poster

Jeong Do-jeon (TV seriál)

  • Jižní Korea

    정도전

  • anglický

    Jeong Do-jeon

Historický / Drama / Thriller / Životopisný

Jižní Korea, 2014, 50x? min

  • - Seriáloví tvůrci pracují se skutečnými historickými reáliemi; Do-jeon Jeong (1342-1398) je skutečnou historickou postavou korejských dějin, která stála u zrodu vládnoucí korejské dynastie Čoson (1392 - 1897). Do-jeon, zarytý odpůrce buddhistického učení, je považován za obratného politika své doby, a zároveň královského rádce, díky jehož vlivu mohl tehdejší vládnoucí panovník, král Taejo, uspět ve svém tažení za vybudováním nové dynastie. Díky historickým podkladům je Do-jeon považován za hlavního strůjce tehdejšího nově nastaveného legitimního režimu. Do-jeon se rovněž zastavil o nastavení nově vznikajících společenských ideologických hodnot, ale  také za nastavení jakési kostry nových politicky orientovaných bodů, které měly hlavní slovo v politických rozhodnutích po dobu trvající více jak pět století. V rámci této série se jedná již o třetí televizní adaptaci historických podkladů, přímo souvisejících s jeho osobou; v roce 1983 to byla televizní série 500 Years Of Joseon: The King Of Chudong Palace s jihokorejským hercem Ho-jae Lee v hlavní roli a v roce 1996 televizní série nazvaná Tears Of The Dragon s hercem Heung-ki Kim v hlavní roli. (Conspi)

  • - Televizní série byla po svém odvysílání filmovými a historickými kritiky označena za jednu z vůbec nejrealističtějších a nejautentičtějších historických sérií jihokorejské kinematografie nového milénia. Zasadila se o to pečlivá práce seriálových tvůrců, neboť ti strávili jen předprodukčními pracemi celé dva roky. S pomoci diplomovaných historiků shromažďovali data související s tehdejší časovou periodou a pro co nejdokonalejší porozumění konfuciánského učení podstoupili za dohledu historika Deok-il Lee jeho čtyřměsíční výuku. Hyeon-min Jeong, hlavní strůjce seriálového scénáře, dokonce přečetl hned několik historických knih, přímo se zaměřujících se na tehdejší vládnoucí dynastii, aby tak dokázal co nejlépe skloubit politické prostředí s tehdejším obdobím. Scenárista ve svém osobním životě pracoval po dobu více jak jednu dekádu v politicky orientovaných společnostech, a tak pro něj politické prostředí představovalo během tvorby scénáře vlastně jakousi dobře známou půdu. (Conspi)