Reklama

Reklama

Recenze (4)

1mArc0 

všechny recenze uživatele

Neskutočne dobrá záležitosť.... Pod Alexandrom Veľkým si predstavíme veľkého a inteligentného vojvodcu, ktorý sa až dostal do Indie... a v Grécku? Každý milovník a fanúšik FILMU, ak Vám tento film sadne hneď na prvú chvíľu, tak ste ním. Posledný silno politicko nabitý film. V rámci jeho tvorby sa jedná o milník, kde pred Alexandrom tvoril politické filmy a neskôr silné melancholické drámy. To je oboje melancholická dráma a politika v jednom. Ako vynikajúco je napísaný scenár (kredity: Theodoros Angelopoulos a Petros Markaris), masy skvelých plné skrytých významov, ktoré nemajú absolútne nič spoločne s hrubým násilím, a násilím ako takým (tie podrezané ovce, majú úplne iní význam, to už by som prinášal veľké spoilery). Umelecké hodnota, estetika a myšlienka, to sú prestíže, ktoré zdobia tento film. Angelopoulosove diela v tej dobe chŕlili neskutočne vynikajúcou dušou, je ťažké, čo to presne je, jedno je isté, že Angelopoulos bol vtedy v živelnej forme, a nenechával si nič na zadné dvierka. Celý film disponuje vynikajúcou sviežou a prirodzenou réžiou, tie lahodné vzdialenosti medzi kamerou a hercami. Kompozície mizanscén. Samostatnú pochvalu si zaslúži kamera: Angelopoulos a Grécko môžu byť pyšné na to, že majú kameramana menom Giorgos Arvanitis, škoda že jeho meno nie pre bežných ľudí dostupné. Tak lahodné zábery, aj pri slabšom svetelnom zdroji sú zábery vynikajúce. Ten film, Angelopoulosva réžia, kamera majú niečo vynikajúce, čomu sa hovorí umenie. Jesenná melanchólia pre každého fanúšika. Mimo filmu (ktoré súvisia v dobe kedy vznikol film a film samotný): Nezmyselné preteky, ktoré medzi sebou Angelopoulos a Kusturica zvádzali,a diskusie, ktoré vládnu na tomto web... obaja sú dobrí, každý režisér je svojský a basta. S mojím tvrdením som sa stotožnil s Emilom Kusturicu, ktorý hovoril, že si ho v tej dobe veľmi vážil ako režiséra. Na Youtube je 54 minútový televízna relácia, ktorá rozoberá jeho tvorbu, skúste si pozrieť a budete milo prekvapený, ako sa krásne rozvinul tento film. Ak sú niektoré filmy, kde sa preukázal Angelopoulos, ako dobrý scenárista tak: Megaleksandros (Alexander the Great) a Taxidi sta Kithira (Voyage to Cythera). Tak na ten 400. komentár, plný kotol tomuto filmu.... /100 %/ ()

StaryMech 

všechny recenze uživatele

Podobně jako titulní loupežník zduřevší v samovládce se do nesnesitelných rozměrů nafoukla i tato jinotajná črta jeho vzestupu a pádu. Umělec má jistě právo na stylizaci, ale ať se snažím sebevíc, za délkou Angelopoulosových záběrů nenacházím nic než velikášství. Jeden americký filmový detektiv přirovnal svůj zážitek evropského filmu k sledování procesu schnutí barvy. Obvykle jeho pocit nesdílím, při "Alexandru Velikém" jsem mu průběžně přitakával. Že kamera rafinovaně kroužila malebnou horskou vsí z kamení a občas se přidala i příjemná lidová muzika (režisérův záměr vyvolat představu byzantské mše jsem samozřejmě neodhalil), mi pomáhalo neusnout ; vyčerpán bezmála tříapůlhodinovým Kumštem bez závoje jsem se však na přidání víc než jedné hvězdičky nezmohl. ()

Reklama

pstp 

všechny recenze uživatele

Alegorické zpracování zbojnické legendy 19. století. Filmařsky mistrovské dílo, ale pro mě je ta alegorie příliš alegorická... ()

bart_ 

všechny recenze uživatele

Pokud v kinematografii existuje jistý specifický audiovizuální unikum, kupříkladu právě alegorická alegorie, neboli podobenství v podobenství, je to právě 'Megaleksandros' - takřka čtyřhodinová formalistická epopej, v níž Theo Angelopoulos protentokrát nečekaně zvolil pompézní interpretaci - jeho atypická režie je až neuvěřitelně virtuózní, a vůbec to není ku škodě, páč jeho fenomenální forma mi opět do palice vryla nespočet pamětihodných momentů. Poslední půlhodina dechberoucí! Jednoduše famózní završení pomyslné 'Historické trilogie'. ()

Galerie (17)

Reklama

Reklama