poster

Dior a já

  • Francie

    Dior et Moi

  • Slovensko

    Dior a ja

  • Austrálie

    Dior and I

Dokumentární

Francie, 2014, 89 min

Scénář:

Frédéric Tcheng

Kamera:

Gilles Piquard

Hudba:

Ha-Yang Kim

Střih:

Julio Perez IV
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • silentname
    ****

    Jeden z dobre spracovaných dokumentov a podľa mňa aj jeho téma je vcelku zaujímavá. V prvom rade to však nie je dokument o Christianovi Diorovi ako takom ale o novom umeleckom riaditeľovi Rafovi Simonsovi, ktorý ide predstavovať svoju prvú módnu kolekciu. A musím povedať, že je to spravené veľmi zaujímavo. Podobne ako District 9 to pôsobí viac filmovo, len kým tam sme mali film urobený aj trošku dokumentárnym štýlom, tu máme dokument urobený trošku filmovým štlom. Občas tu máme aj trošku z histórie Christiana Diora v čiernobielom, no týchto scénok je tu málo. Občas vie rušiť product placement, kde najviac okatý je podľa mňa v scénke, kde pijú Coca Cola Zero a majú pred sebou cigarety Marlborro a je to skutočne okaté, no film vie čo chce adresovať a adresuje to dobre a človek to dokáže tolerovať. Miestami je film trošku dlhý a človek to bude cítiť, no je to skvelý pocit, keď uvidíte záverečnú módnu prehliadku, ktorá patrí medzi najlepšie filmové momenty tohto roku. Ak máte radi dokumentárne filmy, tento by mohol byť príjemným spestrením vášho dňa. Za seba hovorím áno(7.8.2015)

  • wocicko

    Film je dobrý, dobrý dokument, ale téma.. Móda je úchylná. Zbytečná. Pošahaná... Připadala jsem si jako u magorů, kde strašně vážně a v kvaltu řeší něco tak neskonale zbytečného, jako šílené hadříky za celé jmění... A tváří se, jako by to bylo kdo ví jak důležité. Ono je! řekl by mi někdo. Ne, není. Odpovídám, protože logika stojí za mnou. Nemohu to hodnotit, s tématem se skutečně nesrovnám.(6.6.2015)

  • Slarque
    ***

    Ze začátku to vypadalo na průměrný dokument z oblasti, o které nic nevím. Haute couture mi sice nic neříká, ale film o přípravě první kolekce Rafa Simonse pod slavnou značkou se časem začal rozjíždět a najednou byl i pro mne o třídu zajímavější. Takže celkově velmi dobře zvládnuté nakouknutí do zákulisí módní kategorie nejvyšší prestiže (70%).(21.6.2018)

  • subic
    ***

    Já laik se dívám na takový dokument. A co mi to má dát? Raf Simons, který do té doby navrhoval jen konfekci, je jmenován jako umělecký ředitel do ikonickéhu Dioru v Paříži. Nahlédneme tak pod pokličku tě, kteří pracují pro tuto firmu. Myslím těm za šicími stroji apod., ne těm, co firmu vlastní. Zjistíme, že ta firma je vlastně složená ze spousty "obyčejných" pracovníků, kteří ale pro svou firmu jsou ochotní makat od pondělí do neděle. Raf Simons odešel (nebo byl odejit?) po 3 letech v roce 2015, aby od 2016 přišel v NY do CK. Dokument tedy popisuje ukazuje lidi, co dokážou pro svou firmu máknout a dotáhnout to až do velkolepého finále.(25.6.2018)

  • kaylin
    **

    Co si budeme namlouvat, filmy o módě mi prostě nic neříkají, a tak ani tenhle, poměrně dobře natočený dokument, mě nedokázal zaujmout. Na jednu stranu je možné vidět při vytváření šatů umění, na druhou stranu mám pocit, že je to prostě snobské a velmi povrchní. Ale to je holt moc ovlivněno mým osobním vnímáním.(10.11.2016)

  • - Po odchodu Rafa Simonse v roce 2015, nejprestižnější módní pozici na světě, post uměleckého ředitele francouzského módního domu Dior, získala v roce 2016 poprvé v historii žena, Maria Grazia Chiuri, která přešla z italské značky Valentino. (Kamas)

  • - Raf Simons od značky Dior nečekaně po 3 letech odchází. Dle svých slov se cítí vyčerpaný a chce se věnovat své vlastní značce v pánské módě. (Kamas)

  • - S žánrem módního dokumentu má Tcheng velké zkušenosti. Spolupracoval na snímku o známém návrháři Valentinovi The Last Emperor z roku 2008 a následně napsal a spolunatočil dokument Diana Vreeland: The Eye Has To Travel o životě editorky módního časopisu Harper's Bazaar. (Zdroj: Hospodářské noviny) (hippyman)