav kvality v našej súčasnej kinematografii pokračuje a dúfam, že na tento paškvil sa zabudne skôr, že ho stihne uzrieť niekto vo svete. Mienku o nás by to veru nezlepšilo. (4/10) ()
V prvom rade som nepochopil to načasovanie. Len čo som túto novinku stihol zaregistrovať a objaviť na csfd, sa zrazu objavili v uliciach bilbordy s dátumom premiéry v kinách. Neprešli však ani 3-4 dni a film odvysielala stv2... Načo potom tá reklama a propagácia filmu? Väčšina z desiatich krátkych filmov ma zaujala, slabý bol iba starý ukecaný intelektuál s priblblými dialógmi o ničom a "drsný diskžokej". Úplne ma nadchol ten prvý, čiastočne animovaný i hraný o histórii Slovenska. Páčil sa mi i ten druhý(prezident), len tá pointa mi nesadla. Pridal sa i J. Herz. Od neho sme všetci čakali viac, ale určite to nebral tak vážne. Okupácia Fínskom bola zaujímavá myšlienka a ja osobne by som ju bral. Celkovo dobrý, ale nevyvážený projekt, ktorý potreboval ísť vo väčšine prípadov viac do hĺbky. To splnil len ten spomínaný prvý film z desiatich. 60%. ()
Presne ako povedala producentská dvojica pred filmom. Máte možnosť vidieť, aká je slovenská tvorba. Nudná, hlbavá, plná inotajov, keksov a pičovím. Ozaj a koho to zaujíma resp. ako dlho to ešte bude ľudí baviť?? Lebo mne už trpezlivosť došla. Z 10 uvedených "filmov" je presne polovica pozeratelná. Pri zvyšku si vyšklbete kotlety. Myšlienka to je pekná, každý diel skladačky nám niečo povie, škoda len, že niektoré diely sú fakt zlé. 3 z 5 ()
Ondrej Rudavský: Pravidla hry, animovaný kombinovaný s dokumenty, experimentální - nápadité originální Martin Šulík: Pohreb prezidenta Vtipný vhled na současné Slovensko prostřednistvím rozhvoru dvou starších manželů. Viera Čákanyová: Rupicapra Pochopí krásy země Američan žijící dobrovolně na Slovensku? Zuzana Liová: Bez vone Paní režisérka mě zaujala svým celovečerním filmem Dom.Od té chvíle jsem zvědavá a těším se na všechny její filmové počiny. Mišo Suchý: Návraty/Returns Domácí video, krásný minidokument z vlastní rodiny, pohledem muže, který opustil rodné Slovensko i své rodiče kvůli své ženě. Juraj Herz: Čestný občan Asi nejzábavnější sebeironizujícá mystifikace. Miro Jelok: Pssst! Ze všech autorů mě zaujal nejméně. Peter Krištúfek: Jediná známá fotografia Boha Humorný hraný skeč od režiséra dokumentárních snímků. Iveta Grófová : Discoboj Pohled na odvrácenou tvář Slovenska zjemněný způsobem vyprávění. Na mém pomyslném žebříčku předposledné příčka. Peter Kerekes : Druhý pokus Hořkosladkobolný pohled na slovenskou současnost pohledem matky a syna. Je to až s podivem, jak si cení (či spíše necení) bratia Slováci své vlastní tvorby. Dokážu si to vysvětlit tím, že na čsfd chodí převážně mladá generace odkojená americkými akčními filmy a také ta starší, co ocení spíše filmy natočené před rokem 1990. A to je veliká škoda, protože zde dostali prostor jak osvědčení autoři, tak i mladá začínající generace a musím s respektem říct, že se s náročným zadáním vypořádali velice dobře. Natočit dobrý kraťas, ve kterém je v krátém časovém úseku zhutněná myšlenka není vůbec jednoduché. Tady se to povedlo. ()
Reklama