poster

Hologram pro krále

  • Velká Británie

    A Hologram for the King

  • Německo

    Ein Hologramm für den König

  • USA

    A Hologram for the King

  • Mexiko

    Un Holograma Para el Rey

Drama / Komedie

Velká Británie / Francie / Německo / USA / Mexiko, 2016, 98 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Fr
    ****

    ,,ALE TA VĚC ZACHYCENÁ KAMEROU, JE NĚCO ÚPLNĚ NOVÝHO…“ /// Nejen vo odlišnosti kultur, ale i jiným přístupu ke světu byznisu. Taky o vztahu rodičů a dětí, ve kterých zase tolik odlišností není. Pohodový a zajímavý vyprávění se sympatickejma lidma a nejftipnějším Arabem, kterýho jsem (asi) viděl. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Stejnojmennou knihu, kterou v roce 2012 napsal Dave Eggers, číst nebudu. 2.) Zajímá mě Saudská Arábie a smrdím korunou. 3.) Thx za titule „nathaliaz“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ** AKCE ne NAPĚTÍ ne(23.12.2016)

  • MartinezZ
    ***

    Pohádka, na kterou se celkem dobře kouká, má pro odlehčení humor a romantickou linku a jíž se v reálu nedá věřit ani zrnko písku, protože je přespříliš přitažené za vlasy. Ale jako pohádka to funguje. Tom se Saritou to táhnou, byť se obávám, že Tom nám fakt už stárne, fakt už jo. Na takovouhle koprodukční věc, což většinou nebývá k dobru filmu samotnému, je to překvapivě celkem podařené. Nic nezapomenutelného, ale koukatelného.(29.9.2016)

  • castor
    ***

    Velmi populární u diváků i kritiků se stal už jako mladý komik. Tom Hanks má tu výhodu, že se o něm nikdy nemluvilo jako o tom, jenž čeká na comeback. Dva Oscary, čtyři Zlaté glóby, nespočet komerčních trháků. Také tady si drží svůj standard, znovu si po svém poradil s rolí obyčejného chlapíka, který ovšem zažívá nevšední situace. Tentokrát v exotické Saudské Arábii. A to je prvním kamenem úrazu. Atraktivní prostředí za kamerou stojící Tom Tykwer dokonale zašlapává na písku. Sic se na to poměrně dobře kouká, ve výsledku tady ale máme obyčejné melodrama, kterak jeden vyčerpaný a osamělý obchodník překonává hořkou krizi středního věku a zase se tak nějak najde. Škoda, že Tykwer pracuje s tématem střetu kultur jen okrajově, případně ho využívá ke komickým situacím („Ty jsi tomu chlápkovi řekl, že pracuješ pro CIA?“). Škoda, že než se náš hrdina konečně představí králi s novým telekomunikačním systémem, uběhne hodně vody, ve které se roztočí několik linií, ale žádná pořádně. Ve finále tu tak máme poměrně dietní myšlenky a Hankse, který zhmotnil další (na první pohled) zajímavou postavu. Víc toho ale není. U pokaždé ambiciózního Tykwera je to o to smutnější.(7.8.2016)

  • Radek99
    ****

    Skvělý film o ne/kompatibilitě dvou zcela odlišných kultur, Tom Tykwer je zpátky v plné formě. Úvodními postmoderně pojatými titulky trochu mystifikuje, když vytváří dojem, že se vrací do éry Loly běžící o život, pak ale otočí formálním kormidlem a začne vyprávět klasickou hořkou komedii o krizi středního věku a ,,tiché dohodě" života ,,amerického snu". Vtip je ovšem v tom, že frustrace ,,Americké krásy" se odehrává v Saudské Arábii, zemi a režimu tak civilizačně vzdáleném, že první polovina filmu vystačí s pouhým výčtem odlišností. Německý tvůrce umně akcentuje civilizační absurdno, mající až kafkovský rozměr (pronikání do ,,zámku", party na dánské ambasádě, Søren Kierkegaard, Copenhagen). V závěru Tykwer jako přesvědčený multi-kulturista sice nabídne coby smíření klasickou (multietnickou) romanci, tedy jakýsi objektivizovaný pohled (na základě premisy, že láska boří jakékoliv bariéry), ovšem chtě nechtě zůstává v intencích svého civilizačního rastru a zákonitostí a klišé západního filmového průmyslu, je nad slunce jasné, že Saudové by tento pohled zcela jistě nesdíleli (a kdyby tenhle film vzešel z jejich národní kinematografie, vypadal by docela jinak). Nic to ovšem nemění na faktu, že Tykwer nastavil svůj zoom na v západní kinematografii celkem opomíjený fenomén reflexe globálního kapitalismu a na vypíchnutí nostalgického zamyšlení se nad tím, zda nebylo ekonomicky a politicky chybné přesunout gró průmyslové výroby mimo území západního civilizačního okruhu, zde konkrétně mimo USA. Je otázkou, zda vývoz a licencování technologií (a nutno podotknout i idejí) mimo Evropu a Severní Ameriku není vysoce kontraproduktivní...(5.8.2016)

  • DannyBoy80
    ***

    Film lehce o ničem. Hanks dělá co může, ale moc toho dělat nemůže. Nejzajímavější je vyobrazení střetu kultur a prostředí. Vyobrazení vedra v Saudské Arábii je fajn, ale ono to na film moc nestačí. Je zde snaha to ozvlášnit uchlastanými Dány, ale ani to moc nefunguje. Film pro nedělní odpoledne. Do kina ani omylem.(23.4.2017)

  • - Režisér Tom Tykwer a herecké duo Tom Hanks a Ben Whishaw si zopakovali spoluprácu, keďže sa všetci traja stretli už pri natáčaní filmu Atlas mrakov (2012). (MikaelSVK)

  • - Napriek tomu, že sa dej filmu odohrával v Saudskej Arábii, tak prevažná časť natáčania sa odohrávala v Maroku a Egypte. Filmári však pracovali aj v spomínanej Saudskej Arábii (konkrétne v Rijáde), v nemeckej metropole Berlín či americkom Bostone. (MikaelSVK)

  • - Produkce byla odstartována finanční sbírkou v rámci projektu Kickstarter. (Terva)