poster

Hologram pro krále

  • Velká Británie

    A Hologram for the King

  • Německo

    Ein Hologramm für den König

  • USA

    A Hologram for the King

  • Mexiko

    Un Holograma Para el Rey

Drama / Komedie

Velká Británie / Francie / Německo / USA / Mexiko, 2016, 98 min

Komentáře uživatelů k filmu (82)

  • Radek99
    ****

    Skvělý film o ne/kompatibilitě dvou zcela odlišných kultur, Tom Tykwer je zpátky v plné formě. Úvodními postmoderně pojatými titulky trochu mystifikuje, když vytváří dojem, že se vrací do éry Loly běžící o život, pak ale otočí formálním kormidlem a začne vyprávět klasickou hořkou komedii o krizi středního věku a ,,tiché dohodě" života ,,amerického snu". Vtip je ovšem v tom, že frustrace ,,Americké krásy" se odehrává v Saudské Arábii, zemi a režimu tak civilizačně vzdáleném, že první polovina filmu vystačí s pouhým výčtem odlišností. Německý tvůrce umně akcentuje civilizační absurdno, mající až kafkovský rozměr (pronikání do ,,zámku", party na dánské ambasádě, Søren Kierkegaard, Copenhagen). V závěru Tykwer jako přesvědčený multi-kulturista sice nabídne coby smíření klasickou (multietnickou) romanci, tedy jakýsi objektivizovaný pohled (na základě premisy, že láska boří jakékoliv bariéry), ovšem chtě nechtě zůstává v intencích svého civilizačního rastru a zákonitostí a klišé západního filmového průmyslu, je nad slunce jasné, že Saudové by tento pohled zcela jistě nesdíleli (a kdyby tenhle film vzešel z jejich národní kinematografie, vypadal by docela jinak). Nic to ovšem nemění na faktu, že Tykwer nastavil svůj zoom na v západní kinematografii celkem opomíjený fenomén reflexe globálního kapitalismu a na vypíchnutí nostalgického zamyšlení se nad tím, zda nebylo ekonomicky a politicky chybné přesunout gró průmyslové výroby mimo území západního civilizačního okruhu, zde konkrétně mimo USA. Je otázkou, zda vývoz a licencování technologií (a nutno podotknout i idejí) mimo Evropu a Severní Ameriku není vysoce kontraproduktivní...(5.8.2016)

  • Fr
    ****

    ,,ALE TA VĚC ZACHYCENÁ KAMEROU, JE NĚCO ÚPLNĚ NOVÝHO…“ /// Nejen vo odlišnosti kultur, ale i jiným přístupu ke světu byznisu. Taky o vztahu rodičů a dětí, ve kterých zase tolik odlišností není. Pohodový a zajímavý vyprávění se sympatickejma lidma a nejftipnějším Arabem, kterýho jsem (asi) viděl. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Stejnojmennou knihu, kterou v roce 2012 napsal Dave Eggers, číst nebudu. 2.) Zajímá mě Saudská Arábie a smrdím korunou. 3.) Thx za titule „nathaliaz“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ** AKCE ne NAPĚTÍ ne(23.12.2016)

  • Dadel
    ***

    Od Toma Tykwera jsme byli vždy zvyklí na nadstandard, ale tohle je úplně obyčejný milý film, kterých třeba Lasse Hallström natočil už tucet. Pokud jste se těšili na střet kultur, tak je ho tu překvapivě málo a v druhé půlce je to už jen romance v exotických kulisách. S minimem úprav ve scénáři by to klidně mohlo být Lov lososů v Jemenu 2.(9.7.2016)

  • xxmartinxx
    ***

    1) Proč je ten film tak ošklivý? 2) Proč je ten příběh tak řídký? Je to tak divné, že jsem neustále hledal důvody, proč by to tak mohlo být uděláno schválně, ale nic mě nenapadá. Když si vezmu, že nejde o náhodný film na objednávku, ale něco, do čeho tvůrci investovali hodně času a energie a vydupali si to ze země, tak mi z toho jde úplně hlava kolem. Proč by chtěl někdo natočit tuhle ve všech ohledech horší kopii Ztraceno v překladu, říznutého povrchní komedií?(25.11.2016)

  • castor
    ***

    Velmi populární u diváků i kritiků se stal už jako mladý komik. Tom Hanks má tu výhodu, že se o něm nikdy nemluvilo jako o tom, jenž čeká na comeback. Dva Oscary, čtyři Zlaté glóby, nespočet komerčních trháků. Také tady si drží svůj standard, znovu si po svém poradil s rolí obyčejného chlapíka, který ovšem zažívá nevšední situace. Tentokrát v exotické Saudské Arábii. A to je prvním kamenem úrazu. Atraktivní prostředí za kamerou stojící Tom Tykwer dokonale zašlapává na písku. Sic se na to poměrně dobře kouká, ve výsledku tady ale máme obyčejné melodrama, kterak jeden vyčerpaný a osamělý obchodník překonává hořkou krizi středního věku a zase se tak nějak najde. Škoda, že Tykwer pracuje s tématem střetu kultur jen okrajově, případně ho využívá ke komickým situacím („Ty jsi tomu chlápkovi řekl, že pracuješ pro CIA?“). Škoda, že než se náš hrdina konečně představí králi s novým telekomunikačním systémem, uběhne hodně vody, ve které se roztočí několik linií, ale žádná pořádně. Ve finále tu tak máme poměrně dietní myšlenky a Hankse, který zhmotnil další (na první pohled) zajímavou postavu. Víc toho ale není. U pokaždé ambiciózního Tykwera je to o to smutnější.(7.8.2016)

  • Spiker01
    *****

    Strašně zvláštní film, poměrně o ničem, co by samo sebe dokázalo dobře prodat, snad kromě nádherných prosluněných scénérií Maroka a Egypta symbolizující Saudskou Arábii. Jsem strašně rád, že film vzniknul. Aniž bych chtěl znít elitářsky, podle mě film sedne asi tak jednomu z deseti lidí, co už mají něco nakoukáno, ale ten jeden je vržen do neutuchajícího příběhu více než kdy jindy sympatického avšak vcelku obyčejného chlapa Toma Hankse, který v první polovině satiricky baví, předhazuje jeden černý vtípek a nechápající poznání jiné kultury za druhým a v té druhé naprosto pohltí písečnými dunami a famózním šnorchlováním v bledě modrém moři. Feel good kousek jako vystřižený, hodně lidí zmiňuje Lost in Translation, což mě osobně během sledování filmu nenapadlo, a je to vlastně celkem přesné, nebýt ale Franty Fuky, tak bych si A Hologram for the King snad ani nepustil. A o hodně bych přišel...9/10(9.2.2017)

  • Wacoslav1
    **

    Jako by tenhle film nevěděl čím chce vlastně být. Ani komedie ani drama. Spíš takový divný mišmaš který jakž takž drží nad vodou jenom kvalitní herci, ale z podprůměru ho nevytáhnou.40%(22.11.2016)

  • mzss1
    *

    |20%| Tohle mi moc nesedlo, prostě velká nuda. Nic jsem od filmu tedy nečekal. Pustil jsem si to výhradně kvůli Hanksovi, kterého mám poslední dobou ve velké oblibě. V podstatě mě to celé nebavilo. Pár komediálních prvků tu asi je, ale já se jen párkrát pousmál a to v 1/3 filmu, poté už ne. Jediným kladem je opravdu jen Tom Hanks. Je vidět, že se snaží – jak už zmiňuju v jeho nových filmech – má to prostě v sobě – umí zahrát snad cokoliv. Ne, že by zde nějak exceloval, holt se objevil v této „blbosti“. Přesto jsem to s vypětím všech sil kvůli němu dodíval. Byl jsem z toho ale na konci celý unuděný a umořený.(22.9.2016)

  • Nettrass
    ***

    Taková pohodová nenásilná propagačka na muslimskou kulturu. Která se mám snaží vysvětlit, že přes drobné rozdíly jsme vlastně stejní. Saudská Arábie země míru lásky a pohody. Jen Číňani se do všeho se*rou.(9.8.2016)

  • Slarque
    ****

    V téhle komedii se toho vlastně moc nestane. V tomto žánru je to možná méně obvyklé, ale prostě to tentokrát není o ději, ale o pocitu. A ten se Tomu Tykwerovi navodit povedl. Tom Hanks je skvělý, Alexander Black ale přes veškerou snahu ani trochu nevypadá jako Arab, zato poloviční Indce Saritě Choudhury bych to sežral i s navijákem. Ani Lewis Rainer mi nepřišel příliš podobný mladému Tomu Hanksovi, ale budiž. A ta omáčka kolem cyklistické značky Schwinn byla v té zkratce podaná docela srozumitelně (body navíc od cyklisty).(23.11.2016)

  • Ivoshek
    ***

    Má to zajímavé arabské prostředí. Dá se v tom vidět chlápka pozdního středního věku, co bilancuje svoje chyby... je to dobře natočené. A je to i fajn zahrané. Akorát tomu něco chybí. Možná silnější příběh. Ke konci jsem už málo vnímal a přeskakoval... nevidím moc důvod, kouknout na to ještě někdy.(15.12.2016)

  • poz3n
    ****

    Mám pocit, že Hologram pro krále by mohl být naprostou bombou, kdyby ho Tykwer dokázal držet v dané formě od začátku do konce. Hanks je jako vždy skvělý a princip odyseovské zacyklenosti je v první polovině filmu naprosto famózní. Druhá část filmu se ale trochu záhadně odebírá trochu jiným směrem a působí, jako kdyby na režijní stoličku namísto Tykwera usedl na chvíli Lasse Hallström ve své přeslazené náladě. Film tak trochu opouští ty své absurdní hrany a naboostován romantikou, míří do né zcela uspokojivého finále. I tak ale pro mě Hologram pro krále byl milým a docela neobvyklým zážitkem, na který budu myslet skoro jen v dobrém. 7/10(4.10.2016)

  • Big Bear
    ***

    Jaký je rozdíl mezi ženou a tornádem? Žádný! Když přichazí jsou vlahé, svěží, dusné.... Když odchází berou auta, domy, majetek... Hrdina tohoto filmu by se vtipu asi jen hořce usmál, pokud vůbec. Je totiž dalším z mnoha, komu životem prošlo jedno takové tornádo zakončené rozvodem. Žena jej obrala o vše a v sázce je tak další ročník dcery na univerzitě na jehož financování prostě nemá. K tomu krach firmy na kola díky čínskému plagiátorství, propouštění lidí... zkrátka hodně blbá životní etapa, jejíž důsledky mají podobu deprese, nočních tlaků na hrudi a šílených snů. Únikem z toho všeho se zdá nabídka nového zaměstnavatele jet prodat 3D holografickou projekci do SA. Hrdina se totiž kdysi setkal s jedním z princů a šéf věří, že toto dávné setkání může být klíčem k zakázce a chechtákům ropné říše. Jenže to co platí v byznysu v USA či v Evropě neplatí u Saúdů. Čas tam běží jinak a Hanks zjišťuje, že z kšeftu na pár dní se může stát půlroční pobyt v SA. ------- Já poslední dobou nějak moc nemusím multi kulti a islám, tak nějak to vidím stále blíže naší zemi, proto ten střet kultur byl zajímavý a rád se na něj podívám ve filmu třeba jako zde v SA ale už tou exotikou nejsem nijak nadšen. A o to více jej nechci vidět v Londýně, Berlíně, Paříži... Praze. Z exotiky se zkrátka stává strach. U SA je bizarní to, že ač země tone v bohatství a zlatě, řídí se středověkým učením a zásadami dnes toliko neslučitelnými se západním civilizovaným světem. Film byl zprvu celkem vtipný, časem to přešlo do mírného drama díky hrdinovu zdraví a depresi. Taxikář bohužel co do vizáže smrděl Amerikou a měli raději vybrat nějakého Araba. Závěrečná romance byla fajn, opravdu originální byla líbačka na reefu! Bohužel MUDr. Fátima se mi nelíbila, takže závěrečné laškování nehodnotím nijak ohromeně. Uvědomil jsem si při koukání jednu šílenou věc. Člověk je z islámu a jeho praktik, fanatismu a násilí už tak zblblý, že divák celý film čeká, že hrdinu potká nějaký průsšvih. Minimálně vězení za něco co se u nás v pohodě může a tam pod přísným trestem nesmí. A že to chudák ani nebude tušit dokud na něj neskočí nějaký terorista, náboženská policie či kdokoliv jiný... Film k těmto doměnkám dá dokonce několikrát důvod, ono ale nic. Je otázkou, zda je to pro tento snímek dobře či špatně. Film tak neurazí, nenudí, Hanks hraje jako vždy na jedničku, prostředí je luxusní, exotické - pouštní.... Super byla párty u Holanďanů na ambasádě!!! :-) Opravdu Sodoma Gomora! :-))). Dávám za 3 láhve oliváče. * * *(28.4.2017)

