poster

Horseplay (festivalový název)

  • Hong Kong

    Dao ma ji

  • Hong Kong

    盜馬記

  • Hong Kong

    Dou maa gei

  • anglický

    Horseplay

Komedie / Krimi

Hong Kong, 2014, 92 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • crippled
    **

    Kalkulačky na plátně, kalkulačky v Lucerně, kalkulačky v Praze... kalkulačky všude. Tenhle snímek jsem bral spíše jako výlet do naprosto odlišné filmové kultury. Ve svém pohodlně vypolstrovaném křesílku v kině Lucerna jsem se paradoxně cítil jako Mandžusko - okupován nespočtem agresivních Asiatů z každé ze čtyř světových stran. A z toho, co jsem stačil odpozorovat, byl film dělaný přesně pro jejich "smysl" pro humor, nikoliv však pro ten můj. I když pár úsměvných scén by se možná našlo, ať zase filmu tolik nekřivdím. Nicméně v moment, kdy se celkem reálně vyhlížející snímek odehrávající se v naší stověžaté Praze změnil v nefalšované hentai porno, jsem nad filmem zlomil hůl. Dal bych filmu jednu hvězdieren, ale vzhledem k tomu, že ve snímku hrála jednu z vedlejších rolí (rozuměj velice šikovnou paní sekretářku se smyslem pro.. ehm.. preciznost) má milovaná přítelkyně, musím si dovolit býti lehce zaujatý, jinak bych k večeři dostal leda tak válečkem po držce. A tak tedy za dvě.(7.12.2014)

  • Vavča
    ***

    Těžko říci, jestli je to zástupce novročního stylu čínské komedie, nebo jen zlehka naznačený nostalgicky laděný pokus o heist movie s Dannyho parťáky v HK stylu. Asi tak trochu od obojího, ačkoliv příběh o hledání keramického koně z dob dynastie Tang procestuje exkluzivní evropské lokace zůstává svým způsobem velmi hravým, než akčním filmem. Obávám se, že většina diváků tempo příběhu nevydýchá, stejně tak jeho eleganci, lehkost, kterou už dnes vidět nemůžete. Na herecké obsazení si nelze stěžovat, ale je vidět, že filmu chybí nějaký výraznější motiv, energičnost, propracovanější, napínavější zápletka. Přesto po téměř 10 leté tvůrčí pauze je fajn, že Lee Chi-Ngai se vrátil k fochu a natočil tuto rozpustilou nonsensovou komedii s lehkostí, elegancí, jako pohlednici ukazující krásy Evropy. Na Hong Kong pořád nadprůměr a přiznejme si, kdy tam za posledních pár natočili dobrou komedii? Moc jich nebude.(8.8.2014)

  • JFL
    **

    Lee Chi Ngai před patnácti let býval jedním z filmařů, kteří svými filmy (v jeho případě konkrétně klasiky "He Ain't Heavy, He's My Father" či "Lost and Found") skrze motivy blízké obyčejným lidem zrcadlili lokální specifika Hongkongu a tematizovali jeho specifičnost tváří v tvář hledání identity v době před předáním Číně. Zatímco někteří tvůrci zůstali své domovině tematicky věrní, Lee se od předání spíše potácí bez jisté půdy pod nohama. Jeho návrat k žánru komedie ale bohužel představuje ryzí eskapismus naprosto nesouvisející s realitou; a ostatně se vlastně v Hongkongu ani neodehrává. Téma zlodějů a podvodníků přetahujících se v Evropě o cenné artefakty není hongkongské kinematografii nikterak cizí (Yesterday Once More, Once a Thief) a stejně tak i do Prahy už tamní štáby párkrát zavítaly (Enter the Eagles, Armageddon). Tentokrát ale kýčovité "srdce Evropy" není pouhou exotickou kulisou, ale po boku pitvořících se karikatur se samo stává součástí stylu této hověziny, totiž koniny.(22.12.2014)