poster

World Without End

Sci-Fi / Dobrodružný / Romantický

USA, 1956, 80 min

  • zelvopyr
    *

    Dovedu se nadchnout i pro mizerně technicky provedený film, pokud má myšlenku. Dovede mne pobavit i pitominka, která je jednoduchá, promíjím i zásadní znásilnění fyziky... Zde podaná myšlenka je... vlastně žádná. Hlavní motiv je generační střet pasivních vůdců utopie s "mladou" generací captainů america (ti jsou nepřesvědčivě hraní herci přes čtyřicet), do nichž se samozřejmě zamilují extrémně atraktivní, machismus vyhledávající, vyzývavé a nedotčené domorodkyně kdekoli na světě, i jiném. Kulisy, dějová omáčka, dialogy, zápletka, monstrózní pavouci, mutanti... v tomhle filmu mizerné, slabé slovo. /// Aniž by tvůrci sami tušili, zesměšňují vlastně opak toho, co zamýšleli... konflikty se řeší zbraněmi v tom nejklišovitějším, karikaturním módu, který je ovšem myšlen smrtelně vážně a tupě.(10.8.2014)

  • p6qwre
    *

    Zajímavé téma - kosmonauti se vrací z vesmíru na Zemi, kde zatím uběhlo několik set let, a po dávné jaderné válce zde v podzemním městě přežívá poslední komunita lidí. Nemůžu dát ale více než 1 *, protože: 1. triky jsou hodně primitivní (pozor na zmutované pavouky), 2. herecké výkony jsou podprůměrné, 3. dialogy jsou děsné 4. film obsahuje velkou dávku klišovitého a zidealizovaného (amerického) hrdinství 5. skoro polovina je vlastně jednoduchá a velmi naivní lovestory.-mnohem lépe je záchrana světa, kterou má na starosti cestovatel v čase, představena ve filmu The Time Machine (1960), ve kterém také hrál Rod Taylor, tentokrát v hlavní roli.(26.3.2007)

  • inutihar
    ***

    Odvážní bílí muži zachraňují planetu před divochy s oštěpy a získají srdce krásných dívek díky své inteligenci a civilizovanosti. A taky mají revolvery a bazooku. Trochu western, přenesený do SF kulis, kde jsou místo indiánů mutanti a místo ohroženého města či farmy podzemní komplex. Dlouho jsem neviděl film, ve kterém by bylo tolik sexismu, stereotypů a klišé smrtelně vážně zakomponovaných do děje a kde se prakticky všechny problémy řeší zbraněmi. Pravdou je, že jsem se tím hodně bavil a chvílemi jen nevěřícně zíral. Ten film je sice špatný, ale rozhodně stojí za vidění.(8.9.2011)

  • Oktavianus
    ***

    Půjdu proti většině, ale mně se to líbilo - a kdyby druhá polovina filmu nebyla tolik utahaná a nekomplikovala to zdržující lovestory, mohlo to být ještě lepší. S Edem Woodem to nic společného nemělo, přestože dialogy ne vždycky dávaly smysl a šovinismus dosáhl v padesátkových filmech vrcholu. A navíc to byla celkem zajímavá vize postapokalyptického světa vylepšená časovým paradoxem při cestování vesmírem. Jasně, bylo to nekomplikované, heroická parta astronautů x neschopné zbytky civilizace x kyklopští mutanti. Ale byla to zábava, utíkalo to a slečny z přežívající civilizace nosily moc pěkné krátké sukně. A to na mě vždycky zabere. A útok plyšových pavouků byl maximálně roztomilý svým naivním přístupem. Za sebe jsem spokojen a plky o "americkém hrdinství", ať už je to cokoli, jsou slušně mimo mísu.(9.9.2014)

  • Lima
    **

    Svatá prostoto! Nepsal ten scénář náhodou Ed Wood? Primát coby jednoho z prvních filmů, pojednávající o cestování časem, mu už nikdo neodpáře, ale vidět to třeba H.G.Wells, asi by se šokem osypal vyrážkou. Tohle je jedno z nejhloupějších a přitom tak nechtěně směšných scifíček. Mixuje se tu fenomén časoprostorového paradoxu, survival horor, žánr ´ztracených civilizací´, tak populárních v 30. a 40. letech a na konci nám dají tvůrci pocítit i nefalšovanou akční Rambo vložku s bazukou vs. primitivní jednoocí divoši s pazourky. Těch několik málo triků je vpravdě strašných (tu vynikají zejména plyšoví obří pavouci), dialogy jsou hloupé, ženy z budoucnosti v minisukýnkách krásné, interiérové kulisy fádní.(25.12.2012)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace