Reklama

Reklama

Hologram pro krále

  • Velká Británie A Hologram for the King (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Když je americký obchodník (Tom Hanks) vyslán do Saúdské Arábie, aby zde, jak doufá, uskutečnil nejlepší obchod svého života, naráží zde na značné kulturní rozdíly. Navzdory počátečnímu překvapení místními zvyky a neprůhlednou byrokracií se mu nakonec s pomocí upovídaného taxikáře (Alexander Black) a krásné saudské doktorky (Sarita Choudhury) začíná dařit v neznámém světě orientovat. (Falcon)

(více)

Videa (14)

Trailer 2

Recenze (105)

Fr 

všechny recenze uživatele

,,ALE TA VĚC ZACHYCENÁ KAMEROU, JE NĚCO ÚPLNĚ NOVÝHO…“ /// Nejen vo odlišnosti kultur, ale i jiným přístupu ke světu byznisu. Taky o vztahu rodičů a dětí, ve kterých zase tolik odlišností není. Pohodový a zajímavý vyprávění se sympatickejma lidma a nejftipnějším Arabem, kterýho jsem (asi) viděl. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Stejnojmennou knihu, kterou v roce 2012 napsal Dave Eggers, číst nebudu. 2.) Zajímá mě Saudská Arábie a smrdím korunou. 3.) Thx za titule „nathaliaz“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ** AKCE ne NAPĚTÍ ne ()

mzss1 

všechny recenze uživatele

|20%| Tohle mi moc nesedlo, prostě velká nuda. Nic jsem od filmu tedy nečekal. Pustil jsem si to výhradně kvůli Hanksovi, kterého mám poslední dobou ve velké oblibě. V podstatě mě to celé nebavilo. Pár komediálních prvků tu asi je, ale já se jen párkrát pousmál a to v 1/3 filmu, poté už ne. Jediným kladem je opravdu jen Tom Hanks. Je vidět, že se snaží – jak už zmiňuju v jeho nových filmech – má to prostě v sobě – umí zahrát snad cokoliv. Ne, že by zde nějak exceloval, holt se objevil v této „blbosti“. Přesto jsem to s vypětím všech sil kvůli němu dodíval. Byl jsem z toho ale na konci celý unuděný a umořený. ()

Reklama

castor 

všechny recenze uživatele

Velmi populární u diváků i kritiků se stal už jako mladý komik. Tom Hanks má tu výhodu, že se o něm nikdy nemluvilo jako o tom, jenž čeká na comeback. Dva Oscary, čtyři Zlaté glóby, nespočet komerčních trháků. Také tady si drží svůj standard, znovu si po svém poradil s rolí obyčejného chlapíka, který ovšem zažívá nevšední situace. Tentokrát v exotické Saudské Arábii. A to je prvním kamenem úrazu. Atraktivní prostředí za kamerou stojící Tom Tykwer dokonale zašlapává na písku. Sic se na to poměrně dobře kouká, ve výsledku tady ale máme obyčejné melodrama, kterak jeden vyčerpaný a osamělý obchodník překonává hořkou krizi středního věku a zase se tak nějak najde. Škoda, že Tykwer pracuje s tématem střetu kultur jen okrajově, případně ho využívá ke komickým situacím („Ty jsi tomu chlápkovi řekl, že pracuješ pro CIA?“). Škoda, že než se náš hrdina konečně představí králi s novým telekomunikačním systémem, uběhne hodně vody, ve které se roztočí několik linií, ale žádná pořádně. Ve finále tu tak máme poměrně dietní myšlenky a Hankse, který zhmotnil další (na první pohled) zajímavou postavu. Víc toho ale není. U pokaždé ambiciózního Tykwera je to o to smutnější. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Skvělý film o ne/kompatibilitě dvou zcela odlišných kultur, Tom Tykwer je zpátky v plné formě. Úvodními postmoderně pojatými titulky trochu mystifikuje, když vytváří dojem, že se vrací do éry Loly běžící o život, pak ale otočí formálním kormidlem a začne vyprávět klasickou hořkou komedii o krizi středního věku a ,,tiché dohodě" života ,,amerického snu". Vtip je ovšem v tom, že frustrace ,,Americké krásy" se odehrává v Saudské Arábii, zemi a režimu tak civilizačně vzdáleném, že první polovina filmu vystačí s pouhým výčtem odlišností. Německý tvůrce umně akcentuje civilizační absurdno, mající až kafkovský rozměr (pronikání do ,,zámku", party na dánské ambasádě, Søren Kierkegaard, Copenhagen). V závěru Tykwer jako přesvědčený multi-kulturista sice nabídne coby smíření klasickou (multietnickou) romanci, tedy jakýsi objektivizovaný pohled (na základě premisy, že láska boří jakékoliv bariéry), ovšem chtě nechtě zůstává v intencích svého civilizačního rastru a zákonitostí a klišé západního filmového průmyslu, je nad slunce jasné, že Saudové by tento pohled zcela jistě nesdíleli (a kdyby tenhle film vzešel z jejich národní kinematografie, vypadal by docela jinak). Nic to ovšem nemění na faktu, že Tykwer nastavil svůj zoom na v západní kinematografii celkem opomíjený fenomén reflexe globálního kapitalismu a na vypíchnutí nostalgického zamyšlení se nad tím, zda nebylo ekonomicky a politicky chybné přesunout gró průmyslové výroby mimo území západního civilizačního okruhu, zde konkrétně mimo USA. Je otázkou, zda vývoz a licencování technologií (a nutno podotknout i idejí) mimo Evropu a Severní Ameriku není vysoce kontraproduktivní... ()

DannyBoy80 

všechny recenze uživatele

Film lehce o ničem. Hanks dělá co může, ale moc toho dělat nemůže. Nejzajímavější je vyobrazení střetu kultur a prostředí. Vyobrazení vedra v Saudské Arábii je fajn, ale ono to na film moc nestačí. Je zde snaha to ozvlášnit uchlastanými Dány, ale ani to moc nefunguje. Film pro nedělní odpoledne. Do kina ani omylem. ()

Galerie (82)

Zajímavosti (5)

  • Produkce byla odstartována finanční sbírkou v rámci projektu Kickstarter. (Terva)
  • Napriek tomu, že sa dej filmu odohrával v Saudskej Arábii, tak prevažná časť natáčania sa odohrávala v Maroku a Egypte. Filmári však pracovali aj v spomínanej Saudskej Arábii (konkrétne v Rijáde), v nemeckej metropole Berlín či americkom Bostone. (MikaelSVK)

Reklama

Reklama