  • schizmo
    *

    Hanksův nejzbytečnější film...(16.10.2016)

  • Jirka_Šč
    ****

    Doopravdy velmi pěkný, příjemný a "odlišný" film, ne zcela předvídatelný (Číňané), nepatrně halucinoidní o Tomovi Hanksovi v Saudské Arábii. Milé. Recenze Františka Fuky, která mě přesvědčila: http://www.fffilm.name/2016/11/recenze-hologram-pro-krale-hologram-for.html Myslím, že je film na ČSFD podceněn (přestože není zcela realistický a je poněkud neobjektivní).(16.11.2016)

  • MartinezZ
    ***

    Pohádka, na kterou se celkem dobře kouká, má pro odlehčení humor a romantickou linku a jíž se v reálu nedá věřit ani zrnko písku, protože je přespříliš přitažené za vlasy. Ale jako pohádka to funguje. Tom se Saritou to táhnou, byť se obávám, že Tom nám fakt už stárne, fakt už jo. Na takovouhle koprodukční věc, což většinou nebývá k dobru filmu samotnému, je to překvapivě celkem podařené. Nic nezapomenutelného, ale koukatelného.(29.9.2016)

  • Ephemeris
    ****

    Tom Hanks nie je práve herec, ktorého by som zbožňovala. Tom Tykwer je naopak režisér, ktorému by som doma bola schopná postaviť oltár. Okrem režisérskych schopností je tiež veľkým propagátorom humanizmu a porozumenia medzi ľuďmi. A len za to ide v tomto prípade štvrtá hviezda. Všetci sme bratia a sestry, pretože máme všetci len jednu matku, a to je Matka Zem. Bez ohľadu na rasu či náboženstvo. Morálka a súcit je to, čo nás musí v živote neustále sprevádzať. A kto vraví, že v tomto filme nie je nič komediálne či úsmevné, musí byť asi nudný patrón.(20.1.2017)

  • SaNcHeZ_cz
    ***

    Tom Tykwer podává takovou nenásilnou pohodovku s Tomem Hanksem v hlavní roli. Spíše než drama o střetu kultur v Saudské Arábii předvádí v Hologramu pro krále oddechovou podívanou o hledání ztraceného štěstí v ne zrovna obvyklých podmínkách.(9.9.2016)

  • JohnCZ
    ****

    Příjemné mírně komediální drama z velmi neotřelého prostředí, které zprvu působí dost roztříštěně, což ale osobně považuju za klad. Tykwerův rukopis je v tom cítit velice a divák tak úplně netuší, co čekat v další minutě. A je fajn vidět něco pozitivního z prostředí blízkého východu, které je zobrazováno jindy okem amerického filmu velmi jednostranně. Je to i místy hodně vtipné, muslimský taxikář a jeho (ne)smysl pro humor neměl chybu. Velmi podhodnocený film.(24.1.2017)

  • Lacike
    **

    Divny film o ktorom ani neviem poriadne co napisat. Niekto ho prirovnaval k Lost in Translation, iny k Salmon Fishing in the Yemen. Nieco na tom bude, lebo ma vsetky tieto filmy nebavili v rovnakej miere. Proste film o chlapikovi v cudzom prostredi, ktory si usporiadava svoj zivot. Tento typ filmov nemusim a pozrel som si ho len kvôli Tomovi. Len vdaka nemu davam obidve hviezdicky. Mne to nesadlo, ale pokial mate radi poetickofilozofickopsychologicke filmy o manikovi, ktory preziva nejaku tu zivotnu krizu, tak vam to mozno sadne alebo budete dokonca nadseni. Ja som sa parkrat pousmial ale väcsinou som sa len nudil. 4/10.(8.8.2016)

<< předchozí 1 2 3 4 5
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace